Wie kent mn merrie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: Wie kent mn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:36

Ik vind dat ze al flink is opgeknapt! OK dan!
Toppie hoor!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 09:14

Ja, heerlijk, niet?
Zo weet je gauw terug waarvoor je het toch allemaal doet, é Haha!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:43

Hoe gaat het nu met je paard?? Heb al lange tijd er niks meer over gehoord. Gaat alles goed met de dracht?? Weet je al of je haar gaat houden?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 23:07

Hey

Alles gaat goed en ook met de dracht. Hoewel ik iedere dag toch met een bang hartje in haar stal kijk. Je weet maar nooit...
Ze heeft fkes een terugval gehad, ze vermagerde terug fel. Heb haar eten opgedreven en het beterde terug. Ze krijgt nu per dag 2 kg merrie brok (nog steeds Probreed) en daarbij krijgt ze nu ook een lichte sportvoeding bij. Op aanraden van Cavalor krijgt ze nu TopAction (sportvoeding ter versterking van de spieren, zonder haver) bij, 's morgens en 's avonds 1 kg. Ze krijgt dus om en bij de 4 kg krachtvoer + wortels en 1 appel. 1 baal hooi en indien mogelijk, gaat ze op de wei.
Ze heeft een emmer EquiTop Forte gekregen en ze krijgt GlucoHorse voor haar been. Het beetje gewricht dat er mss nog is, moet zo soepel mogelijk blijven.

Ik wou nog foto's maken overlaatst, maar ze heeft dekens op en dat is mss niet zo tof om naar te zien.

Het is nog altijd de bedoeling dat ze blijft, maar het veulen gaat hoe dan ook naar een goede (!) thuis! Ik heb ook besloten om haar komend jaar niet drachtig te zetten. Ze moet terug op volledige krachten komen en op gewicht raken. Als het veulen er is, zal ze al haar krachten nodig hebben, want haar gewicht is nog steeds niet top. Maar dat is normaal, zei mn DA.

Verder is ze superlomp soms, enorm ongeduldig, totaal niet welopgevoed, dus ik heb mn werk met haar. Komend voorjaar ga ik toch wat werken met haar, geen zware oefeningen ofzo, maar meer zoiets als gedragstraining.
Ongeveer een maand terug was mn vriend hooi naar de wei aan het brengen om daarna Amigo en Ceara buiten te laten. Ceara was zodanig ongeduldig dat ze met heel haar gewicht tegen de deur aanbonkte. Nu, dit doet ze wel vaker, maar nu was het blijkbaar ietsje te hard geweest en ze is gevallen in haar stal. Ze lag daar dan precies zo van: "Kijk mij nou, ik ben gevallen. Zie mij hier nu..." Ze was wschlk beetje van haar melk, is fkes blijven liggen en daarna is ze terug opgestaan - met de hulp van mn vriend (ik was gaan werken). Voor alle zekerheid heb ik toch maar de DA gebeld.

Als ze haar veulen op de wereld heeft gezet, laat ik foto's nemen van haar been.

Hier heb ik een foto van haar. Hij is genomen op zaterdag 17/11, op een zonnige najaarsdag, met haar nieuwe regendekentje aan. Ondertss staat ze met een staldeken van 300 g op en er is nog een extra deken onderweg. Ik wil echt niet dat ze te koud heeft.
Ik hoop alleen dat die extra deken nie te lang meer wegblijft.
Afbeelding

Ze is al sterker en zelfzekerder geworden. Dat merk ik ook aan Amigo, die plaagt haar al af en toe. Ze weet gedurig heel goed hoe ze met hem moet omgaan Haha!

(Thx voor de interesse die je toont)

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:13

Wauw... heel erg leuk om weer wat te horen!! wat is zij opgeknapt zeg! oongelooflijk.. ook die verhalen erbij heel erg leuk Tong uitsteken Ze heeft het heel goed bij jou! Maar goed dat er mensen zoals jij er ook tussen zitten! Met vooral zoveel geduld!
Laat weer eens wat vaker van je horen! Is leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:17

Heb het topic in het begin gelezen en zag het nu weer vorobij komen dus maar weer eens even rond geneusd Knipoog

Neem m'n petje voor je af hoor want deze zwarte dame had het zó ontzettend veel slechter kunnen treffen dan bij jou OK dan!
Denk dat je over een jaar dit paard niet meer herkent Haha!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 23:25

Hihi, thx! Doet me goed te weten dat er toch nog mensen achter me staan, want ik moet eerlijk zeggen dat ik op sommige momenten al spijt heb gehad Bloos Maar dan ga ik 's avonds weer naar haar toe en ben ik al weer vergeten wat ik dacht.

Als het weer het toe laat, neem ik dit weekend fkes foto's "in haar blootje" Knipoog

Van zodra het warmer wordt, ga ik met haar wandelen (aan de hand). Om haar spieren terug wat aan te sterken en ook om haar wat meer te laten wennen aan bepaalde geluiden zoals auto's, stappen in dorre bladeren enzo. Op sommige momenten is ze nog wat schrikkerig, maarja, da wijf van waar ze komt heeft me nu heel hard te kennen gegeven dat ze een slecht persoon is.
Soms wou ik dat ze kon praten, mn Ceara...

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:27

Als ze zou kunnen praten zou ze alleen maar zeggen hoe goed ze het nu heeft Knipoog echt wat heeft dat paard geluk!
Niet aan je zelf twijfelen of spijt hebben.. Je hebt straks een vriend voor het leven Lachen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 23:34

Nja, ik denk wel dat ze gelukkig is nu. Ze zíet er toch gelukkig uit en ze glanst echt super!
Maar toch, ik had zo graag geweten waar ze overal heeft gezeten, wat er met haar gebeurd is dat ze zo geworden is enzo. Ze kan soms echt nog verbitterd zijn en een paard wordt niet zomaar bitter. Ze kan andere moment nl heel lief zijn. Zoals overlaatst, ze legde - zomaar opeens - heel lief, haar hoofdje op mn schouder en bleef zo fkes staan. Dit had ze nog nooit gedaan. Voor mij wel een bewijs dat ze geen bitter karakter heeft (zie ik ook wel aan andere dingen ook).

Ik heb in megaboel gelegen met die vrouw, ze dreigde zelfs om mij een schadevergoeding of zoiets te laten betalen. Ze zou haar advocaat en alles erbij halen omdat ik eerlijk was naar de buitenwereld over haar. Door zo te reageren maakt ze zich in mijn ogen nog meer verdacht. Maarja...

Punt is nu dat ze goed zit, heeft al 4 dekens ter beschikking en een warme stal met een dikke laag stro.

Een paard die het vertrouwen in de mens kwijt was en terug opbouwt nu, daar doe je het toch voor, é?!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:36

Precies! Knipoog

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:04

Wat fijn om te horen dat het goed gaat met de merrie en de dracht. Lijkt het nu of haar knie dunner is geworden of is dat bedrog??

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 23:24

Neenee, geen bedrog, hoor. Haar knie is idd verminderd qua dikte. Ik heb er groene klei opgedaan vermengd met symphitum tinctuur. Door die klei is het vocht eruit gegaan, wat wil zeggen dat haar knie zo niet hoefde te zijn. Mn hoefsmid heeft gezegd dat als er nog ontstekingsvocht in zat, dat er duidelijk íets kon aangedaan worden op het moment van het gebeurde. Hij heeft niet gezegd dat het goed kon komen, wél dat het beter kon geweest zijn dan nu. Maarja.

Ik heb deze avond een foto genomen in haar blootje, toen ik haar nieuwe (extra) deken ging opleggen. Het is hier max -4 °C en ik was bang dat ze kou zou hebben. Dus, ze droeg een staldeken van 300 g en nu draagt ze er nog een teddyfleece onder met halve hals.
Hier is een foto "naakt". Jammergenoeg is de kwaliteit héél slecht. Het is hier niet aant sneeuwen, hoor, maar de kodak heeft blijkbaar ook de "smog" getrokken Nors opkijken
Afbeelding
Zoals je ziet is ze nog steeds niet optimaal, maar haar buik begint al ferm te groeien. Ik hoop dat ze na de dracht wat beter in het vlees/de spier komt te staan.

Hier een foto met haar nieuwe "onderdeken", haar cherryrode teddyfleece Haha! Ook hier weer die f*cking smog op de foto.
Afbeelding

Voila, zo hebben jullie weer een beetje een beeld van haar. Sorry voor de (zeer) onduidelijke foto's, maar nu haar dekens toch fkes af moesten, wou ik toch vlug wa foto's nemen. Van zodra het kan, neem ik foto'kes bij goed weer, overdag én zonder de smog! Haha!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:59

Inderdaad is haar buik al gegroeit door de dracht. Op de rug is ze ook iets dikker geworden, het kontje is nog hoekig maar dat komt denk ik ook deels door het ras. Mijn fries heeft dat ook een beetje. Wanneer moet ze ongeveer veulenen of weet je dat niet. Toppie hoor dat ze bij jouw terecht is gekomen, jij zorgt goed voor haar. Hopen dat de zwelling nog meer afneemt van haar knie.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 10:45

Ze heeft idd nog een hoekige achterhand, maar ze heeft ook een héél lage staartaanzet. Normaal zou het iets beter moeten worden als ze ook daar wat meer vlees krijgt.
Ze is ook al een heel stuk voller op haar borst en op de schouders.

Normaal is het veulen voor april. Ik zou in februari/maart een DA willen laten kijken of ze ongeveer mss kunnen zien waar ongeveer in april: begin, midden of einde.

Ik was vanmorgen net aant denken dat, als ze zou blijven staan waar ze stond, dat ze het mss niet zou overleefd hebben. In ieder geval haar veulen toch niet, met deze temperaturen...

Vanmorgen was het hier - 8°C Verward aan de stallen, dus op de wei mag je wel rekenen op een -8,5 of -9 Wow!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:36

Dan zou het zeker heel zwaar voor haar zijn geweest als ze het al aan kon. Veels te mager en drachtig en geen eten en dan nog zulke temperaturen. Maar ja daar moeten we maar niet aan denken ze heeft het nu goed.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 11:54

Idd Ja en das voor mij het belangrijkste Knipoog

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:03

Amigo_tje schreef:

Geeft een goed gevoel he?????
Mijn paard was ook goed ziek toen ik em kocht, er zat geen leven in, maar hij is ook aan t opknappen... en hij wordt langzaam weer paard..
En daarvan kan je zo blij worden!!!!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 12:23

femmefatale1 schreef:
Amigo_tje schreef:

Geeft een goed gevoel he?????
Mijn paard was ook goed ziek toen ik em kocht, er zat geen leven in, maar hij is ook aan t opknappen... en hij wordt langzaam weer paard..
En daarvan kan je zo blij worden!!!!

Idd, geeft een super gevoel! Als ik zie hoe ze bij mij aangekomen is en als ik kijk hoe ze nu is, zowel innerlijk als uiterlijk! Ik denk niet dat ze veel slechter kon zitten dan nu Knipoog

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 12:47

Wouw Lovers Ik heb een groot deel van het verhaal gelezen. Ik wil even zeggen dat ik echt bewondering voor je heb dat je zo'n groot risico aandurft! Het lijkt mij geweldig om een dier helemaal zo op te knappen! Je mag wel heel trots zijn op je zelf hoor Knipoog Ik denk wel dat ze er helemaal bovenop komt bij jou! Veel succes verder met haar Lachen En moge het een geweldig veulentje worden!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 23:16

De osteopate is geweest daarnet om Ceara een check up te geven, om te zien of ze wel goed ik voor de geboorte. En...
Ze is glansrijk geslaagd Pling Ben echt blij, ze zit niet vast, heeft geen blokkades, niets! Enkel dat been, maar het staat sterk, net zoals haar hele zelf Vingers aflikken .
Ze is vriendelijk, doet alle oefeningen zoals ze van haar gevraagd worden en heeft nergens pijn (zover we kunnen zien natuurlijk).
Ze loopt idd wel nog wat stijf, maar het is niets zorgelijks. Wanneer het veulen van haar af kan, dan gaan we even een behandeling geven voor die "stijfheid". Maar het is niet dringend en nu toch te dicht bij de geboorte.

Ze zei: kijk door dat schrale en denk fkes het been weg en het is echt een mooi paard, hoor. Ze heeft enkel héél rechte achterbenen, maar dat is haar bouw, valt nie veel aan te doen.

Eindelijk eens goed nieuws. Ik heb nog een lange weg te gaan, nog zeker een jaar moet ik rekenen tegen dat ze op peil staa, maar het gaat goed.

OK dan!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 00:26

Ik heb foto's van deze middag, lekker in de koele winterzon. Dekens fkes af gedaan en ze eens bekeken in klaarlichte dag en deze foto's zijn het resultaat:

Afbeelding

Andere kant:
Afbeelding

Met haar nieuwe, warme teddyfleeceje aan:
http://img508.imageshack.us/img508/7476/img0345ql6.jpg

Andere kant, hier kijkt ze echt megaboos. Ze begon de "fotosessie" beetje beu te worden :lol:
http://img508.imageshack.us/img508/1083/img0346vi8.jpg

Op de wei, lekker hooi eten:
http://img504.imageshack.us/img504/986/img0347qk0.jpg

"Plaag mij nie zo, ik moet eten!"
http://img256.imageshack.us/img256/4298/img0349gn8.jpg

En als afsluiter, mn fuzzy-wuzzy schatteke/weidemaatje: Amigo :)
http://img256.imageshack.us/img256/4573/img0351jx6.jpg

Voila, zo ziet ze eruit, mn Ceara, anno 22/12/07 en 4 maandjes bij mij.

P.s. ze glanst als nooit tevoren, zo zei ook de osteopate
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 01-02-09 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, overige in link gezet.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 11:40

Leuke foto's hoor. Zie je topic nu pas. Wat fijn dat ze nu bij jou terecht is gekomen. Anders had die arme merrie het vast heel koud gehad met amper eten. Als ze zo mager zijn hebben ze het snel koud. Succes nog met het verdere opknappen. Kan echt heel lang duren voordat al het spek er weer aan zit.

Is het veulen in de buik trouwens ok?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:59

Mooie foto's. Ze ziet er telkens beter uitzien. Ook fijn dat osteopate allemaal goed nieuws had.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:06

hé, hartstikke mooi dat het zo goed gaat!
en mooi nieuws van de ostheopate!
wat zal het voor het paard heerlijk zijn om zoveel zorg te krijgen nu Lachen
en dankzij alles wat je doet kan ze straks waarschijnlijk de bevalling en het zogen goed aan!
echt top hoor!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 19:35

Ik volg je topic ook al een tijdje en ik moet zeggen dat je paardje al flink opgeknapt is! Petje af hoor, je doet het hartstikke goed! Ook dat been lijkt wat minder dik te zijn.
Het moet voor het dier heerlijk zijn om nu zo lekker in de watten gelegd te worden. Ik hoop voor je dat ze straks een prachtig veulen mag krijgen. Dan heb je een mooie beloning voor al je zorg.
En deze merrie zal vast nog veel meer opknappen als het veulen er eenmaal uit is.

Veel succes nog met haar en houd ons maar op de hoogte. Erg leuk om af en toe foto's te zien.