[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:40

Jellie schreef:
Spannend Saida, ik duim dat Rints dan oke is!

Thanks! :D

Wanda -> De griep/influenza krijg je alleen wanneer je weerstand lager is, dat geldt ook voor dieren.
Ik heb nog nooit een griepvaccin gehad en ben gezond, mijn weerstand is goed, ik heb ook nog nooit een echte griep te pakken gehad.
En dan nog, al zou ik die wel een keer krijgen, dan bouwt mijn lichaam weer antistoffen op.
Met de influenza-vaccinatie worden ook niet alle types ingespoten, dus het is helemaal niet gezegd dat je dan geen griep meer kunt krijgen.
De meest voorkomende zijn dan zo goed als uitgesloten.

De zus van een stalgenote van mij is DA-assistente, heeft zelf 3 honden waaronder 1 waar ze mee op shows komt.
Die ene wordt wel jaarlijks geënt, maar die anderen niet.
Ze heeft ze de eerste 4 jaar elk jaar laten enten en daarna niet meer.
Vorig jaar heeft ze een bloedonderzoek laten doen, dat was 6-7 jaar na hun laatste enting, en nog waren er voldoende antistoffen aanwezig.
Als je hond gewoon gezond is is er ook niets aan de hand en regelt het lichaam het allemaal zelf wel.

Cyrina -> Ik heb begrepen dat de paarden die vrij hoog in de wedstrijdsport lopen wel 2x per jaar geënt moeten worden, VERPLICHT!
Is toch eigenlijk van de zotte.....

Romantico -> Welkom hier! :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:10

Cyrina: Wat een knapperd die Arrojado!! En verder ook leuke foto's van de keuring!!
Romantico: Welkom!!

Enting doe ik idd ook gewoon, het is nu eenmaal verplicht ;). Ontwormen doe ik niet standaard, laat ook een wormeiteling doen :). Maar goed ook want Shaggy zat helemaal goed met de telling. Kreeg wel mee dat ik hem het beste in Januari kan ontwormen en maart/april weer een nieuwe telling.

Vandaag lekker wezen shoppen op het tentenkamp van de hyporama. Even weer wat reflectiemateriaal gekocht. Heb nu ook een reflectiezadeldekje, lampjes voor om me arm en benen en een reflectievestje voor mezelf :). Mijn paard was al aardig verlicht met de spullen die ik had ;). Alleen ik moest nog verlicht :P.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:25

Voor wie bezwaren heeft tegen enten, maar "moet" vanwege het willen deelnemen aan evenementen, is het misschien wel goed je te realiseren dat alleen de influenza verplicht is, de tetanus niet! Tetanus is nl. geen besmettelijke ziekte.
De tetanus is i.m.o. wel belangrijker, maar die ga ik na de basisenting nog maar om de 3-5 jaar geven. Je kunt gewoon vragen om alleen influenza. Komisch genoeg is het wat duurder als de combi-prik, maar ik heb dat er wel voor over. Paarden die een reactie geven op entingen, blijken ook vaak juist gevoelig voor de mengstof(eiwitten), dat is nog een reden om influenza en tetanus apart te laten spuiten.
Het enige waar je misschien nog even op moet letten is indien je paard verzekerd is, of je verzekeringmaatschappij de tetanus niet ook als verplichting heeft. Maar voor evenementen dus absoluut niet!

Cyrina

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 21:52

Ilona; Ik herken mijn eigen paarden amper zo opgedirkt en schoon!!! Hihi, je zou ze nu eens moeten zien, lekker zanderig en op de slaaphanglipstand, haha

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:10

Kom net terug van stal.. lekker opwarmen hier :)
Flan en Pablo v.d. wei gehaald. Meneer kwam voor t eerst niet, die deed net of zijn neus bloedde en Flan kwam wel.
Meestal is t andersom haha..
Hij was nog een beetje aan t duvelen toen we terug naar stal liepen dus weer even op zijn plek gezet.
Daarna heb ik hem gepoetst en Jan heeft Flan gepoetst. Die mocht ff haar box in en haar prutje eten.
In de tussentijd hebben we Pablo gezadeld en ben ik gaan rijden.
Toen ik er net op zat heeft Jan de Fant weer op de wei gezet.
Pablo was in t begin wat ondeugend maar heb wel lekker gereden :)

ff bijlezen :) edit':

Cyrina, nog meer mooie foto's!

Interessante discussie mbt enten..

Romantico welkom :)

Ilona leuk dat je er weer bent. Pablo bevalt goed :j
Is héél anders dan we gewend zijn maar hij is errug leuk.
Hij is wel een beetje erg verwend geweest door zijn vorige baasjes dus moet echt leren respect voor mensen te krijgen.
Volgens mij heeft hij t wel goed naar zijn zin op onze stal.
Eerdaags zal de zadelmaker komen en zodra hij geweest is, wil ik de osteo bellen.
Heb je wedstrijdplannen eerdaags met Chico?

evdpannen lekker naar t tentenkamp geweest.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:35

Romantico: welkom. Heb je foto's? :P

Evdpanne: jij kan weer veilig de straat op dus.

Cyrina: foto's zijn mooi. Wat heb je een geweldig stel paarden bij elkaar.

Jellie: Fijn dat je lekker gereden hebt. Heb je eigenlijk ook ergens foto's van Pablo, ik ben erg benieuwd. Ze hebben vast al eerder in het topic gestaan, maar dan heb ik het niet gezien.

Hier was het een heerlijke dag. Aliso is zo gaaf en zo slim. Vandaag voor het eerst travers gedaan aan de lange lijnen met hem en dat ging super. Het rijden was ook al zo fijn. En vanavond gaven we een demotje, iedereen was weg van hem. Verder druk aan het inpakken en regelen voor de clinic die ik volgende week ga geven.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 00:26

nadina schreef:
Ik laat mijn paard ieder jaar enten. Ik word alleen zo onzeker gemaakt door de verhalen van sommige mensen. Ik ben in principe heel goedgelovig, maar als een dierenarts zelf dan over geldklopperij begint en ook een ander geeft aan dat het enten maar onzin is, dan denk ik: laat maar de volgende keer.

Maar het is dus wel echt nodig begrijp ik uit jou verhaal?

Om die reden wordt hier dus ook niet geënt bij kinderen. En ik zie ook poliogevallen genoeg om me heen nog! Als je op concours wil enzo, tja dan móet je, dus tja, hier wordt tijdig geënt. Honden echter niet meer, die komen toch de dam niet af. ;) En als Fix nu nog een hondenziekte oploopt, tja dan is ze toch al 14. Ik vrees dat een enting dan ook niet veel meer uithaalt.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:11

Goedemorgen :)

Bullymonster schreef:
Jellie: Fijn dat je lekker gereden hebt. Heb je eigenlijk ook ergens foto's van Pablo, ik ben erg benieuwd. Ze hebben vast al eerder in het topic gestaan, maar dan heb ik het niet gezien.

Hier was het een heerlijke dag. Aliso is zo gaaf en zo slim. Vandaag voor het eerst travers gedaan aan de lange lijnen met hem en dat ging super. Het rijden was ook al zo fijn. En vanavond gaven we een demotje, iedereen was weg van hem. Verder druk aan het inpakken en regelen voor de clinic die ik volgende week ga geven.

Wat gaaf dat Aliso zo'n slimmerd is. Vast succes met voorbereiden van je clinic.

Ik heb nog wat plaatjes upgeloaded staan.

Dit was bij t proefrijden:
Afbeelding

Op de wei bij ons:
Afbeelding

Afbeelding

Onze 2 knapperds bijelkaar:
Afbeelding

Fijne dag!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:00

cyrina: gave foto's! Dat veulen is mooi! leuk kleurtje, maar dat zal nog wel veranderen zeker...

romantico: welkom

esther: Was er veel op het tentenkamp? Ik zat nog te twijfelen om te gaan, maar ga 2 nov ook naar de paardenmarkt en doe daar ook altijd inkopen ;) dus 1x leek me genoeg voor mn geld!

marielle: Pablo bevalt goed zo te lezen!
Die laatste foto is leuk!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:02

Karina schreef:
Voor wie bezwaren heeft tegen enten, maar "moet" vanwege het willen deelnemen aan evenementen, is het misschien wel goed je te realiseren dat alleen de influenza verplicht is, de tetanus niet! Tetanus is nl. geen besmettelijke ziekte.
De tetanus is i.m.o. wel belangrijker, maar die ga ik na de basisenting nog maar om de 3-5 jaar geven. Je kunt gewoon vragen om alleen influenza. Komisch genoeg is het wat duurder als de combi-prik, maar ik heb dat er wel voor over. Paarden die een reactie geven op entingen, blijken ook vaak juist gevoelig voor de mengstof(eiwitten), dat is nog een reden om influenza en tetanus apart te laten spuiten.
Het enige waar je misschien nog even op moet letten is indien je paard verzekerd is, of je verzekeringmaatschappij de tetanus niet ook als verplichting heeft. Maar voor evenementen dus absoluut niet!

das mooi, dat scheelt dan weer..(alhoewel niet in de portomonnai ;) )
toch vreemd...influenza is volgens mij gewoon griep, zoals de griepprik bij ons toch?
die is ook nooit dekkend tegen het verkrijgen van een griep.

zo heeft mijn hoefsmid nog niet zo lang geleden een noodoproep gekregen, dat na het enten van droes van 20 paarden, alle 20 hoefbevangen stonden |(

hmmm....als ik een keuze mag maken, ent ik liever helemaal niet meer, dan maar geen evenementen.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:04

Mies t is echt zo'n leuk ventje. Ik ging vanmorgen even zijn zomerjurk afdoen. Toen duwde hij met zijn neus de deur wat verder open liep hij heel sneaky zijn box uit..
(ik stond aan zijn achterkant de beenlussen los te maken dus kon hem niet tegenhouden)
V.d. week had hij over het hek met een andere schimmel gespeeld.. dus hij ging gelijk op bezoek bij de paard :+
Mag natuurlijk niet maar moest wel erg lachen om hem.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:40

Bullymonster: Fijn dat het zo goed gaat!
Jellie: Leuke foto's!!
Michelle: Ze hadden wel leuke aanbiedingen :). Bij een dekje vanaf 20 euro kon je gratis laten borduren, zat heeel erg te twijfelen ;). Maar vind 5 stuks (oke nu 6 met mijn reflectiedekje) wel even genoeg :). Verder ook leuke aanbieding met rijbroeken enz, maar daar heb ik er ook al genoeg van. En thermolaarzen waren niet duur, maar die heb ik ook al. Eigenlijk heb ik al te veel :D.
Nombrado: Dat is ook heftig! Lekker zo'n enting....

Vannochtend vroeg begonnen op het werk :). Vanmiddag moet ik nog even naar Rotterdam, even langs bij mijn afstudeerorganisatie om te overleggen wat we nu gaan doen ;).

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:57

esther: dat had ik vorig jaar ook, het meeste had ik al. Dekjes ook genoeg en vorige jaar op de markt heb ik die HH die je aan 2 kanten kan dragen voor 5 euro gekocht ;) *hoezo krent :P*
Die reflectiedingen zijn wel handig! Ik heb van die bandjes en ookal zijn ze klein toch is het goed te zien!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:02

Ik heb nu reflectie voor om de benen (waar die trouwens ook goed op reageerde, even benen wat hoger optillen maar daarna liep ie al snel weer gewoon :) ), een staartreflector, een reflectiedekje, een reflectie-uitrijdeken (maar die gebruik ik nog even niet :P), reflectieset voor in het hoofdstel, een lampje voor om mijn been en twee van die bandjes voor om mijn arm, owww en natuurlijk een hesje met lampjes :D. Ik ben in iedergeval heeeeeel goed zichtbaar!!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:18

zo ben ik eindelijk ook weer een keer :o wat gaan jullie mega snel..
ben een hele poos weg geweest van bokt bijna geen tijdt ,maar vindt het toch wel erg leuk ,en gezellig hier *D
weer een hele hoop gebeurt aan deze kant ,leuke dingen zal er wat van vertellen , hoop dat het niet teveel wordt . :o
eerts even over mijn kanjer :+: gaat heel erg goed met hem,het galop wat zo moeilijk ging gaat nu heel goed...
voor mijn dochter priscilla had ik een startkaart aan gevraagd ,en ze heeft nu 7 wedtstrijden gereden ,ze heeft nu 11 winstpunten binnen gehaaldt trost :j dat kun je wel zeggen.
heb nu coupons voor springen en 24 oktober heeft zij haar eertse spring concour. *D
voor romee mijn jongste dochtertje van 6 had ik een shetlander gekocht van 14 jaar oud superrrr lief....
maar ze stond meer buiten de wei dan er in :( en op een gegeven moment stondt alles buiten de wei :( gewoon door het draad heen.
dus dat was voor korte duur ,vondt dat erg jammer maar zo kon het niet.
ze wou natuurlijk een pony weer hebben ,nooit geen shet meer .
we hebben haar een B pony gekocht een hengst := een meisje van 6 op een hengst ,nou het ging superrrrr.
maar hij kon geen hengst blijven ,wij hebben ook een merrie dus is hij nu gecastreerdt is nu 3 weken gelden en het gaat super goed met hem,volgen de week gaat romee er weer mee rijden. *D
EN WE KRIJGEN PUPPIESSSSS :+: :+: :+:
en we zouden ook gaan verhuizen naar een boerderij maar dat gaat niet door ( ben ik achteraf eigelijk heel blij om) bij de boerderij moets heeeeeel erg veel aan gebeuren , dan was je wel anderhalveton verder.....
dus blijven lekker hier nog zitten *D
zal ook even foto`s plaatsen .....
DJEMO
Afbeelding
Afbeelding
SEMMY DE EIGENWIJZE SHET VAN ROMEE *D
Afbeelding
VOOR HET EERTS MET SEMMY EN LOS OVER DE WEG HEEN WAT WAS ZE TROTS *D
Afbeelding
PRISCILLA MET HAAR TROTS WINNIE :+:
Afbeelding
DIT IS ONZE SUPER 2 EN HALF JARIGE D PONY RUIN ARMANI.
Afbeelding
ROMEE MET MR KING *D
Afbeelding
EN UIT DEZE SUPER COMBINATIE KRIJGEN WIJ PUPS . :+:
Afbeelding
zo nou zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte van deze kant :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:05

Esther -> Ik vind het geweldig al die reflectiespullen en lichtjes die je kan gebruiken om jou en je paard goed zichtbaar te maken op de weg.
Buiten dat is het vaak nog een grappig gezicht ook.
Bij ons op stal staan 2 paarden die nog wel eens voor les naar de manege gaan over de weg, en als je ze dan terug ziet komen in het donker zijn het net van die wandelende kerstbomen, hahaha! :D

Marielle-Flan -> Wat wordt het in ene fris, hè?
Hier hebben we al 2 nachten lichte vorst gehad.
Rints mocht vannacht lekker haar fleecedekentje om.
Ze begint al een beetje donzig te worden ook.

Lekker gereden op Pablo las ik.
Ga je straks ook met hem lessen?
Ik vind hem wel wat Lusitano-achtigs hebben met dat koppie van hem.

Bullymonster -> Wat voor clinics geef jij?

Marielle-Djemo -> Toch maar niet verhuizen dus.
Ben wel benieuwd naar je pups over 3 weken! ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:20

Saida, t wordt idd snel koud. Jullie ook vorst gehad. Ik vind t altijd wel schattig staan dat donzige. Pablo kreeg het ook. Bij Flan valt t nog mee al staat zij nog 24/7 buiten. ZIj krijgt geen deken op. Pablo wel.
Ik heb vorige week mijn 1e les gehad met hem :)
Morgen gaat Jan voor t eert met hem lessen. Ik ga de ene week en hij de andere. Blijft t nog betaalbaar.
Klopt!!! Hij is een kruising tussen een andalusier en lusitano :j
Zij moeder is andalusier en zijn vader een lusitano. Ik had pasgeleden zijn ex-baasjes gebeld. Dat wist zij te vertellen.

Djemo, mooie foto's.

esther, al vroeg aan de slag.. succes vanmiddag.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:00

Jellie: bedankt voor de foto's. Hijis mooi! Flan ook. Je hebt 2 heel verschillende paarden, maar toch doen ze niet voor elkaar onder zo te zien. :P

Nombrado: kan het me goed voorstellen. Ik zie wel vaker dat enten nare consequenties heeft. En als het zo heftig is, dan zeker maar geen wedstrijden.

Eva: spannend, afstuderen!

Djemo: fijn dat alles zo goed gaat. En leuk met al die foto's.

Saida: ik geef nh clinics. Voornamelijk gericht op Parelli. Voor mensen die daar lekker mee bezig zijn, of problemen hebben met hun paarden.

Heb vanochtend alweer heerlijk gereden en mijn knappe grote grijze. Eerst even wat vliegende wissels los op de grond gedaan. Doe hij zo gaaf in een grote wei zonder weg te willen. En daarna het rijden wat ook super ging. Toen nog even lekker hem meegenomen naar ergens waar meer gras staat dan in zijn wei en o heb ik bij hem gezeten.

Nu wordt het hard studeren de rest van de dag aangezien daar de komende weken niks van gaat komen. En nog even voer inslaan om mee te nemen over 2 dagen.

Fijne dag allemaal!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:30

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer, ik vind het zo snel gaan dat ik het haast niet bij kan houden op deze topic, ik moet alles nog eerst bijlezen.

Het is helaas niets geworden met een paard waarmee ik bezig was, hij is namelijk niet helemaal goed en dat voor een volbloed arabier voor veel geld, dat had ik echt niet verwacht, maar dankzij mijn goede kennis van arabieren, had ik ze snel door, meer kan ik er niet over zeggen, want zo in het openbaar doe ik het gewoon niet, echt jammer want ik had het m met alle liefde willen overnemen om hem te proberen te op te knappen en van alles bij te brengen, maar voor erg veel geld doe ik het gewoon niet.

Ben dus nu rustiger aan het doen(al ben ik wel weer een paard tegengekomen, beetje kijken of het wat is, hij is 8 jaar oud en meer kan ik er nog niet over zeggen), want de stallen moeten eerst af zijn voordat er een paard kan komen staan, lekker dichtbij, op 5 a 8 minuten loopafstand, heerlijk.

Heel veel is al schoongespoten met de hoge druk spuit door mij, daarna opdrogen en dan weer opnieuw met de hogedrukspuit maar dan met een ontsmettingsmiddel en dan drogen en schilderen etc. er moet nog te veel gebeuren, hartstikke leuk om te zien en mee te maken van hoe het veranderde in mooie schone stallen en erf.

voor als er vragen zijn ofzo mag gerust per Pb hoor.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:08

Snowy: Lekker zo’n ruiter in de bak, ik zou er toch wat van zeggen tegen de eigenaar. :(
Zilfstar: Mijn bak is gewoon goed te rijden gelukkig geen plassen.
Anouk: Zo te zien gaat het steeds beter tussen jullie.
Nadine: Leuk he katten, wij laten ze wel enten maar wat mij betreft hoeft het niet meer als ze wat ouder zijn. Wat betreft ontwormen dan laat ik ook een test doen.
Bullymonster:Ik gebruik de Franse methode ook regelmatig als Boukje teveel door blijft drammen, het wordt in de lessen van Pedro ook gewoon gebruikt.
Veel succes met je clinic. Waar word hij gehouden??
Cyrina, Die foto met oma vind ik echt heel lief.
Super mooie foto’s inderdaad, vooral die van Jerezana Maynou is gaaf.
Romantico Welkom
Esther: Zo te zien heb jij weer geld uitgegeven op het tentenkamp, ik ben er nog uit of ik zal gaan dit jaar.
Karina Ik heb ook een paard gehad die altijd ziek was na het enten en dat kwam van de tetanusenting dus die kreeg ze niet elk jaar meer. %)
Jelle Ik vind het wel leuk als ze ondeugend zijn zolang ze maar niet gevaarlijk worden.
Djemo Leuk zo’n shet, ik heb gewoon een KWPN’er die overal onderdoor gaat, en dat onder een draadje van 60 cm. En goed van je dochter al 11 winstpunten.
Ragdollcat Rustig rond kijken er komt wel een paard op je pad.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:29

Hosante schreef:
Zilfstar: Mijn bak is gewoon goed te rijden gelukkig geen plassen.

Drainage is inmiddels weer gemaakt en de bakken weer mooi droog. En omdat het nu zulk mooi weer is mogen de paarden voorlopig nog op de wei *\o/*

Vanmorgen Jippe fris van stal geplukt, gepoetst (hoeven uit mijn handen trekken blijft ie proberen maar gaat steeds beter), longeersingel eromheen en naar de bak: nou die wilde wel werken hoor! Moest echt moeite doen hem in stap te houden de eerste minuten dus ben maar naast hem mee gaan lopen en langzaam de afstand vergroot. Maar wat een stap zeg!!! Echt tegen het randje van draf aan en zijn hele hald deinde mee met elke stap.

Na 10 minuten heb ik de bijzets eraan gezet en heeft ie totaal 20 minuten mee gewerkt. Wat mooi was om te zien, was dat hij eerst echt dat lang-leve-de-lol houdinkje had en toen die bijzets eraan gingen (die erg losjes staan) zag je hem concentreren, ontspannen, werk aan de winkel! Weer mooie stukken ook rustige draf gezien, mooi galopje en... hij draait nu dus op commando om op afstand! Ook naar de rechterhand. Hij doet het nog met groot vertoon van jajaja ik weet het wel en eigenlijk wil ik het niet :+ en als ik te vroeg braaf zeg draait ie weer terug of gaat frontaal staan, maar hij kan het en hij doet het! Je ziet hem ook na gaan denken als ik naar de stap terug ga. Want het draaien doe ik in de stap natuurlijk. Dus ik geef het commando voor stappen en dan zie je hem naar mij kijken: verwisselt ze die zweep al??? Nu ben ik sneaky en ik ben dat achter mijn rug om gaan doen. Want als ik het voorlangsdoe dan schiet ie in de draf... :D

Na die 30 minuten totaal was ie echt goed nat. Na 10 minuten uitstappen was zijn ademhaling keurig op orde dus zijn conditie valt me niet tegen. Was onder zijn zweetdeken nog wel vochtig maar de zon scheen en weinig wind dus lekker in de paddock bloot rond laten lopen. Toen was ie in korte tijd helemaal droog. En mocht ie lekker naar de wei.

Vanmiddag zelf bij fysio geweest. Beweeglijkheid in de schouder is nagenoeg terug. Kracht komt ook op orde. Na de vakantie heb ik weer een behandeling en wrs gaan we het dan of stoppen en als ik last krijg moet ik contact opnemen of we gaan er 4 weken tussen zetten ofzo. Einde van fysio is dus in zicht!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:33

Weet er iemand tips/ goede oefeningen om middendraf te verbeteren?!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:44

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:57

Hosante: ik zie dat jij helemaal niet zo ver uit de buurt woont. Dus ben ik erg benieuwd ook wie Pedro is en watvoor les hij geeft. Mijn clinic is in Apeldoorn en omstreken, voor het grootste deel in Hoenderloo. Dus lekker een eindje weg.

Zilfstar: wat een gave foto's! echt een stoer setje die 2 samen.

Michelle: Wat wil je verbeteren aan je middendraf? Dat geeft iets makkelijker tips.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:24

Mies_Apollo schreef:
Weet er iemand tips/ goede oefeningen om middendraf te verbeteren?!

Oefenen op lange stukken berm, of lange paden in het bos, hebben ze net ff meer zin en geen beperkingen van veel bochten ect.