[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:51

xIeer schreef:
Bedankt voor je antwoord! Spaar ik nog wat langer door.
Heb je particulier een paard gekocht of via een handelstal?

Via een stal.
Zit vaak ook wel wat verschil in qua prijs, maar vond dat bij de meeste stallen in Friesland wel meevallen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:01

Even wat actie foto’s van mijn topper ! Ben zo onwijs benieuwd hoe hij gaat lopen als hij 3 jaar is.

Nu hij dit met tien maanden laat zien , zorgt toch wel voor een enorme nieuwsgierigheid ! :wow:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kever

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:05

Die oortjes die er zo lekker op zitten! <3 10 maanden... das nog lang wachten... :D

Ik kan het ook niet laten even een foto van mijn merrie te delen... Vind de foto’s zó gaaf geworden!
Afbeelding

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 07:03

Zijn echt prachtige foto's!
In de aankoop moet je soms ook geluk hebben waar je tegen aan loopt. Voor particuliere verkopers geldt vaak dat zij ook willen dat hun paard een vaste nieuwe plek krijgt. Soms kun je er dan wel goed uitkomen qua prijs. Wat zoek je? Prijzen van friezen zijn steeds behoorlijk hoog.

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:22

Mijn merrie moet rond begin juli veulenen, dus erg laat. (Niet mijn keuze maar zo gekocht) dus word pas eind van het jaar dat het veulen eraf kan. Bedoeling is te verkopen, heb genoeg aan 1 paard. Hoe zit het met verkoop midden in de winter. Of al eerder adverteren? Toch dingen die ik me afvraag :=

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:52

Hatsikidee89 schreef:
Mijn merrie moet rond begin juli veulenen, dus erg laat. (Niet mijn keuze maar zo gekocht) dus word pas eind van het jaar dat het veulen eraf kan. Bedoeling is te verkopen, heb genoeg aan 1 paard. Hoe zit het met verkoop midden in de winter. Of al eerder adverteren? Toch dingen die ik me afvraag :=

Zodra het veulen enkele weken oud is gelijk beginnen met adverteren .
De mijne is geboren in juni . Mondeling overeengekomen dat ik hem zou kopen in augustus . En in oktober is ie naar mij toegekomen . Heb er nog flink in onderhandeld ook terwijl hij al vrij gunstig geprijsd was ( achteraf gezien) maar de fokker houd geen hengsten aan en had snel ruimte nodig omdat hij een andere merrie weer naar huis moest halen . Verkoop gaat lastig nu al helemaal . Mensen zijn vaak huiverig om een veulen te kopen omdat het altijd een gok is hoe ze uitgroeien . Dus je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen . Zet er in de advertentie gewoon duidelijk bij wanneer die afgespeend mag worden . En sta toe dat de mensen iets vaker mogen komen kijken ook al is het een veulen .

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:21

ynekes schreef:
Zijn echt prachtige foto's!
In de aankoop moet je soms ook geluk hebben waar je tegen aan loopt. Voor particuliere verkopers geldt vaak dat zij ook willen dat hun paard een vaste nieuwe plek krijgt. Soms kun je er dan wel goed uitkomen qua prijs. Wat zoek je? Prijzen van friezen zijn steeds behoorlijk hoog.

Ik zoek vooral een braaf paard, geen projectje. Ideaal is een volwassen paard tussen de 7 en de 10 jaar oud, maar jonger mag ook als ‘ie maar nuchter en eerlijk is. Het zou leuk zijn om uiteindelijk wedstrijden te gaan rijden en mijn absolute droom is een winstpunt in het Z rijden, maar dit is dus geen harde eis. Het hoeft geen bewegingswonder te zijn als het maar correct is.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:46

Bij het eerst zien van je lijstje dacht ik: nou.. spaar maar door tot de 10k := Maar ik zie dat je je eisen al iets verzacht :P Al vragen ze tegenwoordig nog steeds de hoofdprijs voor een Fries sowieso, maar een goed bewegende, brave, nuchtere Fries voor een onhandige ruiter is een speld in een hooiberg en daardoor ook gelijk best prijzig.. Dus lekker een hoop stallen en particulieren bezoeken, ervaringen opdoen, en ondertussen doorsparen en wie weet vind je 'm ineens! :D

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:00

xXutopiaXx schreef:
Bij het eerst zien van je lijstje dacht ik: nou.. spaar maar door tot de 10k := Maar ik zie dat je je eisen al iets verzacht :P Al vragen ze tegenwoordig nog steeds de hoofdprijs voor een Fries sowieso, maar een goed bewegende, brave, nuchtere Fries voor een onhandige ruiter is een speld in een hooiberg en daardoor ook gelijk best prijzig.. Dus lekker een hoop stallen en particulieren bezoeken, ervaringen opdoen, en ondertussen doorsparen en wie weet vind je 'm ineens! :D

Bizar inderdaad!
Het zou een stuk simpeler zijn geweest als ik ‘gewoon’ een KWPN zocht. Haha ‘onhandig’ is niet helemaal het juiste woord, ik ben niet handig genoeg om met een sensibel paard om te gaan. Is ook een combinatie die niet fijn werkt, van een nerveus paard word ik ook nerveus :') Mede omdat ik geen idee heb hoe ik met een van nature nerveus paard om moet gaan.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:13

Ik heb in januari mijn eerste eigen fries gekocht en in december heb ik met heel wat stallen contact gehad. Mijn eisen lijst was een jonge merrie die in iedergeval stamboek was, zadelmak en eigenlijk goed doorgereden, verkeersmak en ook leuk voor in de dressuursport. Eventueel wie weet een leuk veulentje vandaar de stamboek. Toen kwam ik er al gauw achter dat de meeste stallen een vanaf prijs hebben van €7000,- tenzij het een ouder paard is vanaf 15 jaar en bijv. ruin die altijd recreatief bereden is. Particulier kan dus iets minder zijn maar ook daar zitten er een paar tussen waarvan ik denk dat is veelste veel.
Friezen zijn nu eenmaal populairder geworden en erg aan de prijs.

Ohh en wat betreft sensibel er zijn ook genoeg friezen die karakter hebben hoor :D

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 17:35

Appaloosa9 schreef:
Ik heb in januari mijn eerste eigen fries gekocht en in december heb ik met heel wat stallen contact gehad. Mijn eisen lijst was een jonge merrie die in iedergeval stamboek was, zadelmak en eigenlijk goed doorgereden, verkeersmak en ook leuk voor in de dressuursport. Eventueel wie weet een leuk veulentje vandaar de stamboek. Toen kwam ik er al gauw achter dat de meeste stallen een vanaf prijs hebben van €7000,- tenzij het een ouder paard is vanaf 15 jaar en bijv. ruin die altijd recreatief bereden is. Particulier kan dus iets minder zijn maar ook daar zitten er een paar tussen waarvan ik denk dat is veelste veel.
Friezen zijn nu eenmaal populairder geworden en erg aan de prijs.

Ohh en wat betreft sensibel er zijn ook genoeg friezen die karakter hebben hoor :D

Ja daarom! Een beetje kijkerig is geen probleem, maar bij alles maar een beetje eng is het op een rennen en bokken zetten zit ik niet meer op te wachten.

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:17

Er zijn idd genoeg friezen die ook wakker en sensibel zijn
Vandaag een paar mooie foto's gemaakt van onze wakkere merrie Swarte❤Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:40

Wie heeft wel is bit fitting gedaan en hoe was en hoe beviel het

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 23:53

Prachtig paard Ynekes <3

Blizzart de tandarts voor mijn paard is ook bitconsulente. Ze controleert de mond (qua ruimte en gevoeligheid) en controleert of het hoofdstel goed is afgesteld en of het bit dat je hebt passend is bij de mond, zo niet dan geeft ze advies over een beter passend bit. Maar zij komt dus niet met allerlei probeer-bitjes. Ik ben heel blij met haar advies, want mijn paard loopt er veel beter door! Bedoel je dit een beetje qua ervaring?

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 07:10

Ja dankje wel ja dit bedoel ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:00

AnneJ1995 schreef:
Prachtig paard Ynekes <3

Blizzart de tandarts voor mijn paard is ook bitconsulente. Ze controleert de mond (qua ruimte en gevoeligheid) en controleert of het hoofdstel goed is afgesteld en of het bit dat je hebt passend is bij de mond, zo niet dan geeft ze advies over een beter passend bit. Maar zij komt dus niet met allerlei probeer-bitjes. Ik ben heel blij met haar advies, want mijn paard loopt er veel beter door! Bedoel je dit een beetje qua ervaring?

Wie is er geweest?
Persoonlijk zou ik alleen iemand willen die zowel tandarts als bitfitter is en niet enkel bitfitter.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:35

Zonnebloem92 schreef:
AnneJ1995 schreef:
Prachtig paard Ynekes <3

Wie is er geweest?
Persoonlijk zou ik alleen iemand willen die zowel tandarts als bitfitter is en niet enkel bitfitter.

Xandra van der Klis.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:16

ynekes schreef:
Er zijn idd genoeg friezen die ook wakker en sensibel zijn
Vandaag een paar mooie foto's gemaakt van onze wakkere merrie Swarte❤[ [url=m/M9djvC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rdW2PH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bHYCFR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aMZBx4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Wat een gaaf paard is Swarte! <3

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:19

Geen ervaringen hier met bitfitters..

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:46

Ik meld mij graag ook aan voor dit topic.
Ik ben rustig aan opzoek naar een leuke Fries.
Is er iemand bekend met de hengsten Maurits 437 en Wierd 409? Ik zag een leuke afstamming van deze hengsten te koop staan, en ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet erg bekend ben met het Friese paardenras. Dus was even nieuwsgierig naar jullie mening :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:35

Wat leuk dat je op zoek bent naar een Fries! :D Heb zelf geen ervaring met nakomelingen van deze hengsten, misschien iemand anders hier in de groep wel! :D

Mooie foto's van Swarte <3

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:23

Leuk dat je opzoek bent kaylee. Maar ik heb ook geen ervaring met deze hengsten/nakomelingen.
Succes met je zoektocht!

Vanochtend grondwerk les met Floris gehad. Ging hartstikke goed, beetje met buiging aan de hand bezig geweest. Kleine stapjes, maar hij pakt het ontzettend goed op. Instructrice zei nog, dat hij heel erg leergierig is en nieuwe dingen leren leuk vind. Daarom nog met een zeil aan de gang geweest, die had ze mee genomen. Beetje kijken maar stond er al snel op alsof het niets is... braaaaafAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:22

Braaf paard kusvoorjou.

Ik heb ook geen ervaring met nakomelingen van genoemde hengsten.

Mijn paard heeft een stijf/krampachtig linker achterbeen, hij doet steeds zo raar met voetjes geven. Even in de gaten houden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:49

Knappe Floris!! +:)+

Oei even in de gaten houden inderdaad Zonnebloem..

Hier vanmiddag een heerlijk rondje met Tamme gedaan <3 Beer :+:

Afbeelding

Afbeelding

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:15

Kusvoorjou wat een braaf paard heb je!

Utopia mooie foto’s, stoer paard !