Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:51

Caroline: Ik begon ook met dat budget bij het begin van mijn zoektocht. Maar dat toch flink naar boven moeten bijstellen om iets te vinden wat naar mijn smaak was. Ligt er natuurlijk ook volkomen aan wat je zoekt. Ik zocht er een die ook hogerop in de sport zou kunnen komen. Ik zou persoonlijk de grote stallen vermijden, al komt daar heel heel af en toe ook wel iets leuks voorbij. Je kunt lid worden van de Facebook groep PRE en vrienden, daar zitten veel mensen met kennis over goede fokkers e.d.

Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag moet ik werken op stal, dus Hugo weer gezellig meegenomen en meteen even gebruik gemaakt van de binnenbak. De eerste 10 minuten waren spannend daarna liep hij alsof hij er al jaren thuishoorde.
Daarna heeft hij heerlijk de hele middag zijn buikje rond gegeten op stal en gesjanst met alle mooie merries :j

Caroline52

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:17

Bedankt voor de tip!

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:14

Afbeelding
Vandaag net voor het donker nog even gewandeld, heeeerlijk!
Wat kun je na 4 weken al gek zijn op je paardje zeg, herkennen jullie dat.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:18

Caroline, ben je zelf ook opzoek of alleen je vriendin? Een jonge PRE valt misschien wel in haar prijsklasse maar dat moet je natuurlijk ook willen.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:20

Nee ben zelf voorzien gelukkig :D het is voor haar en haar moeder maar het is hun eerste paard dus hij moet wel al ingereden zijn

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:27

Wellicht is Nero wat voor haar?

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:48

Nero?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 01:17

Caroline52 schreef:
Nero?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 08:18

Die is knap! Zou je per pb meer informatie willen sturen alsjeblieft?

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 08:23

Ik heb een 4 jarige gekocht rond die prijs. Maar ik ben een recreatieruiter. Succes met je zoektocht!

En wat betreft vieze paarden, ik heb er ook wel eens 1 gehad die ook een voorkeur had voor in de mest liggen..

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 08:32

Ik zie het eerlijk gezegd niet meer zitten... dit is niet meer normaal en volgens mij kan het paard er zelf niet aan doen.
Er is al van dag 1 ellende, de stamboekpapieren en zelfs paspoort zijn nog altijd niet binnen, ze heeft al sinds dag 1 wormen (rode bloedwormen) en is al 3x behandeld (fokker is ook dierenarts) maar nu sinds gisteren is haar mest wéér plat/papperig en ze blijft stinken, al was je ze elke dag, ook haar stal stinkt continu... ze heeft enkele weken geleden ook allerlei rare uitslag in haar hals gekregen, dat is nu min of meer aan het genezen, nu schuurt ze plots haar staart weer stuk.
Ook zijn er na de 3de keer ontwormen (die keer in de bloedbaan) horzellarven meegekomen met de mest...

Het dier lijkt mij gewoon niet in goede gezondheid en eerlijk gezegd heb ik het een beetje gehad, ik heb een goeie prijs betaald, ben met een kluitje in het riet gestuurd wat betreft papieren, die waren zogezegd onderweg van Spanje maar toen bleek een maand later (omdat ik er blééf naar vragen) dat de fokker zelfs nog een dna staal en bloed enz moest komen afnemen om op te sturen naar het stamboek, dat is dan gebeurd, ondertussen zaten we met de wormproblematiek, dan weer de mest die nooit stevig of vast is, daarna dan die huidproblemen, vervolgens nu het staartschuren en weer de mest... ondertussen 5 maand verder nog stééds geen papieren of paspoort...

Ik ben er sterk over aan het denken om nu mijn eigen DA in te schakelen, die algemeen bloedonderzoek te laten doen en als ook daar uit komt wat mijn onderbuikgevoel al heel de tijd schreeuwt, dan denk ik dat ik de fokker zal laten weten dat hij haar moet komen terug halen.

Ik zie het paard graag, maar anderzijds heb ik ook mijn principes en dat van die papieren zinde me al niet, maar kon ik mee leven, daarvoor ging ik het dier niet opgeven maar als nu ook nog blijkt dat ze écht niet/nooit gezond was sinds aankoop, dan houdt het op.
Dan wil ik mijn geld terug.
Ik heb namelijk hier nog een paard staan die altijd kerngezond was, die wil ik ook niet blijven blootstellen aan risico plus dat is een übernette merrie en ze begint er echt issues mee te hebben dat haar stalgenoot zo'n viespeuk is... zo wil ze ook niet meer aangeraakt worden als mijn handen stinken naar de andere merrie en dat is verre van leuk natuurlijk!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:15

Verschrikkelijk little_gift! Ik zou haar Indd eens goed laten onderzoeken. Bloedwormen zijn hardnekkig maar nu in de winter zou je er toch redelijk snel vanaf kunnen zijn met equest en pramox. Echt heel vervelend! Vraagt hij via België de papieren aan?

Mijn uitslagen van het ziekenhuis zijn allemaal niet heel positief en ik ga nu een heel traject in het ziekenhuis in. Dat betekend wel dat ik toch 2 van mijn merries ga verkopen en dat ik er 3 wil houden. De drachtige houd ik de andere ga ik proberen door te rijden en dan verkopen. Welke er gaan maakt me niet zoveel uit, zijn toch allemaal erg leuk! Afrika was heerlijk dus ik kan er voor nu uitgerust tegenaan.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:40

Pff ik zou het niet meer weten wat die papieren betreft, langswaar of hoe hij die aanvraagt. Ik krijg er telkens een ander antwoord op. Toch alleszins nooit een sluitend antwoord.

Ze zou voor verhuis ontwormd zijn met Pramox.
Ze is dan na mestonderzoek opnieuw ontwormd met equist maar een maand daarna vond ik er weer in haar mest. Dus dan is ze in de bloedbaan ontwormd en dan kwamen de horzels eruit plus die huidproblemen er gelijk na...
Verder stinkt ze ook echt en je ruikt het al als ze op een meter afstand van je staat, mijn handen zijn er van doordringd als ik haar aanraak en haar mest is nooit vast, of hoogstens 1 dag en daarna weer bingo... ik raak er niet wijs uit zo.

Wat erg om te lezen dat het met je niet zo goed gaat... vermoeden ze nog steeds MS?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:39

Wat naar ZsaZsa..sterkte!

Ah, daarom is ze dus zo vies Little Gift..ik zou ook je eigen dierenarts gaan inschakelen en haar helemaal laten checken. Om van al die wormen af te komen moet een DA echt goed weten wat hij/zij doet.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:47

DA komt vanmiddag nog om 13u30. Bloedanalyse zullen we uiteraard pas in de loop van volgend week weten, maar hij kan toch al zijn mening geven over haar algehele overkomen/toestand.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:47

Afbeelding
Ze kon er niet bij ^)
Dappere dodo :+

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:45

Zo ik moet weer even wat bij gaan lezen zo. (tijdje druk gehad en niet aan bokt gedacht :D ).

Vorige week zondag voor het eerst met Mejicano naar de manege geweest, bak was thuis bevroren en had gepland om woensdag voor het eerst met hem te gaan rijden. Nouja iemand anders erop zetten om te kijken hoe hij zou reageren na 2 jaar weer iemand op zijn rug te hebben. Dus dacht dan vast maar een keer naar de manege om te wennen.
Nou wennen was niet nodig. Meneer liep rond of was hij er al 100x geweest. Keek nergens van op en liep erg relaxed rond:)
Afbeelding

Woensdag voor het eerst dus iemand erop gezet. Ging erg goed. Even weer wennen aan gewicht op zijn rug en zn evenwicht zoeken.
Donderdag nog een keer gedaan en daarna zelf even erop gestapt.
Vrijdag zelf erop gegaan (met mn instructrice erbij).
Er moet nog veel gebeuren maar het begin is er. (en mijn vertrouwen is weer terug!:) Na mn laatste rondje op Nacho, in oktober, wat rodeo was en ik er snel naast lag had ik niet meer gereden.
Met Mejicano voelt het weer helemaal vertrouwd.
Afbeelding

Ben nog zoekende naar een goed bit, hij is erg gevoelig in zn mond.
Ook nieuw zadel komt er nog aan, een Zaldi new Kent. Waarschijnlijk komt die aankomende week binnen.

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:52

In actie met mijn topper!

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:42

Little_gift: wat een gedoe zeg :o ben benieuwd naar de uitslagen. Goed dat je je eigen dierenarts erbij hebt gehaald. Als ik je verhaal zo hoor zou ik de fokker niet echt meer vertrouwen...

Dekensenzo: wat heerlijk dat je weer hebt kunnen rijden. En wat een goedzak als hij na twee jaar weer zo rondloopt met een ruiter op zijn rug. Heb je verder plannen met hem? Zaldi's zijn heerlijke zadels, ik wil niet anders meer.

Rebecc: wat een plaatje, grijs staat toch wel mooi hoor. Heb enkele weken geleden nieuwe spullen gekocht voor de wedstrijden. Ook een grijs jasje. Hoe was je wedstrijd verlopen?

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:07

Little_gift: Jeetje wat heftig zeg.. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal uit gaat komen!
ZsaZsa: Oef.. Dat is geen goed nieuws... Ontzettend veel sterkte, ook met de keus wie er verkocht gaat worden. Hoe voel je je er zelf onder?
Dekensenzo: Ohhh wat is hij toch gaaf! Zag het al op Facebook voorbij komen :)
rebecc1994: Wat een knapperd! Waar heb je wedstrijd gereden?

Hier ook onze eerste wedstrijd gereden bij de Barokke wedstrijd! Super trots op Vi, doet hij gewoon maar even. Hij vond het wel heel spannend, die witte hekjes haha! 176 en 183 punten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:31

Was een onderlinge wedstrijd bij ons op de manege. Kon niet losrijden door de bevroren bodem, dus we waren niet op ons best. Maar hij was verder braaf!

Gefeliciteerd met je punten!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:04

Zal heerlijk zijn om op Mejicano te zitten, is echt mijn type paard <3

Wat een gaaf jasje rebecc1994!

Fijn hoor bitloos op wedstrijd met Vi, nog geen slechte punten ook.

Vandaag is mijn verzorger met Kim gaan wandelen, dat ging dus echt verschrikkelijk slecht. Volgens haar is ze 2x op hol geslagen. :')
Ik geloof dat ik de volgende keer maar even mee loop, Kim weet precies hoe ze het moet spelen geloof ik :+

Diva is super braaf, kan inmiddels rustig een rondje stappen onder de vrouw en reageert op alle hulpen zoals het hoort. Nu langzaam opbouwen, ik zit nu op 2 minuutjes elke 3-4 dagen :j

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:00

Little_gift: jeetje wat een gedonder. ben benieuwd wat de uitslagen zijn. Zou de fokker niet meer helemaal vertrouwen als ik je verhaal zo lees.. Goed om je eigen DA te laten komen.

rebecc1994: Ziet er goed uit! Knap paard!
EdkingEnzo: Je foto's ook al op fb voorbij zien komen :) Leuk!!

Vandaag weer gereden. Ging weer super :) Hij moet alleen nog flink aan het conditie opbouwen :D
Nu alweer zin in morgen om weer te gaan rijden (heb weer les)
keeyzie: Heb verder geen plannen met hem, gewoon lekker rijden. En wie weet in de toekomst eens een onderlinge wedstrijd. (mag sws niet officieel starten met hem zolang hij hengst is)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:14

Wat een mooie pre's komen er weer voorbij <3 Leuk ook dat er zoveel wedstrijden rijden! Wil je nu beide merries aanhouden Azmay?

Waar heb je je pre gekocht Little_Gift? Via Spanje of België?

@edkingenzo: ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Wil geen doemscenario's in mijn hoofd halen tot er zekere uitslagen zijn. Wel is het fijn als er eindelijk een naam komt vooor mijn jarenlange klachten.

Ik denk dat ik deze 13 jarige Apta merrie als eerste wil verkopen. Tot nu toe de minste klik met haar. Al is ze wel heel lief, wel erg verlegen. Moet haar nog even oppakken in het rijden maar verwacht daar geen problemen mee. Ze is flink barok en kan megafijn bewegen. Denk dat ik voor haar een leuk baasje moet kunnen vinden.

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:28

_Zsazsa_ Als het perfecte baasje toevallig aan klopt mag Kim zeker weg maar ze komt niet publiek te koop. Ik merk nu met mijn verzorger dat ze toch gecompliceerder is dan ik dacht en dat is een recept voor de handel als ik haar zomaar weg doe.