Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Appaloosa9 schreef:Ik zou graag Jasper vrij willen fokken en heb dus gewoon even een beetje zitten onderzoeken, vind ik altijd leuk.
Ik heb zitten kijken en kwam een beetje op deze hengsten uit:
Mees 497
Arent 515
Fonger 478
Tiede 501
Absolem schreef:xXutopiaXx schreef:Waarom Jaspervrij?
Ahh die foto Lys
Ik vermoed omdat Jasper bloed vreselijk overheerst en het dus interessanter is voor de bloed spreiding om zonder te fokken
xHylkje schreef:Nadia, wat fijn dat je weer een nieuw maatje hebt! Wat een uitstraling heeft 'ie! Wat is zijn afstamming?
ynekes schreef:Absolem... Ik heb een mooie Reindermerrie die nu een veulen krijgt! Waarom een merrie van specifiek deze hengsten? Ben altijd benieuwd wat mensen aantrekt..
Appaloosa9 schreef:Precies! En niet alleen interessanter maar het wordt ook aangeraden als je geen jasper bloed erin hebt zitten het slim is om daar niet mee te fokken omdat je er later alleen maar last van krijgt in de fokkerij.
Bedoel je Auwert of Arent, Auwert is ook gaaf maar is ook een Jehannes 484 net zoals Ali
Jinthe1 schreef:Wat leuk, een topic over Friezen. Misschien wil ik ook af en toe wel eens meekletsen. Hier een thorben merrie om te rijden en een driejarige merrie die nog beleerd moet worden. Ze gaat onder zadel en voor de wagen. Dan nog een driejarige ster ruin die we op het moment aan het beleren zijn voor de wagen. Daarna ook onder zadel. Dan nog drie dragende fok merries die alledrie in juni een veulentje verwachten. Drachtig van Menne, Mathys en Jehannes. Dan nog een jaarling merrie van Wimer en een jaarling hengstje van Omer.
@ zonnebloem, ben je zeker dat het een stermerrie is waar een niet goedgekeurde hengst bij is gebruikt? Wellicht is het veulen voor eigen gebruik en het is natuurlijk wel een stuk goedkoper. Ikzelf zou het ook nooit op die manier doen en altijd een goedgekeurde hengst willen gebruiken.