Oh jongens ik heb vandaag de Spanjaard van iemand gereden en die willen haar eigenlijk aan mij verkopen en ze is zo leuk (net mijn schimmel in voorkomen en rijden maar dan 10 jaar geleden). Zucht.
Vandaag Elevada gereden, echt wat een overijverig paard blijft het toch. Twee lange zijdes schouder binnen en travers en we kunnen niet meer rechtdoor lopen het blijft wel echt zo fijn dat we nu zijn waar we nu zijn, dit had ik eigenlijk meer verwacht een paar jaar terug
Mooie scores Audesta! Lijkt mij gaaf zo'n wedstrijd met alleen maar Spanjaarden!
Benieuwd of je binnenkort een paard rijker bent
Maartje dat is inderdaad overijverig maar wel herkenbaar. Dat zelf "meedenken" en invullen wat er gedaan moet worden. Al zijn wij nog lang niet zover met de training.
Ja ze vult altijd zelf in inderdaad, en een rondje “niks” vindt ze mentaal dan echt stom ofzo? Terwijl dat recht lopen voor haar echt moeilijker is dan die zijgangen
Century
Geplaatst: 16-03-25 23:09
@Tarzan: Wat een lieve en wat een mooie foto van Fuego! Ik hoop zo dat ik zo'n band met Navaro kan opbouwen als jij had met Fuego.
@Nuevo_mien: ook al zo'n knap paard! Op je vraag, Navaro had nauwelijks wintervacht, en hij verhaart nu wel, maar ik ben zo klaar met borstelen... ik heb zo'n makkelijk paard wat dat betreft altijd schoon.
@Maartje: haha, sommige paarden worden echt knettergek van wind, honden ook trouwens! Grappig zo'n overijverig paard; kan je wat aan Navaro geven? Die denkt na zijn rondje draf of galop 'klaar' en gaat dan stilstaan... Die denkt ook heel goed mee, maar staat dus in de extreem-voorzichtig-stand omdat we zo langzaam aan het opbouwen zijn vanwege mijn angst Dus dat wordt straks wel weer lastig er wat tempo in te rijden.
@Audesta: goede krachttraining, hele weg piaffe . Wel tof dat je een hertje tegen kwam. Gefeliciteerd met je wedstrijdresultaten en succes met de afweging mbt het aangeboden paard
@Dais: ik heb er niet zoveel verstand van maar volgens mij hebben veel mensen er al iets over gezegd. Ik vind hem wel heel tof als hoofdstel.
@Jenara: Wat vervelend van de ruin, maar fijn dat Jenara zo haar plek vindt! Is ze ook nog wat meer aangekomen?
Ik heb lekker gewandeld met Navaro vandaag, met een andere Spaanse van stal. Hij was lekker relaxt, heel fijn. Ik geniet steeds meer van hem nu ik hem steeds meer leer kennen. Zo fijn.
JJ4
Geplaatst: 16-03-25 23:25
Vandaag had onze buurman een tentje opgezet in de tuin, daar vonden de beide heren wel wat van.
Zou zomaar wel eens mee kunnen vallen Century, dat tempo er weer in rijden. Ook daar kan hij in meedenken en aanvoelen Het zijn wel paarden die steeds leuker worden als de band beter wordt he
Hahahaha maar dat kán toch ook niet JJ4
Nadir
Geplaatst: 17-03-25 13:53
Jammer dat het hoofdstel niet goed pas Dais. Ik heb ook een Deuber en het is echt fijn spul. Kun je geen maat kleiner kopen?
Wat goed dat Jenara nu op haar plek staat!
Gefeliciteerd Audesta en succes met de beslissing
Century, dat zijn goede berichten.
Haha lekker bezig Maartje!
Verharen jaaaaa hier ook vreselijk veel!
Bitten, hier een simpel dubbel gebroken bitje en bitloos. Net hoe mijn (en haar) pet staat.
Nadir, afmetingen van een maat kleiner zijn opgevraagd. Ben benieuwd! Als het gaat passen dan bestel ik hem inderdaad in een maat kleiner Ik kan ook geen goed / mooi alternatief vinden en ik zoek toch echt al een tijdje. Blij te horen dat jij tevreden bent met jouw deuber hoofdstel (welke heb jij?)
Nadir
Geplaatst: 17-03-25 15:19
Ahh te leuk JJ4!
Dat zou mooi zijn inderdaad. Ik heb deze, was een setje samen met mijn Deuber zadel. Niet de meest charmante foto van mijn paard overigens, maar kon geen betere vinden waar je de set samen goed op kunt zien.
Heee Fuego staat in uitgelicht, wat leuk! Hier in Spanje tijdens de SICAB een mooi nieuw hoofdstel gekocht met barokke uitstraling. Die van jou is ook mooi Nadir!
Ben aan t kijken waar ik mijn paard kan adverteren om het juiste publiek te trekken .
Snoraly
Geplaatst: 18-03-25 14:38
Helaas te vroeg voor mij Zinzi
Verwacht eigenlijk de komende jaren ergens (na mijn studie en als ik een vaste baan heb etc.) een paard te kopen. Plekje waar mijn verzorgpaard staat is wel echt mijn droomplekje (vooral voor de paarden). Hoop dan ook hier terecht te kunnen (stiekem al een beetje over gehad).
Zijn er mensen die in september naar de Campeonato CCB gaan? (Bij de Goubergh in Roosendaal).
JJ4: Zo'n tent is altijd leuk
Century: Wat zijn jullie weer lekker bezig! Fijn dat jullie het zo aan het oppakken zijn samen!