Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:59

Lauke, wat netjes!!! :D *\o/* wordt ik blij van!
Ziet er echt goed uit!!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:08

Goed bezig Lauke, erg netjes!

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:08

Gefeliciteerd met je punten lauke mooie foto!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:38

Thanks meiden <3
zo trots op der. Had eerlijk gezegd nooit gedacht dat we uberhaubt dit niveau zouden halen. Heb anderhalf jaar er over gedaan voordat we eindelijk een beetje vooruit gingen. Zo blij dat t eindelijk zn vruchten afwerpt :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 21:52

Wauw lauke jou houding :wow:

Ik ga morgen gezellig een ritje maken met een stalgenoot. Hopen dat het een beetje mooi weer is.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 07:34

Lauke schreef:
Thanks meiden <3
zo trots op der. Had eerlijk gezegd nooit gedacht dat we uberhaubt dit niveau zouden halen. Heb anderhalf jaar er over gedaan voordat we eindelijk een beetje vooruit gingen. Zo blij dat t eindelijk zn vruchten afwerpt :))

Hier precies hetzelfde gegaan. Geniet er van en nu alleen maar vooruit denken

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:11

Wat leuk, gefeliciteerd Lauke! Ziet er ook netjes uit :)

Balen van je auto Els, hopelijk is het niks ernstigs.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:05

Gefeliciteerd Lauke! Ook fijn beeld! :j

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:45

Gefeliciteerd lauke! Ook een erg mooie foto!

Ik heb deze week een bijrijd friezel, zn baasjes liggen lekker aan het zwembad. Maar wat een verschil met mn eigen paard.

Pronk is vandaag geschoren :) en ze is niet grijs of bruin maar zwart!!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:34

Hallo allemaal, mag ik me hier ook melden :)

Mijn naam is Esther, 24 jaar en lease een Friese merrie genaamd Zotte:
Afbeelding
Afbeelding

We zijn 5 oktober de 1e keer officieel gestart in de klasse B, vanwege zenuwen is dit helaas niet zo best gegaan :+ met name de galop niet..
de planning is nu om nog even verder te trainen en dan in November en misschien December nog een keer te starten, daarna even niet meer omdat ze drachtig is en in Maart is uitgerekend.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:35

Welkom. Hoe oud is Zotte?

Heeft ze zoveel last van de dracht, dat je vanaf januari al stopt met wedstrijden?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:42

Welkom wat een leuke friese dame :D

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:45

Dankje :)

Zotte is 7 jaar.

Ze heeft nog geen last van de dracht, maar de galop kost haar gewoon nog heel veel moeite (ben hier al ruim een jaar mee bezig) met de wedstrijd merkte ik dit heel erg terug.
Mede door de zenuwen en spanning dus ik denk dat het haar vanaf Januari nog meer moeite gaat kosten door de dracht.
Ook weet ik niet zo goed hoe lang ik door kan blijven rijden en trainen voor de wedstrijden..
Maar mocht het gewoon heel goed blijven gaan starten we misschien begin volgend jaar ook nog gewoon

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:47

Aah joh ik start volgend seizoen ook pas weer nu eerst even de puntjes op de i zetten.
Die van mij heeft juist meer moeite met de draf :') die galop doet hij met 2 vingers in de neus en achteruit :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:48

Ik zou gewoon doorgaan. Dan heb je direct een goede oefening, zonder zelf de druk te hebben van presteren.

Ik heb mijn huidige wedstrijdpaard gewoon gestart, terwijl ze hoog drachtig was. Die had toen ook nog wel eens last van een mindere galop. Ik heb gewoon zelfs doorgereden tot de bevalling en ben redelijk snel daarna ook weer gaan rijden. Die had gewoon nergens last van.
Paard geeft wel aan als het haar teveel wordt.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:56

Wat een prachtig friesje! En leuke naam! :))

Ik zou gewoon even kijken hoe ze het tegen die tijd doet. Ik raad wel aan om zo lang mogelijk door te blijven rijden. Ik heb met verna nog anderhalve maand voor de bevallig gestart. Daarna ben ik t af gaan bouwen en achteraf is dat wat te vroeg geweest. Ze heeft behoorlijk wat kracht verloren in die tijd en heeft echt weer even geduurd voordat we op ons oude niveau waren. En nog merk ik dat ze nog steeds wat kracht mist. (Ook zeker in de galop)
Rekening houden met wat je paard aangeeft, maar wel zo lang als mogelijk in beweging houden, hoe sneller je daarna weer op je oude niveau bent :)

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:01

hoi esther welkom hier. leuk fries paard heb je geleasd. Van welke hengst is ze drachtig?

Ik zou ook doorrijden tot paard zegt het wordt me teveel, een goede conditie zorgt ook voor een goede bevalling, meestal zijn ze dan wel minder uitgeput als het veulen er is.

Zijn er al mesne die bijna zijn weggewaaid door de windt, het valt hier nog wel een beetje mee, ze lopen nog buiten in het land.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:02

Ik ben eerlijk gezegd nog niet buiten geweest maar aan de mensen op de dijk te zien kost het moeite om voorruit te komen :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:03

Hier tot nu toe ook nog redelijk qua wind. Wel al de hele ochtend regen. Paard staat nu gewoon buiten. Maar komt vanmiddag wel eerder op stal. En maar even zien hoe het vanavond is met de wind. Gaat het echt stormen ga ik niet op pad met de trailer. Anders wil ik de gok wel nemen.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:04

Oke, ik denk dat ik het beste dus gewoon even aan kan kijken hoe het gaat.
Ik wil inderdaad ook gewoon een beetje de puntjes op de I gaan zetten, vind het ook zonde om op wedstrijd te gaan terwijl ik weet dat ik ze niet helemaal lekker voor elkaar heb.

Haha Irtj_ dat is ook een prestatie! :=
De draf gaat bij mij best goed, al mag ze wat actiever

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:05

Ik heb het eerste jaar niet voor de punten gereden. Paard moet ook ervaring op doen. En als jij direct al punten wilt rijden, belemmer je hem daar meestal in. Zeg niet dat jij dat doet. Maar zie dat heel veel om mij heen gebeuren. En dan zijn ze ook nog eens kwaad. Omdat het niet wil, zoals het thuis gaat.
Dat mag je in het begin niet verwachten van een paard. De meesten bouwen toch wel wat spanning op vreemd terrein.

Hoeveel commentaar ik het eerste jaar wel niet heb gekregen op die van mij. Omdat hij dan weer eens weg vloog in de galop. Moest maar thuis blijven zeiden ze. Tja, als hij dat alleen op wedstrijd doet, kun je thuis nog zoveel oefenen. Maar dan krijg je dat er niet uit. Was bij haar een stukje spanning wat er dan uitkwam in de galop.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:09

Met drachtige merries is het fijner om ze lekker in beweging te houden. Ze geven zelf wel aan wanneer ze niet meer kunnen voor de ene merrie is dat al als ze pas 6 maanden drachtig zijn. Maar anderen gaan net zo fijn mee tot het eind.
Hou wel goed je zadel in de gaten, dat die wel een beetje goed blijft liggen.

Het is maar triest en koud weer. Ik heb les vanavond, moet dan met de trailer op pad. Dus hopelijk valt die storm wat mee ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:10

Haha zijn galop is gewoon het sterkste de rest is wat matig :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:10

Hier hetzelfde, Sanet. Heb vanavond ook les. Maar even afwachten wat de wind doet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:13

Veiligheid voor alles natuurlijk maar als het wat mee valt. Dan gaan we gewoon!

Ik ben wel zo'n 45 minuten onderweg, deel binnendoor, maar ook deel over de snelweg :/