Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:09

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:41

MissDD en Azmay: waarom nu nog niet? Paarden nog te jong?

Pintu ging gelukkig met de vorige eigenaar veelvuldig alleen naar buiten, dus dat is geen probleem voor hem. Maar verder was natuurlijk alles nieuw voor hem en kwamen we ook nog eens drie regelrechte uitdagingen tegen. Maar, hoe moeilijker de uitdaging, hoe makkelijker hij ermee omging _/-\o_ Het huisnummerbordje van de buurman was voor hem het spannendst... :')

EdkingEnzo: nee geen EJL-ITP van mij. Nooit gedaan met vorige paard, en ben het nu ook niet van plan :)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:44

Oortjes fotos zijn altijd leuk :D
Hopelijk kan iedereen snel buitenritten maken ! ^,^

EKE ik heb ook een ejlITP --> zie bovenste link in mijn onderschrift :)

Momenteel ligt hier alles wat stil.. paarde staan gewoon op de wei/ paddock en van rijden is er niet echt sprake :p
Mijn dagen zijn gevuld met stront kuisen, hooi, water en korrels geven :')
Morgen begin ik weer met wat longeren
Ook zijn we nog een stal/ opberghok aan het maken voor al het voer, hoofdstellen en nodige spullen op de wei

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:18

@Dorien, mijn bips is nog te dik ;) Ik weet dat Etreros het wel zou kunnen, het is immers net een body-builder :D maar ik voel me er niet goed bij.
Dus eerst zelf in shape voordat ik erop klim.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:22

@MissDD ik wens je succes! Het is niet altijd gemakkelijk, de strijd tegen de kilo's.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 05:59

Dorien66 schreef:
Daar is 'ie dan, een (onscherpe) oortjesfoto van mijn eerste buitenritje alleen met Pintu. Alles nieuw voor hem, en hij deed het super +:)+
[ [url=m/hY6aRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Supergaaf!! Wat moet dat genieten zijn!
Ik heb al ruim 2 jaar niet meer gereden en ik mis het niet eens, maar als ik oortjesfoto's zie dan wel hoor! :D

MisDD, heel fair van je. Ik weet overigens niet wat je weegt/hoe je er uit ziet hoor. Moet je veel afvallen? Zelf wil ik er eigenlijk 10kg afhebben als ik weer in het zadel stap. Doel voor dit jaar :)

Moet nu gaan werken, maar ga vanmiddag de jaartopics even doorspitten.
Hier is de mijne iig al :D
[EJL-ITP] Samenvatting jaar 2016 van PRE merrie Indy

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:38

Dorien66 schreef:
MissDD en Azmay: waarom nu nog niet? Paarden nog te jong?

Pintu ging gelukkig met de vorige eigenaar veelvuldig alleen naar buiten, dus dat is geen probleem voor hem. Maar verder was natuurlijk alles nieuw voor hem en kwamen we ook nog eens drie regelrechte uitdagingen tegen. Maar, hoe moeilijker de uitdaging, hoe makkelijker hij ermee omging _/-\o_ Het huisnummerbordje van de buurman was voor hem het spannendst... :')

EdkingEnzo: nee geen EJL-ITP van mij. Nooit gedaan met vorige paard, en ben het nu ook niet van plan :)

Is toch wennen als nieuwe combi, heel fijn dat het goed ging en het bordje word vanzelf wel minder roofdier.

Met Diva heb ik goede hoop dat het gaat kunnen maar die is 3,5 en moet ik nog voor het eerst op. Kim rijden lukt me gewoon niet, hopelijk kan mijn nieuwe bijrijder dat doorbreken.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:46

Azmay schreef:
Met Diva heb ik goede hoop dat het gaat kunnen maar die is 3,5 en moet ik nog voor het eerst op. Kim rijden lukt me gewoon niet, hopelijk kan mijn nieuwe bijrijder dat doorbreken.

3,5 is inderdaad nog hartstikke jong, zou ik zelf ook nog niet op gaan zitten.
Zal je berichten eens nalezen, over Kim, want dat weet ik niet, waarom dat niet wil. Ik hoop wel voor je dat het lukt met de nieuwe bijrijder :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:50

Dorien66 schreef:
Azmay schreef:

3,5 is inderdaad nog hartstikke jong, zou ik zelf ook nog niet op gaan zitten.
Zal je berichten eens nalezen, over Kim, want dat weet ik niet, waarom dat niet wil. Ik hoop wel voor je dat het lukt met de nieuwe bijrijder :j

Lichamelijk ben ik zelf niet gezond waardoor ik haar niet door gepakt krijg, ze is ook wat onzeker en dat versterkt elkaar zeg maar door mijn vermoeidheid. Ik denk ook niet dat het snel een paard zou zijn waarop je in je eentje naar buiten kan, zelfs als het rijden bevestigd is. Maar de wonderen zijn de wereld niet uit toch? ;)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:41

Azmay schreef:
Lichamelijk ben ik zelf niet gezond waardoor ik haar niet door gepakt krijg, ze is ook wat onzeker en dat versterkt elkaar zeg maar door mijn vermoeidheid. Ik denk ook niet dat het snel een paard zou zijn waarop je in je eentje naar buiten kan, zelfs als het rijden bevestigd is. Maar de wonderen zijn de wereld niet uit toch? ;)

Precies!!!

haf_sjakie

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:42

Heerlijk gewandeld voor de eerste keer met Yuna, wat deed ze het goed, stoer paard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:58

Oh! Waar woon jij? Wat een prachtig gebied.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:32

Ja het is echt prachtig bij ons, we staan aan de rand van de Drunense Duinen, heerlijk!

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:31

Ik wil er tenminste 20 kilo afhebben. Waarschijnlijk stap ik er wel eerder op, maar dan alleen wat stappen (om het gevoel weer te krijgen) en niet te lang. Hij is bedoeld als "bospaard" dus we hebben alle tijd. :)

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 22:08

Dan komen we elkaar misschien wel eens tegen haf_sjakie ;-). Ik woon ook dichtbij de Loonse en Drunense duinen en maak daar regelmatig ritjes :-). Prachtig he!

Wel stoer van je MissDD. Een prachtige instelling!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:38

Ik woon net wat verder weg maar wil in de toekomst wel met de trailer die kant op komen.
Misschien leuk een keer iets af te spreken?

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:51

Ja altijd leuk :-). Ik kan er onder de man heen, woon in Tilburg op de weg naar Udenhout. Is ruim een half uur stappen, prima te doen

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:18

Altijd leuk om iets af te kunnen spreken, hopelijk kan ik tegen die tijd ook rijden op Yuna, maar anders is wandelen ook al leuk ;)
Wij staan op pension in Loon op Zand, weg oversteken en meteen de bossen in, kan niet dichterbij.
Schuin tegenover ons is manege van Loon, hier kun je ook eventueel een box huren voor een nachtje of weekend ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:33

haf_sjakie schreef:
Altijd leuk om iets af te kunnen spreken, hopelijk kan ik tegen die tijd ook rijden op Yuna, maar anders is wandelen ook al leuk ;)
Wij staan op pension in Loon op Zand, weg oversteken en meteen de bossen in, kan niet dichterbij.
Schuin tegenover ons is manege van Loon, hier kun je ook eventueel een box huren voor een nachtje of weekend ;)

Ga je al beginnen? Yuna is pas 2,5 toch?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:33

Duinen :+:
Woon ook niet zo ver, maar helaas wel te ver om er te paard heen te gaan -O-

Goeie morgen iedereen! Beetje afwezig geweest, zit nog steeds midden in een verhuizing, nog een paar weken en dan heb ik paard aan huis :):)

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:37

Azmay schreef:
haf_sjakie schreef:

Ga je al beginnen? Yuna is pas 2,5 toch?

jazeker, we gaan lekker beginnen met grondwerk en wandelen door de prachtige omgeving :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:39

haf_sjakie schreef:
jazeker, we gaan lekker beginnen met grondwerk en wandelen door de prachtige omgeving :)

Ah ik begreep dat je er snel op wilde, eigen keuze verder hoor :P

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 12:13

Azmay schreef:
haf_sjakie schreef:

Ah ik begreep dat je er snel op wilde, eigen keuze verder hoor :P

erop... al zou ik het willen, daar zijn we voorlopig nog niet aan toe ;)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:35

Hallo allemaal,

Gelukkig nieuwjaar :wave:
Ik kom ook weer eens boven water na ongeveer een half jaar radiostilte denk ik :') (ik ben wel zo nu en dan eens komen bijlezen hier :) )

Ik heb nog altijd 6 PRE's staan, waarvan 1tje reeds verkocht (hengstveulen van dit jaar).

En als alles goed is, is Esquina (merrie van 5 jaar) vandaag 200 dagen drachtig *\o/*
Ik heb haar niet meer laten scannen sinds de eerste drachtigheidsscan op 18 dagen, dus ik vind het wel erg spannend.

Vorig jaar had ik 2 drachtige merries lopen en uiteindelijk heb ik er nog een merrie met veulen bij gekocht, maar nu dus maar 1 veulentje op komst. Ik begin toch stiekem uit te kijken naar de bevallingsdatum en de bijhorende stress komt ook al piepen :o

Voor diegenen die het zich nog herinneren: Imperiosa, mijn zwarte 17-jarige merrie kreeg een jaartje baby-rust nu ze haar 9de veulen aan de voet had.
In het voorjaar ga ik haar wel terug laten insemineren.
Intussen heb ik haar terug onder zadel genomen (na 8 jaar zuiver als fokmerrie op de weide te hebben gelopen bij de vorige eigenaar). En dat pakt ze wonderwel goed op. Ze is echt een heel leuk rijpaard met aanleg voor dressuur :D

Mijn hengst, Quiero voelt zich topfit en vindt het zalig dat hij 'zijn' merries en veulens zo dichtbij heeft (enkel een draadje tussen beide weides).

Furioso is intussen 9 maand oud := Wat gaat dat snel zeg.
Espero (verkocht) is 8 maand en Guapa 7 maand.

En nu mogen jullie eens raden wie het grootste is? :+ 8)7

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 15:53

Welkom terug Crines, ik ben nog niet zo lang hier dus voor mij ben je nieuw :)
6 PRE's, wauw, wat een droom!

Edit: is het filmpje op je Facebook die merrie? Die loopt <3