Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:39

leuke foto's van iedereen ! Knappe Pintu met zijn dames

Keeyzie haar jongedame die het zo goed doet !

Meca... en ik ben het kwijt :+ dekensenzo jou knappe witte op onderzoek :D

Hier gaat alles goed nu, na het voorval van afgelopen zaterdag..
Paarden zijn in orde, niet ziek of onderkoeld geweest ofzo
Toen we ze gevangen hadden, halsters aan en ze waren ineens ZEN en dan kop in de grond en gras zoeken tussen de sneeuw _O-

Ook nog niets aangekregen van de politie van eventuele kosten.. Deze gaan dan door naar de eigenaar van de paarden die dit heeft veroorzaakt hoor.

Ik ben goed verzekerd voor deze gevallen ondanks dat we het nog nooit voorgehad hebben, ook is er degelijke afsluiting + poort en elektric en bij de buurman is het om te huilen..
Meer dan 10 paarden op kleine stukjes en de elektric werkt maar half of niet genoeg voor zoveel draad en paarden maar daar gaan we nog mee aan tafel zitten om nooit meer zoiets voor te hebben

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:52

Mooie sneeuwfoto's! Hier heeft het nog niet gesneeuwd, dus nog geen kans gehad daarvoor.

Dorien66: nee ken ik niet.

Haf_sjakkie: knap dier hoor en hele leuke foto's! Je straalt ook echt helemaal van trots :)

Wat een nachtmerrie zeg Furioso :\ Gelukkig nog goed afgelopen wel.
Maar waarschijnlijk enkele jaren van je leven kwijt door de schrik :+

Mijn Furioso kroop tot voor kort elke dag wel even tussen de draden door (als enige van heel de kudde). Maar daar is hij gelukkig eindelijk mee opgehouden nu ik er nog wat extra stoom op heb gezet ~~}>

Voor de rest enkele weken terug wel Quiero (mijn 6-jarige hengst) uit de beek mogen vissen, omdat hij per se dichter bij de merries wilde geraken :=

Ik ben er vorig weekend in geslaagd om enkele foto'tjes te maken van mijn kleintjes. Gewoon snel tussendoor met de gsm terwijl ik aan het wachten was op de veearts hoor, dus niets fancy :o

Mijn 'kleine' Guapa (7 maand) bij mama Esquina (die 216 dagen drachtig is :D)
Afbeelding
En gekke Furioso (9 maand) <3 (aka 'duivenjong')
Afbeelding

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:06

Wat voeren jullie voor krachtvoer aan je Pre? Degene die gereden worden dan.

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:25

Ik geef Mejicano (en toen ik Nacho nog had) Pavo Liga, Weinig eiwit en weinig energie wel veel vitamines.
Doe nu met Mejicano nog niet heel veel. Over 2 weken ga ik er voor het eerst op. Nu alleen nog longeren. Dus ben benieuwd of het straks als we echt aan het werk gaan wel voldoende voor hem zal zijn.

Nacho moest (hoe hard we ook werkten) echt voer met zo weinig mogelijk energie. Anders had ik echt een bommetje onder me.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:57

Pintu staat niet vol in het werk, we zijn nog druk met elkaar leren kennen :D Ik rij hem nu een keer of drie per week, en dan lekker simpel.
Maar hij heeft in ieder geval 24/7 hooi of hele droge voordroog tot zijn beschikking. Daarnaast geef ik hem 300 gram Bikkels van de Subli en 1/4 schep Pavo Natures best. Als dat laatste op is, ga ik over op 400 gram Bikkels.
http://www.subli.nl/mineralen-bikkels/

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:32

Crines; ik ben idd wat jaren van mijn leven kwijt dankzij die paardenbeesten :+ had het niet moeten weten als ze nog iets hadden uitgestoken of een aanrijding veroorzaakten ofzo..
Mooie Guapa en jou Furioso maakt dezelfde kop als de mijne toen ik voor het eerst bij hel ging zien :D

Furioso krijgt cavalor perfomix en/of tradition afhankelijk van wat hij moet doen of bv met het vriezen kunnen we niet rijden..
Wij hebben normaal gezien 2x per week les van 2 verschillende lesgevers en daarbuiten probeer ik 1-2x longeren/ vrijheidsdressuur/ wandelen
1-2x thuis zelf te rijden
Ook krijgen ze 24/7 zo goed als a volenté hooi en paar keer in de week wortels en/of appels

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:55

Ik voer natuurlijk. Die van mij krijgt 2x een halve kg granenmix van Action Quality, sportrecupe +, met een schep Fibra Premium erbij. Tussen de middag krijgt hij een halve schep muesli van AC, de gele zak. Zonder suikers ed.
Ik train om M/Z niveau, 4 a 5x per week. Daarbij staat hij elke morgen een uur in de stapmolen en in het paddock.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:00

Afbeelding
Hier een foto van Gijs en (onthoofde) mij. Ik zal binnenkort weer eens nieuwe rijfoto's maken.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:06

Ohhhh Gijs blijft zo knap he!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:26

Knappe Gijs!
En ook knappe veulens <3

_Zsazsa_ schreef:
Wat voeren jullie voor krachtvoer aan je Pre? Degene die gereden worden dan.

Die van mij krijgt care 4 life, 2 keer 3/4 e schep

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:37

Oke,

Had je er nog overna gedacht over je dekgeld voor Dolar haha :Y)
Vind hem toch wel erg gaaf voor mijn Lusitano merrie. Wat rijd je met hem?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:02

Vandaag voor het eerst 'betrapt': Pintu is volwaardig lid van de kudde. Staat tussen de Alpha-merrie en de 2e in rang uitgebreid hooi te kauwen *\o/*
Helaas is er wel erg veel water gevallen vannacht, rondom de hooibak is het een grote drekzooi -O- Gelukkig is de rest van de wei droog.
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:23

@Crines
Wauw 6 :wow: En wat spannend, een dracht, duim dat alles goed gaat en dat er een prachtbabie uit komt :D

@Lotte_Bjorka gaaf dier :D heel veel plezier samen :j

@haf_sjakie mooiste uitzicht dat er is... <3

@Azmay Nero ligt hier dagelijks gestrekt in de paddock :')

@
haf_sjakie maar het is dan ook een heel mooi knap meisje, logisch dat je daar trots op bent!

@Azmay Sneeuwdekentje staat idd erg lief :D

@
_Zsazsa_ wat heerlijk dat je ze thuis hebt staan :j Heel veel succes en sterkte de komende tijd met de nasleep...

@
Dais_ jeetje wat rot zeg... Beterschap :(:)

@
Dorien66, wat fijn dat hij zich al zo lekker thuis voelt!!

@
furioso, ik heb je verhaal meegekregen :(:) er waren heel wat engeltjes aanwezig die dag zeg, jeetje... Inmiddels een beetje van de schrik bekomen ?

@
keeyzie, Hugo is écht heel knap :D :D

@dekensenzo maf paard hahaha, heerlijk :')

@Dorien66, ja die ken ik, mee gesproken een half jaar geleden, lijkt me erg bekwame en fijne vrouw :j

@Crines, wat een schatjes :+:

Wat ik voer momenteel: onbeperkt hooi, graan/melasse vrije muesli van D'Hooge en bietenpulp. Doet Django het érg goed op :j

@Alenthe05, Gijs is stoer :wow:

@
Dorien66, dat koppie ook zo lekker verbaast :')

ZO, ik ben weer bijgelezen en bijgereageerd!
Hier is het aardig druk, bezig met het in orde maken van Django zijn nieuwe stekkie want die komt aan huis *\o/* daarnaast nog werken, lesgeven, de paarden doen, huishouden bijhouden.... Tijd voor langere dagen :j

Had nu in mn vrije uurtje even een topic gemaakt met gewoon wat leuke foto's van mn Django maatje :j
[ITP] Gewoon, omdat ik nog elke dag verliefd ben...
Ook omdat het vandaag ongeveer 2 jaar geleden is dat ik met de vorige eigenaar in contact kwam :+:

Morgen weer spannend, dan begint ons 'modellen' seizoen weer! Dan mag Django weer aan de bak tijdens filmopnames, zin in :):)

Oh, en zijn blik toen hij voor het eerst sneeuw zag blijft prachtig :')

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:19

VisibreTeam: Mooi topic hoor, Django is ook een stoere heer. In wat voor films speelt hij zoal?
Hoe is het met de andere PRE die je hebt voor de verkoop?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:45

keeyzie schreef:
VisibreTeam: Mooi topic hoor, Django is ook een stoere heer. In wat voor films speelt hij zoal?
Hoe is het met de andere PRE die je hebt voor de verkoop?

Nog geen oscarfilms hoor :)) maar vorig jaar in een promovideo van een trouwbedrijf, een video en shoot van supermodular in België, een Nederlandsfilmfestival productie en een aantal foto opdrachten :)

Helaas altijd geheimhouding plicht dus kan lang niet alles delen en vertellen :')

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:19

Afbeelding

Mijn smeerpoets vandaag.... :D

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:21

Ow ik moet het gewoon even kwijt...

ik ben zo super blij met Yuna, ik heb nog nooit met zo'n lief, open, zachtaardig, gevoelig en cool paard gewerkt als zij is ^_^

Vandaag moesten we noodgedwongen de binnenbak in, daar haar even losgegooid, na 2 rondjes om mij heen gerend te hebben kwam ze zelf naar mij toe en volgde mij daarna de hele bak door, hoe gelukkig kun je zijn!

Afbeelding

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:23

Is toch tof, dat je zo blij bent met haar! Geniet er maar lekker van.

Pintu denkt er het zijne van :+
Afbeelding

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:05

_Zsazsa_ schreef:
Echt een leuke merrie haf_sjakie. Hoe heet haar moeder?

Die van mijn staan nu aan huis. Echt super fijn. De rechtzaak gaat binnenkort beginnen over de vosmerrie dus duimen maar.
[ [url=m/lpxHxX.jpg]Afbeelding[/url] ]

@ Zsazsa, beetje late reactie sorry, maar de moeder van Yuna is Universitaria IX, haar vader is Curro XLI.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:06

Vandaag weer heerlijk in de sneeuw gespeeld met Hugo, binnenkort maar eens een goede camera aanschaffen

Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:54

Van de week is de osteopaat hier geweest en die zei dat ik heel rustig wel wat stapwerk kon gaan doen. Nou wilde ik vandaag eens hangen maar voor ik het wist zat ik erop. Pony gaf er 0,0 om en stond kalm te kijken naar de buurponys en keek eens om voor een beloning. Heb zelfs mijn telefoon gepakt voor een foto en het voelde zo veilig <3
Afbeelding
Ga nu heel kalm op zoek naar een zadeltje (denk er al een gevonden te hebben) en zeer rustig opbouwen. Wil nog minimaal een half jaar stapwerk doen van het kaliber minutenwerk.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:09

@Azmay, wat goed zeg, was dit de eerste keer? Hoe oud is ze en ik ben ook wel benieuwd wat voor je op het oog hebt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:16

haf_sjakie schreef:
@Azmay, wat goed zeg, was dit de eerste keer? Hoe oud is ze en ik ben ook wel benieuwd wat voor je op het oog hebt.

Aller eerste keer echt over haar heen hangen en dus ook het zitten op een staande pony. Ze is 3,5 en ik wil een boomloos (western) zadeltje gaan gebruiken.

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:24

Mooie sneeuwfoto's allemaal!
Hier helaas geen sneeuw :( Had graag Mejicano zn reactie gezien... Misschien komt het nog deze winter.

Azmay wat leuk/goed zeg dat het zomaar de 1ste keer hangen zo goed ging dat je erop kon gaan zitten :) :)

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:45

Azmay schreef:
haf_sjakie schreef:

Aller eerste keer echt over haar heen hangen en dus ook het zitten op een staande pony. Ze is 3,5 en ik wil een boomloos (western) zadeltje gaan gebruiken.

Mooie leeftijd om te beginnen, zo n boomloos western zadel lijkt me ook wel wat, goeie keus!