[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:05

wel een leuk beesie zo vanaf de foto

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:38

Ik zag ze op je hyve idd.. Jammer dat je ouders er niet enthousiast over zijn. Waarom niet, als ik vragen mag :) . Ik vind hem vanaf de foto erg leuk en jij klinkt ook positief!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 00:49

Ilona, lekker joh naar het stran, en ach kan me voorstellen dat Chic dat soort dingen eng vindt, ik ga meestal alleen naar het strand als het rustig is want durf het dito eerlijk gezegd niet aan te doen haha. En dan puur al die mensen om me heen, als Dito er wel vandoor schiet.. Die rent zo dwars over mensen/kinderen/honden heen, dat zal je met Chico minder snel hebben. Bovendien houdt ik wel van de rust, met allerlei mensen daar ga ik me irriteren. Dus je zult me nu niet op het strand zien, of het moet bewolkt zijn. En het is toch echt genieten voor je dat hij wel weer redelijk ontspannen daar loopt, denk dat je een goede beslissing hebt gemaakt een paar maanden geleden om te verhuizen ;)
Auw, haha eraf gevallen, gelukkig niet al te erg bezeerd. Fijn dat je daarna dan op kan stappen en door kan werken met hem!

Saida, fijn dat Rints zich vermaakt op het gras. Hopelijk is ze nog een beetje in vorm als je haar weer kan rijden, heeft ze aanleg om wat dikker te worden of dat niet? En kan me voorstellen dat het genieten is als Beda haar rijdt, vind dat ook altijd fijn om iemand anders met echt veel ervaring op Dito te zien.

Denise, jammer dat je bij jullie niet lekker buiten kan rijden, maar ja je kan niet alles hebben. Succes met die operatie joh! Balen dat je dan een tijdje uit de roulatie bent.

Debby, beetje bijgekomen van je vakantie, slecht weer gehad zag ik op FB toch? Fijn dat Xantha zo goed gaat! Knappe merrie van jou, wil best wel eens weer foto materiaal, blijft mijn favo merrie!

Angela, ik vind hem leuk! Jammer dat het hem toch niet gaat worden..

Hier gaat alles zijn gangetje, Dito gaat goed, wel iets minder dan een maandje terug maar ach dat houd je. Maandag komt de osteo en dan krijgt ie weer lekker een weekje rust. Vandaag bij t balingehof wezen kijken voor eventueel een paard voor een kennis, was erg leuk. Ze hebben er prachtige paarden staan! Leuk om al die verschillende types te zien, qua karakter. Zo stond er een typje Furia (braaf, wat introvert) naast een typje Bandito (aandacht trekken, ondeugend). Is zo leuk om te herkenning, echt puur die uitstraling al!
Het is maar goed dat ik geen zware portemonnee heb anders had ik er zo een paar achter de auto gebonden :Y) Geweldige paarden :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 08:41

Madelief: Heerlijke foto's zeg, ook lekker naar buiten geweest :).
Ilona: Hahahahaha Chico lijkt wel een beetje op Shaggy met zijn schrikreacties.... Van de week met uitstappen schrok ie ook al toen iemand de bak weer in kan lopen om de balken op te ruimen :=. Kreeg ik ook zo'n mooie zijwaartse sprong, gelukkig kon ik m uitzitten :). En met de buitenrit stonden we ineens tussen de bomen toen die van flore schrok die dr paard een tik met de zweep gaf toen we een galopje deden... Altijd leuk dat soort acties :=.
Xantha: Fijn dat je les zo lekker ging!
Angela: Ik had de foto's ook al gezien op je hyves. Leuk paardje, jammer dat het hem niet gaat worden! Wat vonden je ouders niet leuk aan hem dan :P.

Vrijdag springles gehad met Shaggy, hij deed het weer super braaf! Ik was zelf niet zo scherp aangezien ik de hele week al ziek was... Maar we zijn overal over heen gegaan :). We springen nu ook al parcourtjes rond dus er komt nu veel stuurwerk bij kijken, nog best lastig af en toe :=. Gister lekker ritje gemaakt door bos, duin en strand. Was ook heerlijk! Nou ja op het momentje na dat ie laaghangende tak van boom moest ontwijken omdat pony besloot de bosjes in te schieten :P.

Nog twee actie fotootjes :P:
Afbeelding

Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:02

Ben ik ook weer, het is hier lekker rustig, iedereen van het weekend aan het genieten?
Vandaag weer gereden, Furia had twee daagjes vrij gehad, maar hij liep niet echt lekker.
Heel stijf van achteren, dacht eerst dat ie kreupel liep maar dat was het niet, gewoon heel stijf.
Dus heel kort gereden, hopelijk voelt ie morgen beter aan.

En dus bij het Balingehof geweest, was hartstikke leuk, John en Monya hartstikke aardige, leuke paarden gezien (gelukkig geen 1 die ik zelf mee naar huis wilde haha).
Ook zeker een kandidaat gezien voor die kennis die dus op zoek is, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat.
Dat was echt een heel leuk paardje en precies wat ze zocht!

Debby: Weer lekker gelest, vandaag ook les gehad? En foto's gemaakt?
Ben benieuwd!
Denise; Ja, dat is echt jammer dat er weinig stallen zijn met goede uitrijmogelijkheden.
Maar jij hebt wel weer een binnenbak geloof ik? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Michelle: Waar blijven de foto's van de pup? :D
Angela: Jammer hoor, dat dat paard niets geworden is, al andere op het oog?
Is er dan ruime keuze in Ardenners, ik zou denken dat er maar heel weinig zijn?
Esther: Wat leuk, springen wordt helemaal een beetje fanatiek. Echt super leuke foto's!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:23

Balingehof is idd ook erg leuk om heen te gaan :P. Alleen dr staan veel te veel leuke paardjes te koop :=. Kon ook als ik dat paard zou krijgen eerst een paar weekenden daar training in lange lijnen volgen zodat ik daarna lekker met hem kon beginnen thuis ;).

En springen zijn we lekker bezig inderdaad, 1 keer in de week les nu :). En hij vind het super leuk!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:37

Heey

Voor mijn moeder is het heel belangrijk dat ze een goed gevoel heeft bij een paard omdat ze erg angstig is. Bij Don Leon had ze geen goed gevoel. Mijn vader weet niet zeker of Don Leon het werk kan gaan doen wat hij ermee wilt gaan doen. Daarbij is hij 13 jaar en nog niet betuigd geweest. Mijn vader vind 13 jaar te oud om daar dan nog mee te beginnen.

Jasmijn: Fijn dat Dito lekker gaat :D.

Madelief: Balen dat ie zo stijf was. Hopelijk loopt ie snel weer wat beter.
Helaas zijn er weinig Ardenners te vinden. Ik heb dan ook vaak ruzie met pap waarom het perse een Ardenner moet zijn. Een ander trekpaard vind ik ook prima, die vind je ook sneller dan een Ardenner.
Niet dat ik haast heb ofzo maar dan heb je meer zekerheid dat je iets vind.

Esther: Leuke foto's :D. Fijn dat het rijden zo lekker gaat :D.

Ik kruip weer op de roze wolk. We zijn vanochtend weer met Nouchka wezen wandelen en ze was weer super braaf. Nu kwamen we ook rijdende auto's tegen maar ook dat boeit haar niet. Ze vond de ritselende struiken en de wind veel spannender. Ook kwamen we koeien tegen maar die zijn toch echt wel heel eng.
Daar gaan we dus op oefenen zodat ze ook aan de koeien went.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:40

Als je angstig bent is een paard wat een vertrouwd gevoel geeft wel belangrijk ja! Dan moet je er echt eentje hebben die bomproof is! Maar met mennen kan je altijd nog later beginnen hoor... Vriendin van mij is dr paard van 19 rustig aan het beleren en dat gaat prima ;). Het ligt er denk net aan wat voor karakter je paard heeft.... Maar als je er inderdaad eentje vind die bomproof is zal het mennen ook wel geen probleem opleveren ;).

Fijn trouwens dat het wandelen zo goed gaat!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:49

Mij maakt de leeftijd ook niks uit hoor maar mijn vader wilt er boomstammen mee gaan slepen en natuurgebieden mee gaan maaien en daar vind hij hem te oud voor.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 17:20

Denise - Ok dan! Wat gaan ze doen tijdens de operatie?
Bereid je idd voor op het feit dat je een poos niet kunt rijden, en ga daar ook vanuit.
Dan valt het minder zwaar is mijn ervaring! ;)

Angela - Wat een leuk paardje is die shire*kwpn!
Maar die gaat niet door begrijp ik?

Jasmijn - Voorheen werd Rints nooit echt veel dikker, behalve dan de eerste weken op het gras.
Ze kreeg dan ook nog hooi, krachtvoer en granenmix erbij.
Maar sinds ze dat seniorenprutje bijgevoerd kreeg is ze eerst alle tekorten voor haar spiergroei gaan compenseren, en daarna begon ze dikker te worden.
Ze krijgt nu alleen nog maar hooi en gras, en doet het daar uitstekend op.
Energie voor 10, en nog steeds een beetje te dik. ;)
Komt straks wel weer als ik zelf weer met haar aan de gang kan.

Jij kon heerlijk je hart ophalen bij Balingehof met al die prachtige paarden, lees ik wel! :D

Esther - Stoer jij en Shaggy aan het springen!!!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:02

Even ego

Nou Xantha heeft me vandaag een beetje laten schrikken. :wow:
We waren aan het poetsen (ik had les) en er lag een pluk hooi op de grond waar Xantha naar stond te loeren. Ik gaf haar het plukje hooi en we gingen door met poetsen.
Na een paar minuutjes maakte Xantha een raar geluid en stond ze maar te slikken.
Ze kuchte eens en we hoorden een raar geluid in haar hals.
Al snel deed ze heel vreemd, ik ben naar de kantine gelopen om te vragen of iemand wel eens een slokdarmverstopping had meegemaakt.
Iedereen die er zat is mee gelopen en we kwamen samen tot de conclusie dat het dat was.
Esther heeft haal hals wat gemasseerd. En af en toe een stukje met haar gelopen.

Cees (staleigenaar) was net op de baan dus wilde ik even wachten tot hij klaar was en hem dan laten kijken.
Nou dat was gelukkig niet nodig, een paar minuten laten begon ze te kwijlen en kwam er veel slijm uit haar mond. Ze hoeste nog een paar keer en opeens was het weer over. Ze keek gelijk weer goed uit haar ogen en wilde gelijk weer eten. :Y)
Ik heb haar nog even in de gaten gehouden en daarna weer op het land gezet <3

De les heb ik maar verschoven naar volgende week ;)

Dus de foto's houden jullie te goed :D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:06

Deb oeh dat is zo eng!!!
Hinc heeft een keer gehad dat hij te gulzig aan zijn hooi begon en zich gruwelijk verslikte. Het hooi kwam er tijdens zijn hoesten toen gewoon via zijn neus uit. Uiteindelijk heb ik toen met mn hand de helft uit zn keel getrokken waarna hij de rest ophoestte... Vond dat toen ook echt doodeng...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:09

Ja hjet was ook best eng, gelukkig bleef Xantha er zelf heel rustig onder waardoor ik ook rustig bleef!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:10

Ja dat scheelt gelukkig! Ik kreeg het toen ook echt spaansbenauwd.... Gelukkig is het goed afgelopen he !

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:12

Dat is zeker schrikken! Vriendin dr paard heeft het ook een keer gehad, maar dat was doordat dierenarts vergeten was te vertellen dat ie niet mocht eten (had een verdoving gehad). Ik wist dat wel al, maar zij helaas niet...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:32

*\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:33

Knap Spookje :D :D :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:35

ik ben zo helemaal blij, dit was de eerste keer weer aan de longe sinds 4 maanden...
en het ging gewoon goed! *\o/*
ook al was het maar heel even, ze pakte het gelijk fijn op, ben er zo blij mee, weet nu gewoon zeker dat we 't weer gaan redden!

edit, zal zo even ook bijreageren...
zijn ook net een midweekje geweest, dus wel wat bij gelezen maar niet alles bij kunnen houden...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:35

Ze ziet er ook echt super relaxt uit! Alsof ze het gisteren nog gedaan had!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:37

ja bizar he...
terwijl ze best wel eens wat strijd kan geven hoor... :D
maar ze is volgens mij zo blij dat ze weer wat mag doen, dat ze enorm 'r best doen, aan de lange teugel ook, echt leuk! :j

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:40

Saida: De koop gaat idd niet door. Reden staat in mijn vorige bericht ;).

Debby: Jeetje, dat is idd schrikken zeg. Gelukkig gaat het nu weer goed met der.

Ellis: Wat een heerlijke foto. Echt super dat ze het allemaal zo fijn oppakt.
Staat ze inmiddels weer zonder pijnstilling of nog niet?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:41

Haha ja kan heel goed dat ze blij is weer te mogen werken :D Echt top!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:41

Wat fijn zeg! Heerlijk dat ze weer aan het werk kan en dat ze het zo goed oppakt!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:42

Esther: Ja ik heb me wel vermaakt hoor :j
Er stond gelukkig niks wat mij zodanig aansprak dat het per se mee moest, dat scheelt haha.
Maar er stonden wel een boel leuke! Fanatiek hoor, 1x per week springles!
Angela: Gewoon even rustig blijven zoeken inderdaad, maar kan me voorstellen dat het dan wel even duurt!
Heerlijk dat Nouchka zo braaf was! Furia vond koeien eerst ook heel eng, die is er zelfs eens vandoor gegaan in het bos toen ie een tinker zag (hij dacht dat het een koe was := ).
Nu is hij er 100% aan gewend.
Debby: Das schrikken, het ziet er altijd zo vervelend uit! En je kan meestal weinig voor ze doen dan..
Furia heeft het 2 x gehad, eerste keer was het ook vlak voor de nacht, toen wel de DA laten komen.
Maar het ziet er erger uit dan het is heb ik begrepen. En als het eenmaal over is dan zijn ze meteen weer helemaal goed!
Ellis: :wow: Dat had ik echt niet verwacht, dat Fifi nu al aan de longe kon!! Super dat ze het zo goed oppakte zeg *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:51

ik had het zelf ook niet verwacht eerlijk gezegd, zeker niet toen die hoefbevangenheid erbij kwam...
Maar de veearts gaf aan dat als ze goed liep ik haar weer rustig beweging moest gaan geven, omdat dat voor haar voeten en de doorbloeding ook alleen maar beter is...
Dus ik heb eerst een aantal dagen rechtuit aan de lange teugel gelopen in de bak, toen wat rechte stukjes erbij gedraafd en gisteren voor het eerst een paar rondjes, en dat pakte ze zo goed op dat ik vond dat we vandaag de longe wel konden proberen voor de afwisseling... 8-)

debby, jeetje wat schrikken zeg!

esther, stoer springplaatjes, gaaf!

angela nog steeds op zoektocht...
jammer dat het niks was, ziet er uit als een leuk paard op de foto's...
wat zoek je precies?

madelief, gaaf dat je naar 't Balingehof bent geweest, dat staat ook nog op mijn verlanglijstje!