[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spokie79

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:51

Machonito schreef:
ja leuk als je de weg vind hebben we een leuke rit samen Haha!
en Ik kan ook een keer in zoetermeer afspreken bij die golf banen
Haha!
Balijbos weet ik niet gelijk tevinden Bloos

Er moet een weg binnendoor zijn. Dus ga dat even uitzoeken. En de golfbanen, is dat bij het Westerpark? Dat kan ik denk ik ook wel vinden. Alleen niet meer precies. Ik weet dat ik ergens in mijn rondje daar een keer langs een golfbaan ben gekomen.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:06

spokie79 schreef:
Famke, lijkt wel of ze op rust staat. En ze kunnen niets vinden in Utrecht, vreemd.
Heb je wel eens een osteopaat laten kijken?

Ze staat niet op rust (was nog een foto vergeten)
(Ze staat niet helemaal gelijk achter, scheelt niet veel)

Afbeelding

Ik heb Martin v. Dungen bij d'r gehad, hij heeft het vermoeden dat er een bepaalde pees/band/spier is afgescheurt!
Hij kon aan de ene kant 2 vingertoppen kwijt en aan de andere kant niet eens een halve vingertop!

Het enige wat hij kon aanraden is te zorgen dat de andere spieren sterker worden zodat het zichzelf recht trekt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:09

Famke Een stalgenootje van mij is ook met haar paard bij Erik onder behandeling. Die heeft een peesblessure. Ze is er heel tevreden over. Dus zou, zoals Heidi zegt, daar maar eens gaan informeren!

Heidi Mooie avator hoor! Nadya, heeft die ook niet op Othello gestaan? Naam komt me zo bekend voor!

Pffffffffffftttt... ik zit nog op kantoor en wilde een half uur geleden al weggaan, maar dan had ik achteraan moeten sluiten bij een file van 20 km... Zag ik niet echt zitten.
Houd nu de hele tijd de site van de VID in de gaten totdat het me wel gunstig lijkt om te gaan. Heb vanavond ook nog afgesproken bij een vriendinnetje. Zou daar om half 8 zijn en moet vanuit Houten (bij Utrecht) komen.... Gelukkig woont ze maar 1 straat verder bij mij! Haha!

Het wordt wel echt rotweer van het weekend he?? Hoop dat het zondagochtend nog een beetje mee valt met m'n les!! Anders weet ik niet of we er wel voor de eerste keer op gaan. Nu doen we dat wel de eerste keer in z'n stal. Na het werken en in z'n vertrouwde omgeving. Gelukkig ook de ruimte want hij staat nu natuurlijk in een box van 4x6m! Vork

Nou fijne avond allemaal!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:10

Wat kan je wel en niet met haar doen? Ik zou denk ik die Erik Laarakker er ook eens naar laten kijken. Kan nooit kwaad. En anders zou werk aan de hand denk ik ook heel goed zijn voor haar (zie ook http://www.paardenbegrijpen.nl)

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:12

Yen, is dat niet link om in stal erop te gaan. Wat als hij nou zich helemaal rotschrikt en bijvoorbeeld omhoog komt. Kan me niet voorstellen bij hem, maar je weet maar nooit.
Bah file, daar heb ik op mijn fiets gelukkig geen last van Knipoog.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:13

Machonito schreef:
een keer raakte hij het hek aan en kreeg een stroom stoot nou hahaha je had hem moeten zien.

Hihihi! Toen liep ie in ene met 1 been minder zeker? Haha! Haha!

Christy -> Heb je nachtdienst gedraaid ofzo?
Jeutje, om 3 uur nog in je duster zitten.... Haha!

Michelle -> Ja hèhè, natuurlijk is Cipke mooi! Knipoog Haha! Haha!
Hij is het mooiste veulen van stal! Hahaha!

Esmée -> 3 dagen met een Lickit?
Das nog redelijk lang, bij ons zijn er verschillenden die er nog geen uur over doen.........

Famke -> Het is duidelijk te zien dat rechtachter lager staat.
Heb je er al een paardenmasseur of 'kraker' bij gehaald?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:16

esmee, Ecanto is een paard die een likit binnen een half uur weg krijgt en over zo een hymalaa steen deed hij een week! ging me toen wel afvragen of het wel goed was Knipoog en heb maar een groot zoutblok aangeschaft

saida: je hebt ook nog een leuke naam gevonden! wat zijn je plannen met hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:16

Ja, dat risico loop je inderdaad. Willy doet het alleen altijd zo, dus hij zal er wel over nagedacht hebben. Knipoog
Hij gaat er ook als eerste op. Weet niet of ik er zondag ook al op mag. Maar laat het Willy eerst wel voor doen Lachen
Heb trouwens om 9:30 les.

Haha, om nou ruim 75km met de fiets te gaan is een beetje ver, maar het zou mij ook een hoop file schelen ja! Haha!

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:19

Ik heb er alles bij gehad, een kraker/osteopaat, masseur, werekn aan de hand verzin het maar!

Ben ook met haar aan het werk onder de man, en gaat opzich goed!
Wordt ook wekelijks onder handen genomen door een stalgenootje (qua masseren) en daar doet ze het ook goed op!

Ik vroeg me gewoon af of er hier meerdere mensen zijn die dat ook hebben bij hun paard of meegemaakt hebben en was gewoon benieuwd naar verhalen en suggesties!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:26

Yenneke schreef:
Ja, dat risico loop je inderdaad. Willy doet het alleen altijd zo, dus hij zal er wel over nagedacht hebben. Knipoog
Hij gaat er ook als eerste op. Weet niet of ik er zondag ook al op mag. Maar laat het Willy eerst wel voor doen Lachen
Heb trouwens om 9:30 les.

Haha, om nou ruim 75km met de fiets te gaan is een beetje ver, maar het zou mij ook een hoop file schelen ja! Haha!

Ik ben benieuwd hoor. Echt gaaf, je mannetje eindelijk onder het zadel.

En dan kan je inderdaad beter nog 2 uur in de file staan. Dan ben je nog veel sneller dan met de fiets Lachen.

Famke, een vriendin van mij heeft een paard die zijn bekken heeft gebroken. Dat staat nu geloof ik ook nog scheef. In principe mag ze er alleen geen dressuur mee doen. Dat kan nog wel een beetje, maar geen korte wendingen meer, omdat hij in de wendingen er last van heeft. Zij hebben een vrij grote bak, dus ze kan nog wel met hem in de bak rijden. Maar over het algemeen rijdt ze gewoon met hem buiten. Daar heeft hij absoluut geen last ervan en wil nog steeds hard en kan nog steeds bokken als de beste. Bij hem was geloof ik ook een band gescheurd, maar ik weet niet meer het precieze verhaal. Dat zou ik dan nog eens na moeten vragen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:34

Michelle -> Op zich heb ik nog geen plannen met hem, maar wie weet verandert dat nog.
Ik wil eerst wel eens zien hoe hij zich ontwikkelt, en ik ben nog heel erg bezig met mezelf en Grytsje en om ons samen verder te ontwikkelen.

Famke -> Misschien toch nog eens een keer foto's laten maken of een scan?

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:01

@t Esss: het paasvuur is gewoon een hele grote stapel hout dat in de fik gestoken wordt... als de mensjes van het hotel weer naar binnen gaan wordt alle overige troep van de hele family er nog bijgegooid en dan wordt het nog 2x zo groot als daarvoor (ehm, de politie moet maar niet langskomen op dat moment Clown ). Wel een erg mooi gezicht!!

@t Machonito (heidi toch?): Het is inderdaad wel gezellig maar ik vind het ook erg leuk om naar mijn moeder te gaan en heb weinig zin in hetzelfde gerace als met kerst (1 dag mijn ouders, 1 dag mijn schoonouders en dan nog kerstavond naar mijn papa (Gescheiden ouders) die ook nog in alle uithoeken van Nederland wonden (twente, lelystad en west-friesland)) dus vandaar dat we nu met pasen gewoon alleen mijn mama's kant opgaan...

Je avatar is mooi!! Die van mij (en van Marit) is ook door Manja gemaakt.. voor je het weet heeft heel bokt avatars van haar want ze zijn superleuk!!

nu moet ik in de auto en naar de film, gezellig!! (Niet te hard kletsen he? ik hou het nu al bijna niet meer bij!!)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:14

meiden: jullie gaan echt veel te snel.
Ik wilde vanmorgen wat neerzetten maar de telefoon ging en nu zijn er al weer 4 pagina's bij.
sorry ik lees ze niet meer allemaal terug.

ik zag een nieuw iemand sandra met een andalusier hengst en een andulusier merrie.
jij hebt je paard bij claudia larsen gekocht of niet? van stal de prinsenhof in belgie?
zitten de juiste papieren al bij je paard? (want dat gaat daar nog al eens mis....)

Yenneke.
Wat leuk dat jullie er dit weekend voor het eerst op gaan! Doe Willy maar de groeten van mij als je wil.
Ik hoop voor je dat het weer mee valt.
Hoe bevalt de nieuwe stal?

Marit hoe gaat het met sam? Is hij al wat opgeknapt? Wat fijn dat je zo'n geweldige bijrijdster hebt en dat ze nu ook hier zit!

Bijrijdster van Marit: Welkom. Je hebt echt een geweldig paard om te verzorgen!

Malin Loopt suevo nog steeds goed? De nieuwe stal bevalt nog steeds ook voor dinkey?

Cindy: Heb je nog nieuwe foto's voor ons van je kanjers?
Ben ook wel benieuwd hoe aqua er nu uit ziet. Kon niks vinden in je profiel

Sorry als ik mensen vergeten ben... Het gaat zo hard allemaal....

Ik zit nog steeds thuis. Inmiddels met mijn enkel in het gips. Dit gips moet 3 weken omblijven.
Ik wilde vanavond naar enno gaan. Mijn vriend zou gaan longeren. Maar ja.. Het is super slecht weer en wij mogen niet in de binnenbak longeren..
Dus we blijven thuis vanavond. Hij staat ook niet meer om de hoek dus even snel langs gaan is er niet meer bij aangezien ik nu 40 minuten moet reizen voor ik bij hem ben.

hierbij nog even 1 foto van een week geleden toen ik hem aan het poetsen was...
Afbeelding

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:43

pffffffffffff ja het wordt eentonig maar ook vindt dat julie heel erg hard gaan hierzo

alles netjes gelezen hoor Clown

saida klote he dat dan je tekst kwijt is heb ik zovaak brrrrr echt erg

hoe is het je kleine kanjer en mama paard????

vanmorgen even boodsachppen gedaan voort onze goude ei springwedstrijdje tweede paasdag
wat hebben we gelachu met ze drie naar de sligro, alles kan je daar proeven nou meiden we kwamen er misselijk uit kan ik je zeggen
maar we hebben we mooie prijzen en heerlijk eten voor alle kids

celine doet mee op haar nieuwe pony dus die staat bij de beginnelingen ingeschreven pony kan nog niks maar vrijdag loopt die mee in de les dus even kijken hoe het gaat met die twee ik maak wel wat foto`s die jullie kunnen zien

ben begonnen met knoflook, bach remdie,creme`s enz enz. en tsjilllert heeft een vitamine stoot gehad vijf dagen moet hij het hebben en hopen dat de mok wat afneemt
hij loopt wel wat beter heb hem allen wiedegang gegeven dat hij mooi ff tot rust kan komen
zal het ook morgen eens op de foto zetten kunnen jullie dat ook zien

groetjes en tot laterrrrrr

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:52

Ik kom alleen even zwaaien Doei!
Jullie gaan zo hard,heb wel bijgelezen en op deze manier weet ik waar ik gebleven ben Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:57

Enamorado, dat is lang reizen zeg. Dat zou me op den duur echt wel op gaan breken. Dan ben je dus per dag bijna anderhalf uur aan het reizen van en naar je paard. Zou je hem dan niet liever dichterbij willen hebben?

Hoi Paola.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:12

spokie79 schreef:
Enamorado, dat is lang reizen zeg. Dat zou me op den duur echt wel op gaan breken. Dan ben je dus per dag bijna anderhalf uur aan het reizen van en naar je paard. Zou je hem dan niet liever dichterbij willen hebben?

Hoi Paola.

Ik rij ook elke dag een half uur heen en een half uur terug. Maar als je kijkt wat ik (Nou ja mijn paardjes) er voor terug krijg heb ik dat er graag voor over Ja

*zwaait* terug naar Paola Doei!

Nou dit gaan jullie niet geloven.... Suevo is WEER kreupel Huilen En deze keer niet aan zn achterbeen waar het de hele tijd om draaide maar rechts voor, net onder zijn knie, is het een beetje warm en dik. Hopelijk gaat het snel weer over met weer rust stappen en afspuiten... Huilen

Net nu het zo goed ging, en hij lekker weer met vriendjes in de wei stond... denk dat hij gewoon stom heeft gedaan in de wei want op zn achterbeen had hij ook een schafplekje. Maar dit is gewoon echt niet te geloven Verdrietig

Ja heb het nog steeds heel erg naar mn zin op mn nieuwe stal, en Dinkey ook! Hij wordt elke zaterdag en woensdagmiddag voor de zorgboerderij gebruikt en soms ook nog vaker, voor prive lesjes van kleine kindjes Lovers Als het weer opknapt zal ik snel eens foto's van de mannen maken met hun nieuwe vriendjes!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:14

JASMIJN: ik heb een vraagje want heeft je ( aanstaande? ) paard hengsten gedrag? Want anders zal hij de eerste tijd elke x op die merries springen, en kan hij de boel slopen van binnen, en daar heb ik eerlijk gezegd niet zo veel zin in Schijnheilig

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:20

Brrrrrrrrrrrrrr wat een rotweer!

Yenneke, dat vind ik ook wel eng klinken joh! Maar als het een goed werkende methode is, de theorie die erachter zit heeft wel wat. Wel meteen hier een verslag plaatsen vna hoe het is gegaan he?

Eveline, lieve foto van Enno, vind hem ook zo mooi!

Malin, balen zeg! Ik hoop dat het snel overgaat..!

Madieke, ik zal het nog eens navragen , maar ik dacht het niet.. Maar hij staat nu natuurlijk niet met merrie's op het land. Ik ga gelijk even een mail sturen! Maar als hij nog nooit gedekt heeft is er een kleine kans dat hij er op springt als ie geruind is Lachen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:27

Jasmijn, wees daar maar niet te zeker van Knipoog Bij mijn weten heeft Goya nooit gedekt maar bespringt wel alles Knipoog evenals Bram haha. Ze zijn vaak nog zo`n 6-9 weken vruchtbaar na een castratie..

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:32

.
Laatst bijgewerkt door BartVB op 12-06-08 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderd op verzoek

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:36

soeske schreef:
Jasmijn, wees daar maar niet te zeker van Knipoog Bij mijn weten heeft Goya nooit gedekt maar bespringt wel alles Knipoog evenals Bram haha. Ze zijn vaak nog zo`n 6-9 weken vruchtbaar na een castratie..

Ja, hij blijft de tijd dat hij vruchtbaar is daar ook staan hoor Knipoog (ik heb overigens altijd 6-8weken gehoord?). Volgende week donderdag gaat het gebeuren!

Madieke, heb een mail terug ze zegt dat hij altijd erg onderdanig is naar andere paarden en ook naar de merrie's die daar staan, en dat ze denkt dat hij niet eens weet hoe het zou moeten Clown.
Ik zal het wel zo regelen dat als alles zeker is en hij niet meer vruchtbaar is dat ik eerst even wil zien hoe hij doet als hij een tijdje bij een merrie van daar staat.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:10

Ah, ok, denk meld het even Lachen Tja, 6-8/9 weet niet precies, zekere voor het onzekere, maar valt mee denk ik hoor. ff aan de desbetreffende DA vragen Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:21

Ja op een manege waar ik een tijd heb gereden was wel een ruin die het vaak deed, maar goed daar heb je dan met elke ruin kans op denk ik..

Want wanneer begint bij hengsten hun sexuele ontwikkeling? Rond de 1,5 jaar? Hij is nu iig 2 jaar, dus word mooi op tijd gecastreerd Lachen.

Oh Madieke, Fuur was bijna 4 dat hij gecastreerd werd en is nadat ie geruind is nooit meer bovenop een merrie geklommen, terwijl hij dat ervoor wel geprobeerd heeft Nagelbijten / Gniffelen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:27

Nikitah -> Zie net dat je niet zo heul ver bij mij vandaan woont!
Welke film ben je naartoe geweest?

Enamorado -> Jeetje, in het gips?
Maar waarom dan? Was het achteraf toch gebroken?
Je bent nog wel een tijdje zoet dus......

Petra -> Ik denk dat het prima gaat met Grytsje en Cipke, ik ben vandaag niet geweest.
Ik had de oppas op 5 kids en er was geen school dus ik moest ze de hele dag bezig houden.
Ben echt bekaf........ én ik heb hoofdpijn.
Ik had al tegen de boer gezegd dat ik vandaag niet kon komen, dus hij zou even regelen dat mams en kind even de beentjes konden strekken.
Morgen is het vrijdag -> MIJN DAG! dan heb ik altijd vrij en maak ik er een paardendag van, kan ik dus weer genieten van m'n schatjes! Haha!

Paola -> Doei! *zwaait terug*

Malin -> Nouja zeg, wéér kreupel!
Doet ie het erom ofzo? Rustig aan maar weer!

Jasmijn -> Na een castratie kan hij tot 9 weken daarna nog vruchtbaar zijn, maar ik heb ook wel gehoord van een hengst die na die 9 weken nog een merrie heeft gedekt......
Misschien zo'n 3 maanden apart houden?