Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:38

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:58

Hoe loopt ze in draf? Of durf je dat niet

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:26

In draf veel beter, eigenlijk zie je dan heel weinig.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:34

haha ik wil jullie ook verder niet bang maken hoor. Mijn paard is nu 12 jaar, en dit is pas een jaar geleden geconstateerd. Let wel het probleem van scheef in het bekken heeft ze al veel langer. Mijn vermoeden is dus dat de artrose daar dus ook weg komt. Het eigenlijke probleem was iets heel anders.
Maar dat zal ik jullie besparen.

Een osteopaat en een fysio kunnen samen heel veel leed bij je dier wegnemen. Geertje heeft altijd die jaren dat ik intensief reed 2 tot 3 keer per jaar behandelingen gehad, Ze reageerde er altijd goed op.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:39

Dat verschild per paard, geertje3. De ene heeft wel baad bij een fysio en/of osteopaat en de ander weer wel. Kan je zeggen dat wat mijn eigen paard heeft, geen fysio of osteopaat bij zal helpen. Die moet weer eens iets heel zeldzaams aan haar ene been hebben (vergrote sesambeentjes). Voor de rest zagen haar beide voorbenen er voor een 14-jarige er supergoed uit. Nog geen spatje last van ouderdomsverschijnselen zoals artrose.

@ Berdien. Lijkt wel alsof ze op dit filmpje beter loopt als op dat andere filmpje. Ze stapt nu, als ik het goed zie, alweer bijna even groot als het andere paard.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:49

dat weet ik FW. Nu ik weet wat ze echt heeft zou het alleen voor de artrose iets helpen. voor haar eigenlijke blesurre waar dus de artrose uit voort gekomen is kan ik niks aan doen. Ook een chiro, fysio of osteo kan er niks mee doen.

Zodra ze echt slecht gaat lopen, of moeite krijgt met liggen en op staan is het heel jammer, maar wel einde van het paard.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:41

@Berdien85 het lijkt inderdaad hoger te zitten. Zit er ook verschil in als je in t zand of op t harde stapt?
Iig met stappen kan je nu niet veel verkeerds doen, dus ik zo veel blijven stappen.

In het laatste filmpje lijkt het wel al beter dan het filmpje daarvoor...
Ik denk dat het wel verstandig is om iemand er na te laten kijken... wellicht heeft ze zich gewoon verstapt of wat verrekt maar met een behandeling scheelt het herstel misschien wel wat

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:27

Het laatste filmpje geeft wel weer wat verbetering te zien. Misschien kan de dierenarts er dinsdag wat mee.

Verder baal ik vandaag. Ik zou vandaag op concours maar dat heb ik moeten afzeggen. Gisteravond had ik een etentje met collega's en we waren op 5,5 km van het restaurant toen mijn auto ineens niks meer deed. Wegenwacht erbij gehaald en die heeft hem wel weer aan de praat gekregen. De accu werd niet opgeladen door de dynamo, maar toen hij een tijdje stationair stond te draaien begon hij wel weer op te laden en kon ik ook gewoon naar huis rijden.
Op weg naar het restaurant had ik diverse collega's opgepikt en zaten we dus met z'n 5en in mijn auto. Twee andere collega's waren met hun eigen auto naar het restaurant gegaan. Die hebben we kunnen bereiken en zij zijn naar ons toe gekomen. Ik had de auto gelukkig bij een bushalte kunnen parkeren. Restaurant is afgebeld en tijdens het wachten op de wegenwacht zijn er 2 collega's patat gaan halen. Uiteindelijk hebben we dus met z'n allen patat bij de bushalte staan eten. Wel hilarisch eigenlijk en ik moest er wel om lachen maar baal natuurlijk toch.
Vandaag dus niet op concours want het risico dat we met trailer langs de kant komen te staan is aanwezig en daar zit ik niet op te wachten.
Morgen even naar de garage om een afspraak te maken..... hopelijk valt het mee.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:30

Dat risico zou ik inderdaad ook niet nemen, Els. Had laatst hetzelfde, alleen sloeg toen de auto gelukkig niet af.

Vanmiddag samen met een vriendin even lekker door het bos crossen. Even wat anders na het harde trainen van de afgelopen tijd.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 11:51

Caro nee dat zou ik ook niet doen maar weetaltijd een auto te lenen en op stal is er vast wel iemand die me wil brengen gelukkig

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:52

Ah das echt balen caro!

ik ben super tevreden over vannochtend. Ze begon wat strak, mqar dat werd wel beter. Eerste proef ging wel okee. Galop werd ze alleen wel wat sterk en hield ze het niet lang genoeg vol, waardoor ze te vroeg en uit de galop viel. Beide kanten helaas en bij de andere proef ook nog een keer. Dus dat gaan we weer even trainen. Ze is toch wat kracht nog kwijt. En ze kakte daarna wat in, maar al met al super tevreden en afgesloten met 192 punten en een tweede plaats!! *\o/*

toen tweede proef, nog even goed aan mn been kunnen zetten en de middenstap nog even geoefend want die ging steeds niet zoals ik wil terwijl ze super kan stappen. Als ze maar ontspant. Nou die kwam er super uit de tweede proef!! En mooie 8 te pakken, terwijl ik in de eerste een 5 had hihi. Ook hier kakte ze halverwege in, maar weer heel fijn kunnen rijden. 187 punten!
weer twee puntjes rijker en een mooie ervaring. Galop komt er alleen nog niet uit op wedstrijd dus daar gaan we lekker op oefenen :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:55

Super, Lauke. Dat inkakken kan ook met de temperatuur te maken hebben. Het is nu eigenlijk veel te warm voor de tijd van het jaar.

Bah, het regent hier.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:57

FriesWytske schreef:
Super, Lauke. Dat inkakken kan ook met de temperatuur te maken hebben. Het is nu eigenlijk veel te warm voor de tijd van het jaar.

Bah, het regent hier.

Dat klopt ja. Het was ook bloedheet daarbinnen. En ze zweet de laatste weken sowieso al snel.
ze heeft het super gedaan!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:37

Bosrit gaat niet door. Het spoelt hier :(

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:25

Leuke van harte!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:28

Gefeliciteerd lauke super nette punten.

Hier heerlijk 2,5 uur het bos in geweest met vriendin en haar fries.
super mooi weer echt genoten.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:29

Vandaag voor mijn L1 debuut geoefend poe was zweten. Warm en hengstigpaard is hard werken maar beiden proeven rond gekomen haha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:33

Wanneer is je debuut jenny?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:38

Goed gedaan Lauke! Knap hoor +:)+

Ik zal binnenkort ook weer eens wat wedstrijden opgeven :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:05

Uhhhh zondag

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:21

Gefeliciteerd Leuke!
Jammer van het bosritje en de wedstrijd die niet door konden gaan.

Hier wel hele harde wind vanmiddag, maar geen regen.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:22

Gefeliciteerd lauke wat super netjes! Jammer fw van je bosrit. Regende idd aardig hier ook

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:43

Mag ik even trots zijn <3
Zo jammer dat dit uit een filmpje is en geen goede foto, anders kwam ie groot aan de muur :))

Afbeelding

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:49

Ja mooie houding hoor ;)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:54

Prachtig hoor! Geniet ervan! :D

Nou... laatste week is aangebroken! Zaterdag ons debuut. Spannend, maar superveel zin in <3 Nog meer mensen in Oenkerk? Ik moet als laatste in de B :D