barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:27

Celine_Mirte schreef:
Wat leuk al die karakterbeschrijvingen! 't Is net of ik verhalen over mn eigen aan het lezen ben haha.

Rieuwerd Jack heb ik nog gezien op de keuring twee jaar terug denk ik? of vorig jaar. Hij werd goedgekeurd in iedergeval. Ik herinner me vooral zijn enorm enthousiaste fanclub. Mooie tekeningen heeft hij! Maar hij is niet zo aan de maat toch? Tenminste, toen vond ik hem niet zo groot ogen.

Nuka, heb jij dat stukje in de nieuwsbrief geschreven? :)

ja dat was ik :o

realmagic

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:43

E is idd tot 157.7.

Leuke verhalen allemaal. Kan niet wachten tot we die van ons gaan halen

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:31

Hier even een misschien stomme vraag maar mij is opgevallen dat zowat alle bonte BPs altijd witte voeten hebben,tenminste heb ik nog geen met zwarte voeten/sokken gezien... of zijn die er wel?

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:51

De bonten heb ik ook alleen nog maar met witte benen gezien! Zal wel met het bont te maken hebben.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:42

Haha inderdaad Danique, zo als velen hier al zeggen, t/m 157,5 is een pony.

Sterre heeft onwijs kuren de laatste tijd, maar het viel ook wel te verwachten. Haar 'inrijden' is ook niet heel verstandig gebeurt... -O-
Dus lesgever een bericht gedaan en het is tijd voor les.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:40

Esaqar schreef:
Haha inderdaad Danique, zo als velen hier al zeggen, t/m 157,5 is een pony.

Sterre heeft onwijs kuren de laatste tijd, maar het viel ook wel te verwachten. Haar 'inrijden' is ook niet heel verstandig gebeurt... -O-
Dus lesgever een bericht gedaan en het is tijd voor les.

Wel laten filmen je les he !! Ben benieuwd

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:52

Haha nou eerst maar niet denk ik... het ziet er denk ik niet uit. Ze wil alleen maar rennen, steigeren helaas. Kop omhoog en rennen, en dan is ze onbestuurbaar.
Reden waarom is al bekend, nu nog even hier doorheen komen. Moet lukken.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:57

Esaqar schreef:
Haha nou eerst maar niet denk ik... het ziet er denk ik niet uit. Ze wil alleen maar rennen, steigeren helaas. Kop omhoog en rennen, en dan is ze onbestuurbaar.
Reden waarom is al bekend, nu nog even hier doorheen komen. Moet lukken.

Juist filmen dan en zelf terug kijken met instructrice, dan kun je de fouten er nog rustig uitpikken en daarop oplossingen bedenken enz! Deed onze instructrice ook, was erg leerzaam!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:05

En er is weer een nieuw barock pinto paardje in de maak :D
Alejandro zijn eerste merrie is gisteren tijdens de eerste controle scan drachtig bevonden.
over 2 weken gaan we nog een keer voor een kloppend hartje!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:56

Even over de maat pony / paard. Maar bij t mennen is een pony vanaf 147,5 cm een paard. Bij t mennen kennen ze geen e pony.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:57

Ook apart eigenlijk.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:40

Danique, dat is waar! Als er iemand mee gaat zou ik wel vragen of die het wil filmen! (:

En over de maat pony / paard bij het mennen is het eigenlijk best logisch. Want menners die overal tussen door moeten zigzaggen zetten denk ik liever een paard van 1.60 er voor dan één van 1.80, het paard van 1.60 is veel wendbaarder.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:57

Ja, dat snap ik, maar het is toch raar dat er voor verschillende disciplines verschillende maten worden aangehouden? Binnen dezelfde maat ben je vrij om te kiezen welk paard je wil inzetten, lijkt mij.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:20

Fabster schreef:
Ja, dat snap ik, maar het is toch raar dat er voor verschillende disciplines verschillende maten worden aangehouden? Binnen dezelfde maat ben je vrij om te kiezen welk paard je wil inzetten, lijkt mij.

Nederland is ook het enige land met een E pony dacht ik, wij moeten even speciaal zijn :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:34

Ja, je moet wat, inderdaad :D

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:52

Om even in de e-pony discussie in te breken ^^. Ik ben gek op valk paarden en zou dolgraag (someday) met een valk kwpn merrie en een Barock Pinto hengst een Barock Pinto valk fokken. Ik meen dat dat genetisch gezien mogelijk is, klopt dit? En zo ja, wordt een valk toegestaan in het stamboek?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:56

Ja alleen komt deze dan in het voorboek ipv veulenboek (als je ggk hengst neemt)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:58

Xyris, dat is wel erg gaaf zeg... een valk barock pinto. Of palomino barock pinto...
+1 op de bucket list.
Ik denk dat dit genetisch gezien gewoon mogelijk is, net zoals je valk of palomino panterbont kan fokken bij de appaloosa's.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:28

Esaqar schreef:
Xyris, dat is wel erg gaaf zeg... een valk barock pinto. Of palomino barock pinto...
+1 op de bucket list.
Ik denk dat dit genetisch gezien gewoon mogelijk is, net zoals je valk of palomino panterbont kan fokken bij de appaloosa's.

Wij hebben een toverbal bp op stal, die is onderhand al verschillende kleuren afgegaan hahah met als vader Jack en Jack gaf met schimmel merrie volgens mij een palomino, maar ben geen kleuren expert:

Afbeelding

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:34

Thanks! Of een palomino ja ^^. Geloof dat smokey Black ook nog kan. Het zou sowieso om een GGK gaan, als ik het doe wil ik het wel goed doen. Wat is er nou precies het verschil tussen vooboek en veulenboek?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:35

En das een leuke viva! Welke kleuren heeft hij verder nog gezien?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:41

Xyris schreef:
En das een leuke viva! Welke kleuren heeft hij verder nog gezien?

bedoel je welke kleuren jack geeft aan zn kinderen *blondmoment*

Dit is oudere broer van de merrie van andere foto, zelfde moeder en zelfde vader maar dus de kleurenbom die continu veranderd. In zn staart zit een roodtint met wit en beetje zwarte haren en bij zn benen heeft ie beetje graniet kleurige vlek, maar overal zitten verschillende kleuren haren... Niemand weet welke kleur hij is.. Hij begon netzoals zijn zusje palomino
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:42

Leuk veulen ja! Als je zo n bonte wil (en zekerheid wil) moet je merrie homozygoot op valk zijn en de hengst homozygoot op bont. Zo niet, tja, dan wordt het toch een verrassing. :+

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:46

Haha ik bedoelde het paard op de foto ^^. Wat een verschil zeg, is het niet iets van palomino met roan ofzo?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:55

Xyris schreef:
Haha ik bedoelde het paard op de foto ^^. Wat een verschil zeg, is het niet iets van palomino met roan ofzo?

Was het helaas maar zo simpel, maar palomino is t zeker niet meer bij de ruin.. Hij word namelijk al een tijdje niet meer geel en is op sommige plekken zelfs zwart/graniet .. Hij is wat creme achtig van kleur