Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meissielief schreef:ik vind het net tinkers
ElCamino schreef:even ter info:
Eerder in dit topic werd gesproken over "het stukje darmen wat niet werkt".
Dit is niet specifiek voor albino's.
Het heet Lethal White Syndrome en is een genetische afwijking o.a. bij Paints.
Dan wordt idd een wit veulen geboren met een darmafwijking.
Dit heeft dus niet specifiek te maken met witte friezen of albino's.
Jolliegirl schreef:Hier trouwens bonte willem toen hij nog niet in de dekking zat
ik en meisje van stal erbij
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HYG7PHAO
lolaaatjuhh schreef:misschien leven er ergens in de totale wildernis nog wel witte friezen wie weet wie weet!
Avelienvd schreef:Miss_Maya schreef:nee er bestaan geen witte friezen
Alleen maar pikzwarte
Ja en dat klopt dus niet, als je eens zoekt op chestnut friesians op google, dan zie je dus dat er wel degelijk voskleurige friezen bestaan.
Dit is namelijk en kleur die vroeger nog best veel voorkwam bij friezen, en die nog steeds in hun genen verborgen zitten.
en zo kan het dus gebeuren dat je uit 2 zwarte friese ouders en voskleurig veulen kan krijgen.
Pletje123 schreef:sofje schreef:Kvind hem/haar niet echt op een Fries lijken nee..
Maar een witte Andalusier met sokken zou het ongeveer worden..
En als er facelifts op honden worden gedaan,
kunnen er toch ook wel haartransplantaties op paarden kunnen![]()
Maar ik ben er voor om de witte Fries terug te fokken!!En als ik het had gewild had ik er mijn levensdoel van gemaakt![]()
Wie nog meer ???
Hoe wil je dit gaan doen? Het FPS laat geen 'vreemd bloed' toe en zonder dat 'vreemd bloed' kom je nooit aan de schimmelfactor
aux schreef:
Er zullen toch nog wel friezen zijn met een schimmelfactor.. dan hierop door gaan fokken..?
priscilla schreef:@ jolliegirl.. das bij Trea op stal!! en idd das dus bonte willem.. ik was een tijdje niet online geweest..