Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 08:42

Jeetje heel veel sterkte ;(

Elisa2

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:19

Nouja...hoe kan dat dan? jemig..heel veel sterkte. Ben benieuwd wat er uit de autopsie gaat komen.

Ik heb wat minder goede ervaringen met stal Buitengewoon..{geen eerlijk verhaal, kreupele paarden laten lopen etc.} Je kunt er wel een paard kopen, maar houd je oren en ogen goed open en laat zelf goed keuren.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:27

Het is een handelsstal, zie op marktplaats steeds dezelfde stallen met veel paarden, op het eerste gezicht, prachtige paarden voor weinig geld...maar zie ook vreemde beenstanden, ongelijke hoeven, erg korte ruggen, magere paarden...ook al ben je duurder uit, maar ik zou toch gaan voor de duurdere en betere handels/fokstallen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:27

Zsa zsa, wat een ellende, giftige plant hooi? Of alleen de zaden ervan?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:17

Indestal schreef:
Zsa zsa, wat een ellende, giftige plant hooi? Of alleen de zaden ervan?

Nee al een veel eerder ontstaan probleem.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:24

Je maakt me wel nieuwsgierig... En dat bedoel ik niet rot hoor, maar ik leer graag. Wil je het delen straks, als de autopsie gedaan is?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:38

Zodra ik kan zal ik er iets meer over vertellen :)

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:33

Wat vreselijk nieuws Zsazsa! |(

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:02

Ohhh wat verdrietig Zsazsa ;( . Heel veel sterkte

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:19

Oh wat verschikkelijk Zsazsa, heel veel sterkte!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:34

@MissDD: hier wordt engels gereden. Afijn, zitten, sturen en gaan met die banaan :’)

@Lollieloes: hier wordt bitloos gereden. Momenteel met Marjoman kaptoom, maar heb net een FRA Pardoes gekocht.

@KarinLF: gewoon enkele stallen met PRE’s bezoeken, testen en de juiste kiezen :) Ook onder de PRE’s zitten er enkele koele kikkers, je moet gewoon goed zoeken naar hét paard dat bij je man past. Mijn übersensibele PRE is net een goede match met mijn ‘groene’ echtgenoot. Wel héél belangrijk dat je bij een GOEDE stal gaat kijken, want er zit (net als bij elk paardenras) heel wat onheil tussen…

@Indestal: ooooh dat is zonde zeg :( Wij zijn nu ook op zoek naar een barok hoofdstelletje voor Cadénas (bitloos). Ik ga hier de zadelkamer eens uitruimen want heb zo’n 10 bit-hoofdstellen liggen, maar geen enkel paard wordt hier gereden met bit. Past niet of ze vinden het niet aangenaam, altijd wel wat met die paarden haha!

@_Zsazsa_: oooh jeetje, veel sterkte met het verlies ;( Ik ben benieuwd waaraan het lag... Je was er zo dol op…

Even een vlugge update over Cadé.
In het grondwerk doe hij SUPER zijn best, iets té enthousiast waarbij hij alles door elkaar haalt :') , dus werkpunt is: rust en ontspanning.

We zijn ook met hem gestart onder het zadel. In stap ging dit de eerste keer heel stroef. Steeds stil staan of achteruit stappen, hoofd hoog en arm ding begreep er niks van. Ondertussen heeft mijn man er 5x opgezeten, waarbij hij nu lekker ontspannen door de piste kan rondwandelen. De afgelopen 2x hebben we de draf-knop getest. Zondag gaf dit als resultaat heel wat venijnig gedoe: hoofd hoog, oren plat, bijten naar mijn man zijn been en heel wat getrippel/bok/huppel/mini-steiger.

Ik had mijn man aan de longe zodat hij enkel ligt contact met de teugels moest houden en verder gewoon lekker ontspannen. Dit heeft zijn vruchten al afgeworpen. Gisteren gaf enkel de eerste draf-pas een opwaartste huppel. Verder nog strakke oortjes in het drafwerk, maar hals begint te zakken, af en toe een pas ruimer, dus beetje bij beetje komt het met hem wel goed. Tijd heelt alles en dit paard heeft echt tijd nodig :) Hij wordt dan ook de hemel ingeprezen als hij iets goed doet of als hij loslaat en dan zie je hem echt denken: 'IK? Goh, bedankt!'

Het is heel bijzonder om te werken met dit dier. Zoveel issues, zoveel verandering, zoveel werk nog te doen, hij is bijzonder. Zou me geen dag meer zonder hem kunnen voorstellen. Hij zorgt voor veel gelach en gehuil, diepe slaap en slapeloze nachten, net zoals mijn huidige Haflingermerrie Zyta. Donderstenen eerste klas, maar King and Queen. Ja ja, ik heb een olijk duo op mijn weide staan :)

Hij is nu bijna 5 maand bij ons, en voor ons beide gaat het als een sneltrein. We 'kunnen' elkanders tempo niet volgen, maar de wil is bij beiden heel groot. Stiekem wilde ik even kunnen kijken waar we over een jaartje kunnen staan.

Sorry, ben te verliefd op dit paard...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:57

Dankje allemaal.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit als je in België paarden koopt qua formulieren?
Ik heb echt altijd gedacht dat geldig paspoort plus chip voldoende was voor import. Is dit ook zo? Of komt er meer bij kijken?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:06

In België zit ik nog een formulier bij wat ingevuld moet worden. Ik kom even niet op de naam, was dat niet mutatie formulier?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:12

Afbeelding

Voor iedereen hier fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2017 met jullie PRE's!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:02

LolliLoes
ik rij met een dubbelgebroken bustrens :)

Little Gift
OOh wat fijn <3

KarinLF
Inderdaad net wat de rest hier zegt :D
Je kan altijd de mijne eens proberen maar ik zie dat je niet echt in de buurt woont :P

ZsaZsa
wat vreselijk nieuws :/
Hopelijk wordt dit snel opgelost hoe dit kon gebeuren..

Mi Amore
hahah dat heel enthousiast zijn dat ken ik ook van ergens :+
Wat geweldig dat hij het zo doet ! Heel veel belonen helpt inderdaad heel goed :D

In verbant met de papieren..
Ik woon in België en paard is ook in België gekocht en heb een Equipas (omdat hij geen papieren heeft) + de carta titulariat? Dat groen documentje van toen hij van Spanje kwam

keeyzie
Wat een leuke foto! :D

Ook voor jullie allemaal een zalige kerst en een fijn eindejaar !

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:01

Nou ik kan wel zeggen waar de merrie aan ingeslapen is. Ze had een scheef staande kies in de bovenkaak waardoor de Kies in de onderkaak vrij spel heeft gehad om door te groeien in de bovenkaak met alle pijn en ongemakken met eten van dien. Dat is compleet gaan ontsteken tot aan de sinus toe. Vervolgens is dat zo erg geworden dat er meningitis is ontstaan waaraan ze dus zo snel achteruit op is gegaan waardoor we haar moesten laten gaan. Dat is een lang verhaal kort. De verkoopster wil er niks van geloven en blijft mij de schuld geven en hangt complete leugens op via de app. Dus ik heb een advocaat ingeschakeld. Ze zielig zo'n handel over de rug van een ziek paard. Gelukkig heb ik een veeartsen rapport waarin staat dat dit een verborgen gebrek was.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:33

Wow.. al een geluk dat je de dierenarts bij je hebt.. dit is idd een verborgen gebrek en kon ze onmogelijk opgelopen hebben bij jouop zo'n korte tijd.. hopelijk geeft ze toe en komen jullie er goed uit!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:38

_Zsazsa_ schreef:
Nou ik kan wel zeggen waar de merrie aan ingeslapen is. Ze had een scheef staande kies in de bovenkaak waardoor de Kies in de onderkaak vrij spel heeft gehad om door te groeien in de bovenkaak met alle pijn en ongemakken met eten van dien. Dat is compleet gaan ontsteken tot aan de sinus toe. Vervolgens is dat zo erg geworden dat er meningitis is ontstaan waaraan ze dus zo snel achteruit op is gegaan waardoor we haar moesten laten gaan. Dat is een lang verhaal kort. De verkoopster wil er niks van geloven en blijft mij de schuld geven en hangt complete leugens op via de app. Dus ik heb een advocaat ingeschakeld. Ze zielig zo'n handel over de rug van een ziek paard. Gelukkig heb ik een veeartsen rapport waarin staat dat dit een verborgen gebrek was.

Och wat erg, het zou zo simpel te voorkomen zijn geweest als de tandarts er gewoon eens eerder bij gehaald zou zijn.
Sterkte hoor :(:)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:20

Och wat sneu Zsazsa! Voor jou en voor de merrie. En bah, wat een waardeloze verkoopster :n
Wat moet die merrie een pijn hebben gehad |(

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:41

Jeetje Zsazsa wat erg. Ook erg sneu voor de merrie, arme beestje zal behoorlijk pijn gehad hebben.
Hoop dat je er alsnog uitkomt met de verkoopster.
Sterkte ermee!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:44

He wat erg, dat kan toch ook niet gemist worden? Paard moet erg ziek zijn geweest bij haar.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:45

Heel verdrietig allemaal :( Vervelend ook deze nasleep, wetende dat je de merrie er niet meer mee kunt 'redden'. Hopelijk zijn de andere paarden wel écht gezond. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:32

Wat een vreselijk naar verhaal, arm dier.... En arme jij....

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 01:14

Oh wat vreselijk sza sza, goed dat je hier werkt van maakt!
Ben ooit bij desbetreffende handelaar naar paarden gaan kijken, niet al te beste ervaringen. Meer info via PB eventueel.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 08:23

PB mag altijd Keeyzie.
Echt een malafide handelaar is ze.
Ze verdraait alles maar dan ook alles wat je zegt.
Misselijk als mensen zo geld willen verdienen.