Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Saida_ schreef:Klopt idd wat die inentingen betreft, maar dan wel bij huisdieren die van zichzelf al een goede weerstand hebben.
De basis entingen zijn het belangrijkst, en de 2-3 jaarlijkse entingen daarna, maar daarna schijnen ze voldoende antistoffen in hun lichaam te hebben en is een enting niet meer nodig.
Bij mensen doen ze het toch ook zo?
De eerste levensjaren krijgen ze regelmatig een enting, dan nog eens met 11 jaar voor de rode hond, en daarna niet meer.
Ja af en toe een tetanusprik, maar die blijft ook 10 jaar werken.
Het is alleen zo met dieren die je regelmatig meeneemt naar shows of wedstrijden oid, die moet je wel jaarlijks blijven enten.
Moll schreef:als je zit correct is klem je niet op het boven ben maar rust je er op, op het moment an lichtrijden
Bullymonster schreef:Met de kat hier hezelfde verhaal. Ik heb het altijd gedaan, maar ik heb steeds meer mijn twijfels. Ben erg benieuwd hoe anderen hierover denken.
cloris schreef:Mayke; Een mestonderzoek zal niet 100 feilloos zijn maar dat is preventief ontwormen ook nietwormvrij zal een paard nooit zijn! en ik verkies mestonderzoek boven preventief gif erin spuiten.
Citaat:snap ik zeker hoor
Helaas is het zo dat bij de paarden je verplicht moet inenten om deel te nemen aan de verschillende evenementen tja het is niet anders..Citaat:dus, eigenlijk ben je het er niet mee eens, maar je doet het wel om aan de voorwaarden door anderen te voldoen? stel nu dat niemand dit meer doet?. dan wordt het aardig rustig op evenementen en wedstrijden en zullen ze hun normen wel moeten aanpassen, zonder ruiters kunnen ze nl geen evenement organiseren,
Bij de honden kan elke d.a. gillen wat hij/zij wil maar ik zorg dat de basis erin zit en dan houdt het op, !!!!
Citaat:stel je voor, dat ze ons entingboekje ook controleren bij evenementen
nombrado schreef:dus, eigenlijk ben je het er niet mee eens, maar je doet het wel om aan de voorwaarden door anderen te voldoen? stel nu dat niemand dit meer doet?. dan wordt het aardig rustig op evenementen en wedstrijden en zullen ze hun normen wel moeten aanpassen, zonder ruiters kunnen ze nl geen evenement organiseren,
Citaat:stel je voor, dat ze ons entingboekje ook controleren bij evenementen
cloris schreef:nombrado schreef:stel je voor, dat ze ons entingboekje ook controleren bij evenementen
Hihi dan ga ik echt niet toegelaten worden, alhoewel gezien de hoeveelheid tetanusinjecties die ik in mijn jeugd heb gehad (au) ben ik op dat vlak voorzien tot het einde der tijd![]()
Naar een concert maar eerst hup verplichte griep-priken goed bijhouden in je inentingsboekje hoor