[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:19

idefix4: hij gaat nu naar maat 80 maar alles wat groter is is ook goed want jesse heeft het toch nodig en ze groeien er tesnel eruit.

maar kijk maar in de kasten hahaha ook van speelgoed hoor :D
als je wat heb dan komen we gewoon gezellig lang dan hebben we gelijk een meeting met je paarden hahahahaa. :D

Baron en Macho zijn vandaag ingeént. :D
Marcel is er nu heen om Baron los tegooien en Macho van het land afhalen.

Vanmiddag kwam ik daar en Baron had weer een knuffelbui niet normaal hahahaha.
maar ook tegen Jesse hij duwde zijn neus zo de kinderwagen in zo tegen Jesse aan.
maar het leukste was dat ie ook huhuhuhuhu geluidje erbij zei ook tegen Jesse echt lief :+: :+:

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:07

Nog meer barokkies op de voorpagina!!!!

Whoeoehoooee Regine...en zie ik daar ook Elise?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:23

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:46

Whaaaha jullie hadden het al gespot! Dank je Cyrina :D Ik ben dr eigenlijk best wel trots op ja! Capriola op de voorpagina _O- en leuke reacties al man... wow!

De paarden zijn 3 Lipizzaners, achteraan de hengst Pluto, daarvoor een vriendin van mij met haar ruin Conversano Elvira en ik bij Piet met Capriola.

Elise was er wel, maar is op deze foto niet in beeld.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:53

Heeey Regine, je hebt pb (op het andere forum)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:59

Cyrina schreef:

ZEG, HO EENS EVEN!!!! DAT IK EEN KLEURTJE HEB, WILT NIET ZEGGEN DAT IK ELKE 'ZWARTE' BEN DIE JE OP I-NET TEGENKOMT!!!

Whahaha, nee, maar nu even zonder gekheid... Dat was ik niet. Zoals Regine al zei, ik was er wel, maar stond in het publiek te kijken!

regine

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:10

_O- ELISE !!!! hahahahaha ha :D ik lig in een deuk sorry hoor!!!! WHHAHAHAHAHAHAA

je hebt pb terug... hoop ik, hij klapte eruit toen ik op verzenden duwde...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:30

evdpanne schreef:
Fijn dat het zo goed ging met Sam!! En hmmmm Bossche Bol, die zijn zo lekker :).

Jaaaah, en hier verkopen ze een kleinere uitvoering naast die hele grote. Dat vind ik namelijk echt te veel van het goeie. Maar voor Elise wil ik wel zo'n grote meebrengen? ;)

Heidi, ik ga een blik werpen. Basje had 86, dus ik weet niet wat ik nog heb in 80. In elk geval al een stoere winterjas mt 86 en die moet ik wel gaan vervangen zag ik. :D

Elise: Ik was ook al op Vanessa afgelopen om te vragen of ze soms Elise heette. Ze moest er gelukkig smakelijk om lachen. :o Maar wel leuk, dat ik niet de enige ben, die die fout maakt... haha. Elise was herkenbaar aan een paarse dikke sjawl om haar nek en een witte broek aan de zijkant van de bak. :+ Ik moet daar ergens ook een foto van hebben... even zoeken...
Afbeelding Ja, een zoekplaatje! *D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:33

Whahaha... ik herken mijn bril, die vanaf morgen hopelijk voorlopig weer even verleden tijd is! BEn hem zo zat, haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 00:14

Zeker een zoekpaatje! Ik wilde denk ook niet in beeld _O-

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 00:32

Jij moet slapen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 06:30

Goedemorgen ;).

Mijn ochtend begint weer goed, heb me verslapen (had al aan het werk moeten zijn....). Heb nu maar besloten om niet te werken :P. Ik heb een contract van twee uur in de week en tja heb er al 15 gewerkt.... En gelukkig kan ik daar gewoon weg blijven zonder het te melden!

Kan ik weer aan school werken, we hebben de beoordeling binnen en die was onvoldoende. Voornamelijk omdat er dingen mistte (tja het hele stuk over de rechten van de cliënt zat er niet in, dat zou die andere doen....). De andere dingen die ze noemde sloeg gewoon nergens op, staat er allemaal in maar ja heel hoofdstuk 3 (analyse van de nulmeting) heeft ze waarschijnlijk niet gelezen want er staan geen aantekeningen bij. Alleen bij de inleiding, het begin van de uitleg over wat de NEN7510 inhoud en de conclusie staan aantekeningen....

Maar ja nu kan ik er weer lekker mee verder :(.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:11

Suelza schreef:
Cyrina schreef:

ZEG, HO EENS EVEN!!!! DAT IK EEN KLEURTJE HEB, WILT NIET ZEGGEN DAT IK ELKE 'ZWARTE' BEN DIE JE OP I-NET TEGENKOMT!!!

Whahaha, nee, maar nu even zonder gekheid... Dat was ik niet. Zoals Regine al zei, ik was er wel, maar stond in het publiek te kijken!

Maar deze persoon "met meer kleur" had ook nog eens dunne kuiten :D :+ Dus ja, dan is de verwarring snel daar he :Y)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:13

Whahahaa... ja maar ik heb vetjes tegenwoordig ;)

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:35

Nou, dat ging weer hard zeg. Ik ga proberen het bij te houden.

Esther: lekker dat je weer kon rijden. Fijn dat het ook nog goed ging. Soms gaat het ineens ook beter als je een tijd niks hebt gedaan. En nog buiten gewandeld ook, gaaf!

Bedouin: dank.

Jellie: Sterkte!

Anouk: Lijkt me ook behoorlijk lastig met de dubbellonge. Schijnt wel heel goed te zijn. En ook nog ee voorbeeldige Sam, fijn.

Regine: Logisch dat je trots bent.

Hier wordt het vandaag wat lesgeven. Een rondje op Aliso rijden en de Spaanse pas nog wat oefenen, lekker nog wat spelen met hem en daarna met de trailer met Bully en een vriendin naar het bos. Heerlijk boscrossen.

Fijne dag iedereen!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:32

Even een ego-berichtje:
Frío zijn nieuwe taxi is er! *\o/* Stinkt nog helemaal nieuw! Ben er helemaal blij mee, kunnen binnenkort lekker op pad! *\o/*

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 10:46

Wanda, het gaat echt al goed tussen jou en je paard zeg, het is echt verbazend hoe lief paarden zijn als er kinderen op zitten.
Anouk, zo te horen gaat het echt een stuk beter tussen jou en Sam, ik heb het dinsdag niet meer gewaagd om te rijden het regende nogal bij ons. Ik las verderop dat je geoefend had met Yenneke met de dubbele longe goed hoor.
Margot: Welkom, leuke paarden heb je.
Cloris: fijn dat je weer met je paard kan beginnen.
Heidi: beterschap (voor heel je gezin)
Ilona: heerlijk dat je nieuwe baan je goed bevalt, en blijf lekker zitten op die roze wolk.
Kelly: lekker aan het aftellen!!!!
Regine: wat een verhaal zeg, dan ben je wel blij met een grote hond.
Martine: op zich is zout water niet slecht voor mok, ik ga regelmatig met mijn paard het zoute water in als ze mok heeft, dan droogt het lekker uit door het zout.
Verder doe ik er uierzalf op voor de jeuk en om het vocht van de wei en modderbak buiten te houden.
Esther: zo te zien zit jij nu ook op je roze wolk.
Suelza: hoe is het met je haar??

Ik heb woensdag en donderdagochtend weer eens lekker gereden, ze was heel braaf (met dank aan het rustige weer) alleen was mijn bak gisteren heel nat, dus kon ik alles schoonmaken daarna. Mijn jonge paardje heeft nog een beetje last van de hoefzweer die er vorige week uit is gehaald.
Maar loopt op zich wel een stuk beter en heeft het gepresteerd om in 10 min. 3 keer uit te breken ze gaat gewoon onder een draadje door die 60 cm. van de grond hangt maar nadat we de stroom hadden ingeschakeld vond ze het niet zo leuk meer.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:01

Anouk: hihi, zie het al voor me... Denk dat de meeste mannen hier niet zo veel zin daarin hebben, weet niet wat het is maar Flaaf vind het maar niks als er mannen met hem komen rommelen. Leuke longeerles gehad :) Sam gedroeg zich dus ineens voorbeeldig!? Hehehe. Lijkt mij ook wel lastig dubbele longe..

Debby: zonnebrand.. Hmm het is enkel in z'n kootholte, weet niet.. Voor de zekerheid toch maar uit de zon houden dan voorlopig.. Enkel in die ene kootholte dat het echt open is gegaan, een soort van snee zit er :(

Margot: dankje :) hihi hij kan zo lekker sullig staan kijken.. Eeehm weet jij wat meer wat betreft Parelli met hengsten? Want nu staat Flaaf elke keer gelijk met zijn leuter tegen zijn buik te slaan met spel 1 := weet niet of dat nou wel de bedoeling is... Aliso pikt het snel op dus, leuk en lekker motiverend :)

Cyrina, leuk!

Saida: weet niet of het zonnebrand zou kunnen zijn, maar misschien dat het zeewater het dan heeft verergert ofzo? Ik spoel hem wel altijd af na in de zee te zijn geweest :S hihi ik denk niet dat ik dat ga vinden hier! Als het nou niet beter wordt met deze creme ga ik wel even op zoek nog. Gisteren leek het al iets beter er uit te zien gelukkig :)

Laura: miste je al! Verder wel alles goed?

Cloris: hmm ik weet het nu ook niet meer zeker, maar er zit echt een soort van snee in z'n kootholte. Misschien idd dat het zeewater het heeft verergert, alle locals zeggen dat het door het zeewater komt maar ik houd ik voorlopig toch maar uit de zon voor de zekerheid. De creme leek wel wat te helpen, gisteren zag het al iets minder rood en diep eruit gelukkig.

Evdpanne: ja maf, ik snap het ook niet helemaal.. Maar het is dus wel erg uitgedroogd, zal wel verergert zijn dan door de zee ofzo.. Jeej, weer lekker gereden!

Wenda: haha lekker aan de schoonmaak dus gelijk. Fijn he, van die neanderthalers. Ik heb ook wel 5 keer de wasmachine moeten laten draaien om weer een beetje bij te komen, en dat was na een weekje... Jammer idd dat het zo snel gebeurd was, Jacqui en Moncef waren er niet bij komen zitten omdat ze dachten, eerst maar laten bijkletsen dan komen we er daarna wel bij.. Heheh

Marielle: hmm ja maar het is nu echt heel erg uitgedroogd, weet niet of dat slim is dus.. Nouja kijk even als het nu beter gaat met die creme.
Hoe is het gegaan gisteren? Fijn dat je nog even fijn hebt kunnen rijden op Pablo.. Knuffel..

Eline: raak er nu van in de war, nouja kijk het even aan zo dus. Lijkt iets beter te gaan. Ga zo weer kijken :)

Elise: en en en?

Regine, ook al gefeliciteerd :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:05

Zoekt iemand nog een PRE APTA merrie?

Het gaat om Luna LLena en merrie van zo'n 1,60m met als vader Imado van el Moralejo (goed gefokt dus!!!) van het meer modernere type. Kennissen van mij hebben haar een paar maanden geleden gekocht om mee te fokken en voor op hun zorgboerderij, helaas is de zorgboerderijkant niet zo geschikt voor dit paard.

Helaas is er door de vorige eigenaar niet zo goed voor haar gezorgd ze was broodmager toen ze haar kochten en ze is vrij schuw bij haar hoofd. Daarnaast is ze ook wat afstandelijk naar mensen toe, zonder ongehoorzaam te zijn, want op zich luisterd ze wel goed.

Ze komt in eerste instantie bij den Vinkeburg vandaan en daar is ze betuigd geweest, ook is ze zadelmak, maar niet verder doorgereden.

Wie heeft er zin en tijd om dit paard weer verder op te knappen.?/

Ze is verder prima gezond en er zitten ook al weer wat kilootjes aan. ook heeft ze al een paar leuke veulentjes gehad.

Veel hoeft ze niet te kosten.

Als je interesse hebt, laat het me dan weten.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:15

Haha wat mooi Martine. Leuk toch dat hij het naar zijn zin heeft. :D Ieder paard pakt het snel op hoor, het is meer iets wat je zelf moet leren. Het is wel zo dat het ene paard het leuker vindt dan het andere. Als je zelf de basis door hebt ga je ineens als een speer. Mijn voorkeur zou zeker hiervoor uitgaan naar een hengst eigenlijk. Hengsten zijn veel extraverter. Als je verder komt en je wilt het echte spelen vind ik dat met een merrie (over het algemeen!) lastiger. Merries hebben minder behoefte om te spelen. Hengsten vinden dit gaaf. Je moet alleen soms iets meer oppassen voor jezelf als je ze lekker speels maakt.

Overigens weet ik niet of het zoveel met hengsten te maken heeft, Bully is al 12 jaar geruind en die doet het als we bezig zijn met liggen ook. :D

Zelf had ik grijsje ook graag als hengst gehouden hiervoor, maarja dan komen er zoveel baby's.
Niet spectaculair, want hij was hier nog maar een maandje thuis. Maar spelen kunnen ze allemaal.

Ik ben heel erg benieuwd naar de vorderingen met je knappe vent!

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:19

@ Cyrina: klinkt als een gaaf paard. Volgens mij is een vriendin van mij nog op zoek, ik informeer even. Wat is niet veel qua prijs, mag ook per pb hoor.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:28

Anouk: Ik was vanaf de 13 weken een risico, omdat ik bloed verloor en veel pijn in mijn buik had. De volgende zwangerschap wordt ook een ziekenhuis zwangerschap, dat hebben ze al verteld.
Raar dat ze dan met zo veel echo’s, toch nog een fout maken. Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. Dat is idd knap dat ze daar nu al op let.
Lekker hoor, dat Sam het zo goed blijft doen. Vind hij het ook zo leuk? Atlas vind het geweldig.
Wauw, hoofd-schouders-knie-en-teen zou ik nog geen eens met mijn ogen open te paard kunnen doen, laat staan met mijn ogen dicht. We goede rek en strek oefeningen. Haha.

Heidi: Paarden kunnen echt soms lief zijn tegen kleine kinderen. Vooral die knuffelkont van jou. ;-)

Esther: Jij hebt ook geen geluk met school zeg. Pfff. En die andere muts heeft weer dr best niet gedaan? Ik zou daar echt niet tegen kunnen hoor. Geniet maar van je vrije dag.

Branka: Wat gaaf joh!!

Hosante: Het weer is af en toe zo wisselvallig. Bij ons is het nu ook super weer en ik ben aan het werk (heb nu lunch pauze). Lekker dat ze braaf was.
Haha, schrikdraad met stroom vinden ze nooit leuk. Behalve een haflinger bij ons op stal, die vind het denk heerlijk kriebelen. Die staat vaak zijn nek en hoofd eraan te schuren. En dan hoor je het echt hard tikken. Lijkt me niet fijn.

Bullymonster: Leuk filmpje hoor. Die van mij speelde vroeger ook altijd heel veel. Het is de laatste jaren wat minder geworden, maar wat wil je. Hij staat met een “saaie” merrie op het land en hij is nu ook al weer 22 jaar. Af en toe speelt hij met een ruin bij het hek, maar dat gaat nog wel eens mis. Pas is hij al 2x gewond geraakt aan zijn tong hierdoor.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:07

Bullymonster Gaaf! Geweldig paard heb je,en ik ben stront jaloers op het makkelijke galopje...dat is bij Moreno na anderhalf jaar nog steeds een groot probleem ;(

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:26

Even ego want ik heb een vraag!

Situatie
Vandaag met Jippe grondwerk gedaan. Ik probeerde hem (voor het eerst!) los lopend in de paddock met mijn lichaamstaal te bewegen. Dat ging erg goed. Ik liep rustig met hem mee, haalde hem iets in, maakte me dan groot borst vooruit, beetje stuwend zeg maar en meneer draaide zich 9 van de 10 keer om. :D Mijn doel was dus GEEN join-up maar puur communicatie. Ik had wel een longeerlijn in mijn hand trouwens, geen zweep. Met longeerlijn deed ik niks. Behalve als ie niet reageerde beetje achter mijn rug ermee wapperen, als staart :+ Ik kon hem zelfs in draf zetten als ik wilde. Na een tijdje (enkele minuutjes) merkte ik wel dat Jippe stopte, zich naar me toe draaide en vragend aankeek. Ik nodigde hem uit met "kom maar". Toen hij bij me stond knarste hij even zijn tanden, nouja smekte/ smakte meer zeg maar alsof ie een snoepje had.

De vraag: Nu vroeg ik mij af: ben ik nou toch bezig geweest met een soort JU ook al wilde ik dat niet? En is het feit dat hij smekte toen ie bij mij stond, is dat dan onderdanigheid zeg maar? (Het kauwen wat veulens doen) Want dan vraag ik me af of ik hiermee door moet gaan omdat Jippe geen dominant paard is en ik geen problemen met hem heb! En ik geen expert op het gebied van JU ben. Dan zoek ik liever wat anders.

Ik heb daarna aan de longe hem laten stappen en draven met alleen een halster om. En hem ook laten omkeren, beide kanten op. Hij deed het! Niet van harte, vooral niet naar rechtsom, zijn lastige hand. Protesteerde even door zijn hoofd heftig omhoog te doen. Ik wees met de zweep omhoog aan mijn linkerkant en wees met rechterarm dus waar hij heen moest: Keer OM! En toen deed ie het, onstuimig, rechterpootje beetje maaiend/ stampvoetend... Maaarrrr hij deed het! Netuurlijk uitvoerig beloond. Die oefening gaat dus gewoon steeds beter (enkele weken geleden lukte dit nog helemaal niet!) Enneu.... mijn paard mag best een eigen willetje hebben en die laten merken. Zolang hij het niet gemeen doet en zich er vrij snel wel bij neerlegt dat IK toch de baas ben! :Y)

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:51

Ik hoor eigenlijk niet in dit topic, maar ik was met Branka mee naar de Lange Teugeldag. Ik hoop eigenlijk nog wat foto's te zien in dit topic. (Vooral van die prachtige bruine Andalusische hengst, alhoewel Baron een stuk minder enthousiast was over hem ;) )

En een compliment voor Regine en de rest van de organisatie. Ik heb me als toeschouwer echt elke minuut vermaakt.