[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:59

Ik heb weer gereden.
Eerst mijn instructrice en ik daarna het ging super, al ben ik nog wel wat gespannen wat ik vooral in mijn houding terug zie.

Kijk maar
Afbeelding

Afbeelding

MIJN BENEN Bloos
Afbeelding

en dan ben je blij
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:01

Echt super dat je weer kan rijden!!! En Xantha is echt een hele mooie barokke merrie, goed gevuld.
Ik vind het er trouwens niet eens zo slecht uit zien hoor.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:47

Esmee: He, wat jammer zeg!! Van de manege, ook errug vervelend voor die egenaren...
Hopelijk vind je een leuk plekje voor Fuego! *Leest verder* Dat plekje klinkt echt ideaal zeg!!
Zoe_iris: En wat denk je, geslaagd?
Ilona: En was het pizzaatje met vriendlief nog lekker?
horsie1994: welkom!
Saida: hihi, mn botjes... Zou best kunnen, hoewel ik dacht toch nog aardig wat zitvlees te hebben Tong uitsteken
Ze is echt, echt heel mooi Saida!
Malin: Yes, gaat echt de goede kant uit met Suevo!! Lekker aangekomen, niet meer kreupel, helemaal lekker.
Fijn dat je gevoel dus ook klopt, ik ga ook altijd op mijn gevoel af Ja
Frank: Hij is echt leuk! Ik had voor Furia eerst ook een Full, maar die paste ook niet, zelfs niet op zn strakst... Tong uitsteken Toen maar een cobje besteld!
Aline: Wat een onwijs leuke foto! Bekende hoofden ook, leuk hoor Haha!
Michelle: Zo he, onwijs gefeliciteerd dat ie is goedgekeurd, wat leuk Haha!
Jolynn: Aaah, leuk hoor, ziet er lekker uit, ze is nog mooi donker!

Nou, dit weekend ruim 15 uur in het zadel doorgebracht Bloos
Eerst zaterdag dus dat western-rijden, dat was echt onwijs leuke, die man was echt grappig!
Ik begon in het midden met Dusty (zeg maar qua volgorde met de rit)< maar die was heel gespannen en drukte de hele tijd zijn rug werd, hij vond dat paard achter hem maar niks.
Toen werd hij "gepromoveerd", haha, en toen zaten we derde. Dat was een stuk betere plek maakte meteen een wereld van verschil dus dat was wel fijn!
Na de eerste rengalop werd al snel duidelijk dat Dusty zich vandaag errug goed voelde en de volgende rengalop ging ik dus als tweede achter die man. We gingen echt hard, ik heb veel snelle paarden gereden en veel over het strand gecrosst maar die westernpaarden weten wel wat snelheid is hoor Tong uitsteken
Maar Dusty vond het wel erg leuk en wilde gaan racen tegen die van die man. We kwamen bij een driesplitsing en hij roept (met een BIG smile op zijn gezicht) RECHTDOOR! Dus ik rechtdoor, en ik zie opeens heel de kudde de andere kant opgaan Tong uitsteken
En mn zusje Madelief waar ga je heen en die andere mensen dachten ook van huh wat doet die nou? Toen weer teruggereden naar die groep en die man en ik lagen echt vlak, was echt onwijs grappig Tong uitsteken
Hij had t voornamelijk gedana omdat hij ze wilde op splitsen om te voorkomen dat ze zouden gaan racen, maar hij vond het sowieso ook heel grappig Knipoog

Nou, en vandaag dus om iets voor tienen bij stal vertrokken, Furia was zoooo braaf, echt lief ben echt super-super trots op hem!!
We waren iets na 6en terug, en hebben dus een pittig end gereden Haha!
Morgen vertel ik nog uitgebreid maar ga er nu weer vandoor!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:59

een heerlijk weekend dus madelief. enne we willen ook foto's zien hè
Jolijn: het lijkt alsof je beugels te kort zijn of heb je korte benen? verder ziet het er best uit hoor

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:55

madelief en jasmijn: Klinkt als een leuke geslaagde tocht....die eerste foto van madelief vind ik leuk! echt de cowboyblik Knipoog

ilona: heel veel baby's hoop ik!!! Nee niet gezien, we hadden ook niks afgesproken

debby: Leuke foto's!! echt super dat je weer rijd!

Iedereen bedankt voor de felicitaties!
Heb shannon even aan het werk gezet vandaag, na dr uitspatting van gister (10 min alleen maar crossen omdat ik een pannelap was) vandaag even hard laten werken...dus eerst goed gelongeerd en daarna nog gereden...ging al weer beter!!!! Ze wil nog niet helemaal ontspannen en stappen vind ze ook nog niet tof...maarja Even diamonds start as coal *incubus lyrics Tong uitsteken*
een we hebben onze eerste, geplande en gecontroleerde galop gedaan! zie link voor *lange* film....en voor wie hem te lang vind...vanaf minuut 3 neemt mijn paard letterlijk de benen...hoezo sterke achterhand Vork en op 5.30 gaan we nog een keer (alles daarna is gepland)

http://www.youtube.com/watch?v=ZGg-IsVt_zA

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:00

zal zo ff de verhaaltjes door gaan spitten net alle visite weg heb hele mooie dingen gehad

een super gaaf hoofdstel wat ik wilde halen maar de meiden van stal hadd bij elkaar gedaan en de eigenaren hebben de resterbij gelegdt en ik heb nu het mooiste hoofdstel wat ik ooit had

heb foto`s gemaakt en zal die hier onder ff neerzetten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
heb ook nog waarde bonnen gehad (van jawel hoe kan het anders ruiterzaak)

en van me vriendin mooie transport bescherming
voor tsjillert

luchtjes en body loiton en geld ben dus wel erg goed verwend

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:16

@zasread, ik trek mijn benen op Bloos

@madelief88 , hahahaha, ik zie het al helemaal voor me, jij in je eentje recht door Tong uitsteken
wel braaf paard dat hij dat deed

@frankiej, Ik zat inderdaad een beetje kort en trek ook nog eens mijn benen op.
Ik heb vanaf januari niet meer kunnen rijden op Xantha vanwege een lelijke val ( scheur in bot van bovenarm en peesblessure in mijn schouder) en het was pas weer de tweede keer erop.
Ik was dus een beetje gespannen en moet mijn vertrouwen weer een beetje terug krijgen! Haha!

@Mies_Apollo, Xantha vind het ook moeilijk te stappen, die gaat het liefste gelijk aan het werk Vork

@peetisgreat , mooooooi hoofdstel!!
Lief van je stalgenootjes

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 08:56

Mies: De stap en de draf zien er al redelijk ontspannen uit, ze verraadt haar onrust wel met het drukke zwiepen met de staart en de aanleuning die niet stabiel is. De galop heb ik stiekem even om zitten lachen Nagelbijten / Gniffelen vol in de remmen Tong uitsteken

Peet: Wouw, wat een prachtig hoofdstel heb je gekregen Vingers aflikken Het staat Tsjillert echt super goed!

Vandaag ben ik maar niet naar school gegaan, de bussen rijden nu helemaal niet en dan moest ik voor een half uurtje vergaderen als even tegen zat 4 uur of langer reizen en daar pas ik voor. Mijn groepsgenoten begrepen dat ook wel, dus vandaag ga ik maar weer een Fifty pesten Vork, want daar ben ik afgelopen weekend niet aan toe gekomen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:20

Debbie: Super zeg!!! Zelf weer gereden, het was vast heeeeeerlijk genieten van je knappe meid. Je foto's zijn uiteraard weer om te genieten, dat ze knap is heb ik nu ook al 10 x gezegd Haha!

Madelief: Hahahahaha, ik zie het zo gebeuren!!! ROFL Grappige man ook. Ik hou daar wel van, een beetje humor Haha! Haha! . En wat kunnen paarden hard gaan he Wow! En die pizza ging er wel in hoor!! Heeeeeeerlijk, ik hou echt van pizza Vork

Mies: Ik ben benieuwd naar je filmpje!! Ik ga zo maar is "illegaal" kijken Nagelbijten / Gniffelen

Peet: Zo zo!! Lekker verwend hoor!! Haha! Althans, eigenlijk Tjillert, maar ja Clown .

Sanne: Balen he dat die bussen niet rijden..... Me vriend zit er ook maar mooi mee... Die is nu onderweg naar huis... Maar daarna moet ie normaal gesproken nog 40 min met de bus.. Die rijden nu alleen niet Nagelbijten / Gniffelen .. Dus het is maar hopen dat iemand m kan ophalen Ach gut

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:22

Linsey -> Leuke foto's!

Fanny -> Ik heb ook een Canon EOS 350D, een erg fijne camera kan ik wel zeggen!

Petra -> Ik rij nog niet op Rintske, dus helaas nog geen rijfoto's.......
Celine doet het goed met de wedstrijden! Toppie, hoor!
Mooi hoofdstel! Leuk die bling-bling erop!
Je bent zeker goed verwend!

Malin -> Wauw wat een omslag bij Suevo en wat een goede berichten!
Wat zal jij je ongelovelijk blij voelen!
Goed joh! Go jij! Go jij!

Frank -> Hahaha! Wat een mafkees is Desperado!
Maar hij geniet er wel ontzettend van!
Wat vindt je vrouw van hem?

Michelle -> Go jij! Go jij! Gefeliciteerd met Encanto! Go jij! Go jij!
Zal mij benieuwen hoe lang we moeten wachten tot er een heel mooi lief babietje komt van Encanto * Shannon! Knipoog
Weet je zeker dat je zadel goed ligt op Shannon haar rug?
Als ik haar zo zie lopen drukt ze gigantisch haar rug eruit en zwaait ze continue met haar staart.

Jasmijn -> Ja ze is knap hè?
Ze heeft al het hart veroverd van één van de ruinen hier, die is stapelgek op haar. Vork
Ik doe nog niet zoveel met haar, alleen licht longeren.
Wat een leuke dag hebben jullie gehad!
Lijkt mij geweldig om dat een keer te doen!

Sanne -> Je site ziet er gelikt uit, zelf gemaakt?

Debby -> Stoere foto's van jou op Xantha!
Je kan idd wel zien dat je nog wat angstig bent.
Je zit voorover en trekt je benen op of klemt je vast.
Geeft toch niets, je moet je vertrouwen weer terugvinden en dat kan best een lange tijd duren.
Maar het begin is er! Vork

Madelief -> Wat een onwijs leuke dag hebben jullie gehad met die westernpaarden!
Ben jaloers! Hahaha!

Ik ben zaterdag begonnen met Rintske te longeren.
Ik doe het heel kort, hooguit 5 min. elke kant, rustig aan opbouwen.
Ze doet het echt heel goed, reageert goed op mijn stem en anders wel op de zweep achter haar kont. Haha!
Jammer genoeg is de binnenbak iets te klein en heeeeeel erg stoffig, dus we staan daar niet echt prettig.
In de buitenbak mag niet gelongeerd worden en ze zijn nog bezig om de longeerring en losgooipaddock te maken.
Het zand ligt er, de palen staan er omheen, nu nog de planken er omheen en het zand goed verdelen, goed natspuiten en in laten zakken.
Hopelijk kunnen we er volgende week gebruik van gaan maken!
Zaterdag na het longeren ging ik met rintske een beetje wandelen over het terrein.
Alles was gruwelijk eng!
Ze zetten telkens een paar pasjes en stond dan weer stil, snuivend, om zich heen kijkend en schrikken van elk geluidje.
Wat een stresskip! Haha!
Gisteren ben ik 10 meter de poort uit gelopen met haar.
Er kwamen 2 auto's langs en 2 fietsers, maar oei oei oei dat is wel heul erg eng, hoor!
Ze blijft wel bij mij, maar is nog zo lomp dat ze bijna door me heen dendert.
En met alleen een halster om heb ik niet zo veel te vertellen.
Vanavond het looptouw maar even anders vastmaken zodat ik meer druk kan uitoefenen.
Ik wil elke dag even met haar gaan oefenen, hopelijk gaat ze er dan aan wennen en krijgt ze meer vertrouwen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:22

IK HEB EEN VEULEN ... MERRIE, PALOMINO HELEMAAL GEWELDIG

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:25

Go jij! Go jij! JIPPIE! Go jij! Go jij! GEFELICITEERD! Go jij! Go jij!
Hoe heet zij?
En we willen natuurlijk snel Cheese!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:27

ehm heb nog geen naam Tong uitsteken weet het net een uurtje Tong uitsteken Ga zo weer heen om foto's te maken Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:29

Lindy; GEFELICITEERD!! Haha! Een palomino is stoeeer!!! Haha! . Wanneer krijgen we foto's?!?!

Saida: Veel oefenen, dan komt het vast wel goed!! Je bent iig lekker met dr bezig OK dan!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:32

ga zo heen foto's maken was zo mijn bed uitgevlogen dus ben nu even eten Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:44

Saida: Stoer he! Hij is nog niet af, maar dat komt wel goed. Vriendlief bouwt websites voor zijn werk, www.bestyled-media.nl, vandaar dat hij zo mooi wordt!
Heel goed dat je zo met haar gaat oefenen! Met Grytsje is dat ook goed gegaan.

Lindy: Gefeliciteerd!!!! Ik ben nu heel erg nieuwsgierig naar de Palomino!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:48

peet: mooi hoofdstel, staat mooi!

sanne: Ik moest er ook wel om lachen, het is ineens woesssssssj weg paard

saida: ze krijgt binnenkort een nieuw zadel, omdat deze niet van mij is, maar hij ligt wel goed. Ze wil niet ontspannen en nog baas spelen vandaar dat ze zo dr rug wegdrukt en zwiept. Want als je in mn topic kijkt, waar ze veel meer ontspannen is doet ze dit stukken minder. Zodra ze iets ontspant en dr hoofd wat wil laten zakken gaat ook meteen dr rug mooi omhoog
Je bent goed op weg met rintske!! Volgens mij is dat denderen echt iets fries, soms kunnen ze net doen alsof ze alleen op de wereld zijn.

lindy: Gefeliciteerd!!!!!!!!!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:22

Lindy, gefeliciteerd!! Kleur is helemaal gaaf. Wij willen natuurlijk FOTO'SSS Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:35

Lindy ik ben heeel benieuwd naar de pictures!!! Haha!

Mies; Jeetje, wat kan die er vandoor schieten zeg Clown . Echt ineens keihard weg sprinten Knipoog . Lijkt me niet zo leuk als je erop zit Nagelbijten / Gniffelen . Ik ben niet zo'n held hahaha Haha! . Maar gelukkig kan jij het wel handelen! rij je nu bij je vriendin in de bak, of is jullie bak weer mooi opgedroogd?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:41

ilona: dit is onze mooie bak! hij heeft de winter overleefd Knipoog
Het wegschieten is niet erg moeilijk uit te zitten...ze schuift dr kont eronder waardoor je goed bergop zit, dr kop houd ze hoog dus het is je zelf lang maken en zitten.... als ze dr kop naar benenden zou doen, of zich lang zou maken onder me of nog erger alleen bokken...dan zou ik het ook niet zo makkelijk uitzitten...maar dit is goed te doen Knipoog maarja leuk is anders! *de gecontroleerde galop ging iets beter qua tempo*

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:59

Frank: Ja, echt een heerlijk weekend!! Alleen zaterdag met het westernrijden is iets verkeerd gegaan in mn rug, voelt beetje apart aan... Helaas geen camera mee zondag, maar wel met mijn mobiel wat foto's gemaakt die ga ik nog op de pc zetten Haha!
Mies: Whahaha, een cowboyblik Tong uitsteken Ik zag die foto hier op bokt en ik dacht Jasmijn moet je die nou plaatsen, mn kop Bloos haha!Filmpje is wel beetje ver af, dus kan er niet heel veel over zeggen, behalve dat ze flink kan crossen Haha!
Peet: Leuk hoofdstel hoor, en je bent flink verwend zeg (of, nouja Tsjillert eigenlijk haha Tong uitsteken )
Jolynn: Ja, t was echt té grappig Tong uitsteken Hij dacht gewoon haha ik ga winnen van het andere paard, hij was helemaal opgefokt Tong uitsteken
Sanne: Veel plezier bij Fifty vandaag!
Ilona: Ja, ik hou daar ook van dat soort acties, echt geweldig Haha! Was ook echt een leuke man, een echte cowboy haha! Maar was ook wel grappig want hij pikt ook van diverse stijlen (ook nh) iets mee, daar hadden we het ook over gehad Ja
Saida: Ja, tis echt leuk daar! Echt een aanrader om een keer te doen, dan ga ik ook nog wel een keer mee haha Haha!
Furia had dat in het begin ook, als hij bang werd dat hij echt in mij wilde kruipen maar dat vond ik niet zo'n goed idee Knipoog Is ook nog een beetje een kwestie van je positie als leider bevestigen, en dat ze inderdaad het vertrouwen in je krijgt.
Lindy: Gefeliciteerd!!! Gaaf joh, ben benieuwd naar de foto's Haha!

Nou, nog even wat meer over gisteren:
We gingen dus om wat voor tienen weg bij stal, het plan was naar de dorpjes aan de kust te rijden waar wij (die stalgenote en ik) een soort van zijn opgegroeid met buitenrijden, we kennen die omgeving allebei heel goed, maar we zijn er nooit samen wezen rijden.
Dus we zijn over de weg, door Alkmaar en tunneltjes etc heen geweest, door de polder en toen waren we in het bekende gebied.
Furia was zo braaf maar wel onwijs oplettend en actief, ben echt MEGA trots op hem, mijn jonkie die zich zo keurig gedraagd! Ook groot deel van de tocht voorop gereden wat een tijd terug wat minder ging omdat ie van alles schrok, maar dat ging nu ook super fijn, hij vond de nieuwe omgeving hartstikke leuk en was echt vrolijk om zich heen aan het kijken.
Eerst zijn we langs mijn oude manege gereden, daar waren wat oude lesgenootjes dus even hoi gezegd, kreeg veel vragen over mijn bitje Tong uitsteken Toen zijn we verder gereden naar de "Berenkuil", dit is een lunchcafe midden in de duinen waar ook plek is om de paarden vast te zetten en daar stond een picknicktafel dus heerlijk gezeten en de paarden vermaakten zich ook prima. Toen even laten grazen en weer op weg gegaan, richting huis.
Toen verdwaalden we een beetje Tong uitsteken Maar vonden al snel weer de route terug. En toen nog even op een plekje in de polder gestopt waar een bankje stond en ook een plek waar de paarden goed konden worden vastgezet met heerlijk hoog gras, daar waren ze erg blij mee! Haha!

Ook nog 2 keer gesprongen, 1 keer erg in het begin was een greppel, die vond ie maar niks maar de tinker was er al door heen gebanjerd dus toen stond hij aan de ene kant dat vond hij al helemaal niks Vork
Ik merkte al aan hem dat hij op het punt stond een sprong te nemen, en dus ook echt een mega sprong, echt grappig Clown
En in het bos waren we een boomstam tegengekomen, daar ging hij ook ruim over heen. Volgens mij zou hij cross heel leuk vinden, want voor "gewone" hindernissen doet hij nooit zo zijn best.

Heb dus overigens ruim 15 uur in het zadel gezeten dit weekend Cool
Das voor mij iig wel een record haha, vind het wel stoer!

Nou, hier toch al wat fotootjes van mijn lieve, knappe, stoere paard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Issie knap of issie knap? Lovers

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:19

Effe tussendoor!
Kwam net deze tegen op de Hyves van iemand, geweldig!
Voor diegenen die 'moin' taaltje wel eens willen horen en een kleine rondleiding door ons mooie Westfriesland -> klik op de link
http://nl.youtube.com/watch?v=ltrzjsUTEMg

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:23

het veulen heeft de naam Fayah Summer gekregen

foto's ben iknu op de pc aan het zetten Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:26

Madelief: Die buitenrit klinkt echt als een super rit en dat alleen op dat bitje! en jij zal nu wel een houten kont hebben!!
Ook leuk dat je onderweg foto's hebt gemaakt. Je hebt hem wel flink laten zweten zeg Knipoog

Lindy: Wat een mooie naam! Ik ben erg benieuwd naar de plaatjes....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:56

Afbeelding

Fayah Summer 2 juni 2008