[FOTO] trekpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Helene83

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 02:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:42

Vandaag les gehad op mijn trekpaard-lookalike verzorgpaardje.

Een belangrijk ding geleerd: hoe je een mooie rustige aanleuning krijgt. (had het opgegeven nadat mijn vorige rijschool mij liet zien dat je voor een goede aanleuning per se als een gek moet gaan zagen (vonden zij dan _-:( ))

Afbeelding

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:42

wat een goede instructie al niet kan doen. wat een gaaf paardje

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:00

Nog een fotootje.. wel een klein beetje minder nieuws..

Dewi heeft CPL (ik weet dat hier een topic over is, die volg ik!) maar ivm haar CPL heb ik verschillende eigenaren van trekpaarden als ook twee fokkers gesproken en die zeggen allen dat ik veel te veel voor een paard met CPL betaal.. dus ik heb een balletje opgegooid bij de eigenaresse, zij wist namelijk ook niet goed wat ze voor Dewi moest vragen..

Nu ben ik in afwachting of we tot een overeenkomst kunnen komen.. ik ben vandaag gaan kijken bij een leuke Tinker, ik had die mevrouw beloofd om langs te komen, was super leuk! Maar Dewi blijft toch m'n eerste keuze.. en dat heb ik ook eerlijk gezegd, maar door dit soort dingen ga ik wel nadenken.. Afijn ik wacht reactie van de eigenaresse af, als het niet komt komt het niet..

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:40

Oei dat is flink minder inderdaad. Dat is ook een beetje mijn angst, als je bij zo'n rassen gaat kijken: hoe weet je dan zeker dat ze echt stevige gezonde benen hebben?

In jouw situatie zou ik het eerlijk gezegd ook niet meteen weten, maar ik heb ook geen hands-on ervaring met CPL.

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:14

MorganeR schreef:
Oei dat is flink minder inderdaad. Dat is ook een beetje mijn angst, als je bij zo'n rassen gaat kijken: hoe weet je dan zeker dat ze echt stevige gezonde benen hebben?

In jouw situatie zou ik het eerlijk gezegd ook niet meteen weten, maar ik heb ook geen hands-on ervaring met CPL.

Ik vind het ook heel lastig.. maar ja.. :( nu is het afwachten

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:18

@VKM; vind haar benen er ook niet zo al te best uitzien als ik eerlijk ben
Zou haar laten staan
Er zijn echt wel betere waar je nog vele jaren plezier aan kunt beleven.
Als je met je eerste paard gelijk al zo begint lijkt me niet echt heel fijn.
En tja betalen ik denk dat je voor een trekpaard met zulke benen en van die leeftijd blij mag zijn als iemand de zorg over wil nemen.
Over het algemeen gaan trekpaarden niet zo lang mee als rijpaarden
(Uitzonderingen daargelaten en afhankelijk van wat ermee gedaan is natuurlijk)
Heel veel succes met je keuze!

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:42

Als ze cpl heeft zou ik haar niet kopen. Zo veel ellende kan het met zich mee brengen. Hoe leuk je haar ook vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:09

Een paard met CPL zou ik ook laten staan. Het is een aandoening die nog veel meer zorg vereist dan bijvoorbeeld zomerexceem of hoefbevangenheid. Tenzij je haar aan huis hebt staan of dit soort projecten leuk vind zou ik er echt niet aan beginnen.

Zo aan haar benen te zien heeft ze het niet een klein beetje ook. De benen lijken ook al eens geschoren te zijn dus de huidige eigenaar is er blijkbaar al mee bezig geweest maar het niet onder controle gekregen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:37

Als er idd al van tevoren bekend is dat het paard al bepaalde problemen heeft zou ik toch nog even heel goed nadenken of je daar wel aan wilt beginnen.

Een paard zonder problemen is tenslotte een stuk leuker om mee te beginnen dan dat je van probleem naar probleem werkt. Buiten de kosten om gaat dit mentaal ook wel wat meer kosten op den duur, je hebt er immers niet het plezier van dat je wilt. (Zou ik hebben iig)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:53

@VKL, rottige CPL! Ik vind ook niet echt dat haar benen er erg fijn uit zien! :(

Dus hier ook een stom nieuwtje.. Marloes heeft ook CPL. Wel waren we er vroeg bij met verzorgen en de DA dus met het scheren van haar sokken en het blijven verzorgen kunnen wij deze vervelende ziekte drukken. Zeker weten doe ik dan ook niet, maar het lijkt of zij zich van geen kwaad bewust is, en sokken scheren is niet leuk maar het scheelt veel warmte! En wat heeft mevrouw het altijd warm. :P
Afbeelding
En wat ben ik trots op haar zeg.. Ze doet alles steeds zoveel beter en braver, onze communicatie is echt veel duidelijker en rustiger geworden. <3

Nog wel een vraagje, wie gaat er naar de Dessert Trail? En rijd dan mee met de trekpaarden? Ik heb er zin in!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:47

Ikke! Je kan meerijden met de trekpaardengroep. Eerst opgeven 29e tussen 11 en 12uur en dan een mailtje er achteraan sturen :D Voor meer info via PB :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:50

Santos_05 schreef:
Ikke! Je kan meerijden met de trekpaardengroep. Eerst opgeven 29e tussen 11 en 12uur en dan een mailtje er achteraan sturen :D Voor meer info via PB :D

Ja doe ik vanavond even. Jou ga ik wel herkennen met je mooie Comtois 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:25

Ik zit nu op vakantie in zeeland en het enige dat ik kan zeggen is :~

Deze leukerd had ik bijna achter de camper geknoopt: Afbeelding

Maar nu borrelt de vraag wel op, waar moet je nou echt bij de koop op letten? En dan vooral qua benen: hoe zie je nou snel of de benen goed en stevig zijn? :?

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:19

Ja dat is wel een leukerd!
Pff jeetje zou het niet echt weten waar je specifiek op moet letten en dan vooral bij een trekpaard trouwens.. Ik heb Ulano gewoon zo gekocht hihi! Nu heeft hij dan bijna geen beharing op zijn benen, maar de Comtois die ik heb verzorgd had ook erg goede benen en wel sok, maar was niks mee aan de hand! Verder had en heb ik niet veel verstand van de Belgen onder ons waar je dus op zou moet letten, maar las wel dat ze er met 2 jaar al last van kunnen krijgen. Misschien een idee om ééntje te kopen van af 2 jaar? Ja en echt keuren op een jonge leeftijd vind ik niet nodig..
Er gewoon een goed gevoel en klik bij hebben en vragen naar de ouders en misschien voor ouders? En wel even alles bij langs gaan, loopt die goed in het land en op het harde, goed gebit, vacht, gewicht ect ect :) succes, hoop dat je binnenkort wat leuks vind! /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:10

Ja ik ook! Heb mijn zoektocht trouwens wel bijgesteld naar een in ieder geval zadelmakke, hoe verder gereden hoe liever, maar wedstrijd oid is absoluut niet nodig.

Mocht iemand een leuk trekpaardje te koop weten, graag!

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:19

In dat geval kun je wel keuren natuurlijk, en dan neem ik aan dat je ook al wel een idee hebt hoe het paard er uitziet (helaas is dat niet altijd alles en kunnen ze het later ook ontwikkelen). Wel is een ouder paard en hoe beter gereden duurder. Als ik mp mag geloven en mag zien staat er niet veel soeps op, wel stond er een Vlaams trekpaard op haha!
En hier in het noorden hebben wij geloof ik ook minder trekpaarden dan in het zuiden van het land, toch erg jammer!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:21

Ik zou het cpl topic even checken, MorganeR. Want een paard met slechte benen wordt je echt niet blij van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:26

Mimo15 schreef:
In dat geval kun je wel keuren natuurlijk, en dan neem ik aan dat je ook al wel een idee hebt hoe het paard er uitziet (helaas is dat niet altijd alles en kunnen ze het later ook ontwikkelen). Wel is een ouder paard en hoe beter gereden duurder. Als ik mp mag geloven en mag zien staat er niet veel soeps op, wel stond er een Vlaams trekpaard op haha!
En hier in het noorden hebben wij geloof ik ook minder trekpaarden dan in het zuiden van het land, toch erg jammer!!

Goh, ik zie er juist veel in Friesland enzo!

Ik zal gewoon veel moeten zoeken denk ik. Net geluk moeten hebben. Zoals gezegd het hoeft maar zadelmak of met liefst met stuur en rem, dus wat dat betreft...

Ik houd ook zeker de koudbloed facebook groepen in de gaten, en misschien drukt het bieden van een 5 sterren huisje de prijs ook wat.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:58

Om bij aankoop te controleren op CPL zou ik alle benen goed langsgaan en letten op : schilfers, huidverdikkingen, wondjes, schuren, krabben, stampen, mag je de benen aanraken, eeltige plekken etc.

Overigens is mijn eigen ervaring dat bijna(!) alle nederlandse en belgische trekpaarden CPL hebben. Bij de een is het heftiger als bij de ander, en bij sommige paarden wordt het pas wat later zichtbaar. Bij andere trekpaardrassen is het volgens mij minder vaak aanwezig. Maar dit is niet gebaseerd op cijfers maar op mijn eigen ervaringen.

Vandaag heb ik weer een lekker ritje gemaakt met mijn trekpaardje :) (die overigens ook last heeft van CPL).

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:43

Ja ik zag inderdaad dat heel veel trekpaarden het hebben.

Zie veel leuke comtois online staan maar helaas bijna allemaal in Frankrijk, iemand tips?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:00

Naar Frankrijk gaan :+
Ga lekker een weekendje paarden kijken en bedenk dan thuis wat je wilt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:02

Ik bedoelde meer qua of ze ook ergens in NL/BE te krijgen zijn. Maar ja naar Frankrijk staat dan zeker op de planning.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 06:55

wij hebben 2 Belgische comtois. Paar weekenden naar België geweest en daarna zelf opgehaald

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:13

Even Ulano spammen <3, vandaag hebben we grondwerk en en klein beetje schriktraining gedaan zoals:

Oefenening met balkjes
Afbeelding

Een zweep met iets heeeul engs eraan en met een deken oefenen en erop
Afbeelding