[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 07:36

Heidi -> Dat klinkt niet fijn dat je nu al zoveel pijn hebt.
Als je dan nagaat hoe lang je nog moet......
Als het aan mij ligt ga je fluitend je bevalling tegemoet, hoor!
Hoe reageerden de aankomende opa en oma op het goede nieuws? *lees net iets over een gat in het dak.... Haha! *

Petra -> Als hondentrimster lijkt het mij ook idd dat je goed met een schaar en tondeuse overweg kan! Knipoog
Nou je bent natuurlijk meer dan welkom om te komen helpen!
Maken we er een gezellig dagje van!
Tsjillert naar de keuring! Zozo!
Ga je hem zelf keuringsklaar maken of laat je dat doen? *lees net dat je het zelf gaat doen Vork *

Madelief -> De paardentandarts die ik ken raadt aan om jonge paarden tot hun 5e elk half jaar te laten controleren ivm het wisselen, en daarna is 1x per jaar afdoende.
Of je moet een paard hebben met problemen uiteraard, dan ligt het iets anders.
Rintske is idd behoorlijk groot al, en dan is ze nog maar net 3.....
Ik verwacht dat ze wel tot de 1.68 gaat uitgroeien, dus behoorlijk aan de maat.
Ik heb al een poos niet meer gelest op Gemelo.
Eerst had hij een ijzer eraf en daarna was Mayke druk bezig met verbouwen en verhuizen.
Ik zou misschien vandaag een les nemen maar nu krijg ik weer onverwacht de kinderen van mijn zus en zwager voor de oppas.
Volgende week maar weer een nieuwe poging wagen! Pling

Jasmijn -> Het ziet er toch nog redelijk ontspannen uit hoor op de foto's!
Met een beetje aandacht en wat meer training gaat dat helemaal goed komen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:37

Zo jonges, ik ben er het weekend niet, kga nu naar pinkpop Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:58

Suzanne: Heel veel plezier op Pinkpop!!!

Heidi: Haha, wat heerlijk dat ze zo blij voor jullie waren!
Helaas woon ik niet in de buurt van Monster, maar anders was ik zeker even komen kijken Knipoog

Madelief: Gelukkig kan ik wel met de trein naar de stad en moet ik dus alleen door de stad lopen, maar ik heb ook klasgenoten die met de bus naar de stad moeten, voor hun is eigenlijk nog veel erger. Ik moet dus eigenlijk niet klagen Nagelbijten / Gniffelen

Saida: Ik doe het het lange teugelen met Fifty en niet met Otje. En ik ben ook helemaal super mega enthousiast dat Fifty het goed oppikt. Ik ben echt zo trots op hem, dat heb ik nog nooit zo bij een paard gevoelt Tong uitsteken Vanmiddag ga ik weer met hem aan de slag, ik heb er al helemaal zin in. * Sanne stuitert op haar stoel *
Ik ben trouwens zeer benieuwd naar de nieuwe foto's van Rinske!!

Ik heb woensdag ook nog foto's gemaakt van Sara, het ezelvriendinnetje van Ot en Fift
[BB-ITP] [Ezel] Sara het verlegen ezeltje

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:22

Heidi: Wat een leuke orginele manier om het tegen je ouders te zeggen! Ook dat boekje klinkt erg grappig!!!

suzanne: Ik wil ook het weekend!! Misschien zie ik je vanmiddag!

Vandaag weer lekker gereden, Shannon wilde al iets ontspannen, helaas maakte ik toen een net te moeilijke oefening (gebroken lijn) en was ze weer wat meer gespannen, maar we hebben weer lekker geoefend.

Ik ga me maar is klaarmaken, ik ga zo ook naar pinkpop!!!!!!!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:35

Michelle: jij ook veel plezier op Pinkpop!

Ik heb net weer even LL gedaan met Fifty, ik ben alles even snel bij langs gelopen en ik heb hem niet te lang vermoeid met deze hitte. Want de schat is nog steeds niet zijn hele wintervacht kwijt en hij is zwart, dus hij liep al snel te zweten. Op gegeven moment ging hij ook steeds als we in de schaduw kwamen stil staan.
Na dus even met de LL bezig te zijn geweest ben ik ook nog weer even op hem gaan zitten en voor het eerst hebben we een rondje gestapt zonder dat iemand voor hem uit moest lopen Haha! Is dat LL daar ook nog goed voor, want nu kent hij het commando stap en daar gingen we Haha! We hebben zelfs een half bakken volte gemaakt. En toen hij klaar was heb ik hem natuurlijk overbeladen met snoepjes Nagelbijten / Gniffelen
Oja, we hebben hem ook nog even gemeten en mijn vermoeden klopte, meneer is 1.10m!!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:10

Heidi: Wat een onwijs leuke manier om het je ouders te laten weten zeg, ze zullen wel erg blij zijn Haha! Wordtd it ook tevens hun eerste kleinkind?
Saida: ja, Furia's tandarts inderdaad ook, is een hele goede (cloris heeft hem ook), maar Furia zn tanden worden al snel te lang. Die heeft het gewoon nodig om 3 keer in het jaar gevijld te worden en ik vind het zelf ook erg fijn Ja
Leuk dat je weer gaat lessen met Gemelo, wel weer verslagje dan he Haha!
Soeske: Veeeeeeel plezier!
Sanne: ja, maar toch is best vervelend... Hopelijk voor jou rijden ze snel weer! Ik had Fifty zo van de foto's af ook wel 1.10m gegeven idd, is een grote shet!
Mies: Ook onwijs veel plezier, gaan jullie nog meeten?

Gisteren op een bijna "naakte" Furia gereden, alleen dat leren bitje ingedaan met teugels, was wel leuk gevoel hoor. Stond ook nog een sprongetje maar dat heb ik toch maar niet gewaagd Nagelbijten / Gniffelen Alleen galoperen zonder zadel vindt ie echt niet leuk Verward Moet echt veel moeite om m er dan erin te krijgen en dan gaat hij echt met zn neus over de grond, oren wat in de nek en valt ie dr snel uit... Terwijl het verschil met zadel me niet echt gigantich lijkt en dan springt ie op de kleinste hulpen aan.

Morgen om 6 uur al op station afgesproken Slapen
Jasmijn en ik gaan met een vriendin een dagtocht maken ergens in t noorden met westernpaarden oid, wel leuk!
En zondag zit ik dus de hele dag op Furia, zin in!! Alleen dan ook vroeg haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:39

Grote traantjes hier.... De manege houd er mee op..... Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Ik stond net in me eentje Fuego uit te mesten, en toen zag ik David (manege eigenaar) naar me toelopen. Normaal lacht hij altijd en hebben we gelijk een leuk gesprek, maar dit keer keek hij zo uit zijn ogen dat je wist dat het goed mis was. Hij hield een brief voor zijn mond en keek me aan, waarop ik 3 keer lachend zei wat er was. Daarna zei hij een stuk of 3 keer dat 't hem heel veel pijn deed, en hij had tranen in zijn ogen. Hij gaf me de brief en zei dat hij het adres niet wist, dat iedereen de brief al had gehad. Eenmaal thuis opende ik de brief met mijn moeder, lees ik dat ze wegens geld problemen (het voer en alles, word steeds duurder) moesten stoppen. Dat ze er lang over hebben nagedacht, en er hebben over gepraat. Dat het ze heel veel pijn deden, en de datum wanneer ze stopte, en wij (lessers/leasers/eigenaren van de paarden) dus weg moesten.. Mensen die de paarden leasen krijgen als eerste een aanbod op een lease paard om te kopen, de manege pony's/paarden worden ook verkocht en mag je kopen. Maar, het doet me zo pijn. Vooral omdat ik weet dat dit voor David alles is, ik had echt gehuild. Voor hem is de manege/vereneging echt alles..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:09

soeske schreef:
Zo jonges, ik ben er het weekend niet, kga nu naar pinkpop Haha!

Have fun! Haha!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:11

Esss, wat erg zeg! Als zo'n bedrijf om zo'n reden moet stoppen is toch sneu: zoveel liefde in een bedrijf en het dan toch niet kunnen redden....

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:14

Ja idd. Ze hadden eerder al maatregelen genomen, zoals de leskosten verhogen. Ze hadden getwijfeld om het stalgeld te verhogen, maar dan konden er stalklanten weg gaan en dan hielp het nog niet. Dus na een moelijke beslissing is er dit uitgekomen.. Zo jammer voor hem ook, en zijn ouders, die er ook altijd waren.

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:25

pinkpoppers, veel plezier!

bahh ess wat ontzettend vervelend! echt vreselijk om te moeten stoppen als je zoveel liefde erin hebt gestoken Boos! !!!

heb helaas nog geen tijd gehad alles bij te lezen, zal ik vanavond doen!

gisteren na de laatste examentjes lekker naar de stad geweest en gefeest..
ben nu wel een beetje moe maar ik ga toch lekker lessen.. heb al lang niet meer gereden!
Gelukkig komt er nu een aantal weken waarin ik heeeerlijk veel tijd voor hem heb Lachen komt wel goed dus.

nu moet ik haasten! vanavond lees ik weer verder bij!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:48

Heidi: Geweldig man!! Haha! Laat ik nou altijd langs je ouders huis rijden als ik naar de manege ga, dus ik zal het "gat" wel zien ROFL . Heel leuk idee om het zo te vertellen, had ik ook wel verwacht, jou kennende Haha! Haha! .

Sanne: Super hoor dat Fifty het zo goed doet!! Shetten zijn cooowwwl Lovers Ik mis rocky ook wel een beetje hoor, maar ik heb tijd te kort helaas.... Verdrietig

Es: Jeetje... Ach gut Wat k.lote zeg......... Verdrietig Heel sneu ook voor de eigenaren die er alles voor gedaan hebben.... Wel al na gedacht over dingen, nieuwe stalling?

Mies & Soeske: Super veeeeeeel plezier op Pinkpop, have fun! Cool

Zoe_Iris; Logisch, lekker feesten na je examen, al die spanning.... Knipoog Gelukkig heb je straks alle tijd om bij te komen Haha! .

Madelief: Wat leuk, gister heb ik ook op amanda "freestyle" gereden. Alleen met dat halstertje met een touwtje eraan.. Wel grappig hoor. Ze doet het of ze het al jaren doet... Zo braaf, en een super goede stuur en rem. Haha! Heb zelf een stukje galop aangedurfd.. Maar ook amanda springt dan een beetje vaag aan, en zonder zadel heb je toch minder grip. Dat is best vervelend, zeker omdat amanda altijd harder en harder wil Clown Maar ik vind dat "Natural" best geinig voor de afwisseling Ja

Saida: En heb je al foto's? Ben super benieuwd Ja

Zometeen ga ik lekker een uiteten bij de pizzaria met vriendlief Haha! . Ik heb er wel zin in!! Lekker gezellig samen een pizza'tje eten Vork

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:59

Hmm lekker een pizaatje. Haha!

Ben al druk aan het zoeken. Mijn moeder heeft nu een hele leuke aan de lijn. Geen Manege of pensionstalling maar iemand met 5 andere paarden met een buitenbak enzo waar je je paardje kan stallen met weidegang.

Maar het is natuurlijk wel moelijk, want ik had het daar echt naar me plezier.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:27

Ess...Balen zeg.. voor hen en voor jou.Hopelijk vindt je snel een leuk plekje terug.

Pinkpop... gaaf, kan me wel andere jaren herinneren.... tot je knieen in de blubsie... zal die jaar wel niet gebeuren Haha!

horsie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:45

Hey hey

Ik meld me hier even heb namelijk een friese merrie:D
Voor meer info Pb maar even

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:49

horsie1994 schreef:
Hey hey

Ik meld me hier even heb namelijk een friese merrie:D
Voor meer info Pb maar even

hai hai
hier geven we lekekr veel info als je komt mee kletsen hoor
en dan graag met hele veel foto`s
dus geen pb`tjes maar lekker hier wat neerzetten hihihi

kom maar op met je leuke foto`s van je paardje en vertel lekker wie je bent

esmee wat erg voor david hoop dat er mss nog een redding in zit
ik hoop ook voor jouw dat je een leuke stalling weer treft
mss iets waar je naar ote kan gaan met wat andere van de manege??????
laat je het ons weten

morgen vroeg wedstrijden met celine net les gegeven en het liep erg lekker allemaal
kids waren goed aan het luisteren
morgen dus vroeg op vlechten en paardje mooi maken
jullie horen het verslag wel morgen

meiden op pinkpop heel veel fun met iedereen
Clown

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:25

zooo, ben ik ook weer eens na 2 dagen. donderdag tot 11 uur gewerkt en dus meteen naar bed, en gister lekker relaxed tijdens een klein avondje sauna, heerlijk.
tjonge wat een hoop leesvoer hierzo.
allereerst alle zwangeren gefeliciteerd, ik heb ze niet geteld...!
Ess: wel balen zeg. ik hoop dat je snel weer iets leuks gevonden hebt.
horsie: welkom, wel wat meer info en foto's plaatsen graag, tis hier een gezellige boel namelijk

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:46

Succes vandaag Petra, ben benieuwd!

Horsie, welkom. Precies wat Frank zegt, altijd gezellig hier, dus wat meer info en foto's als het kan mag wel Haha!.

Ik hoop ook nog dat er iets gebeurd dat hij het toch nog kan redden. Vandaag kijken we naar een andere stal. Een stal met 5 andere paardjes, lekker rustig, wel iets voor mij.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:26

Suzanne & Michelle -> Veel plezier op Pinkpop!
Gisteren Metallica, hè?
Ik vind niet alle nummers goed, maar de bekende nummer mag ik zo af en toe wel eens lekker hard draaien. Haha!

Sanne -> Sorry hoor, ik bedoelde ook Fifty ipv Otje!
Hoe gaat het nu met de kleine scheet?
Is ie al een beetje over zijn angst heen?
Wat een schatje is Sara! Zo'n lief koppie!

Madelief -> Het zal wel weer even wennen zijn om op Gemelo zijn rug te stappen, maar ik zal er een verslagje van schrijven!
Hopelijk heb ik aankomende week tijd om weer een les te nemen.
Kan het niet zijn dat Furia jouw botjes in je kont heel goed voelt en er daarom meer moeite mee heeft?
Mayke hoor ik daar ook wel eens over als ze zonder zadel rijdt.
Veel plezier vandaag met jullie dagrit, wel veel Cheese! maken, hè?

Esmée -> Ach wat jammer nou dat ze moeten stoppen, helemaal als het zoveel voor ze betekent en dit eigenlijk niet willen......
Jullie zullen vast wel weer een leuke andere stal vinden voor Vuurtje.
En misschien dat David wel les kan blijven geven?

Petra -> Veel succes met de wedstrijden!

Frank -> Heerlijk is dat hé, een avondje sauna!
Ik kan daar ook altijd zo van genieten.
Heerlijk relaxen en genieten, en daarna kan ik altijd zó lekker slapen! Slapen
Ja als je hier 1-2 dagen niet bent geweest heb je een hoop in te halen, haha!

Gisteravond kreeg ik het cd-tje met de foto's, maar de helft kan ik niet openen op de computer..... Verdrietig
Hier alvast een greep uit de eerste helft!

Op weg naar het weiland.
Afbeelding

Afbeelding

Bewegingsfoto's zijn leuk, maar dan moet ze wel bewegen!
Hoe doen we dat? Meerennen! *LOL*

Afbeelding

Effe uitpuffen, hoor!
Mijn conditie is ook niet meer wat het geweest is.....

Afbeelding

Daar staat een hele lekker ruin! Lovers
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een hapje tussendoor.
Afbeelding

Afbeelding

KIEKEBOE!
Afbeelding

Samen met Lisanne.
Afbeelding

En nog eventjes in de benen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op alle geplaatste foto's zit copywright!
Deze mogen dus niet worden gecopieerd en of gebruikt zonder toestemming!!!

.
.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:33

wat een geweldige foto's vooral de laatste 5!
vanavond ga ik desperado met singel en dubbele lijn (jaja frankie is vanochtend wezen winkelen in drunen) proberen te longeren, als het kan een paar foto's ervan schieten en verder wil ik z'n "roltechniek" filmen. haha dat deed ie van de week zo lachwekkend: half rollen, half opstaan en weer neerploffen om te rollen. dit zo 3 of 4 keer op een stuk van 5 meter.
btw: iemand ervaring met dubbellijns longeren in combinatie met een leren kaptoom en zonder bit? enkellijns longeren met alleen het kaptoom gaat perfect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:57

frankiej schreef:
btw: iemand ervaring met dubbellijns longeren in combinatie met een leren kaptoom en zonder bit? enkellijns longeren met alleen het kaptoom gaat perfect.

Yep, kan prima! Je mag dan ook wel wat meer kracht gebruiken om te sturen en om z'n koppie naar beneden te houden. Hij krijgt nu toch alleen druk op zijn neus. Wij zijn bij X-tremo ook zo begonnen. Na een tijdje bitje erin om alleen te wennen aan het bitje. De longe nog aan de kaptoom bevestigd. Pas later aan bit. Heb je begeleiding in het werken aan de dubbele longe? Is toch wel een vak apart hoor, wat goed uitgevoerd moet worden. Zeker als je na een tijdje de longe aan het bit gaat bevestigen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:52

Het is rustig vandaag! Hoef ik niet zoveel bij te lezen, is ook wel is fijn Haha! .

Saida, de foto's zijn echt preachtig geworden Wow! Wat glimt ze zeg Kwijl . En die actie foto's zijn ook heel gaaf!! Je hebt een hele mooie meid hoor Ja

Frankiej; Succes, en foto's van Desperado zie ik ook wel zitten!

Es: En hoe was de stal?

Vandaag al lekker op de manege geweest. Was er voor de verandering een keertje vroeg ipv laat Haha! . Gues (de anda van Sabien) werd bekapt, en dat ging niet echt gemakkelijk. Het arme dier was een beetje bang Ach gut . Gelukkig wel gelukt hoor, ik heb hem ook nog even vast gehouden Lachen Hij is eruugg leuk! Daarna lekker amanda los gegooid, gister had ze weer gereden met dr baasje. Ging allemaal weer lekker. Gelukkig heeft ze geen last meer van dr gebit!

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:19

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:41

Weeeeeettt je
ik heb volgende week een spiegelreflex camera Canon eos 350 d
ben zoooo superrrr blij.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:33

ooooooooooooooohhhhhhhhhhhh saida wat is je meissie toch een schoonheid zeg
en wat gilmt die kanjer van je
super foto`s
Haha!
heb je al rijfoto`s?????

celine ging vanmorgen erg mooi met tsjilelrt met de fnrs ze is 5de geworden met ene punten van 225
vanmiddag bij de gym 2x 1ste
dus weer een mooi dagje met veel wedstrijdervaring rijker

ben wel een beetje gaar van de heel dag zitten op een bankje ook net pas thuis ff hapje gegeten en nu ff op de pc en dan weer naar bedje
morgen visitie nog van me verjaardag gezelliieeeeeeeeeeeeeeeeeeee