Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Romyv schreef:Ik vind 1kg krachtvoer niet veel.. Beertje staat (vol in het werk) op 2.5kg sportbrok en in de winter zelfs op 3kg of meer. Ze krijgt 3x per hooi en we voeren zelf luzerne (schrijf je dat zo?) en muesli bij met vitamine en mineralen preparaten.
Sinds ze op zoveel voer staat is ze pas echt gegroeid in massa en bespiering. Ze bleef erg lang slap en wiebelig, ze was ook altijd net iets te "mager" en we kregen der niet dikker. Omdat ze veel in het werk staat en snel zweet, geven der preparaten bij om tekorten te voorkomen.
Ze loopt er echt super op! Gisteren in de warmte toch in de binnenbak gereden, na een half uur los rijden eerst twee L2 proeven gereden en daarna nog twee M1 proeven. Ondertussen waren we een uur verder, zweet liep in straaltjes van der lijf af en ze liep nog steeds als een zonnetje! Soms lukt dit niet en kakt ze helemaal in, dan word ze echt een soort bevangen door de hitte en stappen we ook gelijk af. Gelukkig is dat nu veel minder van vorig jaar.
_R_G_ schreef:Hallo Allemaal!
Mag ik me hier ook melden?
Sinds 2 jaar rijd ik een lieve friese merrie van 12.
13 maanden geleden hebben we onze eerste wedstrijd gestart, na inmiddels 9 wedstrijden hebben we a.s. zaterdag onze 2de wedstrijd in het L2.
Helaas heeft deze merrie geen papieren en zijn we nu met DNA onderzoek bezig om te kijken of we haar in kunnen schrijven bij BBII van het KFPS. Dat zou er voor zorgen dat we ook mee mogen doen aan friezen wedstrijden.
Omdat we allebei nooit eerder wedstrijden gereden hadden, zat er in het begin nog veel spanning maar dat word gelukkig steeds minder, op ieder debuut na
[ Afbeelding ]
Ohja haar sokken zijn afgeschoren ivm extreme mok als ik dat niet doe, afschuwelijk in het begin maar het went vanzelf haha
https://lh3.googleusercontent.com/-SOft ... ewerkt.jpg
Verder staan er nog 6 friezen bij ons op stal, waarvan er 2 al gereserveerd zijn door mij om in de toekomst ook uit te gaan brengen op wedstrijd.