Ilona: Fijn dat alles goed gaat op je nieuwe werk en ook met Chico natuurlijk!!
Kelly: Ohhh nog maar even en dan is je Kanjer er
. Regine: Misschien heb je ook veel geluk gehad dat je nog wakker was, of dat de hond zo aansloeg.... Vaak mijden inbrekers huizen met honden wel
. Maar het lijkt mij idd ook heel vervelend!Jolynn: Komt zeker door het weer dat frisse
.Lakshmi: Hier gaan mensen juist door de zee om de mok te bestrijden
. Heb ik tenminste van stalgenoten gehoord.... Het zou idd ook heel goed van de zon kunnen komen. Paard van een vriendin van mij heeft dat ook gehad deze zomer, nog nooit eerder last van gehad.... Zij heeft nu speciale beenbescherming die ze om het witte gedeelte kan doen. Zodat de zon er niet op schijnt. Verder kan je het ook insmeren met een zonnebrand (die heb je ook speciaal voor paarden). Nu mijn verhaal
. Ik ben ook even opgestegen naar de roze wolk
. Het ging van de week weer wat beter met mijn rug dus ben weer begonnen met rijden. De eerste keer dat ik er weer op zat was ie echt heel lastig
(maar ja ook een week niet gereden, alleen gelongeerd en gewandeld). Er waren veel mensen uitgevallen in de groepsles bij ons op stal dus Danielle (mijn instructrice) vroeg of ik zin had om mee te rijden. Dus dat heb ik gedaan. We reden uiteindelijk maar met zijn tweeën... Die les heb ik er flink aan moeten werken, want hij was me weer even flink aan het uitproberen. Uiteindelijk ging het wel weer een stuk beter!Nu heb ik gister weer gelest, en het ging echt super!! Hij had de les van de vorige keer onthouden
. Hij ging nu heen waar ik heen wilde en in het tempo dat ik wilde. Af en toe nog wel eens uitproberen door ineens van de hoefslag te gaan, maar over het algemeen was ik hem wel voor
. Hij heeft ook telkens een plek waar die het doet, maar die plek verplaatst weer na dat je er zoveel keer weer langs bent gegaan en hem voor was... Maar ja hij ging ook hele stukken al wat meer ontspannen en liep een stuk fijner als mijn vorige lessen
. Mijn instructrice was ook helemaal tevreden, die vond het gister ook stukken beter gaan als alle andere keren
.

Ik dacht altijd dat zeewater juist baat gaf bij mok..
heb het alleen veel te lang laten zitten, per ongeluk (was weer 10 dingen tegelijk aan het doen) dus wacht nu vol spanning het (opgedroogde) eindresultaat af
.