[FOTO] trekpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PinkDonut55

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:11

Wat leuk! En vlak bij mij in de buurt ook, helaas is Ulano nog te jong O:) Maar Santos_05 woon je hier ook vlakbij in de buurt dan, wel erg leuk en goed te weten dat dit veel word gedaan in Drenthe ( voor later haha!)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:21

haha, waar is 'hier ook vlakbij in de buurt'? Bij Koekangerveld? Ik woon onder Emmen ;)

Nog 1 of 2 jaar (hij is twee toch?) dan kan je ook mee doen ;)

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:02

Haha jaa waar is hier, uhm bedoelde Hoogersmilde maar Emmen is ook redelijk dichtbij! Klopt kan over 2jaar ongeveer wel mee doen:)
Een tijdje terug had ik hier gevraagd waat voor maat en of waar dekens te halen/kopen voor Ulano, maar gevonden en besteld maat 225 een vliegen en winter/regen deken 0 gram, joeppie *\o/* misschien nu niet iets te groot maar voor volgend jaar sws!

lauraneyens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:46

Weer super lang geleden dat ik nog op bokt geweest ben.. heb Bijna 20 pagina's moeten bijlezen :D

Herinnert zicht nog iemand mijn Paard Bo ?
Afbeelding

Helaas is Bo 4 maanden geleden ingeslapen ;(
We kregen de cpl niet meer onder controle.

Een maand voor hij stierf liet ik nog foto's maken door een fotografe.. Deze deel ik hier ook graag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:06

Wat verdrietig.... fijn dat je wel nog mooie foto's hebt kunnen laten maken.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:38

Vraagje, iemand hier ervaring met een Trekker zadel op een trekpaard? Het is namelijk het enige (semi)boomloze zadel wat aangeraden wordt voor lange afstanden. Ik zoek een zadel wat niet schuift en op meerdere paarden te gebruiken is.....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:46

Nee sorry. Ik gebruik een Ghost. Kan ook op mijn Belg. Maar gebruik m voornamelijk op mijn fjord voor lange afstanden. Zou je dus ook eens naar kunnen kijken.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:48

Ik moet gewoon even kwijt hoe trots ik op haar ben.. <3 Wie had een halfjaar geleden nou gedacht dat dit toppaard voorop zou lopen tijdens een buitenrit, met zelfs een keurige draf!? _/-\o_
Afbeelding
<3 <3 <3 <3 <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:49

@lauraneyens, Wat een prachtig paard had je, heel veel sterkte Y;(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:34

Afbeelding

Gisteren benik het trailerladen weer eens gaan oefenen. Ik ga met 1 van mijn paarden een weekendje weg, dus dan kan ik met allemaal wel weer eens oefenen. Ze lopen er allemaal prima in. Beau past echt maar net, dus die wil nog wel eens met zijn kont 'buiten boord' blijven staan. Maar het ging allemaal prima, dus de moelijkheidsgraad verhoogd. Achteruit de trailer op. Dat lukt bij alle paarden, maar Beau peinste er niet over. Hij sond wel achteruit op de klep, maar die kont ging echt niet naar binnen. Voorbeentjes gingen achteruit, maar achterbenen stonden vast. Hij stond dus als een berggeit op de klep := . Om dr boel toch succesvol af te sluiten, nog even gewoon vooruit. Nou, dat was ineens ook verdacht. Hij was enorm om zich heen aan het kijken hoe dat nou allemaal zat... :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:02

Vraagje hè, voor Marloes gebruik ik nu een super hoofdstel. Je kan er met en zonder bit mee rijden en zelfs als halster gebruiken! Maar er zit zo'n saaie frontriem op... Iemand enig idee waar je in een XXL maat een frontriem vind? :#

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:19

Ligt eraan wat je graag wilt hebben ;) Wat fijn dat je lekker voor en achterop kan rijden tijdens een buitenrit <3

@Fabster, hihi, achteruit de trailer in... die ga ik ook een keer oefenen :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:27

Ik had gisteren de laatste les van het seizoen. Normaal heb ik altijd mijn Barock Pinto mee, maar dit x was het op het crossterrein. Dat is niks voor min bp, dus de Belg ging mee. Zijn knie gaat al beyer en we zijn nu echt met de revalidatie begonnen. De spieren moeten weer opgebouwd. Dus balkjes lopen. En daar zijn er zat van op het crossterrein; balkjes, heuveltjes, op- en afstapjes, waterbak; allemaal goed voor de training. Ik hoop dat er meer foto's komen, maar hier alvast 1. Beau vond het echt héél erg leuk!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 11:51

Leuk zo offroad wandelen +:)+

Floortje zit midden in een groeispurt maar van mij mag ze wel stoppen :') . Ze is nu 2,5 en zal rond de 1.60 zitten. Hoop eigenlijk dat ze een beetje rond de 1.65 gaat blijven.

Afbeelding

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:44

Mag ik mij hier ook komen melden?

Ik verzorg (en sinds zondag rijd) een leuke Boulonnais ruin genaamd Prince. Hij moet wel weer echt opgepakt worden met rijden maar de twee keer dat ik nu echt gereden heb ging het super goed, vandaag zelfs helemaal zonder zadel.

Beeldje een beeldvorming van hem, dat krukje staat erbij omdat ik anders zijn rug, kont en hals niet goed gepoetst krijg, ookal ben ik zelf ruim 1.70m lang :') Hij is gewoon echt enorm
Afbeelding

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:12

Kashmino wat een macjtig mooi dier!!!

Daar wil ik wel meer foto's van zien :P

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:36

Ja wauw Kashmino! Wat een prachtig dier!

MrCheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:25

Toen ik die foto zag dacht ik gelijk, zo das een biggie

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:48

Gaaf!! Ik hou er van, van die joekels! Ik wil ook wel wat meer foto's zien! Hoe groot en oud is hij?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:52

wauw, die is Mega

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:01

Wat een nek :oo

Heel gaaf beest!

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:42

Bedankt allemaal! Hij is ook echt enorm. Van veraf en op foto's valt het nog mee, maar als je naast hem staat... Hij past zijn halster zelfs nauwelijks, en die was hiervoor van een joekel van een Shire :') Volgens de eigenaresse is hij ongeveer 1.80- 1.85m hoog, echt een joekel dus. Maar de leeftijd weet ik niet precies, niet heel oud in ieder geval.

Veel foto's heb ik nog niet van hem helaas, maar als ik die heb kom ik ze zeker eens showen. Alleen deze heb ik nog, maar zo lijkt hij echt klein

Afbeelding

renatuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:17

Gaaf paard <3 ben heel benieuwd hoe hij naast Panache staat :=

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 05:56

Leuk beest. Mooie stalling ook. Ben benieuwd naar rij foto's! !

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:54

Hallo weer even een berichtje met foto's van Ulano! Vandaag hebben we lekker gewandeld het was mooi en rustig weer voor een blokje om.
Een tijdje geleden is er bij ulano bloed afgenomen en onderzocht, dit omdat hij al heel erg lang aan de diaree was en maar niet over ging.. Het werd tijd om eens te kijken wat hij had. Hier kwam uit dat hij een soort van bacterie in de darmen had wat vaker bij jonge paarden voor komt, dit is een bacterie die ze zelf dus niet weg kunnen krijgen. Nu krijgt hij antibiotica voor 10 dagen en we zitten al over de helft en hij mest nu gewoon! Geen vieze staart en benen meer! Dus gaat super *\o/*
Hier wat foto's van vandaag :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding