[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:57

Fijn Cloris +:)+

Martine, Flaaf ook een macho haha.. Fijn dat t goed gaat met de andere hengsten zij aan zij..
Bedankt he. Ja t leek me wel beter om iig wat om handen te hebben. Toen mijn vriendin begraven werd, zaten we echt zo te wachten en had ik echt heel de ochtend de zenuwen..
Probeer er nu anders mee om te gaan.

Ik mis al een aantal dagen de nodige barokke bokkers..

Machonito

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:01

Ik ben een beetje verkouden en Marcel ook en Jesse ook hij huild nu er veel nu hij het erg benauwd heb en zijn boven tandjes komen ook nog eens door dus dubbel op bij hem.
dus heb ik weinig zin om achter de computer tezitten bokken.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:44

Margot, welkom, prachtige paarden! Mooie band ook met je Welsh of niet? Die PRE is gaaaaf :~ . Plaats vooral je verhalen, ervaringen en foto's. Zijn we dol op hier ;) .

Cloor: Jeeh, goed nieuws!

Jellie, goed hoor!! Positief blijven nu... echt petje af.. :(:) . Wel fijn dat pablo zo goed gaat en bevalt. Lekker lessen, helpt voor de afleiding!

Eline, arme Atlas.. :(:) Hoop echt dat hij er nog bovenop komt, maar zijn leeftijd speelt ook een grote rol.. Succes ermee. :(:)

Martine, ik wordt helemaal blij van je berichten over Flaaf. Hij gaat stukken beter he ? :D

Nou hier gaat ie lekker. Op mn nieuwe werk begonnen :D ! Wat echt super bevalt. Hele leuk baan en lieve collega's *D .
Ook Chico gaat geweldig. Super dier om mee te werken :+: Ben echt dol op hem.. Gisteren ook weer heerlijk gereden en we lessen volop.
Gaat dus helemaal goed hier op een grote roze wolk :D !

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:58

Wat een leuke reactiers allemaal. Volgens mij i gezellig hier! Ben alles een beetje aan het lezen, maar het is veel. Ga wel gewoon vanaf nu reageren.

Martine: leuk dat je ook met Parelli bent begonnen, daar moet je ongetwijfeld heel veel plezier aan gaan beleven. En je berbers zijn gaaf, ik heb ze altijd zo mooi gevonden.

Ilona: allemaal? Dan overspoel ik het topic nog een keer denk ik. :P Ik denk dat ik weleen goede band heb met mijn lieverds. Probeer ze in ieder geval zo goed mogelijk te begrijpen. Chico is leuk! En fijn dat je nieuwe baan zo bevalt. Watvoor lessen doe je met hem?

mirol3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:03

lakshmi schreef:
Merel: hoi, wat een leukerd jouw Don Diego :) wat een gedoe zo bij die keuringen, betekent dit dan ook dat hij nooit mee mag doen :o? niet zo veel ervaring met keuringen...

Hey, Don moet gewoon weer de basisenting opnieuw krijgen dus ik volgend jaar weer een poging doen :)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:16

Hi dames..

Ik lees nog wel mee maar van posten komt even niet zoveel meer.

Aantal nieuwe mensen met mooie paarden :~

Hier is het druk.. Adorno komt ook over 10 nachtjes slapen eindelijk naar huis!

Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:41

Hee Bullymonster leuk dat je je hebt aangemeld in het topic! En nu heb ik toch al mooie foto's vanje paarden gezien!

Ja Kelly zie je, het aftellen gaat nog best hard joh! Nog heel even... wij slepen je er wel door!

Cloris fijn die goede berichten van Piropo! Gelukkig maar, ik was bang dat je er wel even zoet mee zou zijn maar dit is goed nieuws!

Heidie beterschap! Het heerst, er zijn echt veel zieke en helaas ben ik zelf ook niet lekker. Ik heb nog nooit zo wit gezien! Maandag was ik werken, zegt me collega Gien, je ziet zo wit als een ... als een blokfluit van blankhout...
hmmm en bedankt whaha!

Nou ik had me het nachtje wel zeg! Er is een inbreker, nouja geen inbreker maar een gluurder of een of ander vaag persoon op me balkon geweest. Aangezien ik niet helemaal fit ben kon ik gister avond de slaap niet vatten omdat ik overdag al heel wat uurtjes had geslapen. Zo zat ik om kwart voor een nog met een vriendin op msn een filmpje op moviemaker in elkaar te draaien die af moest als je er eenmaal aan begint he. In eens begint mijn hond enorm te blaffen en al ze haren stonden overeind, zag ik in het licht van buiten een schim op me blakon en na wat klingklong klang was het stil. Ik alle lampen uitgedaan, mes gepakt en me luxaflex in een keer opengetrokken.... niks te zien.... me hart zat echt in me keel jonge, ik hoorde em gewoon zelf kloppen zo hard ging die! Ik even blijven zitten met een duitse herder die zeker 15 cm was gegroeid van alle haren overeind en heel zacht rrrrrrrrr uit de keel kwam... toen ben ik nog even buiten gaan kijken, niet dat ik dat graag wilde maar wolke moest er nog uit die nacht... mes mee... hahahaha... niks gezien..., uiteindelijk toch maar weer gaan slapen, maar eerst alle sloten gecheckt. alles dicht!
Vanmorgen waren er toch wel een aantal zaken dat ik dacht hmmmmm .... Heb ik toch maar even de pliesie gebeld, heb ik mijn buurtplicht weer gedaan. Die kwamen meteen kijken maar nergens braakschade gelukkig. Men die ene pliesieman was wel een lekker ding zeg! Zit ik hier met piekhaar en een in en in wit ziek gezicht... balen!!
Laatst bijgewerkt door regine op 07-10-09 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:42

Wanda: Wat goed dat het zo lekker ging. Jij en Jippe gaan echt hard vooruit.
Hij heeft een dip ofzo. Het ligt niet aan de wei, het maakt niet uit waar hij staat.
Eerst wil ik hem zelf even doormeten met mijn biosensor en anders laat ik z’n bloed testen, of hij iets te kort komt. De homeophaat heeft hem pas genezen verklaart, maar hij krijgt nog wel medicijnen voor zijn evenwichtsorgaan van het virus wat hij laatst had. En hij krijgt antibiotica, vanwege zijn tong. Misschien moet ik eerst even wachten of het helpt als hij dat niet meer krijgt.

Anouk: Dat hoorde ik van een vrouw bij ons op stal. Haar man maakt die dingen en haar zoon is dyslectie’s.

Margot: Welkom hier. Leuke paarden heb je. Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik wel bij je willen lessen. De interesse’s zijn in ieder geval hetzelfde. ;-)

Jell: Sterkte vandaag. Ik denk aan jullie.

Cloris: Wat fijn dat de hoeven toch goed gaan. Heb je er zelf ook een goed gevoel bij?

Heidi: Sterkte met het thuisfront.

Ilona: Dank je. Naar zijn leeftijd kijk ik niet meer. Het is verder een beresterk paard. Tot nu toe is hij over de gekste dingen heen gekomen. Meerdere malen zagen da’s geen heil meer in hem en tot ieders verbazing kwam hij er steeds weer boven op. Het is een vechtersbaas, oud of niet.
Lekker dat je werk je zo bevalt. En dat Chico ook zijn best blijft doen. Je mag wel huur gaan betalen voor die roze wolk. ;-)

Kelly: Fijn dat hij snel weer thuis is.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:24

Ben ik weer even, heb het helemaal druk!!

Jellie, fijn dat het goed gaat met je nieuwe paardje!!

Nieuwkomers welkom!!

Kelly, aftellen maar!!!

Ik heb gisteren weer op Xantha gereden, ben kleddernat geregend.
Bah, maar het ging wel goed alleen was ze in het begin een beetje hupsig.
Elise is er even op gestapt en heeft het hele frisse er even uit gereden.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:27

Hallo nieuw komers :wave:
wat mooie paarden hebben jullie. :D

Regine je heb dus ook lekker kou gevat en de vermoeidheid erover heen doet gewoon je das om. :(:)
Marcel had eventjes op de tocht daar gestaan in de hal hij deed al zijn kraag omhoog en zijn capisjon omhoog maar helaas hij voelde s,avond het opkomen in zijn keel en de volgende dag alle 3 ziekjes. :(:)

maar schikken hoor dat je een engerd op bezoek kreeg
gelukkig heb je nog een goede waakhond :o
heb je nog wel kunnen slapen vanacht.

Kelly nog 10 dagen dat word echt aftellen hahhaaha 8-)
wat een knappe foto. :D

Jolynn lekker he en buiten bak als het regend. :(:)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:05

Verd.... Hele reactie geschreven en POEF! Weg :( :( :(

Dus: Mooie nieuwe paarden gezien hier. Welkom aan alle nieuwelingen

Snowy: Ja die antibiotica kan erin hakken natuurlijk. Onze poes had laatst een kuur en die herkenden we ook niet terug. Wilde wel bij ons liggen maar niet aangehaald worden... En misschien heeft ie pijn aan zijn tong? Pijn kan ook het gedrag behoorlijk beinvloeden. Ik duim voor je hoor. Sterkte!

En ja met Jippe gaat het idd lekker. Vandaag heeft Stefan veel met hem gedaan. Uit de wei gehaald (met mij, ik had einde van touw vast ;) ) , gepoetst, gelopen in de rijbak (mooi gezicht hoor zo'n mannetje van 128 cm met in de ene hand zo'n hele bult longeerlijn in lussen en met zijn andere hand een paard van 158 cm geleidend) en ik mocht niet meelopen. Dus heb lekker toegekeken. Met het erop doen van sjabrak en voltigesingel gaf hij bijna geen krimp (1 pasje naar voren!) maar dat kwam misschien ook omdat Stefan ernaast stond en 2 jonge meiden bij zijn hoofd (aandacht :Y) ). Portugese stijgbeugels eraan *D en het Friese halster om :D want dat vindt Stefan zooo mooi.

De eerste 2 pogingen van Stefan om via de kruk op te stappen mislukten, want Jippe deed pasje opzij/ terug. Maar derde keer ging het prima (zonder geschreeuw dit keer, want hij deed het zelf, met klein hulpje van mij). Jippe deed dat zonder bit in, aan het halster, zonder druk op de longe! Echter super hoor. Stefan heeft zo'n 30 minuten gestapt (op de hoefslag en mama sjokt mee, op de volte om mij heen, zonder zweep ofzo. Puur op mijn stem en armgebaren!)

Kelly: aftellen maar! Sterkte daarmee.

Regine: beterschap. En Creepy hoor zo'n schim brrrrrr. Ben blij dat je een DH hebt. Ik ben zelf ook errug blij met mijn grote zwarte Labje. Gaat de poltie nog extra patrouileren ofzo?

Machonito: Ook al in de lappenmand en dan Jesse met de tandjes... Dat is zo zielug he als ze dat hebben. Momenteel is Stefan ana het wisselen. Er zit er 1 heeeeeel erg los maar hij durft hem er niet uit te halen. Hij kwijlt soms net weer als toen hij baby was :D

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:07

Tja, niet lekker maar daar staat tegenover dat de bak altijd goed te rijden is en de paarden lekker de hele dag (ook in de winter) buiten kunnen staan.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:53

Marielle: hoe is het vandaag gegaan? Vast een heftige dag geweest.. Even rustig aan nu he.. Hopelijk heb je vanochtend even goed je gedachten kunnen verzetten met de les..

Heidi: hmm alle ellende tegelijkertijd..

Ilona: jaaa hij gaat nu zo goed.. er is ineens echt communicatie :) alleen heeft hij nu mok! ;( Chico gaat goed dus? Nieuwe baan begonnen, leuk! Fulltime? Ooow op die datum ben ik wel in NL trouwens :D alleen geen paard..

Margot: ja hij lijkt het allemaal erg interessant te vinden :) voel me er zelf ook goed bij, gewoon de tijd ervoor nemen :) nu mag ik hem toch al overal aanraken dus dat is wel makkelijk :D hoe lang ben jij er al mee bezig?

Merel: hehe ok, gelukkig maar. Hier beginnen ze zich pas net te realiseren dat het misschien niet heel dom is om je paard te enten, het is voor hier relatief ook erg duur dus weinig mensen doen het..

Kelly: ieeeh je zal wel steeds zenuwachtiger worden :)

Regine: jeeetje! Je zal je wel rotgeschrokken zijn zeg.. Goed dat je de politie nog even hebt gebeld! (jammer dat je je haren niet had gekamd :P ) beterschap nog!

Kom net bij de paarden vandaan, wilde wat parellien met Flaaf, stond hem eerst rustig aaien overal enzo, tot hij me een duwtje geeft met zijn hoofd en zijn achterbeen optilt: mok :( arme jongen, het was vol met vliegen die om zijn beentje heenzoemden en hij voelde zich er echt niet lekker bij.. Het deed hem best pijn geloof ik, hij probeerde te jeuken maar kon er niet goed bij. Eerst was hij een beetje zenuwachtig toen ik ernaar wilde kijken, maar toen heel rustig ernaartoe gewerkt en hem gezegd dat ik hem wilde helpen, toen liet hij me zo van dichtbij kijken en het zand eraf wassen, drogen, en insmeren met babyzalf. Hij hield zelf zijn voetje omhoog stil op dezelfde plek zodat ik er goed bij kon.. Toen ik klaar was kwam hij echt bij me staan, knuffelen.. :+: nu ben ik echt elke dag blij dat hij nog bij me is :) :)
Iemand tips voor behandeling van mok? Waarschijnlijk komt het dus door het zoute zeewater.. In zijn box staat hij op zand, zijn box blijft ook altijd wel goed droog.
Het is dus voornamelijk aan de rechterkant, maar op de foto zie je dat de linkerkant ook een beetje geirriteerd lijkt.. http://farm4.static.flickr.com/3526/399 ... 4c6613.jpg

Zo staat ie me dan aan te kijken...
Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:01

regine schreef:
Nou ik had me het nachtje wel zeg! Er is een inbreker, nouja geen inbreker maar een gluurder of een of ander vaag persoon op me balkon geweest. Aangezien ik niet helemaal fit ben kon ik gister avond de slaap niet vatten omdat ik overdag al heel wat uurtjes had geslapen. Zo zat ik om kwart voor een nog met een vriendin op msn een filmpje op moviemaker in elkaar te draaien die af moest als je er eenmaal aan begint he. In eens begint mijn hond enorm te blaffen en al ze haren stonden overeind, zag ik in het licht van buiten een schim op me blakon en na wat klingklong klang was het stil. Ik alle lampen uitgedaan, mes gepakt en me luxaflex in een keer opengetrokken.... niks te zien.... me hart zat echt in me keel jonge, ik hoorde em gewoon zelf kloppen zo hard ging die! Ik even blijven zitten met een duitse herder die zeker 15 cm was gegroeid van alle haren overeind en heel zacht rrrrrrrrr uit de keel kwam... toen ben ik nog even buiten gaan kijken, niet dat ik dat graag wilde maar wolke moest er nog uit die nacht... mes mee... hahahaha... niks gezien..., uiteindelijk toch maar weer gaan slapen, maar eerst alle sloten gecheckt. alles dicht!
Vanmorgen waren er toch wel een aantal zaken dat ik dacht hmmmmm .... Heb ik toch maar even de pliesie gebeld, heb ik mijn buurtplicht weer gedaan. Die kwamen meteen kijken maar nergens braakschade gelukkig. Men die ene pliesieman was wel een lekker ding zeg! Zit ik hier met piekhaar en een in en in wit ziek gezicht... balen!!

Nou dapper hoor! Ik zou allang onder mijn dekens verstopt zitten! Frank is ook al zo'n held die gaat kijken. En dan zit ik weer in angst dat hem niks overkomt. Wij hebben in de omgeving ook behoorlijk last van inbraken. Om die reden is ons huis nu 'professioneel' beveiligd. Alleen moet ik nog leren onthouden om het ding aan te zetten. :+
Sterkte hoor, hopelijk komt ie niet meer terug!

Kelly: Jaaah, nog 10 nachtjes!

Eline: Ik zal mijn meiden tzt waarschuwen. Voor mij is het te laat. ;) Maar ik heb er hooguit 3 of 4 gehad. Mijn verloskundige was er ook op tegen.

Debbie: We zullen maar denken: Alle zegen komt van boven!

Martine: Dat is een interessante site! Ga er zeker mezelf in verdiepen, maar voor nu even alleen longe... Thanxx!
En mok, daar plaste mijn schoonpa en de vader van een schoolvriendje altijd overheen. Zij konden goed mikken. Urine schijnt te helpen.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:52

Whahahahah, ja dat zullen we dan maar denken,anouk

Martine Weet je zeker dat het mok is en geen zonnebrand?

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:08

Kelly: wat is Adorno een prachtig paard, wow! Moet super zijn dat je hem dan eindelijk bij je hebt.

Regine: Dankje! Heftig nachtje! Eng hoor. Altijd jammer dat knappe kerels op verkeerde momenten langskomen.

Snowy: Ik weet je naam niet, misschien ben ik nog een keer in de buurt hoor, kom nu ook overal wel een beetje.

Wanda: zo geweldig vind ik dat, een klein kind met een groot paard, wat ook nog een luistert.

Martine: Mooie foto van je knappe peerd. :9 Ik ben met Parelli denk ik nu ruim 2 jaar bezig en ben eind level 4. Maar ik ben ben een diehard, doe het ruim 40 uur per week en volg veel clinics.

Vandaag was een leuke dag. Lekker met Bully lopen tutten en geweldig gereden met Aliso, man is wat is dat paard slim, lief en gemotiveerd. Het ging zo goed. Later heb ik hem nog even Spaanse pas geleerd wat er ook meteen inzit na de eerste keer. En natuurlijk heerlijk woest in de wei gespeeld. Een springen, rennende wilde grote grijze los naast me. :D Nu verder vrolijk bankhangen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:24

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:03

:o :D

Ik heb het zelf ingestuurd hoor..ze hebben me niet opgespoort ofzo.

Ik heb nog een tijdje getwijfeld, want ik zit eigenlijk voornamelijk alleen op dit deel van bokt. Aan de andere kant dacht ik; het geeft wel weer bekendheid aan de PRE, mocht het stukje uitgekozen worden/ belangrijk genoeg zijn.

Maar het kwam er op :wow:

Is eigenlijk best een beetje schrikken dat het er echt opstaat :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:07

Jaaa zag het net ook.
Ah leuk toch joh! Je mag er trots op wezen en wat mij betreft hoort het gewoon op de voorpagina!
't Is toch een Bokker die dat gehaald heeft en nog 1 van onze barokke Bokkers ook.
Dussehhhh Proficiat nogmaals hoor!

Geniet van die roze wolk!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:34

Wanda -> Jij en Jippe gaan lekker!

Margot -> Welkom hier! :+
Je hebt 2 hele leuke paarden zo te lezen en te zien aan de foto's!

Marielle -> Ik heb even opgezocht hoe het nu precies zit, vind ik altijd erg interessant om te weten. ;)
Het spul wat nu in de peesschede is gespoten, moet dat er voor zorgen dat het overmatige bindweefsel inslinkt?
Zoals ik het begrijp uit jouw verhalen kan zo'n spuit dus niet voorkomen dat er de bindweefselvorming wordt gestopt?

Heel veel sterkte voor morgen. *knuf!*

Martine -> Ik kan het helaas niet zien op de foto, maar zie idd wel vliegen op zijn rechterbeen.
Net als Debby vraag ik me af of het geen zonnebrand is?
Het is nl op het roze/witte gedeelte van zijn been, daar is de huid het meest gevoelig voor zon.
De zee lijkt mij niet echt de boosdoener, het is immers zout water, maar het zou kunnen dat het (doordat het nat was na de rit door het water) wel extra hard is gegaan met het zonnetje erop.

Zelf gebruik ik altijd een mengsel van zwavelbloempoeder met olijfolie bij Rintske.
Je kan het ook met uierzalf of uiercreme mengen, maar vanwege Rints haar sokken vind ik het mengsel met olijfolie het fijnst werken.
Ik weet niet of je aan zwavelbloempoeder kunt komen in Tunesië?
Het wordt voornamelijk gebruikt bij het bestuiven van bloemen, maar ook in apotheken zou je het kunnen vragen.
Moet je alleen nog wel uit zien te vinden hoe het heet in het frans, hihi!
Bij natte mok, maar ook tegen zonnebrand kan je zinkzalf gebruiken.

Cyrina -> Meid, doe niet zo mal! :+
Jij en Cantaor hebben het hartstikke verdiend en je mag zeer terecht trots zijn!
Daarbij is het mooi een stukje extra reclame voor de PRE. ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:46

Toch voel ik me een beetje opgelaten.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 07:10

Wow pagina 111....

Ben ik er eventjes niet vliegen jullie gewoon door naar 111....

Hier alles goed alleen veel te druk om bij te reageren...
Heb zelfs amper tijd om bij te lezen...

Maar ga weer mn best doen de komende tijd en hoop dat het gaat lukken!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:00

Cyrina, je moet je niet opgelaten voelen hoor, het is verdiend ;)

Regine, getverdegetver daar kan ik helemaal niet tegen, gelukkig heb je een flinke hond lopen, dat schrikt meestal wel goed af maar toch brr

Snowy, weet niet of ik er overheen gelezen heb hoor maar krijgt hij nu ook probiotica of wacht je daar mee?
En om op je vraag antwoord te geven; ja ik heb er zelf wel een goed gevoel over maarrrrr de twijfel zit niet ver weggestopt hoor, hij moet wel goed en normaal kunnen en blijven lopen.

Jolynn; ik denk dat wij hier nog al geluk hebben gehad met het weer, het heeft hier wel geregend hoor maar niet echt heel erg, was de hele nacht ook droog terwijl er delen van Nederland waterschade hebben, mijn paddocks houden het nog mooi droog dat scheelt :+

lakshmi, mok van zeewater? dan zou het denk ik zijn omdat het zout de huid uitdroogd maar ik heb het nog nooit gehoord.. Mok kan ook van binnenuit komen, wellicht de moeite waard om eens uit te zoeken, is zijn weerstand okej? wij gebruikten vaak cure mok van VSM of zinkzalf.

Kelly, die laatste paar dagen wachten duren meestal erg lang :D maar het komt rap dichtbij nu.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:19

Goedemorgen allemaal! Lees nog braaf bij hoor, maar reageren is even moeilijk :o ben blij als het herfstvakantie is, haha! Fijne dag allemaal!