[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miichelle90

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:35

Oo leuk zeg!! Ik ga proberen voor mijn bevalling nog de puppycursus te kunnen behalen. Maar als het mij niet lukt dan maakt me nicht het af met Nina. Maar pakwerk leek me ook wel heel erg leuk, maar dat mag niet van Patrick. Dus we gaan na me bevalling maar even kijken wat we allemaal voor leuks kunnen gaan doen!! :)
Pff kan niet wachten tot Zaterdag!! haha

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:40

der zijn genoeg dingen om te doen idd. (flyball is ook leuk)
ringo van ons krijgt gewoon echt politietraining,

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:45

Ohh hoop geklets hier.. Heb t allemaal gelezen hoor, ff een poging doen om te reageren :D .

Mies, zag ergens nog een schattige foto van Nina.. lieeef joh! <3

Denise, jeeeej, weer 2 winst erbij *\o/* Jij en Heike gaan echt toppie hoor!! Gefeli! En mooie foto van R. En heerlijk weekend gehad zo te lezen en te zien, top :D

Branka, super gave foto's :) ! Waren deze van de barokke wedstrijd nog? Of een andere keer? Wat waren je punten?

Saida, super joh, van je herstel :D ! En die lieve Rints vermaakt zich wel met een zonnetje en een paddock hihi!

Esther, hmm, jammer dit jaar waarschijnlijk geen vakantie.. Zag ook een super gave foto van Shaggy voorbij komen!

Ellis, las iets over spookje en bevangenheid.. wat sneu.. hoe is t nu met dr? Knappe Feiro weer op de foto! Hij wordt groot.

Martine, sta je ondertussen niet al op knappen :D . Super gave foto's zeg, voor ons een mooi vakantie-oord en voor jou om de hoek :D . Heerlijk! Ai lees over 50 graden, dat is wel teveel van het goede :+ .

Madelief, nou he.. dat weer.. ;( . Echt ruk! Had al ruim een week niet meer gereden. Chico is vaak met die luchten niet te doen, 1 brok spanning.. Of de bak stond blank (is wel snel droog, maar toch), of het kwam met bakken uit de hemel.. Geen doen dus! Gelukkig dat het wondje snel is goedgekomen! :) Maar nu weer op zn koppie, oh oh..

Dat was het weer, sorry als ik iemand vergeten ben := . Hier alles okee. Wegens het slechte weer 1,5 week niet kunnen rijden. Gisteren weer voor t eerst opgestapt. En hij ging best lekker :D . Heb toch fijn kunnen rijden!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:16

ja iloon echt een heerlijk weekend gehad
en wanneer staat er voor jou weer een wedstrijd gepland?

pff mag zo naar een vervangende tandarts, mijn eigen tandarts is op vakantie maar heb al sins gisteren kiespijn

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:21

@ Ilona: Bedankt. Ben ook blij met de foto's.
Deze waren van afgelopen zaterdag. CH Schoorl, dus geen barokke paarden wedstrijd. Fijn gereden en een complete obstakeltraining gehad, maar helaas geen winst. Daar was ik ook niet zeker van, maar het was nog wat minder dan verwacht: 171 en 168. Alleen 5-en en 6-en en 2e proef voelde zelfs beter dan eerste.
Jammer, op naar de volgende wedstrijd. Wel weer barokke paarden wedstrijd, op 28 augustus.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:24

Ohje Denise, succes dan :(:) . Voorlopig niet, staat heel weinig gepland deze maand, volgende maand pas weer beetje aan het einde! Maarja, met deze luchten komt er ook weinig van trainen met alleen een buitenbak.. blegh!

Branka, hmm, jammer.. heb ik ook wel eens gehad. 28 augustus zal je vast wel weer wp binnenslepen!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:48

branka - volgende wedstrijd gewoon weer lekker knallen en op naar de winst

dank je iloon, ben ook als de dood voor tandartsen
en met dit weer met een buitenbak is idd niet te doen :n

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:40

Haha Denise, ik ben ook net bij de tandarts geweest. Hij zag 1 plekje waar een gaatje kon gaan komen, maar dit word pas na me bevalling gedaan.
Samantha heeft zich voorbeeldig gedragen! Ze wilt normaal echt niet & gaat alleen maar lopen bleren. Vandaag wou ze helemaal alleen op de stoel en mocht die alles doen. Ze word echt groot!!
Ja Patrick wilt het pakwerk niet hebben helaas! Maar inderdaad Flyball is ook erg leuk.. Heb net gekeken voor een goeie puppycursus hier in de buurt.

25 Augustus start er pas weer 1 & die duurt 12 weken. Dat ga ik echt niet redden met me zwangerschap, 4 weken erna ben ik uitgerekend. Patrick wilt geen cursus doen want die zegt het is me bij al me honden zelf gelukt hahah.. Nog aan het twijfelen!!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:58

Hai iedereen, ben hier een hele tijd terug ook een keer geweest, maar was niet meer zo actief op Bokt en dus al helemaal niet in alle topics. Maar bij deze leek het me weer leuk om met andere Barokke paardenliefhebbers te praten :D

Ik ben Nadia, 17 jaar en heb een zuivere Knabstrupper ruin genaamd Pathos aus der schützenden Hand. We trainen volgens de Klassieke dressuur bij Moravita en starten nu wedstrijden in de M2. Foto's staan in mijn profiel, en dit is zijn stamboom; http://www.allbreedpedigree.com/pathos+ ... enden+hand

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:53

Welkom Nadia!

Vandaag weer even rustig aan begonnen met Shaggy, hij heeft door de weersomstandigheden even een weekje vakantie gehad :P. Hij was vandaag echt weer onwijs relaxed echt een opstappen en wegrijden pony :D. Terwijl ik aan het rijden was nog een hyper paard in de longeerbak aan het bokken en racen maar daar heeft ie dan echt niks van :=. Wat heb ik toch ook een fantastische pony!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:06

Esther hoop voor je dat het nog gaat lukken qua vakantie! En wat een superpoown :)

Saida zo zeg, 10 maanden... Pfff! Gelukkig kan je al weer wat eerder wat met Rints doen :) heel veel sterkte iig met je herstel, tis niet niks zeg! Kan je het verder ook lekker rustig aan doen? En ooooooh wat een verschrikkelijk lieve foto!!! <3

Ilona whaha het valt nog wel mee eigenlijk :D ben nog behoorlijk actief, heb wel zere benen en voeten enzo maar verder eigenlijk vrijwel nergens last van haha. Iedereen loopt hier maar te zuchten en te steunen dat het zo heet is, maar ik vind het dus nog wel gaan eigenlijk :')
Fijn dat je weer eens lekker hebt kunnen rijden, pfff anderhalve week niet door de regen, da's ook niks zeg!

Michelle super dat Michelle zich zo goed heeft gedragen bij de tandarts :D hmm jij een gaatje misschien, balen!

Welkom terug Nadia! Herken je knappe paardje wel ja :)

Hier een lekker dagje gehad, het was relatief koel met 'maar' zo'n 40-45 graden (vergeleken met gisteren 50 en een sirocco (woestijn) wind). Er stond tenminste weer een gewoon fris zeebriesje, waardoor het best uit te houden was. Ben zowat de hele dag bij de paarden geweest, heb lekker de ukkies gedoucht en een beetje met Kalife gespeeld :) Darius is toch zo'n schatje, hij legde steeds heel voorzichtig zijn neus tegen m'n buik en z'n koppie tegen m'n schouder <3 hij wordt nu toch wel een mooi maatje, schoft zal rond de 1.55 zijn maar hij is van achteren nog wat hoger. Hij kan ook zo staan te genieten van een douche trouwens, mafkees wil ook altijd de slang in z'n mond en gaat dan lekker staan lebberen :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:18

Hahahaha shaggy doet dat ook wel eens :P. En wat schattig van darius :).

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:19

Martine, super dat michelle zich zo goed heeft gedragen.. Het is Samantha.. Last van Zwangerschapskwalen?? haha

Wel fijn dat het vandaag uit te houden was en je lekker bezig ben geweest met de paarden!!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:46

Whahahahah en ik zat nog wel te denken, zal ik Sam of Samantha schrijven, echt serieus! :') whahaha meestal lees ik ook nog wel even na wat ik schrijf maar klikte blijkbaar iets te snel op plaatsen, oeps! Haha nou ja jij hebt je vast ook goed gedragen toch?!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:07

Hahaha nou ik begreep wel wat je bedoelde en dat is het belangrijkste toch. Maar inderdaad ik heb me ook goed gedragen.

Heb net een mail gestuurd naar de puppy cursus, mijn vriend wil wel de paar lessen die ik niet kan wegens de bevalling doen :) Dus dat scheelt weer! Nu hopen op snel mail terug zodat ik me kan inschrijven en dergelijke.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:29

gewoon lekker cursus doen hoor michelle, en fijn dat patrick de laatse paar lessen over wilt nemen
en jij ook bij de tandarts geweest, altijd fijn :n

nadia welkom,

esther , weer heerlijk aan het genieten van haar fijne poon waar ze zo op kan stappen en mee weg kan rijden

martine, ook jij weer heerlijk van je kanjers genoten, en darius wat een kroelkont is het toch ook

mijn verstand kies is eruit getrokken/gesneden bij de tandarts was licht onstoken en er zat een gat in, dus geen klein gaatje maar gewoon een gat
nu aan de paracetamol en hopen dat ik een beetje kan slapen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 07:45

Oeiii dat is pijnlijk! Heb ik ook gehad... Alleen ik mocht eerst een week op een watje met heeeel vies spul bijten om de ontsteking weg te krijgen.... Mocht niet geholpen worden voor zo lang de ontsteking er zat _-:(

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:43

Denise, dat is niet fijn je ver stand kies eruit laten halen. Ik heb ze alle 4 laten weghalen bij de kaakchirurg, maar als het eenmaal allemaal geheeld is is het echt een opluchting!! Voelt een stukje als minder druk ofz. Heb je geen ibrufen mee gekregen? In ieder geval zal het straks al een hele opluchting zijn als die ontsteking weg is en je geen pijn meer heb.

Ja ik heb net de inschrijving ingevuld en doorgestuurd naar die vrouw die erover gaat. Beginnen de laatste week van Augustus met uitloop naar de eerste week van September. Dus allemaal nog afwachten, duurt nog even. Dit was ook gelijk tevens de eerste cursus die ging starten. Veel starten pas Januari. :( Daar heb je dan toch helemaal niks meer aan zover weg als dat dat is.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:56

Auw, pijnlijk Denise := . Gaat het nu een beetje?

Martine, haha nou knap hoor! Ik vind het hier al snel veel te warm met 30 graden, kan je nagaan :P . Ik zag een onwijs leuke foto van Mabroukie met zadel! Was is die knap geworden :9 . En lekker met de paardjes nog bezig, lekker hoor.

Esther, de same here. Rotweer. Wat een heerlijk dier die Shaggy, cool in t koppie 8-)

Maandag voor t eerst weer op Chico'tje.. toen ging die wel fijn. Gisteren met zon erbij was ie echt fantastisch, had ook weer heerlijk gereden <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:20

Michelle oh lijkt me ook zo leuk zo'n puppycursus... Helaas bestaat zoiets hier niet..

Denise jemig wat een ellende, pffff pijnlijk is dat he!! Heb er zelf 1 door de kaakchirurg weg laten halen in Nederland, moest eigenlijk een maand later terug voor de tweede maar heb nooit meer terug gedurfd... Jemig wat een pijn heeft dat gedaan, ze waren nogal zuinig met de verdoving.. Uiteindelijk heb ik die andere hier twee jaar terug weg laten halen zonder er ook maar iets van te voelen haha. Hoe is het je gevallen, viel het op zich wel mee? Nu een paar daagjes last maar dan voel je je vast beter!

Ilona Mabrouk wordt broekie-af he?! Aah super dat Chico zo lekker ging!

Kom ook nog even spammen trouwens :o daar gaan we weer....
[ITP] Zarrouk (AV hengst), Kalife en Darius (berberhengsten) weer!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:19

Martine, ooeeeh mooie spam!!
En wat een temperaturen. Ik ben jaloers, ik wil ooook. Nou ja, nog even wachten. Denk dat we gewoon een last minute boeken.

Denise, auw. Arme jij. Sterkte dr maar mee.

Heb nieuwe foto's van Sintra. Zal zo even spammen.
En moet maar eens opzoek naar een zadel. Moeilijk hoor!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:26

hihi

Afbeelding

Afbeelding
Lekker charmant :')

Afbeelding
Oooh mijn sprookjespaard <3 <3

Afbeelding
Met Guapo.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:27

Ik kan Ninon schutte (http://www.zadelatelier.nl) en van Wijk (http://www.vanwijkzadels.nl/) aanraden! Heb super ervaringen met hun! Ninon levert nu alleen nieuwe zadels die ze zelf aanmeet en opbouwt en van Wijk verzorgt de tweede hands tak ;). Maar zijn allebei hele goede zadelmakers en ook eerlijk. Ze verkopen je niet iets wat niet goed ligt of wat voor jou niet goed is ;).

Foto's zijn ondertussen ook al geplaatst :). Wat is ze gaaf zeg!

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:29

Oh top, bedankt!
Ik wil eerst een wat goedkoper zadel ( tot 1000 euro ). Ze zal over 2 jaar nog 1 keer een veulen krijgen, en daarna is het wel klaar. Dus als ze dan helemaal in vorm en uitgeveulend is, dan wil ik een duurder zadel voor haar kopen met het oog op de toekomst.
Voor nu een zadel die gewoon goed is, en waarvan het niet erg is als ze die over 2 jaar niet meer op kan hebben.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:33

Ik heb bij Ninon toen een tweedehands gekocht voor 450 euro om Shaggy mee te trainen en vervolgens een nieuw zadel aan te laten meten. Heb het zadel nu nog, en het is nog steeds goed. Pas weer even laten checken door van Wijk.... Hebben toen ook gelijk even springzadels gepast maar helaas had ie niks wat voor mij en Shaggy goed lag :P. Even de nieuwe zadels afwachten :).