Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Audesta

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 00:02

Beter julie!

Ik zag hem ook voorbij komen century. Hier in de omgeving is 1 vereniging die Iberische en bijzondere rassen wedstrijden organiseert. Altijd erg leuk maar de komende 2 kan ik helaas niet.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:22

Dat ziet er al een stuk beter uit! Nog even geduld en dan kun je echt weer gaan opbouwen.
Wat gaan jullie snellll, binnenkort even alles bijlezen en reageren!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:14

Wat fijn jenara dat ze er al zoveel beter uit begint te zien én dat je over een week al mag verhuizen!
Audesta, gefeliciteerd *\o/*
Dorien, wat fijn dat ze een maand langer kan blijven, ziet er goed uit!

Gisteren ook weer fijn gereden, Rambo was echt weer mega braaf, totdat iemand van stal voor het eerst 2 paarden naast elkaar in tweespan had gezet en de poort kwam uitgevlogen, nou ik en andere meid in de bak vlogen dus ook :+ Rambo liet zich wel heel braaf terugpakken en bleef vervolgens staan en heb ik hem laten kijken. Die andere meid kreeg haar paard gelukkig ook weer terug en stond naast Rambo te kijken naar de gevaarlijke koets. Daarna paar rondjes gestapt, Rambo weer relaxed maar ik verre van, dus ik ben even afgestapt om mijn zenuwen eruit te lopen, daarna weer opgestapt en fijn verder gereden. Ik heb echt een hekel aan zulke momenten :+ Alleen bij deze kon Rambo er echt niks aan doen, ik denk dat het braafste paard nog zou schrikken hoe die koets opeens voorbij kwam gevlogen :=

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 16:07

Oh wat jammer dat je dan nog zoveel spanning ervaart. Maar fijn te lezen dat je wel een manier hebt gevonden om deze spanning af te laten vloeien. En wat je zegt: Ik denk dat ieder paard wel even had opgekeken.

Onze rijbak grenst aan een fietspad, en er is een klein wandelpad wat langs het water loopt en op dit fietspad uitkomt. Daar komt nog wel eens een mens of hond uitgelopen. Hugo schrikt zich soms ook een hoedje. Onbewust houd ik dit stukje dus zelf ook goed in de gaten en waarschuw Hugo als dat nodig is.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 16:51

De reactie was heel normaal en de andere persoon vloog nog meer dan mij, hij stopt wel meteen als je hem terugpakt, dat scheelt al veel, anders was ik ernaast beland :+
Maar ja ik moet dan zelf even zorgen dat ik die bibbers niet terug overbreng :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 17:01

Tarzan

Misschien helpt het voor je om zelf rescue van Bach te gebruiken?!
Pastilles heb je ervan , doe ik zelf ook als ik onder zadel met Cam wat wil doen. Al zit het misschien tussen mijn oren

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:58

Goeie tip, kan het altijd eens proberen!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:13

Ik dacht vandaag, ik ga eens wandelen met Rambo, nooit gedaan maar het was zo’n lekker weer. Toevallig was er een stalgenootje op stal die wel mee wilde gaan wandelen. We hebben genoten en Rambo was mega braaf <3
Afbeelding
Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:28

Lekker was het he? Ik heb zelf les gehad en de hengst nog gereden. Weer veel geleerd.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:26

Gezellig <3

Ik heb gewerkt en gepoetst dus te weinig meegekregen van het lekkere weer :+ ik vind het wel top dat het overdag droog is en dat de regen die valt, ‘s nachts valt :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:27

Echt he, heerlijk is dit. Het is iig vroeger voorjaar dan vorig jaar _O-

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:30

Audesta schreef:
Echt he, heerlijk is dit. Het is iig vroeger voorjaar dan vorig jaar _O-

Niet te vroeg spreken :')

Dadelijk is het zo een "kijk mensen, dit is wat jullie HADDEN kunnen hebben, mooi toch? Hier; natte zomer"

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:37

Ohja sorry *klopt af*

Ik moest wel lachen hoor, had dus les bij mijn instructie en na de les mijn eigen merrie even daar op stal gezet om haar hengst te rijden (1.68) en daarna mijn merrie weer gezadeld om naar huis te rijden (1.60) en dat was toch best een groooooot verschil hahaha.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:44

Ja herkenbaar hahaha! Had een paard van 1.72 en Peet is 1.62. Toen ik ze nog beide kon rijden was dat verschil echt immens groot. Peet voelt dan echt als een kleine pony _O- Terwijl het maar een paar cm zijn!

Fijn dat het leerzaam was!!!

Hier echt compleet de motivatie verloren voor alles paard gerelateerd... Weet niet waarom. Ga nu gewoon lekker met hem wandelen en poetsen. Geen druk en gewoon genieten van mijn lieve Petemans. Hopelijk komt het dan weer terug! Mis het rijden namelijk wel, terwijl ik tegelijkertijd wil stoppen?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:52

Oh ik herken dat wel, ik had dat eind vorig jaar na alle ellende. Bij mij begint dat net terug te komen, mede omdat ik het paard waar ik de minste klik mee ervaarde heb verkocht en omdat alles weer een stuk behapbaarder en zorgelozer is zonder zieke paarden of teveel paarden :')

Ja andersom is het verschil er ook wel maar dan vooral van uh jezus wat is alles groot. Zijn hals is ongeveer evenveel paard als mijn hele merrie _O-
En inderdaad terug naar kleiner was dat ineens echt een pony met achterlijk veel wendbaarheid ook :+

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:32

Jeetje ziet er al een stuk beter uit Jenara! Nog heeeel even doorbijten.

Heerlijk _Tarzan zo'n wandeling! <3

Dorien jullie zijn ook echt heerlijk bezig samen, volg je nog op insta en ziet er heel fijn uit allemaal.

Century jullie maken ook enorme stappen de laatste tijd, komt helemaal goed met jullie!

Ik lees nog steeds bij elke keer, ik had meteen een dag later al een verzorgpaardje (waar ik maanden geleden ook ben gaan kijken). Geen Spanjaard maar zeker niet minder leuk. Ooit komt er nog een van mezelf als ik klaar ben met studeren etc.
Sta nu op zooo'n heerlijk plekkie, PP met allemaal wit zand gestort op de giga track en echt een paradijsje.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:37

Super Snoraly , hopelijk nu een plek waar je zorgen wel gewaardeerd worden

Ik ben ook blij met onze huidige plek

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:39

Fijn, iedereen weer op zijn plek. Ik heb er ook helemaal zin in dat ze hier de bak komen doen en de platen mooi voorin leggen voor een fijn voerplein. en zo stap voor stap verder bouwen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:40

Ja Audesta
Super
Als ik me goed herinner ken ik je plek van eerdere berichten hier of op FB en heb je een schitterend plekje
Droom voor paarden .
Veel succes met alles

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:44

Thanks! Vorig jaar was dramatisch na 9 maanden regen maar goed dat heeft er wel voor gezorgd dat we toch dingen weer anders (zijn) gaan doen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:44

Ja Peet is natuurlijk een goede tijd kreupel geweest. Meerdere dingen tegen gekomen en behandelt. Telkens weer eventjes goed en toen toch weer terug kreupel. Als hij nu weer terug kreupel zou worden is het klaar. Die spanning is gewoon vreselijk. Ondanks dat hij nu goed loopt, kan ik hem haast kreupel voelen en kijken. Ik hoop nu door gewoon rustige dingen te doen dat hij goed blijft en mijn hoofd beseft dat hij gewoon goed is.

Aah fijn Snoraly!!!

Fijn dat de paarden verhuist zijn Zinzi! Klinkt als een hele verbetering!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:46

Ja ik snap dat wel. Je kunt er zoveel plezier van hebben van deze mooie hobby maar ook zoooooveel zorgen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:47

Ja precies dat! Het plezier kan zooo groot en intens zijn, maar de zorgen… Moet even beseffen dat we nu gewoon echt mogen opbouwen en genieten

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:53

Die regen vorig jaar was ook echt wel dramatisch veel. Ik weet dat ze hier nog een lading zand gaan storten aan de andere kant van de track. Die kan nu nog wel nat zijn met flinke regen maar gelukkig vrij snel droog. Maar qua kosten lijkt me dit ook vrij heftig :')
Mocht iemand benieuwd zijn kan ik wel even de paardeninsta delen via PB.

Snap ik ook heel goed hoor Flubberboot, lijkt me ook gewoon naar die spanning en het constante zorgen maken erover. Blijft toch een beetje boven je hoofd hangen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:54

Wat een fijne berichten allemaal *\o/*

Dank Snoraly, leuk dat je me volgt en gefeliciteerd met je nieuwe bijrijdpaard.
Krijgen we, ondanks dat het geen PRE is, een fotootje te zien van hem/haar?

FB, gewoon lekker even blijven doorteuten in je eigen tempo, op je eigen manier.