Groninger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sara0

Re: Groninger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:53

Afbeelding
Hoe braaf kun je zijn als hengst........
[/quote]

expiriment, over dat lieve beest kun je nix kwaads zeggen!
ik heb hem steeds in en uitgespannen op de keuring in marienheem 2004, en het was een schat!!!!!(het was wel zijn laatste keuring )
ik heb nu een kleindochter van expiriment
maar dat is echt een keigaaf paard!

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:00

yarrah schreef:
Ik heb nog een paar leuke foto's gemaakt van Oz the Bozz .
Zo mooi zwart is hij niet meer. Door de zon is hij wat bruinig geworden. Maar zijn fantastische karakter leid er niet onder .

Een beetje showen.
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

En hij is zo trots. Jammer van de achtergrond
Afbeelding

Doei,

hoi hoi wie is de moeder van jou oz??

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:50

Oz zijn moeder is Zorba vader is Onno S. Hij is gefokt door de heer W. Vreugdenhil.

doei,

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:37

Ik heb pas een merrieveulen gekocht. Heel lief nieuwsgierig dier.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:44

Ik heb een hengstveulen gekocht.
Gronings gefokt met een scheutje Gelders, en nu IHW geregistreerd

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:10

yarrah schreef:
Oz zijn moeder is Zorba vader is Onno S. Hij is gefokt door de heer W. Vreugdenhil.

doei,

Dan is dit de moerder van jou oz, zorba. leuk want dan is jou oz bij ons gefokt.
Afbeelding

hier een foto. geen mooie foto maar wel een van de laatste hier was ze 23 jaar oud en ze is altijd gebruikt (voor de ploeg onder het zadel voor de kar noem maar op. ze is zelfs preferente merrie geworden op de laatste keuring in uithuizen )

Afbeelding

hier loopt ze voorop! met al haar dochters en kleindochtes achter haar

ik vind dat je oz wel wat op zorba lijkt!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:38

wat leuk die foto van Zorba ik heb ene kleinzoon van haar (uit karintha)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:39

Ik heb trouwens met experiment nog 2 keer gestart 1 keer prijs en 2 winstpunten.

Hebben jullie al meegekregen dat de hengst Alderic is verkocht?
Hij gaat verhuizen naar terschelling.

expiriment

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:19

SaraO,wanneer komt de foto van Sara op Bokt.

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:07

[/quote]SaraO,wanneer komt de foto van Sara op Bokt[quote]

op verzoek:

Afbeelding

samen met haar dochter ( 1 jaar oud) lekker aan het grazen. geen geweldig mooie foto maar het regende die dag.

Afbeelding

in de stal.......

sorry dat de foto's zo groot zijn, lukt me nog niet om ze te verkleinen.
daarom heb ik de andere foto's even met een link gedaan dat gaat wat makkelijker. en zijn de foto's niet zo groot!

www.mijnalbum.nl/Album=8QJWCGWZ

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:30

Die ruil van Alderic was wel gunstig, toch? Ik krijg die advertentie van Alderic & Mats alleen voor geen meter uit elkaar voor in het blad...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:35

By the way: die zwarte stamvader waar iedere denkbare warmbloedliefhebber op gereden, mee gemend, mee geknuffeld en/of mee getut heeft, heet trouwens EXPERIMENT . Met een E . Net als in het woord experiment dus . (Scheelt een hoop verbeter aan de stukken in het blad als iedereen dat weet)*D

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 08:13

hey uums. zou jij de advententie's van Oleander en Indra van de site kunnen krijgen? Heb er al een tijdje terug over gemaild naar Claudia beiden zijn verkocht maar wordt steeds maargebeld. Voor die mensen zo rot.

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 08:56

Ik ben me al een poosje aan het orienteren in het groninger paard en tot nu toe nog steeds erg enthousiast. Nou las ik op een site dat er morgen een merrie+veulenkeuring is in Beilen en nu lees ik hier dat er morgen ook IHW keuring is in Ermelo.
Waar kan ik het beste naar toe? Duren beide keuringen de hele dag? Waar kan ik de meeste informatie krijgen? etc.. Hoop dat jullie mij hiermee een beetje kunnen helpen

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:19

De keuring in Beilen is verplaatst naar Ermelo! Je kunt dus maar beter niet naar Beilen gaan, hehe.

Het IHW heeft morgen keuring in Ermelo en mocht je nog meer groningers willen bekijken kun je ook altijd nog gaan naar de nationale keuring van de Vereniging het Groninger paard. Dit is in Woudenberg op 20 augustus.

Veel plezier iig!

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:08

hananya schreef:
De keuring in Beilen is verplaatst naar Ermelo! Je kunt dus maar beter niet naar Beilen gaan, hehe.

Het IHW heeft morgen keuring in Ermelo en mocht je nog meer groningers willen bekijken kun je ook altijd nog gaan naar de nationale keuring van de Vereniging het Groninger paard. Dit is in Woudenberg op 20 augustus.

Veel plezier iig!

He bedankt! Is maar goed dat ik hier dus nog even informeer...... Heb net te horen gekregen dat ik waarschijnlijk morgen moet werken dus dat vind ik heel erg jammer. Zal 20 augustus ook direct even in mijn agenda zetten!

Gradus06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:27

20 Augustus zijn wij wel weer van de partij in Woudenberg

Maar Onan blijft wel thuis , die mag dit keer niet mee.

Wij zijn heel nieuwsgierig hoe de groningers er landelijk uitzien en omdat het natuurlijk erg leuk is.

Hopenlijk komen er veel mensen kijken!

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 07:33

@Nathalie02; Hey wat leuk, zie net in je profile dat jij Indra gekocht hebt!! Nog meer Groningers in de buurt; gezellig hoor!!
Ik heb Indra gezien toen ik haar vader ging bewonderen bij Kim, toen was het nog echt zo'n klein wollig dingetje.
Als je wilt kan ik je nog wel wat grappige foto's van Indra (gemaakt op 19 maart) per mail toesturen.

@Billy; nog leuke foto's om ons te laten mee genieten?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:52

Met dank aan de foto's van Dees en Billy
Vrijdagochtend na het voeren kwam om 9 uur Sushilla om te helpen. Eerst hebben we alles wat mee moest naar de keuring met het scheerapparaat afgewerkt, oortjes,voetjes en baarden gingen op de grond
Rond een uurtje of 12 kon alles voor een uurtje naar buiten om even de benen te strekken en dan konden wij uitmesten. Alles weer naar stal en terwijl Suus met Libel ging rijden heb ik Waldfee en Hinke even gelongeerd.
Daarna ben ik vast begonnen met wassen en toen Suus klaar was met rijden is zij verder gaan wassen en ben ik gaan rijden.

Uurtje of 6 had ik 3 gevlochten paarden en 2 geheel gewassen maar moest ik echt gaan rijden.Ik moest ook nog een trailer halen in Apeldoorn. Eerst de merrie en veulen van een lesklant van mij naar Ermelo gebracht om vervolgens Waldfee en Libel al weg te brengen. Inmiddels had Sushilla Hinke ook al helemaal gewassen en is zij mee gegaan weg brengen.

Anna42 en Mayrom waren ook in Ermelo en we hebben met Anna42 even een rondleiding langs al zijn paarden gedaan.Weer wat uitleg gehad en er ook wat van opgestoken!

Om 11.30 uur waren we eindelijk weer terug in bathmen en toen moesten er nog 2 paarden gewassen en 2 gevlochten.
Ik ben gaan vlechten terwijl Suus ging wassen.Om 1.15 moesten er eigenlijk nog 2 zadels en tig hoofdstellen gepoets worden maar waren we zo bekaf dat we toch naar bed zijn gegaan. Om 6 uur stond ik (hetzij wat wankel ) naast mijn bedje en zijn we weer begonnen met wassen (nu met zilvershampoo) en paarden klaar maken. Daarna zadelspoetsen en jawel om kwart voor 8 toen anouk kwam hoefde ik me alleen om te kleden. Ik wilde om 8 uur vertrekken en 3 over 8 reden we weg.
Op ermelo aangekomen. zijn Anouk en Patty Libel en Waldfee gaan poetsen en wassen en heb ik Odin gevlochten, vervolgens samen met anouk de paarden van greetje gevlochten en toen Waldfee klaar gemaakt voor stamboekopname.
Mijn kleine feeks werd opgenomen in het stamboek net niet genoeg punten voor keur helaas maar ze is wel ster geworden.
Afbeelding

Afbeelding

Waldfee snel weer naar stal en Indra klaar gemaat voor de rubriek merrieveulens. Op dit moment is ze helaas wat overbouwd maar ze kreeg wel een 1ste premie en werd 2de geplaatst achter ook een Orbaldo II veulen die later reseve werd bij beste rasvertegenwoordiger dus dan heb je niets te klagen he?
Inmiddels hadden Lia en Billy Odin en Lisa gehaald voor hengstveulen sportboek. Helaas de enige deelnemer maar ook een eerste premie.
Afbeelding

Weer rennen naar de trailer terwijl Anouk (geloof ik) Hinke en Indra mee nam want nu moest ik snel opzadelen om zo een kur te rijden met Orbaldo. Hij was een tikkie gespannen want hij is echt doodsbang voor paraplu's en natuurlijk ging het net regenen toen ik ging lsorijden. gelukkig was iedereen rondom de ring zo tof om paraplu's in te doen.

Afbeelding

Snel eraf en terwijl Obelix Orbaldo ging uitstappen en afverzorgen Waldfee weer snel opgehaald voor de rubriek 3 jarigen. Ze liet zich mooi zien en was echt super braaf (zeer uitzonderlijk voor haar doen)
Ze kreeg niet alleen een 1ste premie maar werd ook op kop geplaatst!!!

Toen rennen naar de stallen want na Waldfee moest meteen Hinke de ring in.
Hier had ik dus wel de balen van want Hinke had nog amper beweging gehad en had dus nog wat stal benen en was wat stijvig. Jammer maar goed das het nadeel van veel paarden mee nemen.Hinke liet zich voor geen meter zien (gallopeerde zelfs een stuk mee) en werd als 3de geplaatst wel met een 1ste premie gelukkig.

Inmiddels had Anouk Libel al aan de hand losgestapt en mocht die de ring in. Ook een eerste premie.Libel mocht ook mee voor het dagkampioenschap maar werd daar achteraan geplaatst.Vervolgens mochten Odin, waldfee en Libel meedoen voor beste rasvertegenwoordiger maar Odin was inmiddels al naar Huis en Libel deed mee in de zadelrubriek. Anouk en ik zouen ook mee rijden en dan hadden we 5 min om om te kleden op te zadelen en los te rijden voor de rubriek gebon. Geen doen dus waldfee heb ik terug getrokken.
Ik geloof dat Macilda van Greetje deze rubriek won en naomi(v. Orbaldo II) werd reseve!

Zadelrubriek ging fijn. ik had maar 1 5 voor de draf rechtsom. Hij was wat onregelmatig soms. Dat zou best kunnen kloppen want ik had soms een beetje storing in de aanleuning en Orbaldo heeft nu rechtsachter ook een dik been Misschien ergens verstapt of verdraaid.hoedan ook de rest waren 7-en en ik had zelfs een 8 voor de galop.
Met 44 punten dus winnaar van de zadelrubriek.
Libel kwam met 37 punten achter mij en Hinke werd met Anouk 3de!!!
1 2 en 3 voor mijn platpootjes *trots*

Daarna was ik echt dood maar helaas ik moest nog 3 keer op en neer rijden voor alles weer thuis was. om 20.00 was ik gisteravond eindelijk thuis en stond alles doodmoe op stal.
Vannacht heb ik al een blok 11 uur lang geslapen

Jos hardstikke bedankt voor het voorbrengen!!
Anouks mamma bedankt voor het rijden met ook een trailer.
Anouk,Lia,Billy, Sushilla, Patty en mijn liefste vriendinnetje Sandra thanx voor het groomen en antistressen.Zonder jullie had ik het nooit kunnen redden!
Op naar volgend jaar met nog meer paarden

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:34

en nog wat foto's
dankzij Lia
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:14

Gister zijn we in Uithuizen geweest voor de demonstratie van het Groninger Paard op de VVV-Paardendag. Onze organisator Steffen Buikema woont pal achter het terrein, dus alle Groningers hadden een relaxte startplaats. De presentatie zag er goed uit en de paarden deden prima hun best. Alleen was de organisatie nogal gestresst vanwege de komt van Anky (die op haar beurt weer de rust zelve was ). Foto`s en verslag volgen!

@Nimber: lijkt erg gezellig, jullie keuring! Fijn dat de resultaten weer zo goed waren. Helaas heb ik geen controle over de site. Daniël ontfermt zich daar nog steeds over. Maar dinsdag hebben we een bestuursvergadering en daarna zal ik weer contact opnemen met Claudia en familie. Het is vast wel te regelen dus.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:49

Is er iemand met een groninger boven de 1.70m?
Mijn vriend is 2.08m en daar zoeken we nog een geschikt rijpaard voor.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:57

Yvonniej schreef:
Is er iemand met een groninger boven de 1.70m?
Mijn vriend is 2.08m en daar zoeken we nog een geschikt rijpaard voor.

Er komen steeds meer Groningers van boven de 1.70m. We hebben geprobeerd een 'neo-bovenlander' te fokken bij onze Prelude (zelf net 1.60m en van Experiment (niet groot) en Pascha (1.55m). Het lukt echter niet: Hercules (v.Hanno) is 1.70m, Pronkjewail (v.Onno) was groot, Bacchus (v.Biret) is zeker 1.67m, Pelgrim (v.Bascal) is huge en zelfs Gruno (v.Gerlinus) schiet zijn moeder ver voorbij, verwacht ik.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:53

Weet iemand hier iets van Brandt (v. Bascal) ? Ik meen me te herinneren dat dit een ggk Groninger hengst is/was. Op de site van het Groninger paard en het IHW zie ik hem niet staan, maar wel een ggk zoon (Barto).

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:09

hallo
ik heb mijn paard als veulen gekocht op de markt zonder papieren
ik denk dat hij iets gronings in hem heeft
wat denken jullie?

het is een hengst van 6 jaar oud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding