[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela77

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:43

MsMarit schreef:
Angela77: Jij doet toch ook voetballen met die van jou?

Ik was namelijk gister bij Paard en Koets.. en daar waren ze met een clinc bezig over " het paniek vrije paard" was wel grappig en daar gingen ze ook voetballen... echt te grappig om te zien.. en daar hadden ze dus eht een ponyvoetbal-bal maar die was GROOT die pony, fries en tinker die mee deden waren bijna kleiner.. alleen voor die 2 Shires die er waren *van ShireHorses * die waren groot genoeg... maar het was wel leuk om zo te zien Haha!

Ja Ik doe idd ook voetballen. Tja... nu eventjes niet, want het waait te hard! Dan waait die bal steeds weg. *LOL*
Onze voetbal heeft een doorsnee van 1.20 m, dus ook wel een redelijk grote. Dat werd ons aangeraden, anders kunnen ze er te makkelijk op gaan staan en gaat ie kapot. Hier kun je wel een beetje zien hoe groot ie is:
Afbeelding

Hoi Orban! Ook welkom hier! Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:51

Het leeft iig wel he dit topic Clown

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:54

Mijn dappere prinsesje net na aankomst bij de opfok;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:35

Agoss!!! wat een droppie!!

Die bal van hun was trouwens nog VEEEL groter.. daar kon die man niet overheen kijken hoor..... Jaa dat zeg k hij was e4cht Groot!!! hahaha

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:37

Ach Cloris..... ze kijkt wel een beutje zielig... "Waar ben ik nou toch beland???" Knipoog

Wow! Das idd wel een héél grote bal! Feuteusss???

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:35

Awww echt een droppie idd Lovers Je ziet dr ook idd zo kijken! Hopelijk gaat ze het daar super naar haar zin krijgen!

Orban ook welkom hier, en vele postplezier!

Leuk al die verhalen jongens, heb ze net allemaal gelezen.

Morgen krijg ik een proefverpakking van de melassevrije muesli, ben benieuwd of Suev het lust. Als hij het goed eet, gaan die bultjes hopelijk helemaal weg.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:40

Voor ik ga reageren op nderen zal ik ook mijn verhaal doen(pfff,hebben jullie even Haha! )
Ik ben begonnen met rijden toen ik 13 jaar was,een eeuwigheid geleden dus.
Na een fiks aantal jaren kreeg ik een bijrij-paard,m'n 1e echte grote liefde.
Lady was van een oudere man die er zelf niet zoveel meer mee deed,dus ik had alle vrijheid,voor mijn gevoel was ze toen al van mij.
Hij heeft haar laten dekken en toen het veulen een kleine 2 mnd oud was,zouden hij en ik een ritje gaan maken,ik op Lady en hij op het paard van een vriendin.
Toen ik allang gezadeld en klaar stond en hij maar niet kwam opdagen(stond in een andere gang) ging ik eens kijken waar hij bleef.
Ben nog nooit zo geschrokken als toen,hij lag half in de ingang van de box,bewusteloos en waarschijnlijk toen al dood.
Om een lang verhaal kort te maken,er was geen redden meer aan,de beste man was niet meer Verdrietig
buiten het verdriet daarom was ik ook erg bang wat er met Lady zou gaan gebeuren.
Uiteindelijk werd er na een paar maanden besloten haar te verkopen en ik mocht haar kopen van mijn vriend.
Al met al de hoofdprijs betaald voor een paard met half kapotte poten,maar goed,ze was van mij!!!
Ik heb haar 3 jaar gehad,waarvan ze meer kreupel stond als dat ik kon rijden,maar ik was de gelukkigste van de wereld Clown

Na haar zijn er nog een aantal KWPN ers de revue gepasseerd,incl mijn meisje Ishana en mijn zelf gefokte veulen.
Helaas zijn ook zij niet meer bij mij,voor dat verhaal moet je maar in m'n profiel kijken,anders zit ik morgen nog te schrijven Knipoog

In de tijd dat Ishana nog met Zennie op de wei stonden ging mijn vriendin op zoek naar een anda en natuurlijk ging ik mee op jacht Haha!
Ik zou dan bij haar gaan bijrijden tot mijn ventje groot en sterk was.
Op een gegeven moment kwamen we op een stal in Bergschenhoek,waar een schimmel PRE te koop stond.
Ligon dus.
We stonden met z'n 3en voor zijn box en toen die openging dook hij zo met zijn hoofd in mijn armen,héél bijzonder,dat vond ook de eigenaresse.
Mijn vriendin zei nog heel banketstaaf;hallo,ik ging een paard kopen,hahaha.
Afijn,ik ga weer een verhaal kort maken Bloos Zij nam hem uiteindelijk niet,maar ja,toen was ik wel mega verliefd.
Terwijl het nooit in mijn hoofd was opgekomen om een spanjaard te kopen,maar ja,liefde laat zich niet dwingen Clown
Na flink aandringen bij m'n hubbie mocht ik hem kopen!!(Als er ooit een nieuw paard zou komen zou dat een fries worden,hij wil nl graag mennen).
Mèn,wat was ik trots op mijn kanjer.
Helaas begonnen de problemen al na een kleine 3 mnd,hij bleek hko 3 te hebben ,dus dat werd flink dokteren.
Maar na een poosje mochten we alles weer doen.
Dit is een jaar goed gegaan,een jaar waarin ik alles heb gedaan wat ik wilde(ik was nl voor ik hem kreeg een onwijze schijterd geworden Bloos ).
We hebben gedressuurd,op buitenritten geweest,gestart en samen op vakantie.
Zo verschrikkelijk genoeten hebben we van elkaar,had nog nooit een paard gehad waar ik mezelf zo in kon verliezen.
Zo één zijn samen,echt heel mooi.
Helaas ging het toch weer fout en na flink met hem over de kop te zijn gegaan en de nodige onderzoeken weer,heb ik besloten dat het enige wat ik nog voor hem kon doen,afscheid nemen was Huilen Huilen

Omdat hij verzekerd was en ik zoals hier eerder al zei dat uitgekeerde geld bloedgeld vond en ik niet alleen achter wilde blijven heb ik Mynke gekocht.
Met het geld van Ligon,een paar dagen voor hij voorgoed bij me vandaan ging.
Zijn laatste kadootje aan mij....

Zij was pas 2 jaar,ik moest er nl niet aan denken om alweer gelijk te moeten rijden.
Ik heb van veel paarden afscheid moeten nemen en ze waren me allemaal erg lief,maar hij stak er toch wel met kop en schouders bovenuit.
Nog steeds doet het elke dag zeer.

Máár: Mynke verzacht het wel.
Ik ben ook op haar inmiddels stapelverliefd.
Het duurde even voor ik m'n hart kon openstellen voor haar,maar nu staat het wagenwijd open en heb ik haar erin gesloten.
Mijn knappe meisje,ik hoop dat ik haar nog jaren bij me mag houden,in goede gezondheid.
Ik vraag me alleen nu wel af waarom ik zo'n jong dier heb gekocht,het gaat nu wel kriebelen en zou zo graag een ritje met haar maken,ha ha ha.
Maar ik moet nog een poosje geduld hebben,is niet m'n sterkste kant,maar ja.
Voorlopig geniet ik van elke dag samen,het is zo leuk om een dier alles te leren,niet altijd even makkelijk,maar als het goed gaat is het wel mega gaaf.

Nou,ik heb geloof ik alleen al een pagina volgeschreven(en ik kan nog úren doorgaan Haha! ) dus jullie hebben weer iets te doen,ha ha .
Maar zo ben ik dus met barokke paarden in aanraking gekomen.

Nu ga ik de rest even lezen....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:09

Angela77 schreef:
Ach Cloris..... ze kijkt wel een beutje zielig... "Waar ben ik nou toch beland???" Knipoog

Wow! Das idd wel een héél grote bal! Feuteusss???

Ja maar als je ziet hoe goed ze eigenlijk geworden is in 1 maand tijd.... het was echt een heel groot hoopje ellende..
Ze vond de andere paarden wel grappig maar het was idd erg onwennig, ben zooooo benieuwd hoe het met haar gaat

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:24

Goya kan hier natuurlijk ook niet ontbreken Knipoog
Andalusier ruin van 8 jaar, nu 1.5 jaar in NL en sinds mei dit jaar bij mij. Was wat vermagerd, weinig mee gedaan, in zichzelf getrokken, maar nu mijn allergrootste vriend Lachen
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:51

He, wat een leuk topic!

Ik zal morgen ook even alles doorlezen en mezelf even voorstellen...

Cloris, wat een leukerd zeg!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:23

mooi is dat met een anda als ze je vertrouwen gaan ze ook helemaal voor je, ik moet eerlijk zeggen toen we onze spikkel tegen kwamen waren we eigenlijk ook op zoek naar een anda, alleen viel de spikkel m emeer op ookdoor zijn gedrag, en eerlijk is eerlijk ook hij doet alles voor me, soms wel met een tikkie lol maar goed.

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:14

Welkom alle nieuwe!!

Nouvel wat heb jij mooie dekjes te koop, heb je nog alle kleuren?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:22

Goedemorgen allemaal Lachen

Cloor ja dat is zeker waar, ze is enorm opgeknapt!

Twister idd, als ze je eenmaal vertrouwen doen ze alles voor je. Toen de mijne eenmaal onder het zadel liep, was hij degene die altijd voorop liep op buitenritten. Hij was de jongste van de groep maar hij durfde wel overal langs OK dan!

Wil nog ff wat leuks met jullie delen, toen ik zondag mest ging ruimen uit de paddock waar Suev overdag met een maatje in staat, kwam hij zich helemaal bemoeien met het mest scheppen Lovers Steeds dat harkje van de mestboy zachtjes vastpakken, tegen me aan leunen, in de kruiwagen kijken als ik de stront erin gooide... Ik kroelde ff met hem maar ja toch alle drollen moesten eruit, dus ik ga verder, gaat meneertje helemaal meelopen en terug lopen kroelen! Kusjes geven, in mn haar kroelen enzo. Ik vond het echt zo schattig Lovers

Nou mensen, ik ga snel werken, mijn collega is ziek en het is 1 grote chaos op het werk op het moment, dus ik hoop dat ze snel opknapt Scheve mond

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:48

werkse, ik heb lekker een dag vrij, geloof alleen dat ik hem al weer helemaal vol geboekt het tot vanavond toe.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:24

Goedemorgen,

Ze ziet er goed uit Cloris!! Echt een leukerd aan het worden!!

Angela sjee wat een grote voetbal!! Cap en ik gaan super, we zijn uit het dal gekomen en ik rij de sterren van de hemel hahaha. Echt het geeft zo'n goed gevoel weer alles met haar te kunnen!! We maken veel buitenritten en nu met dit weer ben ik wel weer meer aan het dressuren en gister ging ze top. Ze stond op standje baaf, werkelijk waar ze deed alles!! Zelfs een halve diagonaal appyeren, ik was helemaal trots!!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 10:48

Regine, plaats binnenkort weer eens een fotootje van die mooie dame van je Knipoog

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:06

@Cloor> Wat is je meisje al veranderd zeg!
Een mooi dametje in de dop.
Hopelijk ga je heel veel plezier aan en met haar beleven.

@DinkeyGirl> Lieve Suev,heerlijk als ze zo lekker met je willen kroelen,echt genieten is dat.

Verder weer welkom aan de aansluiters,het is een gezellige boel hier aan het worden Haha!

Mynke heeft gister voor het eerst schoenen gekregen.
Ik wilde er eigenlijk nog niet aan,maar door al dat wandelen slijten haar voetjes wel erg hard.
Zelf vind ze het maar raar,ze loopt als een hackney Haha! Haha! en springt als een hertje in het rond.
Zal wel wennen,vanmiddag maar weer een flink stuk lopen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:14

Ja Alegra'tje is van een scharminkelig veulen naar een redelijke jaarling aan het veranderen, ze krijgt body daar waar eerst de botten uitstaken zit nu vlees Cool
Ik ga vrijdag op bezoek bij haar Hyper!

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:30

Cloris, ik heb net even terug gelezen over Alegra (ik zei toch dat ik het niet zou kunnen volgen allemaal........ Bloos ) Nu snap ik dat ze er al stukken beter uitziet! Maak je vrijdag weer foto's?

@ Pipi; wat een verhaal zeg, jullie hebben ook niet veel geluk gehad. Ik vind het ontzettend mooi dat je Mynke ziet als Ligon kadootje aan jou. Hoop dat je heel gelukkig wordt met haar en nog lang samen mag genieten!

@ Regine; super dat het zo goed gaat met Cap!! Dus samen eindelijk uit de dip gekomen? Hartstikke fijn joh! Waar sta je nu met haar? (ik heb het geweten, maar ben het weer kwijt Bloos ).
Wij rijden nu ook veel meer buitenritten dan eerst, maar daar is de omgeving natuurlijk ook perfect voor. Haha!
Ik wil trouwens idd wel weer es foto's zien!

En natuurlijk alle nieuwelingen weer welkom!

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:34

@ Cloor, Ze ziet er echt al super uit in zo'n korte tijd en als ze straks lekker met haar leeftijdsgenootje gaat spelen zal ze zich snel verder lekker ontwikkelen. Ze is in zo'n korte tijd al zo goed opgeknapt, mijn complimenten.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:19

middag dames

hey orban ook de weg gevonden

en nog meer nieuwe mensen zag ik , leuk !

ga straks even bijlezen

nu druk druk

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:34

We zijn super uit de dip gekomen, bloed zweet en tranen maar dubbel en dwars waard hoor!! Ik rij haar buiten nu met stootteugel die voornamelijk los hangt maar wel ze werk doet in nood en gaat prima. Moet zeggen komt nog maar weinig voor, maar tis een zekerheidje voor ons samen.

Op verzoek van Cloris en Angela Knipoog

In de wei:
Afbeelding

Op buitenrit met Tinkervriendin:
Afbeelding

Dapper alleen over de brug
Afbeelding

en van een recent ritje
Afbeelding

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:37

rij jij nu met een standing martingaal met elastiek?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:59

Regine, gave foto's zeg!
Ze is echt knap! Knipoog

Skattie, dank je.
Ja, heb nu alle kleuren nog...

Cloris, waar kan ik lezen wat er met jouw kleine meid aan de hand was?
dat heb ik gemist, en wil je niet het hele verhaal weer laten doen...

Dan even mijn belofte nakomen, ik zou me nog even voorstellen... Knipoog

Ik ben Ellis, ik ben 31 jaar oud en woon in Noordwijkerhout.
Ik rijd 2 Lusitano-merries met heel verschillende karakters, erg leuk en leerzaam dus!
De ene is 8 jaar en een erg moeilijke dame die erg snel gespannen is, de andere is een brutale 6 jarige merrie die nog heel veel moet leren en nu nog vooral denkt dat de hele wereld om haar draait! Haha!

Foto's van beide dames staan in mijn profiel!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:58

hai Elles , je gezicht komt me erg bekend voor
jouw hond lijkt trouwens erg veel op boot een hond van een oude vriend van mij
mooie paarden rij je nu ! zit te puzzellen waar ze staan ..(ben er nog niet achter Haha! )
had ze nog nooit eerder gezien