lusitano praat en foto,s

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rider

Berichten: 2011
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:06

Op zich wel een leuk idee, maar competities trekken mij dan weer minder. :o Ik zou het idee van een workshopdag dan leuker vinden, kennis delen, kijkje bij elkaar in de keuken nemen. Meer cooperatief dan competitief.

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:13

Dan vullen ze dat waarschijnlijk met barokke wedstrijden vermoed ik

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 20:06

Jessix schreef:
Dan vullen ze dat waarschijnlijk met barokke wedstrijden vermoed ik

Ja dat betekent dus dressuur, O wat veelzijdig zijn die Lusitano' s

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:01

Dressuur inderdaad, en ook niet alleen voor Lusitanos maar barokke rassen. En wie weet om de veelzijdigheid er in te houden ook nog wel WE.

Voor mij hoeft het sowieso niet. Althans niet gelijk met de keuring. Vind wedstrijden kijken helemaal niet interessant.

Maar goed, ik denk dat ze wat meer uit de dag willen halen, dus snap de keuze wel.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 22:48

Jessix schreef:
Dressuur inderdaad, en ook niet alleen voor Lusitanos maar barokke rassen. En wie weet om de veelzijdigheid er in te houden ook nog wel WE.

Voor mij hoeft het sowieso niet. Althans niet gelijk met de keuring. Vind wedstrijden kijken helemaal niet interessant.

Maar goed, ik denk dat ze wat meer uit de dag willen halen, dus snap de keuze wel.

Snap ook dat er meer moet zijn dan enkel de keuring maar om de veelzeidigheid van ras telaten zien zou ik graag wat meer keus hebben dan enkel dressuur. Maar goed. Ik ben dan ook een springruiter/sgw. In Portugal zie je alle discipline mennen dressuur springen WE. Hier beperken ze zich zo, beetje jammer

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:57

Ik heb er nog niets over gehoord, dus weet niet wat het plan is. In het verleden is er wel een combi georganiseerd, maar dat was dus met barokke dressuur wedstrijden. Dan gaat het ook niet meer om de veelzijdigheid van de Lusitano maar om een wedstrijd voor alle barokke rassen. Maar nogmaals ik weet niets van de plannen van dit jaar.

Ik denk wel dat er te weinig Lusitanos zijn om in alle discipline wedstrijden te organiseren. Er zijn wel een paar die mennen en een paar die springen, maar ik denk dat er te weinig zijn op hetzelfde niveau om wedstrijden te kunnen houden. Dan zou je meer richting demo's moeten denken en die zijn er altijd wel binnen de vereniging. Ook met mennen en springen.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 08:13

Jessix schreef:
Ik heb er nog niets over gehoord, dus weet niet wat het plan is. In het verleden is er wel een combi georganiseerd, maar dat was dus met barokke dressuur wedstrijden. Dan gaat het ook niet meer om de veelzijdigheid van de Lusitano maar om een wedstrijd voor alle barokke rassen. Maar nogmaals ik weet niets van de plannen van dit jaar.

Ik denk wel dat er te weinig Lusitanos zijn om in alle discipline wedstrijden te organiseren. Er zijn wel een paar die mennen en een paar die springen, maar ik denk dat er te weinig zijn op hetzelfde niveau om wedstrijden te kunnen houden. Dan zou je meer richting demo's moeten denken en die zijn er altijd wel binnen de vereniging. Ook met mennen en springen.

Een oefen wedstrijd of gewoon onderlinge hoef je niet met een bult mensen voor te zijn je begint met dressuur dat op gevolgd word met springen en eventueel mennen /WE en mensen kunnen bij alles inschrijven zo lastig is het niet

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 08:52

keona schreef:
Jessix schreef:
Ik heb er nog niets over gehoord, dus weet niet wat het plan is. In het verleden is er wel een combi georganiseerd, maar dat was dus met barokke dressuur wedstrijden. Dan gaat het ook niet meer om de veelzijdigheid van de Lusitano maar om een wedstrijd voor alle barokke rassen. Maar nogmaals ik weet niets van de plannen van dit jaar.

Ik denk wel dat er te weinig Lusitanos zijn om in alle discipline wedstrijden te organiseren. Er zijn wel een paar die mennen en een paar die springen, maar ik denk dat er te weinig zijn op hetzelfde niveau om wedstrijden te kunnen houden. Dan zou je meer richting demo's moeten denken en die zijn er altijd wel binnen de vereniging. Ook met mennen en springen.

Een oefen wedstrijd of gewoon onderlinge hoef je niet met een bult mensen voor te zijn je begint met dressuur dat op gevolgd word met springen en eventueel mennen /WE en mensen kunnen bij alles inschrijven zo lastig is het niet


Ik zou zeggen, meld je bij de LVN dat je het op je wilt nemen om een keer zo’n dag met onderlinge wedstrijden in alle disciplines te organiseren!

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:31

Inderdaad, meld je aan bij de LVN en organiseer het als je denkt dat er belangstelling voor is en het allemaal niet zo lastig is. :)

Daphneeeej

Berichten: 3009
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:34

16e maart is de vergadering weer volgensmij wat ik voorbij zag komen.

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:36

Daphneeeej schreef:
16e maart is de vergadering weer volgensmij wat ik voorbij zag komen.

Ja precies, dan zoeken ze altijd weer vrijwilligers en mensen met leuke ideeën.

rider

Berichten: 2011
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:59

En als we het dan over veelzijdigheid hebben dan vind ik springen en dressuur eigenlijk nog best 'saai'. :o

Dat vind ik het nadeel aan wedstrijden je krijgt toch weer de doorsnee dingen. Niet dat ik lid ben van de vereniging, maar als ik als bezoeker naar zo'n dag zou gaan, zou ik het bv. cool vinden om bijvoorbeeld een Luso te zien die een western discipline doet, of TREC/extreme trail, of aan de lange teugel, of een meerspan mennen, of iets dergelijks. Echt breed en veelzijdig, en dat heb je met competities al snel niet, want hoeveel mensen doen nou dat soort dingen. :)

Tussendoor nog even wat Santi spam: les bij Arne :D

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:34

Jessix schreef:
Daphneeeej schreef:
16e maart is de vergadering weer volgensmij wat ik voorbij zag komen.

Ja precies, dan zoeken ze altijd weer vrijwilligers en mensen met leuke ideeën.



Ze zoeken inderdaad altijd heel hard naar mensen die klus op zich willen nemen om mee te helpen dingen te organiseren dus als je dat graag wilt zou ik het zeker even melden tijdens de jaarvergadering.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 16:52

Ik ben geen lid

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:07

keona schreef:
Ik ben geen lid

Ook dat heb je zelf in de hand. En misschien kun je je zelfs wel opgeven als vrijwilliger zonder lid te worden.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:55

Als je naar de keuring wilt met je merrie en wilt gaan fokken is lid worden sowieso handig denk.
Dat was toch je plan, of wordt er voorlopig eerst gesport nu?

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:11

Van de week ook weer even bij mijn 2-jarige langs geweest <3

Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 17:46

Nouvel schreef:
Als je naar de keuring wilt met je merrie en wilt gaan fokken is lid worden sowieso handig denk.
Dat was toch je plan, of wordt er voorlopig eerst gesport nu?

Ga eerst sporten en nu ook bezig met verhuizing. Maar ik weet ook niet zo zeker of ik binnen dit stamboek ga fokken eerlijk gezegt

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:55

Keona succes met je verhuizing!

Ahh westbest, lief snoetje!
Gaat het goed?

rider

Berichten: 2011
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 19:31

@Westbest: wat een lieve foto! Heb je er nog meer? O:) Ben benieuwd naar de hele knapperd!

Even tussendoor, kan iemand me even kort vertellen wat de vereniging allemaal doet qua activiteiten? Ik weet dat as je lid bent dat je korting kan krijgen op bepaald papierwerk en dat je vier keer per jaar een magaine krijgt. Maar zijn er verder nog dingen? Fokken gaat lastig met een ruin :+ en de sport interesseert me niet :o maar wat meer PSL events o.i.d bezoeken zou ik dan wel weer leuk vinden.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 01:00

Thanks :) Het gaat heel goed. Hij moet alleen nog wat groeien {:}
Hier een kort filmpje: https://www.facebook.com/maike.sommer.9 ... 620800065/
(maar ik weet niet of het te zien is als je geen vrienden bent met me)

Ik kan je niet helpen, rider: ik ben al even geen lid meer. Maar volgens mij hebben we het er nog niet zo heel lang geleden over gehad in dit topic?
*edit: tig pagina's teruggelezen, maar niet gevonden. :+

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 10:00

rider schreef:
@Westbest: wat een lieve foto! Heb je er nog meer? O:) Ben benieuwd naar de hele knapperd!

Even tussendoor, kan iemand me even kort vertellen wat de vereniging allemaal doet qua activiteiten? Ik weet dat as je lid bent dat je korting kan krijgen op bepaald papierwerk en dat je vier keer per jaar een magaine krijgt. Maar zijn er verder nog dingen? Fokken gaat lastig met een ruin :+ en de sport interesseert me niet :o maar wat meer PSL events o.i.d bezoeken zou ik dan wel weer leuk vinden.



Onze ervaring qua activiteiten; bar weinig! Keuring en ledendag en afgelopen jaren is er een groep naar Horse Event geweest voor de zoveelste demo :o en zo nu en dan een lesdag met Bento Castelhano ( lessen moet je betalen maar je schijnt korting te krijgen). Wij hebben in het verleden, weer, geprobeerd om een en ander te organiseren ( o.a. WE) maar dat lukte dus niet. We zijn dan ook geen lid meer. Het is en blijft een fokkersclub en echt veel aan rij activiteiten wordt er niet gedaan.

Je krijgt inderdaad de Revista, die het grootste deel van het abonnementsgeld opslurpt, en daar moet je dan net van houden. Is een leuk ( "penny" ;) ) blaadje met wat verhaaltjes van leden over hun paarden en wat tips, een agenda en veel reclame. :o

Er was ooit sprake van een buitenrit en springtrainingen maar voor zover ik weet is dat ook niet van de grond gekomen.

jannico
Berichten: 486
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:53

Even binnenvallen met een korte introductie. Ik ben de vriend van Auky en heb dus de hoge eer haar twee luso's mee op te voeden. Daarnaast ben ik horsemanship instructeur en heb ik oa Figo van Liesbeth gestart. Vond het huidige onderwerp over de keuring wel boeiend genoeg om even uit de meeleeshoek te kruipen.

De poging die ze de laatste keer gedaan hadden qua show faalde jammerlijk. Bijzonder amateuristisch opgezet in vergelijking tot andere evenementen. Muziek die hapert, slecht aangekondigd etc. 1 van de ruiters die ik later op buiten terrein hoorde was alles behalve blij en dan druk ik me nog mild uit.

Het was leuk om is te zien de keuring, maar als dag op zich is het op deze manier wel bijzonder niche. Ik denk namelijk niet dat er iemand die kennis wil maken met het ras nu echt heel warm van geworden is.

ElCid

Berichten: 9257
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:50

Jammer genoeg is dit al jaren aan de hand met als gevolg dat mensen lidmaatschappen opzeggen en/ of de keuring niet meer bezoeken: het is een klein select groepje wat daar nog paarden laat zien en bij voorbaat kan je aan de hand van de fokker/ eigenaar de uitslag al voorspellen ( dat heeft overigens niks met de LVN te maken maar met de manier van keuren van de Portugese keurmeesters, laten we zeggen dat "politiek" een aardige rol speelt).

Klinkt cru maar het is als trekken aan een dood paard om nieuw leven in die club te blazen.............

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:22

Ja het is maar net wat je wil.. Ik vind de keuring wel heel leuk en ik zou ook liever niet willen dat het iets anders bij komt op de keuring. (de naam zegt het immers al, keuring ;) ) Een showblokje in de pauze is wat mij betreft prima, maar ik kom echt voor de keuring. Als ik wedstrijden wil zien dan bezoek ik wel een wedstrijd en met clinics dito.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat er verder niets georganiseerd moet worden hoor. Prima dat er naast een keuring ook allerlei wedstrijden, clinics en een ledendag is.

Het ras promoten aan andere mensen moet je vooral doen op dagen als Horse Event, Paarden van de Zon, etc. i.m.o.

Lid zijn heeft voor mij verder ook geen meerwaarden, dus ik heb mijn lidmaatschap ook weer beeïndigd ingaande eind december. Het blad vind ik wel leuk om even door te bladeren, maar buiten de keuring die gratis toegankelijk is bezoek ik verder nooit iets wat door hun georganiseerd is. Mijn twee lusitano's staan op naam en daar ga ik niet mee fokken. Dus dan vind ik die jaarlijkse contributie al snel te hoog voor slechts dat boekje vier keer per jaar.