[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 07:37

Goedemorgen iedereen!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 08:43

goedemorgen

madelief - oh klinkt heerlijk jullie rit, ben benieuwd naar de filmpjes

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:11

Deb, ahh die arme Tim gevallen.. Gelukkig heeft ie er niks aan over gehouden :(:) . Leuk he, een wat gevoeliger paard aan de dubbele. Met Chico lukt het nu redelijk goed, maar met een ander paard zou ik het wel lastig vinden hoor..

Denise, ai.. jammer van de wedstrijd, soms heb je van die pech! Maar toch nog nette punten dan wegens de omstandigheden! Ik wil 23 augustus weer eens een wedstrijdje mee pakken. Eerst nog ff lekker doortrainen, al loopt ie momenteel erg fijn :D .

Ellis, fijn dat Fifi weer zo goed gaat zeg.. Pak van je hart.. hopelijk blijft ze de stijgende lijn houden!

Martine, ahh schattig filmpje. Wat een heerlijke rij met mannen heb je zo ook staan he.. Geluksvogel :D

Madelief, dat klinkt ook wel ideaal, álles gewoon tegelijk hebben op 1 plek.. Bos, duinen en strand.. Tsja, wie wilt dat niet :D . Ik zag al plaatje op FB, zag er zo leuk uit, die paarden zo ff rusten hihi! Genieten hoor :))

Ik ben gisteren weer lekker t strand op geweest. Lekker bij een stapritje gehouden! Hij was weer wat rustiger.. Mennn, af en toe komt dat temperament van hem naar boven en dan kan hij niet meer normaal stappen. Hij blijft half dribbelen/piafferen over dat strand en dan issie zo heeeeettt. Kan t nog moeilijk laten afvloeien.. maar hij kon nu al hele stukken normaal stappen. Al die mensen, vliegers etc en vooral het geluid van de zee is reuze spannend. Voorheen had ie daar toch niet zo'n last van, en ging ik aan lang teugeltje over t strand.. Hopelijk komt dat échte relaxte weer terug. Al ben ik al lang blij dat hij braaf is en controleerbaar blijft zodat ik toch kan genieten <3

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:25

Denise, ik zal zo hier ook even foto's en filmpjes neerzetten :D
Iloon, ja het is zekers ideaal, heerlijk hoor! Zou alleen wel willen dat het strand ietsjes dichterbij was én ook in de zomers overdag erop mogen, maar goed dat kan bijna nergens overdag op het strand met de paarden zomers denk ik. Jij ook lekker op het strand! Furia kan dat ook heel erg hebben, dat ie idioot blijft dribbelen over het strand, soms kan dat wel lekker zijn maar hij heeft ook weleens gehad dat ie zich zo druk maakte dat het voor mij en hem geen pretje was :n

De les ging echt geweldig :D Sjee, ik wist niet dat Furia een mooi voorbeen had maar die gebruikte hij vandaag toch echt heel erg gaaf, heel trots op hem. Hij heeft echt heerlijk gewerkt met dit hete temperatuurtje. Ik ben nu bezig met de foto's/filmpjes dus zal die hier zo wel showen. Alleen net geen filmpje van die mega draf, das dan weer jammer maar toen waren net de meiden bezig met hun paarden... Was aan het begin.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:26

Hier alvast wat foto's van de les:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toevallig allemaal van dezelfde hand.

En wat foto's van de duinen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien dat ik later nog wat filmpjes plaats :j

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:54

Denise - Balen dat jullie te laat op westrijd waren en niet konden losrijden!
Volgende keer beter!

Madelief - Rints knapt ook altijd zo heerlijk op van uitstapjes zoals naar het strand.
Ze doet altijd ontzettend haar best met dressuurmatig rijden in de bak, maar als ze dan eens wat anders mag doen, dan zie je haar genieten.
En ik geniet dan dubbel mee!
Ook daarna merk ik verschil in het rijden, net alsof ze haar hoofd weer heeft geleegd met die uitstapjes en er weer lekker tegenaan kan. ;)
Lekker het bos en de duinen in geweest!
Daar staan jullie nu vlakbij, toch?
Lijkt mij zo heerlijk!!!

Ilona - Ik geniet even met je mee met je strandrit, hoor!
Weer even terug in gedachten naar toen ik met Rints op het strand was....hmmmmmm!!

Rints vermaakt zich prima, en staat zich flink tegoed te doen aan het gras hoorde ik.
Sinds vorige week kunnen zij en haar vriendje het gras op, en dat wordt nu rustig aan opgebouwd.
Hoe het nu gaat weet ik niet, niet gevraagd, maar vorige week wilden ze niet meer terug de paddock in toen de opbouwtijd om was. :D
Stelletje draken zijn ze saampjes! :+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:33

oh iloon en madelief heerlijk jaloers op jullie verhalen

madelief foto's zien er goed uit knappe furia

saida rints heerlijk aan het genieten van de grasjes en echt een diva dat ze niet meer terug wilde naar de paddock :+
hoe is het met jou?

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:25

Madelief, ziet er alweer beter uit dan de vorige keer die plaatjes! Meer activiteit, mooi in de hand ook! En ben jij weer afgevallen? :D Die buitenrit zit er ook heel leuk uit, mooie ruiterpaden ook bij jullie! Ik kan hier ook een heeele grote ronde maken door bos, duin en strand, maar dan ben je wel ffies onderweg haha! Hoop dat ook nog te doen dit jaar :j .

Saida, jij legt t precies goed uit aan Madelief, dat idee heb ik ook altijd bij Chico. Die uitstapjes naar buiten doet het paardenhoofdje veel goeds :D ! En wat zul jij Rints missen zeg... van dagelijks uren bezig zijn naar bijna niks.. Nog even doorbijten, trek je het allemaal nog een beetje?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:00

Denise & Ilona - Gek genoeg trek ik het prima.
Tuurlijk mis ik m'n meisje, en hoop ik snel weer zelf te kunnen autorijden zodat ik weer zelf naar haar toe kan.
Maar ik heb me er al lang van tevoren zo op ingesteld, dat ik er niet veel moeite mee heb.
Beda vroeg vorige week ook al of ik bij het zien van haar op Rints rijden niet gigantisch de kriebels heb en er zelf op wil.
Eigenlijk hetzelfde verhaal; ik heb me er helemaal op ingesteld en voel dit niet zo.
Ik kan ook van Rints met Beda erop genieten. ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:18

dat is wel het juiste geweest wat je kon doen saida
en je weet idd dat je dadelijk ook weer op haar kan zitten en lekker volledig van haar kan genieten. :j
slimme zet om je zo voor te bereiden, kan ik eigenlijk ook wel gaan doen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:54

Saida: Nou toevallig ging Furia de laatste dagen aldoor al een stukje beter, neemt niet weg dat de buitenrit heerlijk was!
We staan nu inderdaad vlakbij de Schoorlse duinen, is inderdaad heerlijk! :j
Haha, kan me voorstellen dat Rints niet meer van het gras wilde ;) Maar kon ze er nu pas op?
Gelukkig valt het niet-rijden van Rints op het moment mee, het is ook altijd leuk iemand anders op je paard te zien.
Iloon: ja ben er ook erg blij mee met dit beeld :j Ik val inderdaad nog steeds langzaam een beetje af :j
Wij waren nu ook 4 tot 5 uur onderweg geweest inderdaad, maar je kan hier denk wel meerdaagse ritten maken, het is zo'n uitgebreid gebied.
Ik bedoel, ik heb nog lang niet alles gezien en rij er al zo'n 10 jaar rond!
Denise: Kan je zelf niet zo lekker naar buiten? En wat komen er weinig verhalen van jouw kant!

Ik ga zo naar stal, met een kennis die zelf ook op zoek is naar een Andalusier, ze gaat zo even op Furia rijden ook :j

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:10

madelief - wij kunnen hier idd niet zo lekker naar buiten, wij hebben wel een park maar daar lopen ook mensen die vaak klagen over de paarden. verder zitten wij vlakbij de snelweg, en bij woonhuizen dus wij moeten echt met de trailer op pad :j
en weinig verhalen van mijn kan, ja heb niet zo veel te melden met heike druk aan het trainen en ben mijn eigen aan het voorbereiden op mijn operatie dus maak op dit moment niet veel mee ;)
voor de rest gewoon aan het werk +/-45 uur per week,

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:53

Pff, druk druk Denise! Gelukkig alles zn gangetje :D . Gaat t trainen met Heike al goed? Lekker bezig met wijken ook voor L1? Nog een wedstrijd op de planning?

Madelief, ja kan je nagaan! Hier kan ik gelukkig ook wel alle kanten op. Is ook best ruim hier, gelukkig! Maar wel lange ritten worden het dan.. Leuk dat die kennis ook ff rondje maakt! Ben benieuwd hoe ze Fuur vindt, vast wel leuk :D .

Saida, ja zo had ik het nog niet bekeken idd! Maar je hebt je er al zo op ingesteld.. Gelukkig maar! Dan valt het allemaal wel mee. Natuurlijk ook wel hele fijne gedachte dat ze nu zo'n prima passend stekkie heeft ook!

Wat mij gisteren weer gebeurd hahaha.. := . Ik had les en hij gaat onwijs goed! Echt lekker de training aan het opschroeven, sterker maken op het achterbeen etc. We waren heerlijk aan het rijden dus tussendoor ff lekker lange teugel ff stappen.. En meneer schrikt ineens toch zo heftig en spurt opzij.. En ja hoor, boem daar lag ik (weer :+ ) . Gelukkig geen auw, en alleen een beurse kont :P . Maar het is en blijft toch ook wel een kneusje hoor haha. Daarna gewoon lekker verder gereden en heerlijk gewerkt met hem, schuim stond tussen de billen, bij Chico he ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:08

ja heel druk iloon, idd in de training beizg met wijken, (vinden we beide erg moeilijk) en ook erg bezig met het sterk maken van het achterbeen en de lossigheid van voren,
hij is op dit moment heel erg bezig met uitproberen, even het bit vastpakken even weg spurten omdat het hem dan te zwaar en te moeilijk wordt, maar ik kan het steeds beter handelen :D
we hebben volgende week weer wedstrijd 14 aug, op thuis basis en dan hoop ik op mijn laatste puntje.
en daarna hebben we denk ik even tijdelijk een wedstrijd stop vanwege mijn operatie.

en gelukkig heb je alleen een beurse kont, chico ook haha zo lekker aan het rijden en dan ineens even schrikken, op zulke sprongen ben je dan ook echt niet voorbereid.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:43

Haha ik ben er vaak wel op voorbereid, en houd hem vaak erbij en de teugels op contact! Alleen nu ff echt lang want hij was toch moe.... ;) . Nou als die de schrik krijgt niet hoor haha! Maar ach, zo is hij nu eenmaal, het is gelukkig geen kwaadheid van hem.. Leuk weer wedstrijd ook, laatste puntje komt wel goed! :j

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:07

Nou, terug van stal, vrouwtje reed er zo mee weg! Ze had al zo'n 3 kwart jaar niet gereden, maar ik vond haar er echt super mee wegrijden. Ook echt aan het werk meteen, ja verbaasde me helemaal ten positieve, top. En binnenkort met haar eens kijken of er bij het Balingehof een geschikt paard voor haar staat, ben benieuwd.

Ik heb haar ook kennis laten maken met de dubbele longe, voor het eerst sinds ik hier sta reden er namelijk veel (4) paarden in de bak, dat vind ik dan niet zo lekker dus dacht eerst even aan de dubbele longe. Furia was heel braaf, ideaal leerpaard daarvoor en die kennis vond het dus ook heel leuk om te doen :j

Ilona: O o Chico! Wat een boeffie is het toch, nouja boeffie beetje schrikachtig. Gelukkig heb je alleen een zere kont!
En de les ging verder wel heel fijn?
Denise: Das wel jammer, uitrijmogelijkheden zijn voor mij toch altijd wel een eis op stal :D
Zo je werkt flink wat uren inderdaad! En Heike is lekker aan het uitproberen, wel wedstrijd binnenkort, komt vast goed met dat laatste puntje in de B!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:07

Ben ik weer :wave: , heb een druk weekje achter de rug. weer eerste werkweekje achter de rug en de kids zijn natuurlijk nog vrij dus die vragen ook wat tijd.
Even bij reageren.

Saida, moet je zeker doen met de dubbele longe.
Als je het een beetje onder de knie hebt is het zo leuk om te doen, je kan zo veel meer als gewoon aan de longe. En het is een leuke afwisseling! ;)
Ik had dat ook hoor toen ik ziek was. Ik vond het heerlijk om naar Xantha toe te gaan maar ik hoefde niet persee iets met haar te doen, je stelt je daar gewoon op in. Je zal zien de tijd vliegt en voor je het weet kan je weer lekker aan de slag.

Denise, das balen dat je niet hebt kunnen losrijden, maar toch nog redelijk gepresteerd!
Volgende keer weer beter, toch? :)

Madelief, heerlijk dat je zo lekker kunt buitenrijden bij jullie, de foto's zien er weer goed uit!
Heerlijk zo de duinen in he? :D

Ilona, weer lekker over het strand gereden. Ik heb ook nog wel eens moeite spanning te laten afvloeien bij Xantha, al moet ik zeggen dat dat steeds beter gaat! Ahh lees dat je er vanaf bent gevallen, stoute Chico, geen pijn gedaan gelukkig en er gelijk weer opgestapt. :(:)

Gisteren heb ik weer les gehad van Barbara en het ging weer super!!! *\o/*
We hebben schouderbinnenwaards gedaan op de volte en dan in sb de volte verkleinen en vergroten.
Ditzelfde in de travers en dan ook nog in draf en galop. Ging echt goed, galop vond ze wel heel erg moeilijk, en ik ook hoor.
We hebben natuurlijk ook andere dingen gedaan hoor. ;)
Morgen komt Esther weer thuis en kan ze weer eens wat plaatjes schieten van mijn les.
Volgende les staat alweer gepland voor zondag, heb er zin in.
Mijn knappe meid <3

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 01:45

heikedenise schreef:
dat is wel het juiste geweest wat je kon doen saida
en je weet idd dat je dadelijk ook weer op haar kan zitten en lekker volledig van haar kan genieten. :j
slimme zet om je zo voor te bereiden, kan ik eigenlijk ook wel gaan doen

Hoezo dan?
Kan je straks een poos niet rijden dan?

Madelief - De helft van het weiland is omgeploegd en opnieuw ingezaaid, voordat Rintske daar kwam staan.
Hierdoor kon Rints dus een hele poos niet het land op.
Maar die schade haalt ze nu wel ruimschoots in, hoor! :D

Ilona - Ow mutsie! Ben je weer gevallen!
Hopelijk valt het mee met je beurse billen! *D

Debby - Vandaag heb ik gevraagd aan m'n trainer wanneer ik ongeveer weer mag paardrijden.
Met ongeveer een maand of 3 zei hij, wat mij best nog wel meevalt!
Nog een kleine 2 maanden geduld hebben dus. ;)
Ga ik zeker proberen onder de knie te krijgen, met de dubbele longe!
Jullie zijn ook al een flink eind opgeschoten, zo aan je lesoefeningen te lezen!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:12

iloon dat laatste puntje komt vast en zeker goed :D

madelief hier in de buurt heb je gewoon haast geen stal met uitrijmogelijkheden, der zitten er wel een paar maar daar zijn een aantal minpunten voor mij aan, of die zijn hartstikke duur.
dus ja dan maar zo.

debby - fijn dat je zo heerlijk gereden/gelest heb en ben benieuwd naar de foto's
en ja hoor idd volgende keer beter, dit was ook weer een les dat ik mijn eigen beter moet voorbereiden op de weg en anders nog eerder vertrekken met de trailer.

saida - voor mij staat er een darm/maag operatie gepland waar ik ieder moment voor kan worden opgeroepen, dus dan mag ik ook een paar weken niet rijden.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:32

Wat hebben wij hier dan onwijze mazzel met het strand op 10 min stapafstand & lekker de duinen en het bos!!

Nina is een kleine pitbull <3 Maar ach ze is zo lief, alleen vreselijk dominant het dametje.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:01

Fofo's Michelle!!!
Pupjes groeien hard ;)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:06

Ja ik ga straks weer even foto's maken. Ik probeer ook telkens foto's te maken nu der oortjes maar mevrouw wilt niet stil blijven zitten :(
De oortjes zijn nu heel raar, ze doen een poging tot staan alleen bovenste gedeelte staat nog niet hahah

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:40

ben benieuwd naar de foto's

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:24

Mies fotoooo's :D !

Madelief, ja me les zelf ging echt heel fijn daarna ook nog! Dus moest het hem wel vergeven :P . Hij had zo had gewerkt voor me :j . Leuk van dat vrouwtje, toch best knap na zo'n tijd niet rijden ook.

Deb, ja gaat bij Chico ook steeds beter.. hoe verder je in de training komt, hoe meer situaties je kan handelen. Ik moet hem alleen wel continue bezig houden, anders neemt ie het ff over ofzo.. en soms kan die zoo heet worden, dat het gewoon wel spannend wordt voor mij, maar vaak blijft ie wel controleerbaar.. Al dat temperament :P . Jij lekkere les gehad en Es komt weer foto's maken, tof! :D

Saida, haha jaa := . Echt voor je het weet is het gebeurd bij hem hoor! Scheelt dat het niet gemeen bedoelt is, maar altijd puur uit schrik van hem en dan issie zo vlug als water! Maarja, niks gebroken dus gewoon weer doorgaan :P .

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:24

Heey

Debby: Wat fijn dat je zo heerlijk hebt gereden :D.

Saida: Fijn dat het met Rintske goed gaat en dat ze af en toe gereden word :D.

Madelief: Wat een heerlijke foto's. Super dat het rijden weer wat beter gaat :D.

Denise: Met Nouchka gaat het weer helemaal goed. De bult zit er nog wel maar ze voelt zich weer helemaal fit. Waarvoor word je geopereerd dan? Iig, alvast succes ermee.

Ilona: Gekke Chico. Wel fijn dat het rijden steeds lekkerder gaat :D.

Wij zijn gisteren bij een Shirexkwpn wezen kijken. Was echt een geweldig dier. Hij reed super lekker en hij was heel braaf. Helaas vonden mijn ouders hem wat minder. En aangezien hun er ook wat mee willen doen is het wel belangrijk dat hun hem ook leuk vinden.
We zoeken dus rustig verder.
Hier een foto van gisteren. Hij is 1,70 maar hij toont onder mij minder groot.
Afbeelding