[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:15

Tootz schreef:
welkom Felicia! Leuk dat je weer aan de gang bent met je knappe fries! nog spierpijn gehad? :P

Aaaaah dat voorplukje _O- _O- Hij staat er lekker verzorgd bij voor zo'n guppy <3

Ik moet mezelf ook echt weer eens een schop onder mijn hol geven om Sjoeb netjes te maken, ik denk dat ik zijn benen vanaf zijn oksel naar beneden kan invlechten en de plukken uit zijn oren kunnen onderhand meegevlochten worden met zijn manen of voorpluk _O-
Hier is het even rustig, ben nog steeds in afwachting van mijn hoefsmid, eerst al 2 weken bezig om überhaupt een afspraak te maken daarna is hij me 2 weken op rij vergeten en sinds vorige week staat zijn bus bij de garage, het is maar goed dat hij niet op ijzers staat....

Ja ik ben een beetje een azijnzeikerd als het op verzorging aan komt . Mijn paarden heb ik doorgaans altijd spik en span er bij staan . Alleen in de winter niet want ze worden niet helemaal geschoren . Jelske gaat dat uiteindelijk wel worden volgend jaar als hij aan het werk moet( keuringsklaar maken) . Want zon zeiknatte knol elke keer heb ik geen zin an .

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:02

Lys_PPA schreef:
Absolem, haha schattiggg! Volgende keer ook een foto van de andere kant, ben benieuwd naar zijn manen ;)
.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit ik stond op krukje . Anders werd wat lastig fotograveren zo tegen de zon in .

sannahtris

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:39

Wat een knapperds allemaal!
Leuk nieuwtje mijn merrie word gedekt hoop dat ze aankomende week hengstig word spannend.. *\%/*

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:00

Spannend sannahtris!!!

Wat een mooie maantjes heeft ie al en toffe vlecht :+:
En thanks for the birthday wishes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:53

Prachtige foto's @Felicia99 hopelijk kan jouw zoon haar snel ontmoeten!

Ik ben sinds kort eigenaar van een Friese ruin, zal binnenkort ook even een foto plaatsen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:24

Wij Dije van de week voor het eerst gelongeerd, ging in het begin goed, maar ineens had ie door dat ie in de hoeken (we hebben nog geen roundpen...) kon omdraaien... wat een gedoe was dat _O- Eindelijk weer beetje netjes dus toen maar gelijk gestopt.. ff 2 dagen over na laten denken en gisteren weer opgepakt.. Nou... voorbeeldig!! :+:

Afbeelding

Hij was zelf ook wel trots _O-

Afbeelding

En overdag had ie 't warm, wilde z'n waterbak weer omgooien, dus toen heb ik 'm maar ff natgespoten :') Hij vond het zelf wel leuk om zich daarna in een zandkroket te veranderen _O-

Afbeelding

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:28

Afbeelding

Verzopen paard . Eindelijk die schilfers een klein beetje uit zijn vacht .

Ik ben gisteren wezen wandelen . Had een behoorlijke driftkikker aan mijn touwtje . Gelukkig laat hij zich goed sturen .
Op de terugweg stapte hij op een hoog tempo door en stapte 1,5 hoef over zonder zichzelf aan te tikken *\o/* Hij had zijn buik nat van het zweet omdat ie niet rustig aan wilde doen maar had wel de hele weg zijn oortjes naar voren . en lekker door zijn lijf lopen .
Keek lekker om zich heen .

Nog halverwege even wat grasjes gesmikkeld . Dus hij heeft weer even een fris koppie !

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:46

Ze zien er weer goed uit xXutopiaXx en Absolem _/-\o_

Wat leuk dat je vriend m longeert xXutopiaXx, fijn samenwerken!
En Absolem, schattig zo met die vlecht :D

Ik heb graag een schoon paardje, maar helaas ziet hij zichzelf ook het liefste gepaneerd:
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:00

Thanks! :D
Haha ja, eigenlijk beetje uit nood geboren. De eerste keer maakte hij het me zo lastig dat ik een astma-aanval kreeg en dat Kevin het overnam, want kan natuurlijk niet stoppen eigenlijk :') En dat vond hij zo leuk dat ie vroeg of ie deze keer weer mocht... ja, waarom ook niet _O- En was echt super geslaagd!! Hij zei ook, als hij op m'n oude springpaard rijdt leert hij veel van 'm, maar Splash doet gewoon z'n ding. En nu merkt hij dat ze samen leren en dat dat toch wel heel bijzonder voelt :P Nu snapt ie gelijk ook weer meer hoe ik zo'n sterke band met Tamme heb kunnen krijgen :D Dus we gaan maar 's kijken hoe ver ze samen kunnen komen :D

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:38

Woop woop . In juni mijn nieuwe groot wielige trainingssulky halen voor jels . Kan ie als die groter is voor !

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:51

Afbeelding
Hier ook al een gepaneerd paard haha! Samen met z’n vriendin Bella.

Was voor het eerst dat ik hem met de tuinslang ging afnemen, maar hij vond het echt niet leuk! Nog tips? Hij draait alle kanten op en vliegt naar voren en dan houd ik hem niet meer.. we deden het al met 2 personen

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:08

Ik heb weinig tips, maar wij gaven met aanleren (niet bij de Fries, die kent het al van veulen af aan) altijd iets lekkers of een andere beloning op den duur als ze op commando stil bleven staan voor bv een seconde. Dan valt het kwartje vaak gauw genoeg en kan je de beloning afbouwen. Maar ik weet niet of dat bij jou gaat werken hoor!

Lord is wel echt een glimworm nu <3
Afbeelding

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1989017&lr=607488485#unread

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:24

kusvoorjou schreef:
[ [url=m/Puz8TY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook al een gepaneerd paard haha! Samen met z’n vriendin Bella.

Was voor het eerst dat ik hem met de tuinslang ging afnemen, maar hij vond het echt niet leuk! Nog tips? Hij draait alle kanten op en vliegt naar voren en dan houd ik hem niet meer.. we deden het al met 2 personen

Met zijn hoofd tegen de muur aan zetten . En rustig opbouwen . Jelske had vijf min nodig om te beseffen dat die waterslang heel niet eng is .

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:25

Oh dat is wel een goede ruimer het hoofd tegen de muur!

xHylkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:43

Wat wij doen met afspuiten is de slang/straal er op houden tot ze stilstaan, en dan pas uitdoen! En inderdaad eerst met twee personen, zodat een vast kan houden en de ander kan blijven sproeien. Tegen een muur aan zetten is ook handig!

En heerlijk die gepanneerde paardjes! Hebben jullie het verharen al gehad of er nog middenin? Rimke is hier er bijna doorheen!

Afbeelding

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:55

Ja we doen het al met 2 personen en als die heel even stil staat slang er af inderdaad!

Ik zit midden in het verharen met Floris.. z’n hals is al bijna glad maar buik en borst daar in tegen haha. Doen jullie gewoon met een ros borstel of nog andere dingen?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 01:17

Sinds een week staat Britte Hiske bij mij op stal. Zij is het paard van zeer goede vrienden en de hele maand mijn vaste paard zijn. Zij is over een maandje 4 jaar en doet 2 a 3x per week der stap en draf rondje onder het zadel voor zo'n 15 min.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2014 verloor ik mijn eigen knappe fries op een rotmanier en het is echt een zegen om deze tot mijn beschikking te hebben naast mijn eigen topper, maar dat is een kwpn-er dus niet zo boeiend voor hier
GabberGill @ [IM] Mijn Soulmate is er niet meer

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:15

GabberGill schreef:
Sinds een week staat Britte Hiske bij mij op stal. Zij is het paard van zeer goede vrienden en de hele maand mijn vaste paard zijn. Zij is over een maandje 4 jaar en doet 2 a 3x per week der stap en draf rondje onder het zadel voor zo'n 15 min.

[ [url=m/9Do9Xq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qzUg7k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CPPirJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

2014 verloor ik mijn eigen knappe fries op een rotmanier en het is echt een zegen om deze tot mijn beschikking te hebben naast mijn eigen topper, maar dat is een kwpn-er dus niet zo boeiend voor hier
GabberGill @ [IM] Mijn Soulmate is er niet meer

Poh !.. mooie merrie !

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:56

kusvoorjou: ik doe het vaak eerst voorzichtig proberen bij de voeten, als ze het echt nog niet kennen, dan merk je gauw genoeg of ze het écht heel spannend vinden, of een beetje :P Als ze het een beetje spannend vinden, bouw ik het langzaam op. Als ze het echt héél spannend vinden doe ik eigenlijk een beetje een flooding-techniek, vanuit de psychologie: ineens heel heftig maken, dus de slang vol op z'n lijf zetten, en net zo lang daar houden tot hij stilstaat, en dan uit. Niet alleen weg, maar echt uit, ook het geluid weg. Mocht dat niet voldoende zijn, dan misschien niet alleen op z'n lijf gericht houden, maar ook heen en weer bewegen, dus sprayen over z'n lijf heen van hals tot kont tot benen en weer terug. En naderhand natuurlijk belonen :+: Bij mij binnen een paar minuten tot nu toe altijd over en +:)+ zelfs met Spanjaarden die echt panisch waren voor water... maar, je moet ze wel echt op hun plek kunnen houden, anders leren ze dat ervoor wegvluchten werkt..

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:30

Utopia, bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Ik probeerde het inderdaad op die manier. Volhouden tot hij stil staat en dan slang uit. Hij bleef rennerig en loperig dus die techniek was lastig. De volgende keer wil ik het eigenlijk met de tip doen die hier gegeven was, het bij een muurtje doen zodat hij niet makkelijk naar voren kan weg spurten... het was de eerste keer en hij is heus wel nat geworden, maar het kan beter. Gelukkig ken ik zijn moeder door en door, en die reageerde met de waterslang de eerste keer precies het zelfde zoals Floris doet. En uiteindelijk kon ik haar alleen wassen. Dus ik heb hooop :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:21

No problem :D Mijn vorige trainingspaard vloog met 4 benen de lucht in :oo Had ik nog nooit gezien, zo'n heftige reactie... maar die stond tussen 2 palen vast en kon dus geen kant op, was snel weer rustig en toen was het ook gelijk klaar :D Hoop dat het met het muurtje gaat werken :D +:)+

ynekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 07:42

xHylkje schreef:
Ynekes, ze is drachtig van Yme 507, de merrie zelf is van Pier.
Van wie heb jij de ene drachtig? Die zitten mooi dicht bij elkaar ;) en welke wil je dit jaar gebruiken?

Heb ik je eigenlijk wel geantwoord of eerder over jouw vraag heen gelezen?
Onze merrie is drachtig van Jurre 495. En we hebben net eentje drachtig voor 2021 van Jehannes 484.

Hoe gaat het met jouw merrie en de dracht? Onze Yfke groeit nu echt enorm de laatste weken. Wordt nu wel spannend

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:34

Wij Dije trouwens voor de 3e keer gelongeerd van de week.. hij doet het zo knap! :+:

Afbeelding

Even rustig stappen :+:

Afbeelding

Braaf paard <3

Afbeelding

Zijn er helaas wel achter gekomen dat hij mijt heeft :(:) Dus voetjes gewassen, door vriendlief in z'n uppie, terwijl ik een rondje rijden was :D En +:)+ zo braaf!!!

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:35

Mooi paard GabberGill!

Mijn lieverd is gisteren 7 geworden
Afbeelding
Afbeelding

Hoe herken je Mijt xxutopiaxx? Ik voelde eergisteren een aantal schilfers bij Picasso aan zn voorbenen, hij heeft er geen jeuk aan.. als je eroverheen krabt krab je ze zo ervanaf en t zit vanaf boven de kogel tot aan zijn knie.

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:12

Ynkes wat super leuk mijn paard is pas geïnsemineerd van de hengst jehannes is nu kijken over 18 dagen of her behouden is

Xutopia wat een knapperd heb je zeg en zeer leergierig ga je vast een heel fijn paard aan hebben!

Mijn paard staat nu lekker op land en blijven rekken door rijden echt genieten zo met dit weer, ben blij dat ik dan even niet aan al die narigheid hoef te denken als ik bij en met mn paard bezig ben..!