[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cojolly

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 03:14

Lusitana geweldig, heb je enig idee wanneer het veulen ongeveer moet gaan komen?

Dink wat een opluchting voor je pfft

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 09:44

DinkeyGirl schreef:
*dubbel*

Zijn de quote en edit knoppen nou omgedraaid?! Clown

Ja ik heb ook al zo zitten knoeien in een ander topic! Dacht dat het aan mij lag maar volgens mij zijn de knoppen dan echt omgedraaid als jij er ook al last van hebt!! Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 10:16

volgens mij wel doe het ook op automatisme verkeerd .. Bloos

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 10:20

zo weer even bijgelezen
spannend lusitano
super dinkey dat het goed gaat !
elmiran ik weet nog iemand die bezig is een basis site op te zetten met alle mogelijke mogelijkheden ook op administratief gebied
als deze klaar is (en dat is die bijna ) komt deze te koop/tehuur is een hele fijne site om mee te werken ! gemaakt door een prof en betaalbare opzet ! geef me maar een mailtje als je geinteresseerd bent

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:28

Ik weet het kom hier veel te weinig posten, lees wel mee maar heb het momenteel behoorlijk druk. Sorry, sorry.

Ben o.a. bezig met organiseren van clinics en met de fotografie.
Binnenkort weer een clinic van Trea Mulder

"Mijn" dametje doet het goed. Zaterdag met haar bezig geweest om vanuit halthouden aan te galoperen. En dat vond ze toch leuk.

Groetjes

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:42

Zal op de link kijken als ik terug ben. Moet zo naar Branca.

cojolly, ik weet alleen dat het vóór juli moet komen, omdat de handelaar haar sinds augustus had. En gezien de buik, moet ze nog een maand of drie. dus zeg maar mei-juni. Ik moet gewoon alle tekenen wat in de gaten houden.

De editknop en quote knop zijn een tijdje geleden, bij de laatste onderhoudsbeurt, omgedraaid geraakt.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:37

Wat een hoop bij te lezen weer zeg Haha! Wel allemaal leuke berichten, er blijft alleen niet zoveel hangen bij mij Bloos Ik moet zometeen naar Jielt toe, en het regent hier behoorlijk Sigaar Aii, dat is echt minder. Ik wou lekker gaan rijden, maar er is alleen een buitenbak.. Hmm heel hard duimen dat het stopt met regenen dan maar Haha! Clown

Lusitana: Wat leuk zeg dat je het veulentje hebt gevoeld! Wil je het wel zelf houden of zijn daar de mogelijkheden niet voor?

Fryske: Jaa, iedereen heeft het druk hoor, alleen zijn er een hoop lid hier dus dat topic blijft wel doorgaan hihi Clown

Elmiran: Leuk dat je ook weer langs bent gekomen Haha! Had je al een tijdje niet gezien in het topic.. Ook erg druk zeker? Hoe is t met je zwarte beauty Knipoog

Picassox: Doe maar luxe jij Knipoog Een eigen trailer, en straks ook nog voorzien van gouden letters met Picasso Haha! Geweldig hoor! En ook leuke foto's, jou cameraatje doet het goed hihi!

Pipi: Leuk dat je tuig hebt over genomen, ben beniewd hoe ze reageert op wat meer actie Lachen

Dinkeygirl: Wat goed zeg dat Suev weer goed loopt Ja Echt schrikken he als ze kreupel zijn. Zeker als niks dik is of wat, dan weet je helemaal niet waar je het moet zoeken.. Maaaar gelukkig niks aan de hand! Gelukkig maar Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:48

Prinslover schreef:
Lusitana: Wat leuk zeg dat je het veulentje hebt gevoeld! Wil je het wel zelf houden of zijn daar de mogelijkheden niet voor?

Ik kan niet zover vooruit kijken. Het moet eerst nog geboren worden, vervolgens minstens 6 maanden bij de moeder en aangezien ik abrubt afspenen houd, zal het langer bij haar zijn (overdag bij elkaar, ´snachts apart). Dus over een jaar ofzo hoef ik pas te bedenken wat ik ga doen. Tegen die tijd kan mijn hele situatie wel veranderd zijn. Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:47

Weet ff nix te schrijven maar kom gewoon ff goedenavond zeggen Haha!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:54

goeieavond Dinkey girl

ik heb hier net weer heel veel moeten bijlezen, het was even geleden. De examens zijn gedaan, ondertussen al een weekje vakantie achter de rug. En vandaag terug de eerste lessen gehad!

Heb even geen zin om op iedereen te reageren en ik weet ook alles niet meer.
Cloris: hoe is het nu met je hond?
Lusitana: Proficiat met het veulentje! Hopen dat alles goed gaat en dat je binnenkort twee sterke knappe paardjes hebt Lachen

Op jumping mechelen ben ik in contact gekomen met het voeder Equifit. Die mensen onderzoeken de manen van je paard en op basis daarvan weten ze wat je paard nodig heeft qua voeding. Wel ik heb Pedro zijn manen laten onderzoeken en daaruit bleek dat hij een zeer slechte gezondheid heeft. Vooral luchtwegen en bloed doorstroming en nieren waren zeer slecht. Hier was ik wel even van verschoten. Ik had echt het gevoel dat ik men paard zwaar verwaarloosd had ofzo. Maar ik heb met die mensen gepraat daarna en ze zeiden dat het helemaal niet zo dramatisch was. Ook was het al langer bezig, had hij waarschijnlijk van jongs af aan geen goede voeding gehad. Dus het was niet alleen mijn schuld. Maar toch voelde ik me er niet echt goed mee! Nu ben ik helemaal overgeschakeld en volg hun voederplan! en over vier weken moet ik zijn manen op nieuw laten testen. Dan weet ik of het effect heeft gehad! Ik ben dus ongeduldig aan het afwachten! Ik hoop dat men paardje gewoon gezond gaat zijn of toch de betere hand op gaat gaan!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:42

Goh, nooit geweten dat dat kon! Gelukkig weet je nu wat Pedro voor eten moet hebben

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 12:52

zozo.. k kom weer eens even kijken Tong uitsteken jeejtje..

beetje bijgelezen. Haha! wat maken jullie allemaal leuke foto's zeg! T had wel flink gesneeuwd.. hier ook. khad de helft van de weg naar huis moeten lopen! Toen was ik thuis en toen begon de zon weer te schijnen en de sneeuw was zo weg. Nors opkijken

EN HET IS WEER BIJNA CARNAVAL! Oh wat heb ik daar zin in!! Alleen kheb nu proefwerkweek dus heel druk.. maar daarna ben ik van zaterdag tot en met dinsdag vollop aant vieru Tong uitsteken Vorig jaar had ik romero hartjes gespoten Tong uitsteken Nu krijg ik denk ik geen gelegenheid daarvoor.. maar toch
Gaan jullie carnaval vieren?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:21

geen geld voor carnaval..

manlief kwam niet binnen ..
nick de wasmachine centrifugeerd niet meer goed
dus ik vraag heb je recentelijk nog het filter schoon gemaakt? , nee dus
dus meneer denkt slim te zijn en trek het filter er uit
stond natuurlijk direct de serre blank en kortsluiting ..heerlijk
zegt die nog ..ja daar kan ik niks aan doen
tuurlijk niet schat Boos!

iedere nitwit kan bedenken dat als een wasmachine nog half vol met water staat dat dat er uit loopt als je m open doet Boos!

maar okee opzoek naar een betaal baar 2e handsje dan maar ,
geld voor ene nieuwe is er niet Verdrietig en de garantie op deze is natuurlijk 2 maanden geleden verlopen Boos!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:52

oww nicky...zit het dan ook nooit eens mee....grrr..

mijn letlander ramt kunststof planken uit een tussenwand.. Haha!

errug knap,die dingen zouden er nl zo goed als nooit uitkunnen,maar hij kan het... Ja

Afbeelding

Afbeelding

knap he???

(GGRRRRRR...en ik krijg het niet gerepareerd,omdat de schroeven onderin muurvast zitten...)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:57

jezoes .. lijkt schurkie wel Haha!

staan er 2 grote hengsten op stal die elkaar niet lief vinden niks aan de hand
zet schurk met een dame op stal en stenen muur + deur + post (die met borgbouten vast zat) ligt er uit

kan je niet een plaat er tegen aan duwen ? (voor nu dan zeg maar ..)
tot dat edwin in de buurt is en de sterke man mag uithangen ?? Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:58

die hond ..hihi hij staat echt te kijken van uhh ik heb het niet gedaan hoor Bloos Vork

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:11

nee het zit echt muurvast,dus ik laat het maar zo hangen...tot edje thuis is..mag hij klooien met schroeven,lijkt me nl vooral een mannenklus Haha!

en gambit staat nu in laz zijn stal en lazlo naast de fries,die is heel relaxed op stal,maar gambit is zwaar pissed nu.. Tong uitsteken Haha!

ZIJN merrie tenslotte.. Vork

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:15

hihi en hij is toch al zo vrolijk op stal Haha!

zit ook wel altijd weer mee he Ach gut

al wij nou samen zouden zitten , zouden we dan ook 2 x zo veel pech hebben ?? of zouden we het lot dan zo enorm tarten dat het eindelijk eens
normaal zou kunnen gaan allemaal>> Cool (of is dat wel een heel positieve gedachte ..zeg maar een onmogelijk iets ..dat van een tijdje geen pech .. Bloos word er zo moe van ..pff ..t mag nu wel eens een paar jaartjes mee zitten hoor !)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:46

ja kan het me voorstellen...

en ik heb hier gewoon holigan paarden...echt..we reden hier laatst langs een huis waar in de tuin ook een paard stond,in een stal gemaakt van tuinschermen..

nou als je die van mij daarin zet,geef het een kwartier..pfff

paarden die achter 1 lijntje in een wei kunnen staan
nee,die van mij moeten echt 3 a 4 rijen draad hebben,anders gaan ze eronder door,of er doorheen,en echt elke week stroom chekken,minimaal 4000 volt,anders lopen ze er door heen..

ze lopen er staldeuren uit(in belgie al..),en die stalbouwer maar zeggen
het kan niet het kan niet..uhm meneer,er zijn weer 4 deuren uit de stallen gelopen...

de buitenstal hier,paarden vreten aan elke stukje hout wat ze kunnen vinden,dat betekend nu,al 4 palen vervangen,ze gaan echt helemaal door,volgend jaar ze maar vervagen voor plastik palen,1 stalwand is de deur eruit gelopen,1 stalwand is gewoon geknikt,echt het staal doormidden gelopen...pff..

ik wil ook zo'n paard achter 1 draadje in de wei,en die in een tuinschermen hok kan staan Ja al is het er maar 1..

het idee dat dat ook kan.. Haha! ,ja lijkt me wel wat... Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:57

Ik heb trouwens wel heel goed geduimd gister Haha! Het is echt droog geworden gister! Oh wat was ik blij, en helemaal toen ik van me paard afstapte. Lekker droog gereden en ook nog eens op een super braaf paard. Hij deed weer zo zn best gister, lekker voorwaarts en nagevelijk. Ik heb zelfs een aantal keren netjes kunnen aanspringen in de galop rechtsom. Ben weer trots op mn mannetje Haha!

Lusitana: Dat is waar wat je zegt. Eer dat het hele proces is afgerond van het veulen is er waarschijnlijk alweer een hoop veranderd. Het zou wel leuk zijn hoor een kleine hummel erbij!

Kimmie216: Jeetje die deur Bloos! Dat het zulke gekke paarden zijn, hihi! Heb jij dat weer, maarja ze zijn dan wel stout, maar heel mooi, misschien maakt dat nog iets goed Clown . Ik zou die klus ook aan manlief overdragen, want dat is niks voor een meid haha Haha!

Wednesday: Dat is wat minder zeg, ik wist ook helemaal niet dat dat kon? Via de haren zien hoe zijn conditie is, maar goed. Het zal wel zo zijn! ( Al heb ik stiekem ook het idee dat ze alleen maar hun voer willen verkopen, zodat hun er aan verdienen. Maar ik denk toch weer niet dat ze dat zullen doen.. Tegenwoordig hoor je alleen zoveel dat ik niet snel meer iets vertrouw Bloos )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:04

Prinslover het is de zijwand Haha!

hij heeft een deur in de zijwand geslagen Haha! Haha!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:13

kimmie261: Woeste Letlander? Nagelbijten / Gniffelen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:15

Clown ja Gambit is een woest peerd Tong uitsteken

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:01

mmm.... ik herinner me Gambit als een lieve knuffel Haha!
Tjees... Femke... je moet je paarden wel opvoeden he Clown
Ik heb gelukkig zo'n paard wat je overal neer kan zetten zonder dat hij de boel molt.... hij staat zelfs regelmatig buiten zonder dat er stroom op het draad staat(wordt wel eens vergeten..). Lijkt me ontzettend lastig al die donderstenen van jou..

Lusitana: gaaf dat je het veulen hebt voelen schoppen Tong uitsteken
Wel spannend, zo'n verrassing in Branka's buik, ben beniwued wat het wordt. Branca ziet er trouwens elke keer beter uit en zit duidelijk ook beter in haar vel bij jou.

Dinkey.... gelukkig is Suev niet kreupel..

Nickyu... da's een hele handige vent... deurtje van de wasmachien opendoen terwijl hij halfvol water zit Tong uitsteken Het zit je ook niet mee... kan de wasmachien niet worden gerepareerd door een klusjesman ofzo? Wel balen zeg...
(zit in de lucht denk ik...de afgelopen maanden hier al een tv, droger, afwasmachien en cv kaduuk.... Boos! )

Ik ben vast van alles vergeten... was ook weer zo hard gegaan Bloos

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:35

Nou jongens hij is nu dus stik kreupel Huilen

Ik zit hier in tranen, ik kan er niet over uit. Ik moet dit ff van me afschrijven hoor...

Gisteren met rijden was Suev toch een beetje onregelmatig en stijfjes. Dus gestopt en terug naar stal gestapt. Kom ik vandaag op stal en haal hem uit de paddock, weer kreupel en hele linkervoorbeen dik aan de buitenkant van de pijp en rond de kogel. Het was heel warm en pijnlijk en ik mocht er bijna niet aanzitten van hem. Dus de DA gebeld, het is te dik om goed te voelen maar ze dacht aan WEER een gebroken griffelbeentje (vorig jaar zomer was dat gebeurd door een trap van een paard maar dan rechts achter, is hij aan geopereerd). De kans dat zoiets gebeurd is zo ongeveer hetzelfde als dat je twee keer de lotto wint Boos!

De zwelling was niet typerend voor een pees probleem maar het kon ook nog een bloeduitstorting zijn of het checkligament of een of andere pees met een moeilijke naam die wat verder naar binnen ligt.

Ik voel me echt zo stinkmodder, sinds we in NL zijn hebben we alleen maar ellende gehad. Eerst 2,5 jaar zadelproblemen en daar ontiegelijk vaak belazerd mee geweest (heeft heel veel geld gekost, 2000 euro op verloren). Daarna op deze stal achter elkaar wat. Eerst een peesprobleem, drie maanden zoet mee geweest en toen nog revalideren. Daarna ging hij op de wei, viel hij ontzettend af en kreeg voor het eerst die bulten. Hij was super mager en niet dik te krijgen, zat echt slecht in zn vel. Toen dat eindelijk een beetje weggetrokken was (pas deze zomer) kreeg hij die trap met als gevolg een gebroken griffelbeentje, een operatie en weer revalideren. Nu was hij daar bijna goed van en kregen we weer een bulten aanval, het was nog nooit zo erg geweest. En nu dit.
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 13-02-07 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt