[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wednesday

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:37

ik dacht ook eerst dat het geldklopperij was maar de twee andere paarden zijn ook getest en beide helemaal in orde. Dus dan geloof ik er toch iets meer in. Ik ga even afwachten of het binnen vier weken verbeterd is. Het heeft nog niet men volste vertrouwen maar toch... Ik wil het beste voor men paardje.
Hoe het precies in zijn werk gaat weet ik eigenlijk niet. Ik moest wel de manen met wortel uittrekken dus ze onderzoeken dan die wortels. Maar volgende keer als ik langs die man ga ga ik eens tegoei vragen hoe het zit. Zoals ik het begrepen heb heeft het te maken met positieve en negatieve energie. Zoiets ying yang achtig?

voor de geinteresseerden dit is de site : www.equifit.com

Kimmie261: Gambit is een sterke kerel! Met paarden niets dan last zeggen ze altijd é Knipoog maar ook veeel veel veel plezier!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:58

Balen, Dinkeygirl Ach gut

Wat een hooligans hebben jullie inderdaad allemaal op stal. Het nadeel van een zwaar paard... Hercules is laatst min of meer op de waterbak gaan zitten (= zo`n automatisch geval). Fontana Nieuweschans was er niets bij... Rolleyes

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:15

Jemig, dinkeygirl.. Heel veel sterkte en succes ermee.. Goh Kimmie, je hebt wel agressieve paarden haha
En nicky, balen he, dat het stuk is..
Hier is het rustig met de paarden, donderdag even voor zadels kijken en hopen dat er wat tussen zit Lachen
Momenteel hebben we een loge hond, een witte herder, van mn oma, die moest opgenomen worden in t ziekenhuis. Is zo`n leuk beessie, wil heel veel spelen etc. Echt leuk!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:20

Jeesus Malin,wat een ellende zeg Huilen
Hopelijk valt het héél misschien toch nog mee,hoewel je zowiezo wel weer een poosje zoet bent hiermee.
Zo is een paard hebben écht niet leuk( ik weet er helaas alles van).

Ik heb besloten om Mynke toch maar in de verzekering te stoppen (loopt aardig in de papieren die da kosten Boos! )
Morgen wordt ze gekeurd,hopelijk komt daar niks geks uit.
Verwacht het niet,maar je weet nooit.Vind het best spannend weer...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:22

dinkeygirl, wat erg voor je. Wat een ellende!

Wat dat haaronderzoek betreft, dat doen ze oo bij forensisch onderzoek bij mensen. Kunnen ze precies nagaan waar je opgegroeid bent enzo en ook welke gebreken je hebt (gehad) qua voeding. Dus op zich is het niet zo vreemd hoor.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:25

Picasso en ik gaan op vakantie bij de Henriëtte Hoeve met nog 8 of 9 bokkers. Go jij! Go jij!
Van de zomervakantie, in augustus. Haha!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:46

Goh Malin, ik hoop voor je dat het toch nog wat meevalt want jij het echt al genoeg ongeluk gehad zo te lezen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:00

jeetje malin,ik kan me heel erg goed voorstellen hoe vreselijk je baalt..

ik ga duimen dat het uiteindelijk heel erg mee gaat vallen... Ach gut

picasso ,leuk!!

en ja holigan paarden,kunnen ze mooi zijn,maar als ze wat minder zouden willen slopen,is mijn dank erg groot.... Haha!

wat wel leuk is,mijn friesje moet bijna bevallen en ik zat foto's te kijken van mijn friesje,van eind oktober,zie wat een mooi slank modelletje..

Afbeelding

Afbeelding

nu nog geen 4 maanden later..staat ze bijna op knappen..

Afbeelding

Afbeelding

nog een weekje of 2 a 3 dan is er weer een kleine veullie...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:14

Dinkeygirl: Agh jeetje Verdrietig Wat k.lote voor jou en Suev zeg.. Arm paardje, alleen maar pech gehad dus afgelopen tijd. Ben je eindelijk hersteld van het ene zit je alweer met het volgende probleem. Verdrietig
Ik hoop voor jou en Suev het beste, en dat het snel goed komt! Daarna is een tijd vol plezier zonder gebreken jullie echt toegewenst Ach gut

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:35

Picasso: Leuk hoor, zou ik ook wel willen, heb alleen geen eigenpaard..

Soeske: Hoop dat er een leuk zadel voor je bij zit Knipoog En leuk zo'n logeetje thuis. Een hondje is altijd wel leuk vind ik Lachen

Kimmie216: Jee wat is ze dik geworden! Leuk hoor een veulentje, altijd spannend wat en hoe het word! En dan nog eens kijken over 3 jaar als ze onder het zadel gaan.. Pff, ik ga wel erg hard van stapel he Bloos Laat het eerst maar geboren worden Haha! Ook hier foto's plaatsen he hihi!

Over die haren wist ik echt niet, maar ze kunnen tegenwoordig echt heel veel d.m.v onderzoeken. Maar ze kunnen ook goed oplichten Nagelbijten / Gniffelen Maar goed vertrouwen dan maar, hopelijk gaat het door het voer wat beter! Lachen

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:48

Picassox schreef:
Picasso en ik gaan op vakantie bij de Henriëtte Hoeve met nog 8 of 9 bokkers. Go jij! Go jij!
Van de zomervakantie, in augustus. Haha!

Gezellig waar is dat als ik vragen mag?

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:05

jeetje malin. Wat balen zeg! Het zit je echt niet mee he!
Ging het eindelijk de goede kant op. Nu dit weer!
Sterkte.

Femke wat ziet je merrie er goed uit!
Lusitana wat gaaf dat je het veulen kan voelen. Spannend zeg!

Paola succes met de keuring morgen. Zal wel goed komen toch?
Waar ga je haar laten verzekeren?

Picasso leuk op vakantie! Lijkt mij echt heeeerlijk en super gezellig.

Suus sorry dat je nog niks gehoord heb. Ben een beetje heeeeel erg druk hihi.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:20

hihi, kdacht al bijna dat je boos op me was Eveline (grapje :p )
Jaa,hondje is altijd leuk, alleen is dit een iets groter hondje haha.
Dit is Doera:
Afbeelding
Afbeelding

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:31

@Dinkeygirl, kan me voorstellen dat je het even niet meer ziet zitten, dit is wel erg veel zo achter elkaar. Kop op hoor! Ach gut

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:00

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes, ik heb zo met hem te doen! Hij had vanavond nog steeds geen koorts. Er zit een soort mok achtig wondje in zijn straalgroeve wat dus doorloopt tot tussen de ballen van de hoef. Dat heeft hij wel vaker 's winters, tis een heel klein plekje, in en rondom dat sneetje zeg maar. Verder niets ernstigs, daar heeft hij verder nooit last van. Maar nu is dit plekje groter en zweet het bloed. Ik heb de DA nog maar even gebeld en moest het insmeren met betadinezalf. Ze verwachtte niet dat dit naar binnen geslagen mok was maar de druk binnenin dat been is dus wel best groot. Hij heeft nu vochtafdrijvers gehad waardoor dat been dunner gaat worden, dan kunnen ze donderdag of vrijdag voelen hoe of wat. Maar ik durf te wedden dat het toch op een tripje naar de kliniek gaat uitdraaien dus misschien kan ik dat maar beter gelijk doen? Heb geen zin om hier mee te gaan modderen...

Nicky balen van je wasmachine, is het nationale pechweek ofzo? Bij Fem ook al!

Soeske wat een lieve hond, echt een mooitje hoor! Lijkt wel uit een sprookje ofzo!

Fem wat ziet Friesje er goed uit, en wat een ontzettend mooie foto's toch weer! Hehehe je stal ziet er niet helemaal optimaal uit Schijnheilig Weet je zeker dat t geen nijlpaard was Clown

Pipi ja jij had je potie ook wel gehad! Sux6 met de keuring, ik zit er ook weer over te denken maar het probleem was dan dat ik 70e per maand moest betalen maar alles wat dat paard had, wisten ze nog onderuit te komen en kon ik dus bovenop de betaling van mn premie zelf neertellen. Dus had ik besloten om gewoon geld opzij te zetten (100 eurie per maand voor allebei) om een soort spaarpotje van te maken. Maar nu is dat spaarpotje ook bijna leeg dus ik weet t ff niet meer Huilen

Wednesday, dat klinkt interessant maar ik heb nu eindelijk een voer gevonden waarop Suevo het goed doet (hij krijgt 3x 1/2 schep per dag en dat spul weegt echt nix) en de DA vond hem "mollig" Bloos! (Ze vond hem eigenlijk te dik maar ze weet dat ik dan boos word Haha! ) dus ik wissel liever niet meer. Dat was trouwens ook uit mijn reading gekomen, dat ik niet meer van voer moest wisselen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 03:05

dinkey klinkt als een vorm van rotstraal
je hebt maar erg klein gaatje nodig om het naar binnen te laten slaan
asap de zieke huid ed weg laten snijden zover dat mogelijk is
schoonmaken met zout water (droogt ook goed uit en ontsmet ) daarna de betadine
zo te lezen zit er een goede onsteking , minimale wat je kan doen is cubarmix
heeft de arts al gekeken?
voor de toekomst heb ik wel goed middel om het te voorkomen ..
been afspoelen doet ook een hoop (tegen de zwelling)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 03:43

mooie herder soeske

jeetje femke niet lang meer

okee ligt het aan mij of is deze merrie toch wel iets veranderd laatste jaar
we beginnen en eindigen met wintervacht..

bijna jaar geleden
Afbeelding
3 maand later(ja zadel is te groot Bloos )
Afbeelding
weer 3 maanden later
Afbeelding

nu
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 09:48

monya schreef:
Kijk eens....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is ze niet lief....

Da's er een van het transport van ruim een week geleden, zonder Farruquito helaas, maar die komt deze maand toch nog? De overige 3 heb ik nog niet op foto.

Vinosa heeft een karakter om van te watertanden, zo wijs voor 1,5 jaar..... alleen voor een goede baas anders hou ik haar lekker zelf (zei ze hoopvol hahahaha). Tis toch wel een dilemma, zucht.

hè,hè...ik kan weer online...pc was stuk....iets met de voeding...

mooi, mooi, mooi....
wat een lekker koppie zit daarop zeg en ze ziet er aleweer goed uit, zo kort na het transport.
ik heb nog niks vernomen dat het later gaat worden dus gok ik er nog steeds op dat het volgend weekend word...ik heb trouwens net nog een mail die kant op gestuurd om te vragen of het nog steeds voor eind Feb gepland staat...

balen Dinkeygirl dat het nu weer verkeerd zit met je paard.
is het geen "Einschuss"?

alle nieuwkomers: Welkom hier.

Kimmie: wauw, mooie wessel foto's en alle andere foto's trouwens ook. ik vind het iedere keer weer een genot om naar die knappe man te kijken Kwijl

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:22

Einschuss vond de DA gelukkig niet waarschijnlijk, net als een peesprobleem. Het is nu gewoon afwachten hoe hij op die vochtafdrijvers reageert.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:35

He getver Malin.... waardeloos dit Ach gut

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:18

Ai toch Malin, het zit jou en Suevo echt niet mee de laatste tijd... ik hoop echt dat het probleem, wat het ook moge zijn, snel verholpen kan worden!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:31

Goh Malin dit is echt waardeloos zeg, jammer genoeg weet ik maar al te goed wat je door maakt, ik heb echt zo met jullie te doen, hopen dat het mee valt allemaal, na alles wat ik met mijn paarden heb gehad, heb ik rod ook maar in de verzekering gedaan, ik zal heel hard voor je duimen, en leef erg met je mee! Ach gut

Dat van die manen heeft een vriendin van me bij Co laten doen vlak voor dat hij werd ingeslapen, ik moet zeggen dat ik er niet zo'n hoge pet van heb, bij Co kwam er onder andere uit dat hij Creutsfeld Jacob had een variant van BSE, dit kan je echter alleen krijgen als je orgaan vlees eet, en je kan mij een hoop wijs maken maar niet dat er orgaan vlees in paarden voer word verwerkt, dus ik heb zo mijn kant tekening hier bij, tuurlijk kan je een hoop uit haar halen, onder andere DNA, maar er zijn ook grenzen. Blond

Veder iedereen met pech succes. Ach gut

Trouwens Rod is ook een sloper vooral van schrikdraad, en water bakken. Clown

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:49

Lees net dat friese dekhengst Goffert gister n.a.v. koliek is geëuthaniseerd. Hij was de eerste fries wereldwijd op Grand Prix niveau.
Wat doet zo'n bericht je toch weer beseffen dat het leven kort is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:17

cojolly zeker vroeger werd er in biks van zowel koeien schapen als paarden zeker wel dierlijk afval gestopt (meel)

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:29

Fryske schreef:
Lees net dat friese dekhengst Goffert gister n.a.v. koliek is geëuthaniseerd. Hij was de eerste fries wereldwijd op Grand Prix niveau.
Wat doet zo'n bericht je toch weer beseffen dat het leven kort is.

Helaas was ik al een aantal keren met m'n neus op het feit gedrukt dat het leven kort is Verdrietig
Maar het is altijd sneu zulke berichten.

De man van de verzekering is geweest en Mynke is helemaal goed bevonden Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Hij doet zelf veel in de friezen en vond mijn meisje een uitermate mooie merrie,zeer correct gebouwd.
Ik hoorde zijn lofzang aan en stond erbij te glimmen als een hondep*ikkie in de maneschijn Haha!
Zelfs de regen kon mijn humeur niet meer verpesten Clown

Cloor: hoe is het met je hond?

En Nick: je paardje is zeker wel veranderd het afgelopen jaar,vooral die foto van jullie samen is ernstig leuk.
Hoe staan de zaken eigenlijk omtrent Pablo?