Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:41

Ja dat wil je ook niet Indd! Misschien dat ze wat makkelijker word naar mate ze meer gereden word. Ik vind die Pre dames toch wel een beetje apart. Ik kan nu al lezen en schrijven met mijn schimmeltje terwijl ik er weinig mee doe, maar iemand anders kan haar amper over de neus aaien. Mij loopt ze gewoon omver met knuffelen. De andere hebben ook al een heel lief karakter met wat eigenaardige eigenschappen haha, ik kan er wel mee lachen met zon grappige kudde.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:44

Dekensenzo: nee vertrouwen doe ik hem helemaal niet meer.

Zsazsay: ze is door een Belgische "fokker" gefokt en verkocht, deze "fokker" is tevens "dierenarts" dus ik wilde me wel goed van vertrouwen opstellen... wat ik achteraf uiteraard nooit had mogen doen!

Resultaten zijn bijna volledig binnen:
En zoals mijn buikgevoel al schreeuwde zijn ze inderdaad niet goed...

Momenteel geen wormen in de mest maar duidelijke migratie van ingekapselde larven onderweg. Duidelijke aanwijzing in het bloed is de significante stijging van de beta-globulines. Bij jonge paarden betekent dit dat er een sterke reactie van het lichaam gaande is op reeds migrerende larven die zich vanuit hun ingekapselde toestand aan het bevrijden zijn.
Dalina mankeert ook elke vorm van lendenreflex bij druk uitoefenen op de lendenen, stelden we zaterdag vast en dit kadert in dezelfde problematiek van migrerende larven.
Tevens is er een fikse verhoging van de witte bloedcellen (leucocyten) én sterk verhoogde
alfa globuline als gevolg van een accuut ontstekingsproces van het lichaam.
Plus er is een felle daling van/verlies aan/tekort aan albumine (bloedeiwit) wat wil zeggen dat er dus reeds aangetaste en afgestorven stukken darmwand zijn.
Dit is wat we tot nu toe weten... er komen er nog een paar achteraan morgen maar zover is het al geen goed nieuws en is er volgens de DA grote kans dat ze de migratie van die larven niet eens overleeft aan het eind van de winter.

Gisteren ook naar het ANCCE België gebeld en ze zou wel stamboekpapieren krijgen (als DNA blijkt te kloppen, daar is hun labo nu mee aan de gang) maar hij heeft deze maar ingedragen/aangevraagd deze maand (ipv 4 maand geleden toen ik haar kocht).
Verder had ik dus wel een blauw document moeten krijgen van hem, dat hij ondertekend had en dat ik ook onderteken en terug stuur naar het stamboek want nu is Dalina (ondanks ik ze betaald heb) blijkbaar nog steeds enkel en alleen zijn eigendom.

Bovendien kreeg ik afgelopen nacht om 1u 's nachts plots sms van hem of ik al bloedresultaten weet... wie stuurt dat nu om 1u "s nachts?! :')

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:47

Jeetje wat naar :\ je kunt haar zeker niet meer terug brengen? Dadelijk overleeft ze dit alles niet eens en dan?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:50

_Zsazsa_ schreef:
Ja dat wil je ook niet Indd! Misschien dat ze wat makkelijker word naar mate ze meer gereden word. Ik vind die Pre dames toch wel een beetje apart. Ik kan nu al lezen en schrijven met mijn schimmeltje terwijl ik er weinig mee doe, maar iemand anders kan haar amper over de neus aaien. Mij loopt ze gewoon omver met knuffelen. De andere hebben ook al een heel lief karakter met wat eigenaardige eigenschappen haha, ik kan er wel mee lachen met zon grappige kudde.

Wat leuk dat het zo klikt met de schimmel!

Kim maakt er met rijden juist een potje van. Ik stap op en draaf zo weg maar bij mijn verzorger of vriend staat ze gewoon stil. Geen beweging in te krijgen. Had ik dat er een beetje uit getraind begint ze te stuiteren op een bepaalde plek. Verder dan een paar minuutjes stap zijn we nog niet gekomen dus.
En nu dan dat ze "bang" was voor autos tijdens de wandeling terwijl ze er nooit wat om gaf.

Ik geloof dat we nog wel wat werk met mevrouw hebben :')

Edit: wat vervelend Little_gift..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:51

wettelijk gezien kan ik ze wel terug brengen aangezien we bewijs hebben dat het reeds dag 1 na de verhuis speelde en verkoper was ook akkoord haar te komen halen en mijn aankoopsom terug te betalen, als ik alles maar zo liet maar.... gevoelsmatig zit ik in de knoop. Ik heb nog nooit mijn hele leven een dier weggedaan, een dier dat hier komt, blijft hier tot het laatste moment en nu... nu zit ik in dit dilemma van enerzijds moet ik haar weg doen want zo'n mensen gaan maar ophouden met hun praktijken als ze daadwerkelijk telkens zelf de miserie mogen opkuisen, maar anderzijds leeft dat dier wel en heeft zij ook haar gevoelens natuurlijk...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:56

Ach jemig Little_Gift..wat een uitslag...is er nog een behandeling mogelijk? of is dat al te laat? want anders is het misschien het meest humane om te doen om er op tijd een einde aan te maken voordat het een lijdensweg word. Als je haar terug doet word het waarschijnlijk wel een lijdensweg..maar ja, aan de andere kant is het wel fair als je je geld terug kunt krijgen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:56

Ja dubbel he. Maar als ze overlijd sta je met lege handen. Die mensen leren het alleen maar af als het hun geld gaat kosten ipv opleveren.
Ik zit nu door de overleden vosmerrie ook met een rechtzaak, maar die stallen moeten maar eens ophouden met hun oplichterspraktijken. Ik laat het er ook niet bij zitten. Ik zou de merrie terugbrengen en bij een betrouwbare locatie een paard kopen. Als ze overlijd ben je zowel je geld als paard kwijt. Ik snap dat je dieren altijd bij je wil houden maar zo te horen is het nog maar de vraag of ze oud word. Word gewoon naar van al die nalatigheid van sommige mensen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:59

Wat een leukerd Zsa Zsa, die spaanse paarden zijn heel erg op 1 baas gericht merk ik..dat vind ik zelf juist erg fijn. Ik snap dat je niet op de zaken vooruit wilt lopen wbt je medische problemen, maar meer duidelijkheid zou wel erg fijn zijn.

Wat een leuke foto's komen er voorbij, fijn dat Mejicano zo braaf is en Rebec wat een mooie poepiesjieke combinatie zijn jullie. EkE, mooi debuut en ziet er fijn uit zo bitloos.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:01

_Zsazsa_ schreef:
Ja dubbel he. Maar als ze overlijd sta je met lege handen. Die mensen leren het alleen maar af als het hun geld gaat kosten ipv opleveren.
Ik zit nu door de overleden vosmerrie ook met een rechtzaak, maar die stallen moeten maar eens ophouden met hun oplichterspraktijken. Ik laat het er ook niet bij zitten. Ik zou de merrie terugbrengen en bij een betrouwbare locatie een paard kopen. Als ze overlijd ben je zowel je geld als paard kwijt. Ik snap dat je dieren altijd bij je wil houden maar zo te horen is het nog maar de vraag of ze oud word. Word gewoon naar van al die nalatigheid van sommige mensen.

Ja, dat laatste he...terwijl je gewoon met een goed management zoveel ellende kan voorkomen. Ben het met je eens dat er opgehouden moet worden met de oplichterspraktijken..maar zodra het om geld gaat zijn de meeste mensen in eens een stuk egoistischer wat ten koste gaat van de dieren.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:12

Jeetje Littlegift, wat heftig :(:)

Ik hoop echt dat ze toch een volledig herstel maakt. Maar dit had eigenlijk nooit zover mogen komen natuurlijk.
Kan ze nog herstellen? Of is het te laat om behandelingen op te starten?

Is ze dan wel al gechipt en een bloedkaart naar Spanje? Of heeft de fokker nu pas het dekbewijs opgestuurd? Want dat vind ik anders ook maar erg raar.

Ik begrijp je dilemma, maar mocht ik in jouw schoenen staan, zou ik misschien van mijn hart een steen maken en haar terugbrengen...
Maar dat is dan misschien ook wel omdat ik al zoveel gesukkeld heb met de gezondheid van mijn paarden in het verleden. Het is sowieso heel moeilijk.

Veel sterkte in ieder geval :(:)

JaMyGuCcI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:11

Hoi ik lees hier al een tijdje mee maar nu kan ik ook mee praten want ik ben sinds 3 weken trotse eigenaar van een 7 jarige pre ruin trapero gAfbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:17

Leuk beestje! Wat is je doel met hem? Mooi hoofdje heeft ie.

JaMyGuCcI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:06

Om hem uit te brengen op wedstrijd en buiten rijden

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:57

Nou vaarwel dan maar... sinds vanavond 21u ben ik niet langer een PRE eigenares... "fokker", "dierenarts" (zoals hij zichzelf graag benoemt) is deze avond Dalina komen ophalen.
Er is wel politie aan te pas moeten komen om hem terug van het erf te krijgen eens paard ingeladen was, maar goed, dat had ik wel ergens voelen aankomen met dat typetje... rotfiguurtje!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:28

Jeetje..heftig Little_Gift maar begrijpelijk besluit, wat een pech zeg. Ik hoop dat Dalina het gaat redden bij deze man.

JaMYGu: welkom! in eerste instantie dacht ik even dat ik een kwpn'er zag haha, grappig je ziet ze niet zoveel met bles.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:09

Oh wat erg little_gift! En wat ontzettend rot dat dat zo moet gaan! Kreeg je wel een gehele aankoopbedrag terug? Dat is toch heel snel gegaan dan?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:16

Oh wat heftig Little_Gift dat wens je helemaal niet toe :(! Ik hoop dat het verder netjes is opgelost.
JamyGucci: Wat een prachtbeest, mooi ook in bruin! Hoop nog veel van hem te zien/lezen hier :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:46

Little_Gift schreef:
Nou vaarwel dan maar... sinds vanavond 21u ben ik niet langer een PRE eigenares... "fokker", "dierenarts" (zoals hij zichzelf graag benoemt) is deze avond Dalina komen ophalen.
Er is wel politie aan te pas moeten komen om hem terug van het erf te krijgen eens paard ingeladen was, maar goed, dat had ik wel ergens voelen aankomen met dat typetje... rotfiguurtje!

Gadverdarrie, dat is niet zoals je hoopt dat het loopt :(:)

Zag een bles voorbij komen, gaaf! <3
Droompaard is een valk met een flinke bles O:)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:42

Little_Gift schreef:

Wat ongelooflijk vervelend voor jou en Dalina... Sterkte.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:48

Wat een gedoe met Dahlia maar blij dat je ervanaf bent
Die bruine van de pagina ervoor meende ik "gewoon"ook paard, ik heb nog nooit een bruine pre met een bles gezien :o

JaMyGuCcI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:12

Hij is toch echt een pre met volle papieren en carta

JaMyGuCcI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:13

En in spanje is een stoeterij die bruine met een bles fokt die hebben zelfs blauwe ogen

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:46

Gatsie little gift, sterkte!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:44

JaMyGuCcI schreef:
En in spanje is een stoeterij die bruine met een bles fokt die hebben zelfs blauwe ogen

Wauw, dat klinkt als mijn droompaarden haha..ik hou van blauwe ogen en bruinblessen {zie mijn kwpn}

Of cremello/ perlino met blauwe ogen vind ik ook altijd erg apart mooi.

Maar goed, het belangrijkste is uiteraard of ze exterieurmatig goed in elkaar zitten, kleurtje is meer mooi mee genomen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:46

Oh ik ben ook echt verliefd op brede blessen.
Ik riep altijd dat ik nooooooit een schimmel wilde, en wat staat er nu in de wei :P
Karakter is voor mij inderdaad het aller belangrijkste