[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:04

Saida super mooie foto's hoor! Echt een hele mooie merrie vind ik het met een ontzettende mooie en hele lieve uitstraling Kwijl Lovers

Ik kom ff uit mijn meeleesmodus om even een kort verslagje te geven van het tweede bezoek van Steffi. Ze was gisteren (vrijdag) geweest en ze vond Suevo echt heel erg verbeterd!

Zijn rug en achterhand zijn ontzettend vooruit gegaan, en terwijl ze met hem bezig was bleek alles ook heel veel losser te zijn als de vorige keer. Ook vond ze zijn lopen in stap, draf en galop zowel linksom als rechtsom heel erg verbeterd. Zijn schouders zijn nog een beetje stijfjes als gevolg van de nu verholpen problemen achter, maar hoe langer hij loopt hoe beter dat gaat. Dus blijven we lekker zo doorrijden zoals we nu rijden, en dan gaat ook dat vanzelf goed komen.

Zijn nek was nog wel een beetje stijfjes maar ook veel buigzamer dan de vorige keer, rond de C4 en C5 was het nog steeds een beetje een probleemgebiedje.

Met doormeten kwam er niets opvallends uit, dus alle 5 zijn energiebronnen zijn nu ook weer in balans. Hij heeft nog wel een aantal acupunctuurnaaldjes gekregen aan allebei zijn voorbenen. Verder heeft ze hem weer gemasseerd, en vooral nog aandacht besteed aan zijn nek, schouders en zijn rechter achterbeen; de kogel en het gebied daaronder. Ze heeft zijn bindweefsel daar was los gemaakt wat de doorbloeding weer stimuleerd. Ze was heel erg blij dat we zo'n grote verandering hadden geboekt.

Wat betreft het voer krijgt hij nu nog steeds vrij veel, maar heeft dit ook nodig. Als hij eenmaal stabiel is zullen we dit vanzelf gaan merken aan Suevo want dan zal hij een beetje dikkig gaan worden. Maar tot die tijd blijven we doorgaan met voeren van 2x daags 2 scheppen marstall champion, 2 scheppen pulp met maismeel en tawezemelen, 1 schep marstall old english horsemash slobber met zijn glucosamine supplement, 1,5 schep lucerne en appels en peentjes voor de lekker. Verder gaf ik ook nog omega olie van de paardendrogist en selenavite E bij, maar nu dit op is gaan we over op een scheut zonnebloemolie door zijn slobber, en rond de 80 gram ongekookte lijnzaad per dag voor zijn vetzuren (je mag tot 100 gram per dag ongekookt geven zonder dat het kwaad kan ivm blauwzuur). Dit is veel goedkoper en er zit hetzelfde in.

Steffi komt in augustus weer langs, voorlopig gaan we lekker verder met ons gevoel volgen, want volgens Steffi voelde ik heel goed aan wat ik wel en niet met Suev kon dus daar was ik ook heel blij mee. We hebben het nog over manieren van rijden en trainen gehad, en net zoals de vorige keer zaten we weer erg op 1 lijn, ze zei ook dat ze mij niet hoefde te vertellen hoe ik Suev moest rijden omdat ik dat zelf heel erg goed wist. Dat vond ik wel een compliment, omdat ik hier vroeger, nu soms zelfs nog, echt nog wel eens erg onzeker over ben geweest. Steffi heeft ook expliciet gezegd dat Suev geen paard was voor een bijrijdster, iets waarvan ik stiekum van binnen ook al heel lang wist dat dat niet goed voor hem was. Ik heb ook in het verleden wel mensen gehad die me met hem hielpen en zou daar binnenkort weer mee beginnen, maar mn gevoel was eigenlijk tegenstrijdig, zo van dat ik het liever eigenlijk helemaal niet wilde. Dus dat was ook fijn dat zij dat bevestigde, en ik voel me nu veel sterker en veel zekerder over datgene wat ik voel en denk dat goed is. 4 a 5x rijden per week is voor hem zowiezo al meer dan zat, en hij staat toch lekker elke dag met zn vriendjes in de wei dus heeft hij wel bewegingsvrijheid. En volgens Steffi was dat ook precies wat hij nodig heeft.

Nog een paar leuke feitjes: Go jij! Go jij! Suevo is mooi door zijn haar heen, is ruim 100 kg aangekomen en is *afkloppen* sinds zijn spierpijn van de strandrit niet meer kreupel geweest! OK dan! Hyper!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:34

en ja hoor: ik heb het rolritueel van Desperado vast kunnen leggen. Weliswaar hield ie het na 2x al voor gezien maar toch:
filmpje

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:52

helaas het dubbellijns longeren ging in rook op: ik dacht toch wel een singel maat full nodig te hebben, NOT dus. Zelfs de laatste gaatjes trokken hem niet strak genoeg. Woensdag ofzo maar ruilen.
Paar plaatjes geschoten voor en na het longeren:

1. Kiekeboe, zie je mij?
Afbeelding

2. Een keer een plaatje van z'n hals zonder het behang ervoor
Afbeelding

3. Toch wel lekker hoor
Afbeelding

4. Concentratie
Afbeelding

5. Nogmaals
Afbeelding

6. Los, en dan???... tuuuuuurlijk
Afbeelding

7. Verrassing!
Afbeelding

8. Leuk een andere anda, zou het een merrie zijn?
Afbeelding

9. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand....
Afbeelding

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:54

aa leuke foto's frank Haha! wat is het toch een lekker ding Haha!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:05

tja dat vinden de welsh merries hier ook allemaal Haha!
leuk trouwens dat je een mooie camera krijgt! volgens mij is de EOS-serie onderhand wel gelinkt aan bokt, veel bokkers hebben hem namelijk. Ik helaas niet.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:18

hahah ik bijna Haha! volgens is hij bij veel bokkers bekend ja Tong uitsteken hahah

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:30

nou mensen ik ga maar is bedje op zoeken trusten iedereen Kusje

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:31

flamon schreef:
nou mensen ik ga maar is bedje op zoeken trusten iedereen Kusje

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:00

Fotootje van vandaag in Rijpwetering.
Ellis, super dat jouw vriend vanmiddag wat foto's wilde maken, we zijn er erg blij mee! Haha!
En wat had jij een mooie merrie bij je zeg!! Leuk dat we zo goed met z'n drieën gingen en jouw merrie had ook een heerlijk rustgevende invloed op de jonge merrie waar ik op zat, top!
Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:24

mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeee foto `ssssssssss weer langs zien komen

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:48

Leuke foto's Frank!!

Aline, ook superleuk... zo naast stoere Quilo en Ellis er nog naast met spook... mooi Lachen

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 00:17

Mooie foto's Saida! Kwijl beesie. Toevallig kan ik die wel zien.

Jeetje, internet is er nog steeds niet, echt kl*te! Maargoed. Vandaag een gesprek gehad met David, mijn ouders teminste, ik was aan het rijden en zat er deels bij. Hoe het ging enzo.. Was eigenlijk nog erger dan ik dacht voor hem. Maargoed, er is niets meer aan te doen. Hij kan heel misschien nog les geven als iemand dat wilt, maar niet op de plek waar zijn Manege nu staat, zei hij. Want hij gaat verhuizen, te veel roddels in de buurt, en te veel herrineringen daar.

Maargoed, vandaag naar een paar nieuwe Maneges/pensionstalling geweest, en wat boeren. Maar de laatste viel toch echt in onze smaak. 6 knusse gezellige houten stallen, 1 grote buitenbak met drainage die eigenlijk nooit echt nat was, een overdekte afspuitplaats met solarium met 4 gezellige weilanden met houten hek omheint, stapmolen en longeerbak, terwijl er nog geen pension paarden staan, alleen haar eigen paard. Ze was nog niet echt op zoek naar klanten, wij waren de eerste die echt naar ze toe kwamen. Lekker kleinschalig, waarvan ik de eerste klant ben. Volgende week gaat Fuego er al heen, ben benieuwd Lachen.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:39

klinkt goed Ess....

Heel vervelend voor David... kan me voorstellen dat hij daar ook niet wil blijven. Jammer dat de manege niet meer te redden is, maar ik neem dat ze alle opties wel hebben bekeken voordat ze dit besluit namen.

Vindt het ook wel sneu voor Fuurtje, net verhuisd naar Nederland en dan alweer een ander plekje. Maar goed dat jij er bent om het samen met hem te doen. Zal hem steun geven.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:17

Go jij! Go jij! Encanto is APTO goedgekeurd!!!!!!!!!!! Pling
We moesten gister naar boxtel met hem, ik was ontzettend zenuwachtig want als hij niet goedgekeurd zou worden was het nog niet zeker wat er met hem ging gebeuren. Eerst nog lekker in de file gestaan, met toeterende vrachtwagens, erg leuk voor encanto. We waren gelukkig nog wel op tijd. Er moesten 3 paarden gekeurd worden op die locatie, eerst een merrie en daarna mocht Encanto. En alsof hij wist dat hij zich van zn beste kant moest laten zien stond hij mooi stil en heel trots van kijk maar is naar mij. En menneer kon het niet laten om met de dierenarts te flirten Knipoog voor het bloedprikken eerst even om een aai op zn bol vragen en gezellig lopen snuffelen. Toen moest hij nog op de foto en hup ineens zn been omhoog (jambette) dus toen was die dierenarts weer blij...oww wat leuk (denk ik dat ze zei in het spaans Tong uitsteken) en toen kreeg hij een kruisje bij APTO!!!

Saida: als je zo op je eigen tempo afscheid kan nemen en meer een band met rintske krijgt zal het zeker goed komen!
Ik ging meer voor incubus dan voor metallica..maar mn broer vind metallica leuk dus dat kwam goed uit.
mooie foto's!!! het valt me op dat ze heel lang toont!

Sanne: fifty wordt nog is een hoge school paard als je zp door blijft gaan Lachen

madelief: Hoe was de tocht?? Klinkt wel heel leuk!

ess: Wat balen zeg, zowel voor jou als de staleigenaar!! Heb je een fijne plek voor fuego gevonden, hopelijk vind je snel iets goeds! *even je ander bericht gelezen* Klinkt erg goed!!!! Hopelijk krijgen jullie het daar naar je zin!

horsie: welkom!!

fanny: Gaaf!! Dat zit er voorlopig voor mij nog niet in!

malin: Gelukkig is suevo zo opgeknapt!!! Gaat helemaal goedkomen!

frank: Je ziet hem denken hoe kan ik zo snel mogelijk op mn andere kant rollen, misschien toch leren omrollen Knipoog
Leuke foto's!

aline: Gave foto!!

Pinkpop was gaaaaf!!!!!!! Lang in de file gestaan...hierdoor floggin molly moeten missen, maar gelukkig op tijd voor incubus!!!
Shannon krijgt een beetje teveel conditie...en stappen vind ze saai, dus gister ging weer niet goed...maar ik had dan ook maar 3 uur geslapen en had ontzettend veel spierpijn dus eigenlijk was het ook niet slim om te gaan rijden, vandaag nog maar even proberen Tong uitsteken

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:52

gefeliciteerd michelle!!
aline: welke ben jij nu, de linkse (verwacht ik) of de rechtse? ik ken namelijk nog maar weinig gezichten in het anda-wereldje. wel een prachtige foto hoor met die blije gezichten bij zowel paarden als hun amazones
esss: fijn dat je al zo snel iets naar je zin hebt gevonden. hopen dat het goed bevalt

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:55

frankiej schreef:
aline: welke ben jij nu, de linkse (verwacht ik) of de rechtse? ik ken namelijk nog maar weinig gezichten in het anda-wereldje. wel een prachtige foto hoor met die blije gezichten bij zowel paarden als hun amazones

Haha! De linkse ben ik, de rechtse is Ellis (Nouvel hier) en de middelste is Chawwa. We rijden hier met 3 Lusitano's.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 10:22

hallo allemaal!
leuke foto's weer Haha!
Ik ben er niet meer zo heel veel hierzo, dus probeer alles een beetje bij te houden

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:09

Aline schreef:
Fotootje van vandaag in Rijpwetering.
Ellis, super dat jouw vriend vanmiddag wat foto's wilde maken, we zijn er erg blij mee! Haha!
En wat had jij een mooie merrie bij je zeg!! Leuk dat we zo goed met z'n drieën gingen en jouw merrie had ook een heerlijk rustgevende invloed op de jonge merrie waar ik op zat, top!
Afbeelding

wat eeen superrrr gave foto !! en wat een super prachtige paarden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:24

Super Michelle!!!! Haha! Haha!

Ja, vuurtje is nu dan al 5 keer van stal veranderd. Hopen dat dit een blijvende word Haha!.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:06

Poging tot bijreageren Knipoog:

Saida, jeetje ze is echt super knap! Hele mooie foto's weer, ze glimt prachtig. Wat doe je nu zoal met haar?
Ilona, gaat t rijden nog steeds goed met Amanda?
Komen dr weer een keer foto's?
Fanny, oh beter een spiegelreflex, wil ik ook graag hebben maar ze zijn zo duur Ja. Heb je ervoor gespaard?
Malin, fijn dat het bevestigt werd dat Suev opgeknapt is. 100 kg aangekomen? Jeetje he!
Frank, Desperado is echt knap, leuk hoe die naar zichzelf kijkt in het raam haha Haha!
Aline, mooie foto hoor, welke reed jij op? Vind die grijze erg mooi! Edit: oh lees al dat het idd die grijze was haha, knapperd hoor!
Esmee, balen van de manege zeg! Gelukkig dat je al een mooi plekje hebt gevonden, en nu meer hopen dat Fue niet meer hoeft te verhuizen voorlopig.
Michelle, gefeliciteerd!! Nu kan Apollo mooie kindjes krijgen!

Pff.. ik ben snel echt bekaf!! Gister gingen we (madelief, een vriendin van vroeger en ik) dus een buitenrit maken, en omdat we er om 9.15 moesten zijn, moesten we al om 6.26 de interliner naar bolsward hebben, waar we op werden gepikt door onze vriendin. En ik was natuurlijk zo slim om de avond ervoor pas om 1 uur in mn bed te liggen Clown.
Maar goed, we gingen dus een westerndagtocht doen!! Bij de Trail Ranch in t Drents Friese Wold.
We kwamen daar dus aan en eerst even kennis gemaakt, flink lang gebabbeld waarbij ik vertelde dat ik wel van voorwaartse paardjes hield, en er ook uit flapte dat ik helemaal niks met merrie's had dus hoopte op een ruin Nagelbijten / Gniffelen, en wat denk je hij gaat ons de paarden aanwijzen en natuurlijk krijg ik een merrie haha Vork. Het was wel echt een superknap paard!! Ik was heel nieuwsgierig want én een nieuwe rijstijl en een onbekende merrie terwijl het 9 van de 10 keer absoluut niet klikt tussen merrie's en mij.
Nou dus eerst werden ons wat dingen verteld over western (naddat we gepoets en opgezadeld hadden), zoals hulpen en opstijgen, en toen ging ik er op. Ik zat er als laatste op en alle paardjes liepen heel rustig in de bak en wat doet die van mij? Juist ja, die had wel zin in een galopje Cool. Nou dat hield ze een flink tijdje vol, kreeg dr wel rustig maar dan ging ze weer, en ik wist natuurlijk niet helemaal goed welke hulpen je moest geven dus ik was voorzichtig. Nou toen gingen we naar buiten begon ze dat we t hek uitgingen weer, dus kreeg t even benauwd want ik zat er zonder cap op, aangezien ik dat wel bij western vond passen (en een cowboyhoed maar dat vond madelief belachelijk haha!). Maar buiten werd ze al gauw rustiger al had ik alsnog een flink heet paard onder mn kont maar daar kan ik alleen maar van genieten Lachen. Het was een heerlijk tocht en we zouden 4 a 5 uur rijden maar hebben uiteindelijk gereden van 11 uur tot 7 uur savonds haha, met 1 uur lunch tussen door dus ik kan me nu amper nog bewegen. En ik vond het echt een prachtige rit, we hebben ook een flink stuk kei en keihard gegalopeerd, vonden de paarden echt prachtig!!
En ik ben stiekem wel een beetje verliefd geworden op mn merrie Bloos
Hier wat foto's die ik gemaakt heb.

Knappe en gekke merrie Joki, waar ik dus van mocht genieten:
Afbeelding

Nadat we een flinke rengalop hadden gemaakt even uitrusten (ze was echt zeiknat, maar ze was al redelijk snel nat omdat ze zich beetje druk maakte):
Afbeelding

Madelief op Dusty, scheen een Andalusier(kruising) te zijn maar helemaal niet barok. Vond hem wat van Frio weg hebben.
Afbeelding

En madelief in t bos:
Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:53

Aline toch! Ga je zomaar 'vreemd', wel een erg leuke foto, het is een mooie merrie!

Jasmijn: hahaha, toch gevallen voor de merrie Tong uitsteken Het klinkt verder als een heerlijke rit!
Dusty vind ik inderdaad ook wel wat van Frio hebben

Michelle: Gefeliciteerd met de goedkeuring, dat hij vele nakomelingen mag krijgen!

Es: Wat onwijs balen voor jou en wat sneu voor de eigenaar Ach gut
Het nieuwe plekje klinkt ontzettend leuk! Hopelijk kan Fuego daar een lange tijd blijven

Frank: Wat een leuke foto's weer van Desperado, volgens mij heeft hij het wel naar zijn zin bij jou.

Malin: Wat super dat Steffi ziet dat hij zo vooruit is gegaan, dan timmeren jullie nu dus goed aan de weg. Nu hopen dat het zo in een stijgende lijn door blijft gaan. En wederom bevestiging voor wat je voelde en dat is natuurlijk ook heel fijn!
Zo 100kg is heel wat! En niet meer kreupel is ook super!
Krijgen we binnenkort ook weer foto's te zien van Suevo?

Saida: Wat een mooie foto's van Rintske! Ze glimt echt als een spiegel zeg! Dat is nog eens een zwarte parel Knipoog

Peet: Celine heeft gisteren heel wat prijzen in de wacht gesleept zo te lezen. Je mag wel trots op haar zijn!

Flamon: Gefeliciteerd met je nieuwe camera! Is het een gloednieuwe of een tweedehandse? Mijn vriend en ik hebben samen een EOS 400d

Sinds gisteren is mijn site voor foto's in de lucht!! Hij is nog lang niet af en er staan nog niet echt foto's in, maar het begin is er en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Dus kijk allemaal op www.waarzijndefotos.nl

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:40

Malin: Wat goed nieuws zeg van Steffi! *Stiekem had ik wel verwacht dat het goed zou komen hoor met jou en Suev!!* Maar toch fijn om te horen Haha! Hopen dat het met een stijgende lijn blijft gaan! OK dan!

Frankie: Wat een super filmpje weer!! Haha! Echt grappig om te zien, gekke Desperado! ROFL . Hij is wel ontzettend knap hoor!! Zn koppie en mooie lang voorpluk doen me aan pitufo denken.............

Es: Echt balen van je stal... Ach gut Maar gelukkig lees ik dat je al weer wat anders hebt gevonden (gelukkig maar!). Want op korte termijn kan dat soms best lastig zijn, hier wel althand in ZH... Hopen dat je het daar wel naar je zin krijgt, en dat je er wat langer kan staan Knipoog

Jasmijn: Ik heb al een tijdje niet meer 'serieus' gereden eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen . Ik heb er nog wel opgezeten, maar dan zonder zadel een beetje freestyl enzo... Dus moet het eigenlijk maar weer is oppakken Clown . Gelukkig heb ik haar helemaal voor mezelf tm 10 juni, dus dat komt wel goed Haha! . Het is alleen onwijs moeilijk om iemand te tjarteren voor foto's helaas Verdrietig .... Over foto's gesproken, die van jou zijn echt top! Haha! Ziet er erg leuk uit moet ik zeggen! Haha! Ik heb ook wel eens een lesje western gedaan, wel grappig haha Tong uitsteken . En je merrie is best leuk hoor, aansprekend koppie!

Aline: Echt een geweldige foto zeg!!!!!!!!!!! Heel leuk 3 van die lusi's naast elkaar Haha! . Mooie dames en een heer Kwijl . Ellis met haar spookje ziet er ook goed uit!!

Peet: Jou kind is vaak op wedstrijden te vinden hoor ik al Tong uitsteken . Die heeft volgens mij al heel wat prijzen op dr kamer Tong uitsteken . Super hoor!

Sanne; Leuk je eigen site!! Ik zal snel eens een kijkje nemen!! Ja

Fanny: Cool, een nieuwe camera! Foto's..!!

Michele: GEFELICITEEERD!! Super nieuws zeg!! Nu komen er Encanto baby's! Lovers . Dat zou onwijs gaaf zijn natuurlijk!! En pinkpop beviel ook goed lees ik Haha! Heb je Suus nog ontmoet?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:24

aline: welk paard rij je daar? staat ie ook op je site?
jasmijn: een leuk verhaal over de snelle merrie. zo'n rit is wel wat spierpijn waard, lekker hoor.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:43

Ik heb ook weer gereden!!
Ik zal zo even foto's plaatsen.
Ga effe niet alles bijreageren want ik kan het allemaal niet meer bijhouden.
Ik heb wel mee gelezen hoor.

Saida, je meisje ziet er mooi uit Haha!

Prinslover, gefeliciteerd met je baan

Frankiej, je paard is fantastisch!! Tong uitsteken

Heidi, wat vreselijk van je kat, wel het beste zo maar dat maakt je verdriet niet minder. Ach gut

Lindy, k*t dat je niet mag rijden zeg!! Ach gut

Michelle, goed zo dat hij is goedgekeurd,dat hij maar veel babys mag gaan maken! Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:47

Frank: Dat was niet een van Alines eigen paarden, maar een Lusitano van iemand anders.