[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:39

ok, geen einschuss of peesprobleem...
nu moet je zeker wachten tot de zwelling weg is voordat je een foto kunt laten maken...?

btw Cloris...
ik moet nu net zolang wachten op Farruquito als jij toen op Piropo....hij komt 17 maart aan...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:44

Jeetje,is het nu alweer half maart geworden?
Het wachten duurt zo wel erg lang Verdrietig
Hopelijk maakt zijn komst het straks helemaal goed.

hyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:49

Laat ik me hier daan ook maar even melden

ik ben priscilla en ben 16 jaar , ik heb sins een jaar een super tinker klophengstje( nu nig) van 3 jaartjes oud , zijn naam is Hyder Vegelin Van Clearbergen,

Toen ik te groot was geworden voor mijn new forest ruin besloot ik hem te verkopen iedereen zij van ja kan nog wel op hem rijden maar het zag er gewoon neit uit dus besloot ik dat het voor hem beter zou zijn als er een kleiner iemand op zou gaan rijden , toen er iemand naar hem kwam kijken was ze stapel verlieft alles ze zat in een rolstoel waar ik nog al bang voor was dat hij te snel en te sterk te zijn maar dat bleek niet zo te zijn , inmiddels is hij al 2 jaar bij haar en ze hebben het super,

Ik ging toen eigelijk op zoek naar een warmbloed paard , maar ik zag maar geen leuke na een jaar doorgezocht te hebben gingen we naar me oom ( van wie stal vegilin van Clearbergen toen was) en ik liep daar de stallen rond en zag hyder staan , hij was toen heel klein maar toch zo schattig , ik was op slag verlieft alleen zou er die middag al iemand voor hem komen kijken uitendelijk hebben die mensen hem neit gekocht en belde me oom op dat ik hem mocht kopen ik was super blij na 4 maanden moest ik daar stage lopen en heb eigelijk bijna alleen met hem geknuffelt inmiddels is hij nu een jaar hier en we gaan super we hebben al een paar wedstrijdjes gereden en bijna een keer eerste scheelde 3 puntjes , veder heb ik hem vrijheidsdressuur geleerd en ben nu bezig met het wijken voor de kuit wat hij al aardig snap , schouder binnen-buitenwaarts lukt ook al aardig en de pirouette in stap gaat super

Hier een leuke lieve foto van hyder
Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:10

uhh,je paard is 3 jaar....nu??

en je bent bezig met pirouettes om de achterhand in stap???

heel goed!!zou zeker doorgaan daarmee,als je nog niet volgroeide paardebenen wil verkl*ten.... Ja

hyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:22

kimmie261 schreef:
uhh,je paard is 3 jaar....nu??

en je bent bezig met pirouettes om de achterhand in stap???

heel goed!!zou zeker doorgaan daarmee,als je nog niet volgroeide paardebenen wil verkl*ten.... Ja

hij is in mei jarig maar met tinkers die je inporteert zijn ze altijd ouder en voorlopig kan ik nog zo`n 3 maanden neit rijden vanwege een erge ziekte op stal en me moeder die zegt dat het om nou af en toe te doen neit erg is , en ik rij maar 4 keer per week de rest lopen of in het land en zo waar ik stage loop doen ze dit nog wel erger dingen al dit dus vergeleken bij dat valt dit nog rezeu mee

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:27

ja,dan valt zeker reuze mee.. Clown

Neem van mij aan,keertwendingen of pirouettes mogen in de sport vanaf een bepaalde leeftijd,en dat is niet voor niets...

kort draaien op achterbenen, zeker voor paarden in de groei is slecht...heel slecht,maar tis jou paard!!

ik snap alleen niet waarom je geen 7 jarige koopt welke je vol mag belasten,als je zo graag dit soort dingen met paarden wil doen.

hyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:30

kimmie261 schreef:
ja,dan valt zeker reuze mee.. Clown

Neem van mij aan,keertwendingen of pirouettes mogen in de sport vanaf een bepaalde leeftijd,en dat is niet voor niets...

kort draaien op achterbenen, zeker voor paarden in de groei is slecht...heel slecht,maar tis jou paard!!

ik snap alleen niet waarom je geen 7 jarige koopt welke je vol mag belasten,als je zo graag dit soort dingen met paarden wil doen.

omdat ik liever een paard heb dat ik nog helemaal naar de hand kan zetten en heb een keer een 8 jarige pony gekocht en na een maand was hij dood bleek hij een ziekte te hebben en dat hebben die mensen nooit gezecht dus koop nu liever een jong paard en als ik het mischien 1 keer in de 2 weken doe omdat ik zelf ook wel weet dat het slecht is doe ik het niet vaak ,

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:33

je moet het tot zijn 6de helemal niet meer doen....echt,als je wil dat dit paard gezond ouder wordt als die 8 jarige pony...gewoon niet meer doen... Knipoog

lekker buitenrijden beetje dresuuren,en lol hebben,beestje kan nog lang genoeg van zijn leven dit soort dingen doen... Lachen

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:34

Hyder beetje tegenstrijdig. Eerst is je tinker 3 vervolgens weet je niet hoe oud hij is omdat hij geïmporteerd is. Is de foto die je hier postte recent?

Daarnaast ieder paard kan een ziekte onder de leden hebben en daaraan overlijden ongeacht de leeftijd.

hyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:36

kimmie261 schreef:
je moet het tot zijn 6de helemal niet meer doen....echt,als je wil dat dit paard gezond ouder wordt als die 8 jarige pony...gewoon niet meer doen... Knipoog

lekker buitenrijden beetje dresuuren,en lol hebben,beestje kan nog lang genoeg van zijn leven dit soort dingen doen... Lachen

ja ik zal het onthouden alleen het nadeel bij ons moet je eerst over een dijk om buiten te gaan rijden en sins er een busje snel langskwam is hij er een beetje angstig voor en zelf ben ik ook niet zon helt ik bedoel je rijd vlak langs een sloot stel dat je paard shrik in de sloot beland nu loop ik er wel al steeds naatst gaat het wel iets beter maar toch best wel eng

hyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:38

Fryske schreef:
Hyder beetje tegenstrijdig. Eerst is je tinker 3 vervolgens weet je niet hoe oud hij is omdat hij geïmporteerd is. Is de foto die je hier postte recent?

Daarnaast ieder paard kan een ziekte onder de leden hebben en daaraan overlijden ongeacht de leeftijd.

Inderdaad weet ik ook wel dat ieder paard ziek kan worden maar later zeiden die mensen zelf ook dat hij het al had ik vind dat je zoiets hoort te zeggen

En hij is 3 hebben wij gezecht en dat Paardentandarts maar omdat tinker in ierland engeland nog al in slechte omstandig heden is het nog al moeilijk te bepalen de tanden zijn namelijk al strek afgesleten , En als je denk dat hyder niet van mij is heb je het bij het verkeerde eind maar goed ik weet dat het best

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:15

Hyder, volgens mij bedoeld Fryske niet dat het jou paard niet is. Denk eerder dat er gevraagd wordt of de foto recent is omdat het paard er daar erg jong uitziet.
Ik ben het mbt het rijden volledig met de rest eens overigens Knipoog

Wat naar dat het toch misgegaan is met Suev Huilen
Echt balen.... hoop dat het allemaal meevalt en dat hij zo weer vrolijk rondhuppelt.

Ensueño is overigens genomineerd op bokt... evenals Maestro Clown
Dus als jullie even langs het topic willen huppelen Haha! Haha!
Hier de link:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=142&t=711145&st=0&sk=t&sd=a&start=525

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:50

Soeske: Leuke hond zeg! Vind een witte herder toch wat leuker uit zien dan een gewone herder. Maar ze zullen allemaal wel even lief zijn, geef mij alleen maar een kleiner hondje Haha!

Dinkeygirl: Heel veel succes met Suev.. Hoop dat ie snel beter word.. en dat zn beetje snel weer geslonken is!

Hyve?: Leuke tinker hoor! Hij is alleen niet Echt barok Nagelbijten / Gniffelen Maar hy is lief hoor! Welkom hier Lachen Ben het alleen ook niet echt eens met je verhaal erbij. Een 3-jarig paard is nog heel erg jong! En dingen die jij doet zijn echt wel pittig, dus misschien nog niet zo geschikt..

Patries; Wat een mooie foto zeg van Ensueno! Heb ook op mn gestemd Bloos

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:14

Pipi schreef:
Fryske schreef:
Lees net dat friese dekhengst Goffert gister n.a.v. koliek is geëuthaniseerd. Hij was de eerste fries wereldwijd op Grand Prix niveau.
Wat doet zo'n bericht je toch weer beseffen dat het leven kort is.

Helaas was ik al een aantal keren met m'n neus op het feit gedrukt dat het leven kort is Verdrietig
Maar het is altijd sneu zulke berichten.

De man van de verzekering is geweest en Mynke is helemaal goed bevonden Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Hij doet zelf veel in de friezen en vond mijn meisje een uitermate mooie merrie,zeer correct gebouwd.
Ik hoorde zijn lofzang aan en stond erbij te glimmen als een hondep*ikkie in de maneschijn Haha!
Zelfs de regen kon mijn humeur niet meer verpesten Clown
Cloor: hoe is het met je hond?

En Nick: je paardje is zeker wel veranderd het afgelopen jaar,vooral die foto van jullie samen is ernstig leuk.
Hoe staan de zaken eigenlijk omtrent Pablo?

hey top , dat is alvast weer een gerust stelling Knipoog

deze vind ik persoonlijk erg mooi ..
een nog heerlijke net geen eenheid
Afbeelding

nieuw baasje pablo heeft besloten hem te houden ..

is nu vooral bezig met aan de hand wandelen en freestyle
heeft nog steeds geen vaste bijrijder , wel een trainer

hij loopt nu op een crossbriddle , ze had m tot nu toe gereden met bit
omdat ze dacht m dan beter te kunnen houden , tegen mijn advies in
maar ja ..en nu is die met dit hoofdstel gereden vd week en was heerlijk ontspannen , dus ziet er allemaal goed uit

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:16

hyder welkom , verder sluit ik me aan bij de rest
wat ik me wel afvroeg volgens je onderschrift zoek je nog een dressuur paard ..zoek je die nog ?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:17

Vet gave foto Nick.
Fijn dat het met Pablo en zijn baasje nu beter gaat en dat hij mag blijven.
Lijkt me voor jou ook een hele zorg minder Clown

@Hyder> ook van mij welkom.
Ik kan helaas ook niet anders dan me bij de rest aansluiten.

Ik heb net het tuig voor Mynke binnen gekregen Go jij! Go jij!
Ga nu eerst lekker voor de tv aan de schoonmaak en invetten Knipoog
Pfff,als ik het zo eens bekijk wordt dat nog een hele klus,hihi.
Daarbij vergeleken is een zadel en hoofdstel schoonmaken toch wel een eitje Knipoog
Laatst bijgewerkt door Pipi op 14-02-07 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:18

ja ech wel Haha!

ja leuk he die foto , vind zelfden een foto leuk maar deze wel Haha!
mede ook omdat ik ene kant op kijk en paard andere Bloos
wetend dat we daar ook nog niet op 1 lijn zaten (paard en ikje)
vind ik deze wel erg treffend Bloos

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:34

Leuke foto's weer
Hyder welkom, leg me ook bij de rest neer, wat rijden betreft

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:37

Farruquito jeetje,nog langer wachten..laten we maar zo denken...al het mooie moet je lang op wachten Haha!

ik blijf haar stoer vinden hoor nick!!heel gaaf paardje!!

enne paola..poets ze Tong uitsteken Tong uitsteken

en binnekort foto's met mynke in het tuig!!

verder zijn de eerste harsdruppels bij mijn merrie te zien,dus het veulen voor kjoetie is in aankomst!!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:03

Spannend! Branca moet nog een paar maanden.

Ik ben vandaag bij de moeder/tante van twee lesklantjes van me geweest en de klantjes willen maandag wellicht wel rijden. Dus weer eens lesgeven na een lange stop wegens ziekte.
Enige lastige is dat paard niet regelmatig bereden wordt, dus we komen nooit veel verder.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:27

Hier mijn drie jarige kruising..

Andelusier X paint...Barok genoeg.. Knipoog

Hij is dekhengst, en echt een schatje, kreeg hem als net 2 jarige jonge hengst, en meteen bleek het een behoorlijke verassing te zijn. Hij verandert nogal van kleur, winter en zomer. Zijn buien verschillen van dag tot dag, want jah vind het ook niet gek, met al die hengstige merrie's die over het terrein dartelen.. Cool

Nog een maandje, dan mag je weer Joey,... Haha!

Meet hier Mighty Joe...

Hier in de zomer, hij werd echt steeds meer mijn vriendje.. Ach gut
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6NVXH7R3
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8HS8IZIB

Hier net zadelmak, de eerste keer dat ik erbovenop zat..!! Tong uitsteken
http://www.mijnalbum.nl/Foto=G7MNPWXS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EYU4USSU-1
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XM8KVZGD-1
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WTE67ADQ

Hier was hij net een maandje of 4 bij mij, dit viel niet mee, hij was bijna niet te hanteren... Clown
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QXAVNMGS

Groetjes Megan

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:50

Vond een paar filmpjes uit de ouwe doos. Heel erg leuk om weer terug te zien! Ik op principe, is alleen niet zo goed te zien, en Principe los in de Roundpen. Dat was ook écht een topper Lovers

http://s154.photobucket.com/albums/s275/IlonaLovesJamie/?action=view&current=117_1721.flv
http://s154.photobucket.com/albums/s275/IlonaLovesJamie/?action=view&current=Afbeelding189.flv

En nog een aantal foto's van mij en Pitufo, mijn vriendje. Samen op het strand.. Mis hem nog iedere dag Verdrietig Deze mooie foto's zijn gemaakt door Fabienne!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh, ik mis ze écht zóó erg. Verdrietig Het zijn alle twee zulke super paarden! Ik deed eerst Prins. En dat was echt mijn droompaard. Hij stond toen de filmpjes werden gemaakt op een westernstal. Ik reed gewoon dressuur met hem hoor. Ik deed hem heel de zomervakantie lang iedere dag! En toen ging die weer aan huis staan en was ik opeens niet meer nodig Ach gut.

Na hem dacht ik nooit meer zó een ontzettend gaaf paard te vinden. Ik ging pablo rijden een kruising tussen fries x hackney hengstje. Maar dat was niet míjn paard. Toen kwam Pitufo, een andalusier hengst, echt weer het paard van me dromen. Heb gelukkig hele mooie foto's van ons samen Lovers Heb in een korte tijd veel met hem mee gemaakt, maar zal hem nooit vergeten. Mis hem nog echt héél erg. Verdrietig

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:54

Jesterlover: Welkom hier! Wat een apartling heb jij zeg! Dat zie je niet elke dag.. Echt een gave hengst, maar wel een schatje! Die foto van dat hij ligt en jij erbij is echt heel gaaf! Ja

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 01:16

Thanx Prinslover..!!

Ja, hij is echt mijn droompaard... Ach gut Knipoog

Heel vreemd, maar als jaarling stond hij ook al op marktplaats,..toen had ik het geld er niet voor.
Nu stond hij er weer, als 2 jarige hengst, en toevallig had ik de foto's van de eerste advertentie uitgeprint...

En jaah hoor, het lot bracht ons samen.. Haha!

En nu..? Nu gaat hij never nooit meer weg.. Pling

Prachtige hengst op de foto van jou zeg, wauw... Vingers aflikken
Hopelijk krijgt Joe ook zulke dikke en mooie manen... Vork
Jullie waren echt een prachtige combinatie...!! Ach gut

Groetjes Megan..! Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:35

spannend hoor femke

mooie foto's prinslover!! mooie paardjes

jesterlover das een apparte combi wel mooi