Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CinnamonHM schreef:Je ziet idd veel witte en ' bay ' lusitano's, maar ik zie ook veel zwarte, sommige valk en cremello lusitano's, allemaal inderdaad ingeschreven als lusitano. Ja je ziet meet lusitano schimmels ( het meest denk ik haast ) en bay's, maar de andere kleuren maken de lusitano's niet geen lusitano. ( zoals bij ' bonte friezen, dat is officieel geen fries. )
Eefiepeefie schreef:Het verhaal van bonte Lusitano's ken ik niet, voor zover ik weet zijn namelijk alle kleuren toegestaan behalve bont. Kan me herinneren deze vraag ooit eens aan een keurmeester te hebben gesteld maar ik ga het is even uitzoeken!
Luckystory schreef:Ik heb ook een cruzado.
Zelf gefokt uit mijn kruising Quarter horse-Anglo Arabier.
Hij is dus half Lusitano, en een kwart QH en een kwart Anglo Arab.![]()
Als ik dergelijke kruising google kom ik eigenlijk alleen stierenvechterspaarden tegen.
Ze zijn wel gaaf.
[ Afbeelding ]
Wordt nu 4. Op de foto is hij 3
Helaas nogal ziekjes het laatste jaar. Maar ik blijf stapelgek op hem
CinnamonHM schreef:Zeker erg intressant om te lezen lusitana!
Ik merk inderdaad hier in het zuiden dat ze erg ' verzot ' zijn om de witte lusitano's.. Tot nu toe heeft elke stal waar ik ben geweest prachtige witte lusitano's staan. Waar ik ook gelijk aan dacht is ( denk ik ) de hoge school, ik kan mij herrineren dat ik vroeger altijd lusitano googlede dn veel plaatjes kreeg van spierwitte lusitano's die kunstjes deden..
Lusitana schreef:Eefiepeefie schreef:Het verhaal van bonte Lusitano's ken ik niet, voor zover ik weet zijn namelijk alle kleuren toegestaan behalve bont. Kan me herinneren deze vraag ooit eens aan een keurmeester te hebben gesteld maar ik ga het is even uitzoeken!
Deze Gaivota is bont en bij nader onderzoek staat er bij dat ze nog niet ingeschreven is, echter het is niet duidelijk waarom niet en in welk register dan niet. Ze wordt dit jaar 5.
Echter ze is wel 100% Lusitano.
Ik kan wel de fokker vragen wat er gaande is.
Er staat ook een oproep onder voor andere bonte gevallen. Ik kan wel even vragen wat daar uit gekomen is.
Luckystory schreef:Ik heb ook een cruzado.
Als ik dergelijke kruising google kom ik eigenlijk alleen stierenvechterspaarden tegen.
Ze zijn wel gaaf.
[ Afbeelding ]
keona schreef:Luckystory schreef:Ik heb ook een cruzado.
Ze zijn wel gaaf.
[ Afbeelding ]
Hoe gaat het nu met dit ventje
Eefiepeefie schreef:Wie is zijn vader?