[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:22

Heidi: Beterschap!! Arme Jesse verkoudheid en de tandjes die doorkomen!
Ilona: Fijn dat alles goed gaat op je nieuwe werk en ook met Chico natuurlijk!!
Kelly: Ohhh nog maar even en dan is je Kanjer er :).
Regine: Misschien heb je ook veel geluk gehad dat je nog wakker was, of dat de hond zo aansloeg.... Vaak mijden inbrekers huizen met honden wel ;). Maar het lijkt mij idd ook heel vervelend!
Jolynn: Komt zeker door het weer dat frisse ;).
Lakshmi: Hier gaan mensen juist door de zee om de mok te bestrijden ;). Heb ik tenminste van stalgenoten gehoord.... Het zou idd ook heel goed van de zon kunnen komen. Paard van een vriendin van mij heeft dat ook gehad deze zomer, nog nooit eerder last van gehad.... Zij heeft nu speciale beenbescherming die ze om het witte gedeelte kan doen. Zodat de zon er niet op schijnt. Verder kan je het ook insmeren met een zonnebrand (die heb je ook speciaal voor paarden).

Nu mijn verhaal :D. Ik ben ook even opgestegen naar de roze wolk :). Het ging van de week weer wat beter met mijn rug dus ben weer begonnen met rijden. De eerste keer dat ik er weer op zat was ie echt heel lastig :P (maar ja ook een week niet gereden, alleen gelongeerd en gewandeld). Er waren veel mensen uitgevallen in de groepsles bij ons op stal dus Danielle (mijn instructrice) vroeg of ik zin had om mee te rijden. Dus dat heb ik gedaan. We reden uiteindelijk maar met zijn tweeën... Die les heb ik er flink aan moeten werken, want hij was me weer even flink aan het uitproberen. Uiteindelijk ging het wel weer een stuk beter!

Nu heb ik gister weer gelest, en het ging echt super!! Hij had de les van de vorige keer onthouden :P. Hij ging nu heen waar ik heen wilde en in het tempo dat ik wilde. Af en toe nog wel eens uitproberen door ineens van de hoefslag te gaan, maar over het algemeen was ik hem wel voor :). Hij heeft ook telkens een plek waar die het doet, maar die plek verplaatst weer na dat je er zoveel keer weer langs bent gegaan en hem voor was... Maar ja hij ging ook hele stukken al wat meer ontspannen en liep een stuk fijner als mijn vorige lessen :). Mijn instructrice was ook helemaal tevreden, die vond het gister ook stukken beter gaan als alle andere keren :D.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:34

Bijlezen moet ik later doen, excuses. Terug in Douz, heb ik erg veel werk aan de was doen en de puinhoop in huis wegwerken, van 2 weken van manlief de neanderthaler. Gelukkig heeft hij het licht weer helemaal teruggevonden en doet hij alles voor de paarden, maar verwaarloost hij zichzelf! :=
Martine dat was een snelle koffie! Zowel ik als Abderrahim waren uitgeput, vandaag pas zijn we weer n beetje op adem.
Wat fijn dat het met Flavio en jou zoveel beter gaat!
Ik zag prachtige en imponerende foto's van een nieuwe barokke bokker! Margot welkom.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:46

Hoi,

Ilona, bedankt. Wat leuk dat je baan en collega's zo goed bevallen.

Kelly dat schiet gelukkig al op!

Regine, wat een eng idee van die inbreker := Wel lekker pliesie op bezoek gehad.
Beterschap :(:)

Eline nog bedankt. Hoe is t nu met Atlas?

Jolynn lekker op Xantha gereden en kleddernat geregend, wat een weer he..

Zilfstar, Stefan lekker bezig geweest met Jippe.. wat een genot!

Martine, balen dat Flaaf mok heeft :\ Ik dacht altijd dat zeewater juist baat gaf bij mok..
Ik moest eigenlijk aan zonnebrand denken dat zag ik v.d. zomer ook bij wat paarden op de wei.
Lieve foto van hem.

Cyrina, leuk hoor dat je voorop staat :)

Saida, t is een soort ontstekingsremmer wat ze er in spuit.
Dit om de vochtophoping tegen te gaan. T vervangt t echte glijmiddel wat erin de peesschede hoort te zitten.
T bindweefsel kan niet inslinken dacht ik, kan alleen operatief.

Thanx!

Laulau, druk druk...

Nadina, aan vakantie toe..

evdpanne op een roze wolk :D

bedouin ook weer terug..

Vanmorgen mijn 1e les met Pablo gehad. Ben net gedouched en heb iig mijn witte vestje aangedaan omdat nichtje het in 1e instantie leuk had gevonden als iedereen in t wit was maar omdat dat geen doen is hebben ze dat maar niet gevraagd.
Zal enorm druk worden vanmiddag. Gisterenaaf waren er al 470 mensen geweest voor handjes schudden.

Edit; heb gisteren trouwens ook zijn vorige baasje gesproken.

Wens jullie allemaal fijne dag toe.

bedouin

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 11:57

Jellie meis, sterkte!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:05

het gaat al wat beter met jesse.
wel nog benauwd maar niet meer zo huilerig.
hij speeld nu lekker op de grond bij de tafel.
hij is nu bezig om al zijn spullentjes op tafel te leggen hahaha.

ik ben alvast bezig om leuke speelgoed en kleertjes tekopen voor hem op de marktplaats.
hij is pas in december jarig maar alvast wat leuks zoeken voor zijn verjaardag kan nooit kwaad hahahaha.
je kan wel allees nieuw kopen maar het is zo duur.
marktplaats is zo toppie voor leuke spullentjes.

kijk dit heb ik voor hem gekocht die gaan we van het weekend ophalen.

http://link.marktplaats.nl/282491642

http://link.marktplaats.nl/278405400

en deze leuke truitje
http://link.marktplaats.nl/284456482

meer reacties heb ik nog niet gehad dat ze mijn bod acepteren.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:35

Pfff jongens, ik heb de puf niet meer op bij te reageren hoor! Maar ik ben er nog wel haha! Alleen in de meeleesmodus!

Ben even mijn haar aan het verven nu, dus over een klein uurtje (als het droog is) weet ik of het gelukt is, haha!!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:50

Esther -> Weer lekker aan het genieten op Shaggies rug!

Marielle -> Sterkte vanmiddag! :(:)

Elise -> En? Heb je het al uitgewassen? Is het gelukt?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:55

Elise: ben je nu al je grijze haren aan het weg werken :+ :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:55

Heidï: Leuke dingetjes heb je gekocht hoor! Bij ons op stal heeft iemand ook altijd zulke leuke kleding voor dr zoontje. Haar moeder werkt in een tweedehandswinkel, en die komt vaak erge leuke dingen tegen ;).
Elise: En is het gelukt? Of ben je spontaan grijs :P.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:57

Heb krullen en krullend haar wordt snel dof! Dus dan gooi ik er weer een kleurtje doorheen ;)

:o heb het alleen veel te lang laten zitten, per ongeluk (was weer 10 dingen tegelijk aan het doen) dus wacht nu vol spanning het (opgedroogde) eindresultaat af :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:02

Hahahaha owww jeej :P

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:06

:= ohoh elise toch.
je kan geen 10 dingen tegelijk doen :P
hoewel alleen als je Elise heet geloof ik _O-

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:08

Ben heel benieuwd hoe het uitpakt... Alleen de bovenkant is veel meer gekleurd zag ik al haha!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:11

Ik vind wel dat je een mooie foto moet plaatsen ;). Kunnen we allemaal het eindresultaat zien :).

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:22

Whahaha... Helaas, ik heb geen fototoestel :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:24

Wanda: Jippe doet echt goed zijn best. En erg stoer van Stefan. Leuk dat alles nu zo goed gaat.

Martine: Ach, wat zielig voor Flaaf. Ik weet niet of het met de temperatuur te maken heeft, of met het zout gehalte in het zeewater. Bij ons is het zo, mok…. hup in het zeewater. Bij Atlas werkt dat ook altijd perfect. Sterkte met hem.

Regien: Jeetje, je verhaal over die inbreker/gluurder, het lijkt wel een spannende film. Brrr, ik doe het je niet na hoor. Even kijken. Haha.
Hoe hoog woon je?

Anouk: 3 of 4 is niet extreem hoor. Ik heb er zo’n 6 a 7 gehad. Daardoor werd ik door haar ook gewaarschuwd.

Cyrina: Gaaf hoor. Gefeliciteerd.

Jell: Atlas doet het op zich goed. Ik ben de laatste dagen niet echt geweest, omdat mijn verzorgster hem doet en ik me niet zo lekker voel. Ook zit ik een beetje opgesloten in huis met mijn dochter. De lift doet het al vanaf vorige week maandag niet en ik woon 7 hoog. Qua werk is hij wel aardig actief, maar hoe hij nu op het land doet weet ik niet. Als ik kom staat hij al te wachten omdat hij weet dat hij te eten krijgt. ;-)

Elise: Ik ben benieuwd. ;-)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:24

Dat is nu jammer ;).

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:14

Suelza schreef:
Whahaha... Helaas, ik heb geen fototoestel :D

IK WEL *-:)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:41

Misschien wordt je wel kaal als je het zo lang laat zitten!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:42

Net zoals de reclame van Cup a Soup ;).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:43

Net weer even wat spannends gedaan :). Ben voor het eerst alleen met Shaggy buiten gaan wandelen, zonder ander paard erbij :D. En dat deed ie ook super braaf! Ondanks dat het zelfs al donker werd! Ben zo trots op hem!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 20:56

Wanneer heb je weer eens foto's van Shaggy?? :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:05

Die moet ik idd weer eens gaan maken, gister zou een vriendin van mij bij de les kijken en wilde haar mijn camera geven. Het regende alleen een beetje erg :(.

Maar ik zal hem van het weekend weer eens op de foto zetten :). Hij begint al een mooie wintervacht te kweken :P.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:06

Margot: Klinkt als een leuke dagbesteding!

Cyrina: Wouw! Gewoon heel tof dat je op de voorpagina staat! Het is gewoon verdiend hoor!

Esther: Wat fijn dat je weer rijden kan nu! En dan even er aan werken en dan de dag er op zo beloond worden. Fantastisch! Shaggy shagg's!!! GROOVY!

Jellie: Hoe was je dag? Mag ook PB hoor! Was het een mooie dienst voor Co? Waren er nog meer mensen in het wit? Ik heb ooit een begrafenis met heel veel rode rozen meegemaakt. Ook heel bijzonder.
En hoe was je les met Pablo?

Heidi: Welke maat heeft Jesse nu? Ik heb mss nog wel wat leuke spulletjes van Mexx en de H&M liggen? Ik kreeg regelmatig leuke kortingbonnen voor de Mexxshop en daar heb ik dus voor Bassie behoorlijk leuk ingeslagen. Ik moet zijn kast nog nakijken. :+ interesse? En volgens mij moet ik hier de speelgoedkast ook nog uitruimen... Bassie is sommig speelgoed echt voorbij gegroeid. Hij wordt in januari al weer 3!

Elise: Wat voor kleur gaat het worden? Oei, ik lees verder! Gekkie!

Debbie of Anita: Maak ff een foto van het eindresultaat en zet die zsm op bokt? :D

Eline: Bij mij heb ik bij de laatste 2 meer echo's gekregen om te controleren of het vruchtje op de juiste plaats zat. Ik heb een baby en een eilijder ingeleverd, kort na de geboorte van Sabrina. Om die reden ben ik een vrouw met risico's... :+ Bij Michelle heb ik een echo gehad met 5 weken, 8 weken, 13 weken en rond de 40e week. Dankzij al die echo's hebben ze bij haar waarschijnlijk een rekenfout gemaakt en is Michelle te vroeg ingeleid. Michelle zat nog helemaal onder het smeer. Maar ja, beter te vroeg dan dat het fout gaat dan maar. Tot nu toe is Sabrina de 'slimste' van de klas qua lezen en ze denkt zelfs al na of een woord eindigt op een t of een d. Best knap voor een kind van 6 lijkt me.

Zo dit was leuk! Yenneke bedankt! Je longeerles was heel leerzaam! Ben je goed thuisgekomen?
Ik heb vandaag Sam aan de dubbele longe lang bekeken bij Yenneke en het ook zelf mogen proberen! Wouw, dat valt tegen! Ik ga voorlopig alleen de stap oefenen om het gevoel goed in de vingers te krijgen. Sam gedroeg zich voorbeeldig. Alles voor een brokje! Ben heel trots op hem! Er gebeurde heel veel op het terrein, omdat het werk was tegengevallen, waardoor ze later klaar waren. En Sam ging gewoon netjes door.

Daarna wat drinken en een lekkere bossche bol. Sabrina, Michelle en Basje waren inmiddels uit school en na even lekker beppen in de keuken hebben we Prince van stal gehaald en heeft Sabrina de nieuwste rage geleerd: "Hoofd-schouders-knie-en-teen" in draf met je ogen dicht op de pony! Haha, wat een lol had ze weer! En Prince overigens ook. Hij onderbrak regelmatig om te checken of er echt niks te halen was bij Yenneke of mij. Ik had echter gewaarschuwd. Prince is een schat van een pony, maar van snoepjes wordt ie heel ondeugend! Het is een snoepkont!

Frank heeft daarna in het halfdonker nog even geoefend met Despi. Hij zal er zelf wel verslag van doen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:14

Fijn dat het zo goed ging met Sam!! En hmmmm Bossche Bol, die zijn zo lekker :).