[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:12

Ja ik heb zeker wel foto's van der
Ik zal proberen of ik er morgen een paar hier neer kan zetten
Zit nu niet achter de computer waar ze op staan.
Heb je haar ook een keer bij jan en lisenka gezien?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:19

lakshmi schreef:
Saida haha fijn, moet net weer Rints' buurman zijn :+ fijn dat het zo lekker met haar gaat :)

Is heel bewust gedaan, hoor!
Had ze dit niet gedaan dan had hij zeer waarschijnlijk alles geprobeerd om bij haar te komen, met alle gevolgen van dien.
De staleigenaresse heeft veel ervaring met (jonge) hengsten.
Zet zo'n draak naast een merrie en die weet er wel raad mee. ;)
Rints dus ook, die zette hem meteen goed op z'n plek.
Dit was meteen de eerste nacht, en sindsdien is het rustig en weet hij z'n plek.
Rints hoeft maar naar hem te kijken en hij wijkt al terug.

BrankaZ schreef:
Dat is in Nederland ook zo jammer, dat hengsten alleen moeten staan.

Waar Rints staat staan ook 2 hengsten samen met 2 ruinen op het land, zonder draad ertussen.
Gaat prima tot nu toe, hoor!
In de paddocks staan ze niet bij elkaar, die ruimte is gewoon te klein.

Branka - Knappe Frío op wedstrijd!
Het gaat steeds beter met hem, zeker?

Ilona - Nee sorry, geen foto's...

Gabriella - Mooi gebaar al die kaartjes voor dat meisje!

Miichelle90 - Wat een schatje is jullie pup!

Sonrisa - Welkom terug!
Hoe gaat het met Sonrisa?

madelief88

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:08

Ben ik ook weer! Niet veel te melden, heb met het slechte weer van het weekend 2x een poging gedaan te rijden, maar meneer kon het echt niet waarderen, een echte spanjaard.
Dan kom je ook niet echt dressuurmatig aan het werk toe en bouw je alleen meer spanning op, dus weinig kunnen doen. Gister en eergister druk gehad.
Vanavond schriktraining :D En misschien dat ik straks nog even heen ga om hem echt eens aan het werk te zetten.
Sanne was langsgeweest, was weer gezellig, maar goed door het slechte weer weinig bij de paarden kunnen doen. Zondagavond wel nog even gezellig naar de bios geweest!
En uiteraard mijn nichtje gezellig te logeren gehad :j

Michelle: Jij hebt de pup eindelijk, leuk joh, ze gedraagt zich dus braaf? Haha en je nicht ook een pup :j
Leuke foto's ook!
Martine: Die touristenpaardjes zien er inderdaad nog goed uit, mooie paarden ook!
Haha Mabrouk een monstertje, stout paard. Wel weer leuke filmpjes, ook van Mabrouk! Ik begin toch stiekem een voorkeur te krijgen, merk je het :D
Debby: Waar was je heen geweest? Ik vind het ook altijd weer lekker, thuis bij de katten en weer naar stal inderdaad :D
Inmiddels al weer gereden?
Astrid: Zo langzamerhand dus alles compleet aan het krijgen voor als Sintra komt :D Leuk!
Suus: Met jou dus ook alles goed, fijn te horen!
Branka: Knappe foto weer van Frío!
Angela: Shaddy verkocht, toch nog snel gegaan! Sterkte ermee. En nouchka ziek, das vervelend, maar ik dacht als er droes vermoed wordt dat dierenartsen er toch een stuk alerter op zijn? IVM besmettingsgevaar ook?
Jacintha: Leuk dat je hier weer komt mee kletsen, ben benieuwd naar foto's van Sonrisa :j Doe inderdaad maar rustig aan met haar, PRE's zijn laat rijp en als je pas op hun 4e ermee begint heb je veel langer plezier van ze en hou je ze gezonder.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:30

Angela, best moeilijk he, echt zo definitief. Meisje in het topic is wel reuze enthousiast over Shaddy, en ze krijgt het goed zo te lezen. Wel heel vervelend van Nouska.. ik zou niet te lang wachten met een VA... Succes!

Madelief, ruk he dat weer? Gelukkig was het maandag en gisteren droog. Hopelijk vanavond ook, want ik heb les.. Heb al weken moeten afzeggen wegens oa. het weer etc, dus wil wel weer is :) . Leuk schriktraining!! Ben benieuwd, is er camera aanwezig? Veel plezier. En een geslaagd weekend met Sanne en Juna, kan ook niet anders he ;) .

Jacintha, welkom terug. Ben ook benieuwd hoe Sonrisa er nu uit ziet! Heb haar destijds volgens mij nog gezien als kleine meid bij J&L.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:53

Sorry ben een dag te laat met foto's maar me zusje gaat vandaag voor 5 maanden naar Afrika dus was een beetje gekkenhuis thuis.
Ik heb nog nooit foto's geplaatst dus hoop dat het goed gaat.
Dit Sonrisa als veulen sommige van jullie hebben haar zo gezien.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QPZSHKT6.jpg

Dit was toen ik haar net had ze is hier iets ouder dan 1 jaar
http://www.mijnalbum.nl/Foto-C7KMNIIC.jpg

Dit is toen ze ongeveer ander half was en voor het eerst in het bos.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PNQTR6AX.jpg

Hier ze weer wat ouder hier is ze ongeveer 2,5 jaar.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VTA63KX3.jpg

En hier is ze 3 lekker genieten van een avond zonnetje,
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B7LKF8MF.jpg

Hoop dat jullie de foto's kunnen zien.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:03

sonrisa schreef:
Sorry ben een dag te laat met foto's maar me zusje gaat vandaag voor 5 maanden naar Afrika dus was een beetje gekkenhuis thuis.
Ik heb nog nooit foto's geplaatst dus hoop dat het goed gaat.
Dit Sonrisa als veulen sommige van jullie hebben haar zo gezien.
Afbeelding
Dit was toen ik haar net had ze is hier iets ouder dan 1 jaar
Afbeelding
Dit is toen ze ongeveer ander half was en voor het eerst in het bos.
Afbeelding
Hier ze weer wat ouder hier is ze ongeveer 2,5 jaar.
Afbeelding
En hier is ze 3 lekker genieten van een avond zonnetje,
Afbeelding
Hoop dat jullie de foto's kunnen zien.

Dit is makkelijker kijken. Het valt me echt op wat voor prachtpaarden Lisenka heeft gefokt. Sonrisa is ook al zo mooi geworden! En baldomero en zalamera zijn ook echt super mooi :j . Leuke foto's.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:36

Prinslover bedankt voor het duidenlijk neer zetten van de foto's
Kan je mij anders een berichtje sturen hoe ik dat de volgende keer zelf kan?
ben niet z'n held met computers

Zalamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:02

Sonrisa, wat is ze mooi geworden. Ik heb haar nog gezien bij jan en lisenka toen ze een jaar oud was. Wij hebben Zalamera toen bij hun gekocht. Zij is nu 2 jaar en 3 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De merrie naast haar is 11 jaar en ze zijn nu al even groot en breed.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:08

Wat zijn sonrisa en zalamera allebei toch super mooi geworden! Ik heb zalamera nog als veulentje gezien :). Die was ook zooo leuk! Al was ik dat jaar helemaal gevallen voor Tesora :).

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:03

Hee ik ben Joyce en zou me graag willen toevoegen op deze forum.. Ik heb een friese merrie van net 4 jaar oud. (felle 422 x folkert 353), ze is 1.72m hoog. Ik train nu vooral een goede dressuurbasis. Heb ook genoeg les en ik wil met haar wedstrijden rijden.
Ikzelf ben 20 jaar oud en woon in Elst, gelderland.

Afbeelding

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:33

Heey

Dankjulliewel :).

Sonrisa: Welkom :D Wat een knappe dame is het geworden zeg <3.

Zalamera: Ookal zo'n knapperd <3. Ze is al best stevig.

Joyce: Welkom :D.

Madelief: Dat dacht ik ook maar omdat de bult nog niet groot is springt hij nog niet open en ze heeft geen snot dus verspreiden kan het zich nog niet. Krijgt ze een snotneus of word te bult zo groot dat hij wel kan openspringen komt de VA meteen.
Hoe ging de schriktraining?

Hier wisselt het een beetje met Nouchka. De ene dag gaat het redelijk en de andere dag voelt ze zich duidelijk niet lekker. We houden haar heel goed in de gaten maar ze eet en drinkt nog steeds goed.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:46

wat zijn sonrisa en zalamera knappe paarden geworden zeg

joyce welkom wat een knapperd heb jij

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:21

Iloon: En hoe is je les gegaan? Het was gisteravond echt prachtig weer iig :j
Zal zo wat foto's hier plaatsen!

Jacintha: Leuk de foto's! En wat is ze al wit!! Heb je de manen bewust zo kort gehouden?

En ik zie ook knappe Zalamera langs komen!

Joye: Welkom, het rijden ziet er al netjes uit voor een 4-jarige :j
Angela: Gelukkig maar, en gelukkig letten jullie goed op. Schriktraining was echt leuk!
Denise: Hoe is het met jou en Heike?

Schriktraining was gister echt leuk! Was niet professioneel, maar ik vond dat ze er nog heel wat van hadden gemaakt.
Furia was heel braaf, eigenlijk alleen een hoog hek met touwtjes vond ie eng, en plastic moest ie weer even aan wennen.
Tot mijn verbazing was hij totaal niet bang van de paraplu, terwijl hij die toch nog nooit gezien had.
Ik heb wat plaatjes (oke een heleboel, ik zal het hier wat proberen te beperken, op hyves/facebook staat wel alles).
Het was ook heel gezellig, waren er rond 19.00 en pas weer rond elven thuis :j

Eerst alles aan de hand:

Tonnen, heel even kijken maar daarna kon ik hem er gewoon door heen longeren :j

Afbeelding

Afbeelding

Bruggetje, uiteraard ook even kijken, daarna als voorbeeldpaard haha :D

Afbeelding

Afbeelding

Paraplu:

Afbeelding

Afbeelding

Ding met draadjes (die was het engst!):

Afbeelding

Afbeelding

Het zeil, en daarna wederom als voorbeeldpaard :D

Afbeelding

Afbeelding

OHZ

Bruggetje:

Afbeelding

'Hek' openen (sluiten ging wat minder)

Afbeelding

Over het zeil:

Afbeelding

En nog een keer het engste:

Afbeelding

Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:37

Suus, ik heb ook niet altijd tijd om te reageren, is toch niet erg :D

Ilona, heb helaas geen foto's van Tim, wel een filmpje maar die krijg hem helaas niet op de computer :(

Branka, wat een ontzettend lief hoofd heeft Frio <3

Michelle, wat een schatje, je pup :D

Angela, fijn dat Shaddy een goed baasje heeft gevonden.
Wat vervelend van Nouchka, hopelijk knapt ze snel op. :(:)

Sonrisa, welkom terug! Wat is ze mooi geworden zeg en al zo licht.
Leuk he dat zadelmak maken, Xantha was ook zo relaxed met alles, ben benieuwd hoe het verder gaat maar dat ga je ons vast wel vertellen. ;)

Madelief, we zijn naar Limburg geweest. Lekker kamperen!! :o
Ik heb toevallig vandaag gereden, ze was weer helemaal braaf!
Leuk die foto's van de training. Is zo gaaf om te doen!
Wat was hij braaf. _/-\o_

Zalamera, tjee wat is ze al mooi in verhouding, dat wordt nog wat!! :)

Joyce welkom!! :wave:

Nou ben weer een beetje bij.
Ik heb vandaag weer heerlijk op Xantha gereden.
Zit op een roze wolk, ze wordt volgens mij echt een beetje volwassen, wat stabieler.
Na het rijden een rondje over de drafbaan gereden, gezellig samen met een stalgenootje. <3

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:39

madelief - schrik training ziet er goed uit knappe furia

debby - lekker van je roze wolk blijven genieten fijn dat xantha zo braaf was

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:23

Even een enorme ego-post:

Wat Frío en mijzelf betreft gisteravond een behoorlijk nare ervaring. Aantal hebben het al op facebook kunnen lezen.
Gisteren les. Voelde vooral in het begin niet helemaal lekker. Maar dat zat voor een deel ook in mij. Eindigden goed. Stalgenoot merkte zelfs op dat ik vast fijn had gereden.
Frío afgezadeld, wat voer gehaald en gegeven. Met een vriendin nog even staan praten voor zijn stal. Meneer hing gewoon in onze nek. Aandacht vragen, lekker knuffelen.
Ben mijn spullen gaan opruimen en wilde hem toen nog wat extra geven. Week altijd wat Marstall Wiesencob (grasbrok) en meng dat met wat muesli. Hij heeft daar een extra-tje aan ruwvoer en doet er ook best lang over.
Toen ik daarmee bij zijn stal kwam zag ik hem liggen in zijn stal. Heel vreemd want als er iets is dat Frío nooit heeft gedaan zolang ik hem heb is gaan liggen als er nog mensen op stal zijn. Ik heb hem zelf nog nooit zien liggen (buiten rollen), weet alleen dat hij dat doet door alle mestplekken. Aan het stro in zijn manen te zien had hij ook liggen rollen. Hij wilde niet overeind komen en toonde ook opgeblazen. Geprobeerd om hem op te laten staan, lukte niet. Duw tegen billen, niets. Schop, niets. Toen begon ik dus paniekerig te worden. Halster gepakt en toen ik dat om wilde doen kwam hij met moeite overeind. Op dat moment stond ik bijna te hyperventileren voor zijn stal.
Stalvriendinnen merkten dat op en kwamen meteen met een halstertouw. Dus lopen over het erf. Niet echt lekker en hij liep met zijn neus over de grond. Als ik stil ging staan met hem, ging hij staan schrapen en dralen of hij wilde gaan liggen. Geen goed idee op stenen. Overlegt met Brenda. Die adviseerde het nog even aan te kijken en hem op stal te zetten. Hooi eruit halen. Liggen mag, maar onrust niet. Frío plofte onmiddelijk neer in zijn stal en na wat draaien en rollen lag hij rustig.
Helaas of misschien juist gelukkig werd er toen net biks gevoerd. Helaas omdat de paarden erg druk werden, gelukkig om daarna de paarden heel rustig werden.
De buik van Frío leek na een kwartier á 20 minuten minder gespannen en in overleg met Brenda ben ik toen weer met hem gaan rondstappen. Hij reageerde toen al wat allerter en stond makkelijker op dan de keer ervoor.
Eerste rondje stappen schrok ik weer: hij liep weer met zijn neus over de grond en leek weer te willen rollen. Toch doorgezet en daarna ging het snel beter. Oortjes begonnen weer allerter te staan. Niet meer neus over de grond. Weer omgeving opmerken (tikkent stroomdraad was weer heel spannend).
10 minuten gestapt en daarna in een paddock gezet. Daar ging hij niet meer liggen. Goed teken. Hij leek ook wat winderig te worden. Ook een goed teken. Gezien zijn bolle buik dachten we aan gaskoliek.
Na een tijdje ging Frío zelf op zoek naar eten. Wat verdwaalde hooitjes en randjes gras. Heb hem toen een klein plukje hooi gegeven. Ging er met smaak in. Nog een half uurtje op stal gebleven om het aan te kijken. Meneer werd steeds meer zichzelf. In de paddock laten staan met nog een plukje hooi en naar huis gegaan. Sms-je gestuurd naar dochter van staleigenaar omdat zij tijdens het voeren had gezien dat Frío koliek had. Aangegeven dat ik hem buiten liet staan en vannacht terug zou komen.
Nauwelijks thuis belde de staleigenaresse (dacht dat zij een paar dagen weg was). Schrok dat ze belde omdat ik bang was dat Frío weer achteruit was gegaan. Niets aan de hand, maar ze vond het vreemd dat Frío buiten stond. Hij staat 's nachts nooit op de paddock. Ze had haar dochter nog niet gesproken, uitgelegd dat Frío koliek had (gehad) en daarom op de paddock stond zodat hij kon bewegen als hij dat wilde. Ze merkte op dat haar verbazing mede was omdat ze niets vreemds aan hem kon opmerken. Al met al dus toch goed nieuws.
Rond 12 weer richting stal. Frío merkte mij meteen op en stond meteen druk in de paddock. Vond hij blijkbaar zelf ook wat vreemd. Wat hooi gevoerd en op een stoel naast de paddock gaan zitten. Ging er met smaak in. Meneer ging zelfs staan drammen voor meer voer. Half uurtje mee gewacht. Nog pluk hooi. Hij ging weer lekker staan eten. Daarna ook drinken. Nog een half uurtje op de stoel gezeten. Had gelukkig een warme jas aan en ben wat dichter bij de stallen gaan zitten. Wat warmer. Wekker half uur later gezet omdat ik bijna in slaap viel. Frío scharrelde rustig in de paddock rond op zoek naar restjes hooi. Heb hem rond half 2 nog wat hooi gegeven. Ging er goed in. Wel schrok hij van 1 de stalkatten die aandacht probeerde te trekken en toen hij dat niet kreeg klom hij in de boom die vlak naast de paddock stond. Dat geritsel was spannend, maar niet spannend genoeg om Frío bij zijn hooi weg te houden
Nog even bij hem gestaan. Wat reiki proberen te geven. Hij vond de aanraking wel fijn.
Toen naar huis, naar bed.
Vanochtend rond kwart over 7 sms van dochter staleigenaar of Frío weer het land op mocht. Mocht ie als hij weer in zijn gewone doen leek. Hij staat al bijna 3 jaar op deze stal, dus kunnen ze wel redelijk inschatten als hij anders is dan normaal. Was hij, dus staat hij nu weer lekker op het land.
Al met al lijkt het met een sisser te zijn afgelopen. Maar zoiets kost je wel een paar jaar van je leven.... Pffff! Wat kan een mens hier van schrikken en bezorgd zijn!

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:53

Zalamera Zalamera is ook al z'n mooie damen geworden, leuk om te zien hoe ze is uitgegroeid.
Wie zij haar ouders? Vast vader Halley of niet? en haar moeder?

Joyce Welkom hier.

Allemaal heel erg bedankt voor het welkom heten en de complimentjes over Sonrisa.

Madelief Ja wit is ze al he, Jan en Lisenka hadden dat al gezegd dat ze vroeg wit zou worden. Dat schijnt te maken te hebben met het witte rondje om haar ogen als veulen zijnde, en ze hebben gelijk gekregen *\o/* .
Haar manen zijn inderdaad nog niet zo lang maar dat heb ik niet gedaan. Zou ze graag langer willen hebben maar ze willen niet echt groeien. Haar staart daarin tegen groeit wat te hard die moet ik vaak bijknippen omdat ze er anders op gaat staan.
Mocht er iemand tips hebben om de manen te laten groeien let me no!

Leuk dat je een schrik training met furia gedaan hebt. Was dat bij jullie op stal? Wat doet hij het braaf zeg.

Xantha Ja heel leuk en ze pakt het ook al zo goed op (we zijn nog niet zo heel ver hoor maar wat we doen doet ze graag).
En deze keer ben ik zeker van plan om jullie op de hoogte te houden hoe het allemaal gaat en wat we aan het doen zijn.
Heb jij je paardje zelf ingereden?

BrankaZ dat zal zeker schrikken zijn geweest gister. Wat een geluk dat je er bij was zo kon je gelijk actie ondernemen en met hem gaan lopen. Gelukkig is het met een sisser afgelopen.

Nou verder heb ik niet zo heel veel te melden lig met 39,3 ziek op bed dus hier gebeurd niet veel. Gelukkig heb ik een lief vriendje die naar Sonrisa toe gaat zodat ze toch haar nodige knuffels krijgt. Ze is echt gek op hem dus denk niet dat ze het heel erg vind dat ik nu ff niet kan komen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:24

BrankaZ, jeetje joh dat is schrikken, gelukkig dat hij zo snel weer is opgeknapt.
Reiki help trouwens heel goed bij koliek!! Heb al een paar keer meegemaakt dat ze spontaan beginnen te mesten na Reiki.

Sonrisa, ja ik heb haar (met een beetje hulp van een vriendin) zelf ingereden.
Ze zijn zo heerlijk leergierig!! Is ook wel eens lastig omdat ze zich snel verveeld en dan zelf dingen gaat verzinnen :o
Beterschap trouwens :(:)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:27

Merk dat het heel onbewust is dat ik dat toepas. Vaak heb ik het achteraf pas door. Ooit de cursus gedaan.
Laat het ook helemaal aan Frío over of hij het fijn vindt om dan mijn handen op zijn lichaam te krijgen of niet. Stapt ie weg dan houdt het op, maar vaak geeft hij dan zelf aan dat hij mijn handen op een andere plek wil hebben. Hoofd vindt hij vaak ook erg prettig.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:52

Xantha moet er niets van hebben, stapt idd opzij.
Maar toen ze een keertje een paar hechtingen in haar lip had gekregen legde ze zelf haar neusje in mijn handen.
Mooi hoe ze het zelf aangeven he?
De paarden die ik met koliek Reiki heb gegeven vonden het prima en bleven braaf staan.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:58

Herkenbaar. Normaal moet ik van zijn buik afblijven. Hij lijkt te menen dat die van hem is. Borstelen met zachte borstel wordt geaccepteerd, maar als het te lang duurt moet ik voor zijn staart op gaan passen. Gisteravond was het goed. Kom maar op met die handen leek ie te denken.
Wel heel bijzonder, dat soort momenten midden in de nacht met je paard. Niemand in de buurt. Helemaal 1 op 1.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:00

Ja he, de reden waarom je er dan bent is misschien niet zo leuk maar het is zo mooi!!!

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:02

Xantha merk ook dat Sonrisa erg leergierig is en dat ze het ook echt leuk vind.
Ik ga haar samen met iemand inrijden die hier veel ervaring mee heeft en ook zij is van het rustig aan doen en niet te snel te gaan en sonrisa vertrouwd haar ook dus dat moet helemaal goed komen.
Hoe oud was jou paard toen je die ging inrijden?
Krijg verschillende reactie's namenlijk sommige vinden het te vroeg en andere zeggen waarom zit je er nog niet op?
Ik weet dat ze wat later rijp zijn, maar merk dat zij er toch wel aan toe is. Ik heb haar een paar keer gelongeerd in de longeerbak en daarna als we er langs liepen en ik ging haar niet longeren dan wou ze er zelf al naar toe lopen, ook tijdens het longeren lijkt ze er echt lol in te hebben. Onze band is ook verbeterd sinds we wat doen lopen langs de weg en af en toe longeren. als we dat doen is het 1 keer in de week maar al een tijdje niet meer vanwege het slechte weer. Het hoofdstel met bitje vind ze ook helemaal geen probleem. Ik maak het bitje aan 1 kant los en dan doe ik het hoofdstel om. dan de keel en neus riem vast en dan het bitje voor houden en ze neemt het zo in. Dan haal ik het er weer uit en laat ik hem even hangen om het dan vervolgens weer in te doen dit doen we 3 keer dan is het weer genoeg. Tussen door probeerd ze hem dan zelf te pakken. Het zadeltje op doen is ook geen enkel probleem. Daarom ben ik er dus van overtuigd dat ze als we het rustig aan doen er wel aan toe is.

BrankaZ de reden is helaas minder leuk maar we mooi dat er een mooi moment uit kwam zo samen met je paard echt 1 zijn samen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:08

Longeren is 1 ding, erop gaan zitten is een 2e. En laat rijp is niet alleen geestelijk, ook lichamelijk. Persoonlijk vind ik 3 jaar voor elk paard aan de vroege kant. Maar met een PRE zou ik zeker nog een jaartje wachten. Je kan toch vast gaan werken aan de longe en b.v. lange teugel? Leert ze al een basis, maar belast je haar fysiek nog niet te veel.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:34

Zo, net terug van stal, weer fanatiek op m'n fietsje (in totaal toch ruim 2 uur).
Furia eerst even losgewerkt aan de dubbele longe, daarna gaan rijden en ik vond hem alweer een stukje beter.
Daarna nog even wat vrijheidsdressuur meegepakt, spaanse pas begint beter te gaan, en het liggen is ie zo braaf mee he.
Echt z'n hobby haha, hij bleef nou echt zo lang en lekker relaxt liggen, ik moest hem echt aanmoedigen te gaan staan.
Zo dus heerlijk even geknuffeld :+:

Debby: Lekker, rondje over de drafbaan stoer hoor. Fijn dat ze nu ook echt een beetje volwassen begint te worden, want het kon wel een dondersteen zijn toch :j
Denise: Dankje, hoe is het nou met jou en Heike?
Branka: Echt schrikken van de koliek zeg, gelukkig is het goed afgelopen! En toch nog een speciale ervaring door hem 's nachts alleen te zien op stal, is toch ook wel speciaal.
Jacintha: Ja, ik vond Furia vroeg wit maar denk haast dat Sonrisa hem inhaalt :D Ik vind het wel heel mooi!
Jammer dat haar manen niet zo willen groeien, als tip (maar zal heus niet altijd werken) kan ik je meegeven het in vlechten te doen, 1 x per week eruit halen en opnieuw invlechten en dan bij het borstelen Cowboy Magic Detangler te gebruiken:
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7730016 (ik heb het in een tube).
Schriktraining was inderdaad bij ons op stal :j Qua leeftijd ga ik helemaal met Branka mee, 3 is in mijn ogen echt te vroeg om in te rijden.
Je kan wel leuke dingen doen, zoals bijv. schriktraining, lekker wandelen, grondwerken en met 3.5 zou je eens kunnen overwegen voorzichtig voor te bereiden aan de dubbele longe.
Hoe langer je wacht hoe meer plezier je waarschijnlijk zult hebben van haar!
Beterschap! Nog steeds dezelfde vriend neem ik aan :D