Lastige beslissing zinzi, maar ook knap dat je voor haar de keuze maakt.
Hier vandaag weer de hele dag dekens op, volgens mij vinden ze dat wel fijn. Ik ga ze nog maar eens aan het werk zetten maar heb zelf ook niet zo’n zin de kou in te gaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Clairetje81 schreef:Nee het lichamelijke is uitgesloten door de veearts(foto’s) ook de fysio erbij gehad.
Onze stalhouder heeft vroeger veel Spanjaarden gehad en zei ze het wel vaker ziet.
Hij kan het zeker wel. Maar denk dat hij dressuurmatig weinig kende. Kreeg hem in het hele begin de bak niet rond gestuurd. Bij mij lukt het nu goed om hem goed en ontspannen te rijden. Heb ook een goede instructeur die bekend is met het ras. Maar bij mijn bijrijder en dochter vertikt hij het. ( of hij is gewoon ontiegelijk slim en eigenwijs) dan denk ik goh hoe kan dat?
Die krijgen het met mijn hoofdstel niet voor elkaar. Ik heb gewoon een simpel dubbel gebroken bitje. Bij hun word hij super sterk en loopt hij onder ze uit en als een giraffe door de bak heen. Dus ik dacht moet ik dan iets anders gaan proberen? Aangezien het In het begin zo’n zoektocht was waar hij goed op liep.
Clairetje81 schreef:Dat ga ik dan maar eens proberen om met mijn dochter eens grondles te doen.. kijken of ze elkaar dan beter gaan leren begrijpen.. zij is zwaar autistische en hij net een spiegel mogelijk zit het hem daar ook in. Als zij wat gespannen is en vol in haar hoofd denkt hij dikke doei.
Clairetje81 schreef:Even een vraagje voor jullie? We hebben echt al alle bitten geprobeerd. Stangetje, enkel gebroken, dubbel gebroken, watertrens, D trens, trust bitjes, appelbitje, bitloos noem maar op. Maar hij vertikt het zonder bijzetje nagefelijk te lopen(giraffe). Het lijkt alsof hij zijn rug niet los durft te laten. Fysio en dierenarts er ook bij gehad dus lichamelijke problemen zijn uitgesloten. Ook zijn erreplus zadel word 2 keer per jaar nagekeken. Op zich pakt hij het bit wel aan zoekt je hand op maar over zijn rug lopen vind hij super lastig waardoor hij zijn achterhand er niet goed onder zet. Al gaat dit steeds beter. Dit schijnt toch wel een bekend fenomeen te zijn bij Spanjaarden. (Het moeilijk nagefelijk lopen) Weet dan ook niet hoe hij getraind is in Spanje. Aan zijn neus te zien met een serretta. Dit is dan ook het enige minpuntje die ik aan Romero kan noemen. In de B gaat het nu nog wel. maar voor het plaatje als we straks L moeten gaan starten word een lastige..
Hebben jullie misschien nog tips wat ik niet geprobeerd heb? Qua bit of iets anders?
Clairetje81 schreef:Foto’s zijn niet van mijzelf.. heb zelf niet zulke grote billen. Dus bij mij zit hij goed. Had van mijzelf even geen foto’s.
Goede tips! Heel erg bedankt kan ik wat mee. Ga dat is doen een bitfitter en misschien andere instructeur. Kijken vanuit een andere invalshoek..
Hebben jullie een idee van iemand in de buurt van Nijmegen?