Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Estherr__1 schreef:FriesWytske, ik ging niet direct voor de punten, het had leuk geweest om een punt mee te pakken maar ik was er van uit gegaan dat dit niet zou lukken. Wij beide moeten ook wedstrijd ervaring op doen, ze vond het ook allemaal heel spannend na jaren weer op de trailer en een hele vreemde omgeving. Maar ze heeft zich super gedragen daar was ik al heel trots op!
Estherr__1 schreef:Lauke, dankje voor je reactie en ervaring hier mee, ik heb dus geen ervaring met een drachtig paard en wedstrijden rijden. Wat had je achteraf gedaan?
Lauke schreef:Kwa wedstrijden had ik het denk ik wel zo aangepakt,dus zo'n anderhalve maand van te voren een wedstrijdje. Dat kon ze nog prima aan, al merkte ik wel dat ze vooral met de galop steeds meer moeite kreeg. Achteraf had ik haar wel gewoon door moeten rijden tot vlak voor de dracht. Ik heb haar op een gegeven moment bijna helemaal stil gezet omdat ze zo snel buiten adem was. Stukjes wandelen waren nog de enige dingetjes die we deden. Had achteraf ook prima nog wat bakwerk kwa stap en draf kunnen doen om haar nog een beetje op conditie te houden en dus die kracht ook nog wat te bewaren.
Verna had er vooral last van dat haar conditie heel erg achteruit ging door de dracht. Ze is van zichzelf al snel buitenadem, maar richting de bevalling was ze na een rondje stappen al zwaar aan het ademen.
Het zadel is indd ook wel een puntje om op te letten. Want die lag haar op een gegeven moment ook echt in de weg helaas. Ook dat was een rede om haar stil te zetten. Goed in de gaten houden of ie niet gaat knellen of klapperen.
maar ik denk dat het vooral per paard heel erg verschillend is. Zo heb ik drie jaar geleden ted tot een week voor de bevalling gewoon actief gereden. Wel iets minder galop, maar wel nog gewoon actief bezig geweest
Die had ook onwijs veel looplust. Dus gewoon kijken naar wat je paard aan geeft. je merkt het vanzelf. Dan wel door blijven rijden, maar je training hier wat op aanpassen.