Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Alenthe, dat gedrag "her'ken ik wel ja..heb je hem laten keuren? met een klinische keuring controleren ze het zicht aan beide kanten. Als je het niet vertrouwd kun je gewoon de DA laten komen. Maar ik heb dit gedrag vaker mee gemaakt bij meerdere paarden en daar kwam eigenlijk niets uit qua "slecht zicht". Ik heb toen een artikel gelezen dat het kan komen door het verschil in de werking van de linker/ en recht hersenhelft. Maar ik weet niet meer precies wat daar nu mee was..en of je er wat aan kunt doen.
Alenthe05 schreef:@Elisa2: Ik denk het wel, we hebben thuis naar een punt getraind waar we nu willen zijn. Het is wel een paard die niet moet afwijken van zn routine... Een soort autistje... Ook een stukje eigen spanning misschien. Ook twijfelen we aan het zicht van zn rechter oog. Rechts om maakt alles niks uit maar links om is hij echt bang. Alles wat op hem afkomt, wat hij ziet/ niet ziet met die kant of wat er over de bak rand hangt. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kan je daar achter komen? Kan hem moeilijk een bril oid opdoen. Dit heeft hij al vanaf het begin, hij komt uit Spanje, is daar ook beleerd ed. En hij is moeilijk met zn rechter oor ed. Zielig eigenlijk...
Dorien66 schreef:Elisa2 schreef:Alenthe, dat gedrag "her'ken ik wel ja..heb je hem laten keuren? met een klinische keuring controleren ze het zicht aan beide kanten. Als je het niet vertrouwd kun je gewoon de DA laten komen. Maar ik heb dit gedrag vaker mee gemaakt bij meerdere paarden en daar kwam eigenlijk niets uit qua "slecht zicht". Ik heb toen een artikel gelezen dat het kan komen door het verschil in de werking van de linker/ en recht hersenhelft. Maar ik weet niet meer precies wat daar nu mee was..en of je er wat aan kunt doen.
Ik weet wat jij bedoelt, dat artikel heb ik ook gelezen, maar pfffff, lang geleden. Met google vond ik dit: http://www.dualaktivierung.nl/dual-aktivierung.html Dit is niet het artikel dat ik indertijd las, maar het stelt wel hetzelfde.
Little_Gift schreef:Pfff even een vraagje hoor: zijn jullie PRE's ook zulke smeerpoetsen?!
Ik heb hier een heel net paard van 9 jaar die echt heel netjes is op stal en in de wei maar de PRE van anderhalf, jeetje die kan er wat van hoor!
Ze staat nu ondertussen al op rubberen matten op stal 's nachts want vlas/stro/houtkrullen is echt niet hygiënisch te houden met dat dier maar zelfs de rubberen matten lossen het probleem van uitgebreid languit (zelfs met hoofd en oog!!) in de mest gaan liggen slapen, niet op!
Ook op de wei, met haar hooi, ze mest gewoon waar ze staat, zet dan 2 stappen achteruit, loopt haar mest door haar hooi, eet gewoon rustig verder van het hooi vol met de mest... Ik snap er geen snars van, zo'n vies paard zeg!
Hele dagen zit ik met mijn handen in de stront van dat dier!
Zijzelf hangt ook hele dagen echt vol van kop tot teen, ofwel opgedroogde mest over heel haar lijf, ofwel verse natte mest over heel haar lijf, zelfs aan haar hoofd, wangen, ogen, oren… dit is echt niet meer leuk!
En ik mag mezelf 10x de handen wassen, ik ruik het nog! Het dier zelf stinkt ook continu zo…
Ze mest ook bijzonder vaak, terwijl ik van mijn andere merrie 1 emmer van 10 kg vol mest heb, heb ik van deze 3,5 emmers van 10 kg vol mest per dag en dat is dan nog enkel die in de weide hé, de stal niet meegeteld!
Zij mest zeker een goeie 13 keer per nacht, terwijl mijn andere merrie slechts 5 keer per nacht mest.
Is hier iets mis?