Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:27

_Zsazsa_ schreef:
Oke,

Had je er nog overna gedacht over je dekgeld voor Dolar haha :Y)
Vind hem toch wel erg gaaf voor mijn Lusitano merrie. Wat rijd je met hem?

Hehehe... nee :Y) ik heb ook nog niet gekeken hoe en wat bij ons in de omgeving betreffende dekstation... Maar dat zou ik wel kunnen bekijken. Mijn focus ligt nu niet echt bij het dekken.. vandaar.

Ik rijd nog niks met Dolár, hij liep met Bruno op ongeveer PSG niveau, misschien een niveau lager. Maar de piaf/passage en wissels doet hij. Sinds zijn aankomst deden wij het wat rustiger aan. In Nederland nog niet uitgebracht verder. Misschien van de zomer.. ik heb er geen haast bij. In eerste instantie eerst Cartu en Digital mee op wedstrijd. Ik twijfel om nu al mijn startkaart aan te vragen voor Digit :D

VisibreTeam,
Wow dat halster.. heftig! Mooi Topic!

MissDD, ahh dat ziet er goed uit haha

haf_sjakie Wat oogt ze vriendelijk, begrijpelijk dat je daar blij mee bent!

Leuke sneeuw foto's!

Wij hebben wel sneeuw, maar de paarden gaan niet naar buiten nu.

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:01

Nou vanuit hier niet zon goed nieuws. Zondagavond opgenomen in het ziekenhuis met acute blindheid en verdoving aan de linkerkant van m'n gezicht en hand. Mri en alles gehad en ze denken aan MS. Ik heb lichamelijk gezien altijd pech lijkt wel. Net genezen van Lyme, wel nog fibromyalgie en nu dit weer. Als dat echt zo is moet ik drastisch gaan minderen met de paarden. Dat zou ik wel heel erg vinden, er zijn natuurlijk genoeg milde vormen van MS maar dat moet allemaal nog maar blijken. Zaterdag lekker op vakantie naar Afrika dus kan ik het allemaal laten bezinken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:54

_Zsazsa_ schreef:
Nou vanuit hier niet zon goed nieuws. Zondagavond opgenomen in het ziekenhuis met acute blindheid en verdoving aan de linkerkant van m'n gezicht en hand. Mri en alles gehad en ze denken aan MS. Ik heb lichamelijk gezien altijd pech lijkt wel. Net genezen van Lyme, wel nog fibromyalgie en nu dit weer. Als dat echt zo is moet ik drastisch gaan minderen met de paarden. Dat zou ik wel heel erg vinden, er zijn natuurlijk genoeg milde vormen van MS maar dat moet allemaal nog maar blijken. Zaterdag lekker op vakantie naar Afrika dus kan ik het allemaal laten bezinken.

Jeetje wat naar, hopelijk is het iets wat simpel op te lossen is want op ms zit niemand te wachten. Sterkte :(:)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:31

Azmay wat fijn zeg dat het zo goed gaat :D

_Zsazsa_ jeetje wat rot :(:) hoop dat het allemaal meevalt en het op te lossen is :(:)

Net Nero even lekker losgegooid in de sneeuw, wat een lol had hij :))
Afbeelding

Edit: toch maar topicje gemaakt [ITP] Boys just wanna have fun! Nero in de sneeuw

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:59

_Zsazsa_ schreef:

Wat een tegenslag toch allemaal! Ik wens je sterkte en vooral veel genieten op vakantie.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:07

ZsaZsa, je hebt wel pech de laatste tijd. Beterschap en inderdaad goed om even te gaan genieten in Afrika. Sterkte!

VisibreTeam: Zucht, wat is het toch een knappie he! Deze heb je voor de verkoop toch? Geen kriebels om hem zelf te houden?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:08

keeyzie schreef:
ZsaZsa, je hebt wel pech de laatste tijd. Beterschap en inderdaad goed om even te gaan genieten in Afrika. Sterkte!

VisibreTeam: Zucht, wat is het toch een knappie he! Deze heb je voor de verkoop toch? Geen kriebels om hem zelf te houden?

Goh zou hem best zelf willen houden ja, zou het heel leuk doen op show gok ik :))

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:17

Wat houd je tegen? :)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:22

keeyzie schreef:
Wat houd je tegen? :)

Dat ik niet financieel eigenaar ben :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:33

ZsaZsa..wat een pech, kan het niet nog van de lyme komen? daar horen ook neurologische klachten bij he. Heel veel sterkte in ieder geval!

Nero is echt een plaatje..

Azmay, wat leuk dat ze zo braaf is!

Keeyzie: leuke plaatjes

Dorien: wat een wijze blik heeft Pintu

haf_sjakie: fijn dat je zo blij bent met je knappe puppy paardje

MissDD: maar goed dat hij een deken om heeft...

Visibre; gaaf, het begin van het filmseizoen

Zo, ik ben weer een beetje bijgelezen..kreeg nog een update van de nieuwe eigenaar van Cacahuete dat het heel goed met hem gaat en hij nog steeds ontzettend aan het eten en aan het groeien is. En dat hij er nog steeds heel blij mee is omdat ie zo'n fijn karakter heeft.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:52

Fijn Elisa, ben blij dat hij goed terecht is gekomen.

Zsazsa: ik hoop dat het toch niet ernstig blijkt te zijn. In ieder geval sterkte en veel beterschap!

VisibreTeam: Ik vind hem echt knap. Hij heeft zo'n zachte, maar toch wakkeren blik :) Jammer dat je hem zelf niet kan houden. Zou een fijn duo vormen met Django :+

Hier is PRE-baby vandaag 224 dagen op weg :):)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:54

Alenthe:
Knap paard is Gijs hoor! Meer foto's zijn altijd welkom :D

Dorien66:
Hmm das altijd lastig zoveel water :/ Hier ook veel neergevallen maar droogt heel snel op (zandgrond)

VisibreTeam:
Ja hoor we zijn er helemaal van bekomen, het spookt nog wel na in mijn hoofd..
Maar de paarden zijn allemaal in orde en er is niets van schade ofzo :)
In dit topic staat zo goed als alle info hoe en wat er gebeurd is furioso @ [VVDD] 3 paarden uitgebroken op een wel heel speciale manier

Django staat mooi met zijn roze halster :P

MissDD:
Dekens! _/-\o_ Hahha mijne houd er ook van om zich lekker vies te maken :P

Haf_sjakie
Wat een lief hoofdje heeft ze en wat fijn dat ze alles zo braaf doet ^^

Dorien66:
Hahah leuk zo, knappe witte met de tong eruit :D

keeyzie:
Strekken kan hij wel :D

Azmay:
Wat fijn !
Moet een geweldig gevoel geven om als eerste op je eigen paard te kruipen <3

Zsa_zsa:
Oow das minder ;(
Hopelijk is het allemaal niet zo erg.. Geniet in alle geval van je vakantie !

Visibre Team:
Nero is ook zo'n knappie ! Hou hem maar.. Kun je hem meer showen :D

Elisa:
Fijn dat je nog contact hebt met die mensen! Is altijd leuk dat ze ng altijd dol zijn op hem ^^

Crines:
Is niet lang meer :D lijkt me heel spannend :D

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:22

_Zsazsa_ schreef:

Jeetje.... Maar acute blindheid en verdoving gezicht + hand kan ook heel goed wél nog Lyme zijn... Dat is in NL pas het moment dat men denkt aan Lyme... Écht genezen van Lyme is lastig.
(Ik heb zelf chronisch Lyme en loop bij arts in België. Gezien ik in NL gezond zou zijn..)

Plezier op vakantie!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:27

Zsazsa hopen dat het toch geen ms is. Vakantie in Afrika wauw

ik heb net een barok dekje binnen gekregen ik kan niet wachten om deze als de bodem niet meer zo hard bevroren is om uit te proberen

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:54

Ik ga dadelijk voor het eerst met Hugo naar de stal waar ik werk. Daar hebben we een fijne binnenbak.
Normaal vermaak ik me prima met alleen buitenritjes maar wil nu na een week toch wel weer dresuurmatig aan de slag, en de mogelijkheid is er, dus waarom niet :D?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:59

keeyzie schreef:
Ik ga dadelijk voor het eerst met Hugo naar de stal waar ik werk. Daar hebben we een fijne binnenbak.
Normaal vermaak ik me prima met alleen buitenritjes maar wil nu na een week toch wel weer dresuurmatig aan de slag, en de mogelijkheid is er, dus waarom niet :D?

Lekker :j
Ik heb geen enkele binnenbak binnen 3 km en een buitenbak heb ik ook nog niet gevonden -O-

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:17

Ik ben voor Lyme ook al in Duitsland behandelen. Mijn mriscan geeft duidelijk aan dat er toch wel iets niet goed zit. Maargoed we wachten de onderzoeken af.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:20

Vandaag eventjes dekentje afgedaan terwijl ik strontjes ging scheppen :+
Natuurlijk gaan ze dan spelen.. Afbeelding

En dit is ook een favoriet
Elkaar in de benen bijten en op de grond leggen :D
Afbeelding

naomiponnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:29

Wat een mooie paarden heb je zeg! <3 Heerlijk die speel foto's.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:44

Dankjewel ! :D
Enkel de schimmel is van mij hoor ^^ er staan nog 2 andere paardjes bij maar die zijn van vriendinnen
Enkel de bruine speelt niet veel mee :+ Afbeelding

naomiponnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:11

ach haha, arm ding. :')

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:31

Oh heerlijk altijd om te zien die spelende paarden. Hugo en Mila (shetlander) kunnen er ook wat van samen.
Furiso wordt ook steeds lichter zie ik, merk je ook dat hij door de jaren een stuk breder is geworden?

Hugo was braaaaf, hij vond het wel enorm spannend maar hield zich stoer.
In de galop kwam de spanning er even uit met wat bokkensprongen maar ben echt heel trots op hem.
Heb zo genoten dat ik gewoon ben vergeten een foto te maken :o, hij had nog wel zijn nieuwe Anky dekje op.... volgende keer beter

Azmay: de buitenbak is niet begaanbaar met dit weer. Het is ongeveer een kwartiertje rijden naar stal. Doe het eigenlijk veel te weinig ze hebben ook een enorm fijne buitenbak namelijk. Nu met dit weer is het wel ideaal! :j nog een voordeel: ik heb vaak de hele rijbak voor mij alleen *\o/*

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:04

Heerlijk dat spelen in de wei, een genot om naar te kijken!

Zsazsa veel plezier om vakantie, duimen dat het geen ms is.

Lynn nikita ik ben benieuwd naar je dekje!

Met Yuna gaat het goed, we blijven wandelen ;)
Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 15:33

Yuna heeft echt een heel lief hoofd.

Zijn die Spanjaarden allemaal zo braaf met inrijden? Ik vond Kim behoorlijk makkelijk maar Diva slaat echt alles. :Y)

Zit al een ga en een ho op plus de teugelhulpen voor het sturen (nog niet geprobeerd tijdens beweging) en ze lijkt het vooral flauw te vinden dat ik er na een minuut of 2-3 weer af ga :')
Afbeelding
Dit is de 3e keer erop en ik had geen grondsupport meer nodig.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:23

Wow wat gaaf, ik hoop dat Yuna op Diva lijkt en ons dit net zo relaxt en makkelijk af gaat. Wat een vertrouwen, super gaaf om te zien.