[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:29

Bedouin: Dat klinkt idd pijnlijk! Hopelijk hersteld ie weer snel!!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:42

dees kan ik jullie ook niet onthouden 8-) hihi

Afbeelding

de steiger foto van goloso was denk ik al 6 jaar geleden.....toen stond ie regelmatig op zijn achterbenen..., nu nog als spelletje, maar niet met mij erop }>

Anoniem

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:45

Leuk een sneeuwfoto!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:45

Haha dat koppie! Is Gemelo toch?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:48

Nombrado leuk n bok foto in d esneeuw heerlijk de kou voor te stellen hier in de warmte!

Robijntjah, evdpanne
Hij is nu in handen van de dokter met de grote gemene injectienaald die dan hoop ik toch wel wat pijn verzacht.
Eerst n castratie en nu dit weer.
Voor de castratie had hij al injecties tegen pijn gekregen. Peesblessure, dachten de mannen.
Vanwege de injecties van de castratie ging het helemaal picobello met het poownietje, lekker fief, goed op alle hoeven.
Daarna bleek toch weer wat ellende.
Maar ik ben op onderzoek gegaan, ben gaan afwegen en afstrepen en dank zij jullie hulp zal het hoop ik snel genoeg allemaal verleden tijd worden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:48

Wouw, wat een mooi beest!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:49

jep is gemelo...., mag dit jaar mee naar de keuring! (nu ook ruinen)
hij heeft nogal gauw last van kouwe voetjes, hahahaha, vandaar alle vier maar ff van de grond..

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:49

Hulp van de complete roze wolk bedoel ik!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:50

bedouin schreef:
Nombrado leuk n bok foto in d esneeuw heerlijk de kou voor te stellen hier in de warmte!

.

speciaal voor jou...beetje verkoeling :(:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:52

Bedouin: Ja, hahaha, ja, zo iets dacht ik ook meteen. En uhm, dat is altijd leuk, zwijmelen over mannen, maar ik heb aan één man die me niet begrijpt genoeg hoor.. :+

Goh, klinkt niet goed joh! Hopelijk is het nu snel verholpen. Paarden laten het idd zelden merken hè? Beterschap voor Omar.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:39

wou nog even wat foto's laten zien van onze vakantie op Jamaica. Daar heb ik 2x paard gereden en het was echt iets om nooit te vergeten !

De paarden zijn quarter horses en het zijn alleen hengsten en merries, ze hebben geen ruinen daar...
De paardjes zijn een beetje mager, maar de eigenaren doen alles wat ze kunnen om de paarden zo goed mogelijk te verzorgen.
Ze hebben erg weinig geld en de paarden zijn hun inkomen, deze paarden zjin absoluut niet verwaarsloosd of slecht verzorgd ! het is gebrek aan vitamine en slecht voer (ze krijgen alleen maisvlokken) dat ze zo mager zijn. deze mensen stoppen zo goed als al hun geld in de paarden, maar er is gewoon niet genoeg geld voor beter eten, halsters, goede zadels enz.
Mijn zusje en ik zijn al onze oude spullen aan het verzamellen, halsters, hoofdstellen, shabrakken, en alles wat ze kunnen gebruiken en sturen het naar hun op om deze mensen hun 20 tal paarden een beetje te helpen. wij gooien het anders toch weg en hun kunnen het gebruiken.

genoeg gel*lt :P hier de foto's

de eerste keer ben ik samen met mijn zusje gaan rijden, zij op de merrie "Xena" en ik (in de rode broek:P ) op de hengst "Prins"
Xena heeft maar 1 oog door een ongeluk toen ze 3 was.
Afbeelding

Afbeelding

prins
Afbeelding

Afbeelding

peace :P
Afbeelding

Xena moest poepen in de zee :P
Afbeelding

en de 2e keer ging ik met mijn vriend rijden, hij op een merrie waarvan we de naam niet konden begrijpen en ik weer op Prins :)
Afbeelding

even kusje
http://i16.photobucket.com/albums/b25/x ... rden22.jpg

door de krote wijkjes
Afbeelding

en deze keer ECHT zwemmen met de paarden :D
Afbeelding

het was echt ongelovelijk gaaf om dit mee te maken, kan niet wachten om weer terug te gaan ! :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:48

xxxNaatjuhxx schreef:
De paarden zijn quarter horses en het zijn alleen hengsten en merries, ze hebben geen ruinen daar...
De paardjes zijn een beetje mager, maar de eigenaren doen alles wat ze kunnen om de paarden zo goed mogelijk te verzorgen.
Ze hebben erg weinig geld en de paarden zijn hun inkomen, deze paarden zjin absoluut niet verwaarsloosd of slecht verzorgd ! het is gebrek aan vitamine en slecht voer (ze krijgen alleen maisvlokken) dat ze zo mager zijn. deze mensen stoppen zo goed als al hun geld in de paarden, maar er is gewoon niet genoeg geld voor beter eten, halsters, goede zadels enz.

er groeit daar toch gras?
Lijkt mij zo in de tropen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:03

Nou, ik ga even proberen bij te reageren op van alles.
Komt ie:

Saida: Fijn je knulletje weer thuis morgen!!! Bij ons heeft de eambulant begeleider net contact opgenomen en komt over 2 weekjes. Daarne wil hij Stefan nog observeren en dan kunnen we eindelijk een behandelplan gana maken voor op school. Maar het leek me wel een geschikte gast. (Hij zei zelf dat hij de eer had om te kijken wat hij voor onze zoon kon betekenen haha)
Hier stormt het ook (hele takken eraf) en toch was Jippe braaaaaaf :D

Naatjuh: ik ga daar eens mijn licht opsteken (heb alles rood: sjabrak, peesbescherming, mijn shirts en jas, rode bies op grizje rijbroek hihi.)

Heikedenise: Klinkt als een flinke verbouwing. Hopelijk werkt het weer mee!

Jellie: heb het niet helemaal gelezen maar ik begrijp een onderzoek bij je nichtje? Heb zelf ook amaagscopie gehad en is idd niet een prettig onderzoek (latenw e eht maar even daarop houden) Sterkte gewenst! :(:)

Yenneke: Oef, lastige tijden begrijp ik. :(:) Hopelijk wordt die vacature wat! Je gaat er in elk geval niet bij neer zitten hoor ik al. Doorzetten hoor!

Idefix: Klinkt als een flinke belasting op jonge leeftijd wat je met je gave (mag ik het zo noemen?) hebt gedaan. Mooi dat je het nu alleen inzet als het goed voelt voor jou. Heb zelf het idee dat ik veel aanvoel maar healen kan ik niet. Wel intuitief volgen. Net zoals ik dus het gevoel kreeg dat ik helemaal niet boos moet worden op Jippe, maar dat hij begrepen wilde worden.

Oja, ik heb een vrouwelijke hoefsmit :D Bewust gekozen omdat Jippe altijd in vrouwenhanden geweest is en nou ja, voor mijn gevoel echt een vrouwenpaard is. Klinkt stom misschien. Maar ook de DA's waren tot nu toe vrouwen en dat gaat prima. De stalhouder (man dus) heeft eerst echt moeite met Jippe gehad. Komt natuurlijk veel groffer over enzo dan een vrouw (lagere stem, groffere bewegingen, al is het een prima kerel die een paard nooit geweld aan zou doen.) En deze hoefsmitse is echt wel kordaat en streng als het moet, maar heeft dus vandaag met zoete stem Jippe continu beloond en dat ging echt supertjes! Ik krijg nu ook steeds meer vertrouwen in hem (en hij in mij). Ja het begint nu echt mijn paardje te worden en begin ik te merken dat die klik die ik de eerste keer dat ik hem zag voelde ook waar is geweest. Ik heb toen aangevoeld wat voor dier het was (goudeerlijk, braaf, klein hartje, gevoelige natuur). Dat is door de val/ schrik etc wat op de achtergrond geraakt maar dat komt nu weer terug.

Heidi/Idefix: ik ben zelf paraveterinair DA assistente. Een mooi en zwaar beroep dat echt onderwaardeerd wordt. Zeker qua betaling. Maar heb er veel van geleerd (werk er nu niet meer in door kids en omdat ik nverhuisd ben en noooooit meer zo'n fijne baas krijg als ik had. Mis mijn DApraktijk wel hoor)

Bedouin: Wat een gedoe met zo'n hoefje zeg. Ja paarden kunnen zich goed groot houden. Hopelijk gaat het nu de goede kant op. Zijn de Da's daar een beetje kundig op paardengebied?

Nombrado: AAAAAHHH ik krijg zin in de winter met zo'n foto!!! Wel een hele leuke trouwens. Hoop dat het deze winter gaat sneeuwen dan heb ik eindelijk een goede achtergrond om mijn zwarte parel op de kiek te kunnen zetten ;) . En gewoon ja... ik heb wel zin in de winter (al vind ik wel dat de kruidnoten veeeeeeeels te vroeg in de winkel liggen.)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:06

Naatjuh hmmm...eerlijk gezegd vind ik die paarden er niet echt gelukkig bij lopen...als die mensen er geen geld voor hebben,waarom dan 20 paarden en geen 10?Scheelt toch de helft in de onkosten...

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:07

Leuke ervaring! Jamaica. Tja wellicht groeit er alleen gras en kruiden zoals hie rbij ons in de boomgaarden. Liever hebben ze daar geen paarden grazen, die dan de vaak zanderige bodem omploegen met hun hoeven. Wijzelf snijden nu vers gras en kruiden. Ook bij ons is het hooi erg arm en komt uit het noorden. Ik snap het wel die magere paarden, maar vaak is het ook ontwetendheid van wat juiste voeding zou kunnen zijn.
Fruit bevat ook vitamines, daar lijkt mij op Jamaica toch weer geen gebrek aan te zijn? Tomaten, wortels, peren, meloen. Naast haver hebben ze toch wel zemelen en een soort bixvariatie?

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:08

Mies_Apollo _O- nou die heeft echt totaal geen schaamte gevoel zeg whahaha _O- _O- :=

xxxNaatjuhxx wat een gave fotos zeg echt heel mooi, het is alleen zo zonde dat die dieren het soms zo slecht hebben.

bedouin hahahaha ja bij die 2e foto had ik het zelfde als jou van tjee hoe ligt die dan??ja ze hebben een hoog knuffelgehalte deze 2 schatjes zal van de week eens nieuwe fotos maken want het zijn nu echt beertjes (zijn bijna uitgeroeid)
Laatst bijgewerkt door marialva op 03-09-09 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:14

Nathalie leuke foto's joh! Lijkt me echt gaaf om met paard echt te zwemmen!! En ook gave foto's van Betunero. Hij is echt gaaaaf!!! Garbosa is echt nog baby vergeleken met Betunero!

Bedouin oeh wat rot zeg! Ja paarden hebben heel veel doorzettingsvermogen dat blijft mij ook verbazen...

Mayke leuke foto weer! Krijg zin in de winter zo haha...

Anouk ik geef op het moment nog geen les. Heb net voor de vakantie mn RT opleiding afgerond. En inderdaad die lange adem is wel nodig ja... soms is het echt vermoeiend maar zo leuk als het goed gaat. Kreeg vandaag een mailtje van een moeder waarvan de dochter vorig jaar bij mij was geweest voor haar vermoeden van Dyslexie en die mailde nu dat er onderzoek was geweest en wilde me op de hoogte houden. Super lief! Dat doet echt goed!
Al iets gehoord van Superhorse trouwens?

Esther zitten jullie niet in de zooi nou dan door de verbouwing?? En waar bokt al niet goed voor is bij verveling haha :P

Yenneke succes met je vacature hopelijk wordt het wat!!!

Wanda wat fijn zeg dat het goed ging bij de hoefsmid! En steeds meer een band kom op klim erbij op die roze wolk!

Mies ja afschuwelijk he die muziek van toen... Nog even en de spice girls komen voorbij :r

Heidi moeilijk he een stalling waar hengsten mogen. Is hier in de omgeving ook... Krijg je van die opmerkingen je bent welkom als je hem laat ruinen.... :S

Suus wat een zwaar leven hebben die paarden van jou toch... :P

Zo vanochtend vroeg (half 9) was ik al op de manege om Hinc even lekker op de wei te zetten. Deze is nog niet gerepareerd dus hoopte dat de boel vrij zou zijn zodat het niet uit maakte als hij draadjes ging springen. Jammer genoeg was 1 deel al bezet maar met enkel ruinen dus Hinc totaal aan de andere kant gezet. Toen begon het toch te waaien. Hinc was zo bang dat hij naar mij toe gevlogen kwam en helemaal stond te bibberen... Arme Hincapie. Dus hem maar snel weer naar binnen gehaald want hij werd niet echt rustig. Iedere windvlaag schrok hij weer (stond op een weitje met een grote boom die flink heen en weer waaide boven zijn hoofd).

Daarna les gegeven aan de ponykamp (de instructrice kon vandaag niet) was wel leuk. In totaal 26 kindjes les gegeven. Toen ik klaar was ben ik Hinc gaan rijden en hij was poepiefris... Bij aandraven met zn koppie schudden en met zo een lekker bolle rug draven... Gedurende het rijden werd hij wel rustiger. Toen er eindelijk niemand anders meer bij in de bak zat (looptie het lekkerst) gingen ze in de bak ernaast pony-estafette doen met het ponykamp... Buiten waaide het te hard dus moest wel binnen..
Hinc deed nagenoeg niks! Hij stond een beetje stom te kijken naar alle gillende en rennende kindjes maar deed verder niks! Super braaf is hij op dat soort momenten! Echt zalig!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:21

Laulau: Nou die roze wolk.... Dat zal wel pas gebeuren als ik op Jippe gereden heb denk ik :D Maar dan kom ik er ook zeker bij!
't Is nu meer een wit wolkje met een roze randje 8-)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:23

Hihi maar het is toch al een beginnetje toch!?!?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:37

Even snel hoor...

maar laura! wat zeg je me nou! De Spice girls zijn wel het aller aller aller aller coolste vrouwengroepje wat ooit muziek heeft gemaakt!!*want 5ive heeft dat natuurlijk voor de mannen gedaan *\o/*

Ik vergeef je de misstap om een kotspoppetje bij de spice girls te zetten :P was natuurlijk een ongelukje van je ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:40

Haha ik was er toen echt helemaal weg van... Maar als ik het nu hoor denk is ach was dat alles.....
En dan te bedenken dat alle muren vol hingen in mn oude kamertje haha tot grote afschuw van mn ouders etc. En ja 5ive hing daar ook bij haha...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:45

zie je! Jij was er ook 1 :P
Ah say wou'll be there is nog best leuk om mee te bleren ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:48

Haha het enige wat ik niet mee heb gedaan was die abnormaal hoge hakken/zolen :P haha onmogelijk om op te lopen :P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:59

De puppy maakt het gelukkig goed :D Amber is nog steeds niet de beste moeder. Ze heeft de pup wel geaccepteerd, maar gaat er regelmatig boven opliggen en als het drinkt schopt ze na een tijdje met de achterpoot de puppy weg. We hebben het idee dat het drinken wat pijn doe bij Amber, want dan gaat ze ook trillen en een beetje kreunen. Ze slapen wel steeds heel lief samen en de pup is verder gezond, weer goed op temperatuur en bovenal super schattig :+:
Ik zal morgen foto's maken.

Martine: Echt raar dat Flaaf ineens zo gek doet :(:) Hoe was het vandaag?
Ik wil er altijd wel een paardje bij, maar of het financieel zo verstandig is := Ik wil sowieso dan weer een veulen of jaarling.

Ilona: Een nieuw avatar! Wat dacht je, het plaatje uit het vorige topic kan niet meer ;) Nieuw topic, nieuw avatar :P

Laura: Gedsie, een ijzerdraadje in zijn been.. Gelukkig zat ie er niet echt in.
Volgens mij moet jij echt een spreekverbod krijgen. Volgens mij zit jij de hele dag op bokt :+

Mies: Het is inderdaad een puppy van een van de honden die buiten zat.
*\o/* Navarra drachtig :D Krijgen jullie nou volgend jaar 2 Encanto baby's? Of was het met Shakira niet gelukt.
Tof, naar het strand! Ik wil ook O:)

Saida: Leuke foto's van Rints en jou :j
Dan is die week toch best snel voorbij gegaan, Yorick morgen al weer thuis.
Hoelang moet hij reizen naar school? Brengen jullie hem nu elke keer? Of gaat hij met het OV?

Esther: Vervelend dat je instructrice zo lang weg is. Heb je wel genoeg oefen materiaal en huiswerk meegekregen de laatste keer?
Is dat het enige wat je doet op je werk? Klachten registreren?

Denise: Leuke foto's en Heike kan lekker lopen. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen als je hem weer gaat oppakken. Hebben jullie ook nog weer wedstrijd plannen?

Cynthia: _O- Jou katten zijn te grappig :=

Yenneke: Jeetje, dat is wel even een klap, zo ineens geen baan meer :(:) Is het aanbod wat ze je hebben gegeven niet interessant?
Een super moeilijke situatie! Sterkte :(:)
Oeh! Ik zal voor je duimen!! Hopelijk mag je op gesprek :D

Kelly: Jij bent daar wel lekker aan het genieten bij Jacqueline volgens mij :P

Bedioun: Gedsie, dat klinkt niet fijn :(:) Hopelijk is het snel opgelost. Arm paard!

Anouk: Het is een Basset Hound. Ja, likken doet Amber wel.
Wie is kerel nummer 3 dan?

Suzanne: Siesta :P

Nathalia: Mijn moeder heeft mijn jurk gemaakt, dus ik zou zo niet weten waar je ze kunt kopen.
Hoe oud is Garbosa eigenlijk?
En fijn dat het zo goed gaat met Betunero. Wanneer plaats je weer eens foto's?
Ah! Ik zie al foto's, leuk :D Laat je Garbosa haar manen groeien? Of houd je ze traditioneel?
Is Garbosa nou zo groot, of is je zusje nou zou klein? *zie dat hier het antwoord ook al op gegeven is :P*

Mies: ~~}> Rustig aan he ;)

Igneo heeft mij vandaag echt ontzettend laten schrikken! Hij was Salazar weer eens aan het wegjagen bij zijn voer, maar door de regen was het super glad geworden. Hij gleedt dus met zijn achterhand onderuit. Een behoorlijke klap. Vervolgens trok hij steeds zijn linkerachterbeen op. Ik heb het even aan gekeken. Hij zette hem weer neer met een stukje lopen, maar als hij stil stond trok hij hem weer heel hoog op. Dus ik snel een halster gehaald om even een stukje te gaan stappen. Gelukkig liep hij in stap weer zo goed als zuiver en liet hij zijn been weer gewoon op de grond staan bij het stilstaan. Hij zette er ook weer gewicht op. Draf liep hij niet helemaal goed. Morgen maar weer even checken. Heb wel zijn been gevoeld, maar hij was niet bijzonder warm ofzo.

En ik kan dan eindelijk!!! zeggen dat Igneo van zijn hoesten af is! Ik heb hem nu al 2 weken niet meer gehoord. En de buurman (die met pensioen is en de hele dag in zijn tuin, naast het weiland van Igneo zit) zou ook opletten en heeft hem ook niet meer horen hoesten. Hij is ook al weer ongeveer een maand van de homeopatische middelen af. Dus ik denk dat ik dan eindelijk opgelucht adem kan halen. Al met al heeft het nu wel bijna 5 maanden geduurd.

Ik ben vandaag ook weer op Vaidosa gestapt en ze reed zo zalig!! Alles leek wel vanzelf te gaan *D Lekker rustig tempo, lekker zakken met de hals, goed actief van achteren, lekker meedenken in de oefeningen. De galop was ook super. Ben nu aan het oefenen met halve grote volte linkergalop, 2/3 passen stappen, en dan halve grote volte rechtergalop. Normaal wordt ze daar super heet van, maar vandaag ging het heel beheerst.
Nog even een vraagje voor de mensen die ook op de neus en met bit rijden. Welke teugel is jullie bovenste teugel, die naar het bit leidt, of die naar de neus? Dus welke houdt je tussen je pink en ringvinger en welke tussen je ringvinger en middelvinger?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:00

Mies_Apollo schreef:
Even snel hoor...

maar laura! wat zeg je me nou! De Spice girls zijn wel het aller aller aller aller coolste vrouwengroepje wat ooit muziek heeft gemaakt!!*want 5ive heeft dat natuurlijk voor de mannen gedaan *\o/*

Ik vergeef je de misstap om een kotspoppetje bij de spice girls te zetten :P was natuurlijk een ongelukje van je ;)

5ive vond ik geweldig :D Maar de Spice Girls vond ik verschrikkelijk := Vooral omdat iedereen ze geweldig vond, dan zoek ik graag wat anders om leuk te vinden :P