Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Lott schreef:ik vind het wel grappig om te lezen dat we hier allemaal zoo lief en voorbeeldig met ons paard omgaan. het paard doet immers altijd zijn best en vind het gewoon heel erg moeilijk. op zijn kop geven? jaa dat is echt een misselijke actie!
Daisies schreef:Als combinatie maak je toch samen fouten? En alsof een paard heilig is, doet jouw paard nooit iets om onder het werk uit te komen? of loopt jouw paard elke dag keurig zijn rondje..
_Lott schreef:omdat er heel veel paarden zijn die als ze iets niet hoeven, het liever niet doen.
melle is daar een van. stap galop? liever 4 passen draf ertussen. toch veel makkelijker
Matsje schreef:_Lott schreef:ik vind het wel grappig om te lezen dat we hier allemaal zoo lief en voorbeeldig met ons paard omgaan. het paard doet immers altijd zijn best en vind het gewoon heel erg moeilijk. op zijn kop geven? jaa dat is echt een misselijke actie!
Beetje flauw hè? Ik denk dat we allemaal de essentie snappen van bovenstaande berichten. Vraag van mij was meer hoe ik het aanleren van het meer opgericht lopen kan trainen. Mijn paard loopt nu volledig los, dus zonder druk, alleen krijg ik hem op die manier niet hoger ingesteld. Dit moet groeien dat weet ik, maar ik vroeg daar tips voor. En als ik dan als tip krijg dat ik hem op zijn flikker moet geven...?
Snap je?
_Lott schreef:ik vind het wel grappig om te lezen dat we hier allemaal zoo lief en voorbeeldig met ons paard omgaan. het paard doet immers altijd zijn best en vind het gewoon heel erg moeilijk. op zijn kop geven? jaa dat is echt een misselijke actie!
horseyfries schreef:_Lott schreef:omdat er heel veel paarden zijn die als ze iets niet hoeven, het liever niet doen.
melle is daar een van. stap galop? liever 4 passen draf ertussen. toch veel makkelijker
Dit is in mijn ogen wel ongeveer het slechtste voorbeeld wat je had kunnen geven. ALS jij ervoor zorgt dat de hele
voorbereiding voor de overgang stap galop goed is, dan zal je paard ook van stap in galop aangalopperen.
Als dat niet het geval is ligt dat aan de voorbereiding, die doe jij als ruiter en als die niet goed is, had je als ruiter
al niet mogen beslissen toch aan te galopperen maar had je de voorwaarden in orde moeten brengen.
Dus ofwel is je timing niet correct, ofwel is je paard in stap niet genoeg verzameld of niet genoeg voor het been, ofwel
loopt je paard door je halve ophouding heen (als je die al maakt) en dan moet je dat eerst goed doen voor je de overgang vraagt.
Daisies schreef:Als combinatie maak je toch samen fouten? En alsof een paard heilig is, doet jouw paard nooit iets om onder het werk uit te komen? of loopt jouw paard elke dag keurig zijn rondje..
Jibbel schreef:Daisies schreef:Als combinatie maak je toch samen fouten? En alsof een paard heilig is, doet jouw paard nooit iets om onder het werk uit te komen? of loopt jouw paard elke dag keurig zijn rondje..
Nou, ik kan wel zeggen dat die van mij dat doet ja..
En als mijn paard iets doet (wat een ander ziet als onder het werk uit komen) dan ben ik niet snel genoeg geweest om het te corrigeren, of ik heb het zelf verkeerd aangegeven, waardoor het voor haar soms onbegrijpelijk is en ze dus 'maar iets doet'.
Geef je die van mij op dr flikker, dan wordt ze alleen maar angstig, gestresst en rennerig en dan kun je dus weer van vooraf aan beginnen.
@ Matsje: ik snap dat je weinig kunt met de tip dat je hem op zn flikker moet geven.
Sharon89 schreef:Moll schreef:mijn paard maakt geen fouten, ik daar in tegen uiteraard, of ik er nou op zit, aan de hand werkt of lange teugel doet, ik maak de fouten hij niet.
mol
Natuurlijk
op reageren maar ook ik kan zeggen dat Hil nooit expres fouten maakt en altijd haar best doet, super werkwillig is en als er iets de mist in gaat komt dat of door spanning ivm vreemde omgeving en daardoor niet scherp genoeg aan de hulp zijn, oftewel ik vraag dan iets wat eigenlijk onmoglijk is gezien de spanning die er alop zit, of ze snapt het niet, maar ze zal áltijd iedere dag weer haar best doen.
Moll schreef:_Lott schreef:omdat er heel veel paarden zijn die als ze iets niet hoeven, het liever niet doen.
sorry maar ik vind dit echt een raare redenering hoor, besef je wel hoe zwaar zo'n overgang is voor een paard en wat een ruiter hier in allemaal kan doen om hem onbewust tegen te werken.
mol
_Lott schreef:Moll schreef:[sorry maar ik vind dit echt een raare redenering hoor, besef je wel hoe zwaar zo'n overgang is voor een paard en wat een ruiter hier in allemaal kan doen om hem onbewust tegen te werken.
mol
ja als ik op mijn paard rijd en ik geef binnenbeen en zij doet haar kont naar binnen vind ze het ook moeilijk
maar dat moet ik wel goedvinden?
want ze zal het hoe dan ook doen. en dan hoeft het niet perfect, maar ze moet het wel proberen!