Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:17

Wat een super gaaf jasje die oranje! En iedereen gefeliciteerd met hun punten :).

Ik heb zaterdag de selectie 's van de (kring/regio?) meegereden. De eerste proef gewoon 3e geworden van de 48, echt super tof.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:17

Mijn vroegere friese merrie pakte heb bit ook vaak vast.. Voor haar heb ik een rolletjesbit aangeschaft.. Ze liep er heerlijk op.. Niets meer in handen, mooi schuimlaagje op de lippen en nooit geen bit meer vastgepakt.. :)

Weet alleen niet of deze op wedstrijd toegestaan zijn.. Heb met haar nooit wedstrijden gereden..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:59

Super, DewiRox.

Durf ik ook niet met zekerheid te zeggen of dit mag, nine1987. Zou je in de dressuurreglementen moeten gaan kijken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:01

Rolletjes D trens is toegestaan daar heb ik zelf ook mee gestart.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:09

Volgens mij is het officieel niet toegestaan, je bent er alleen waarschijnlijk niet op gecontroleerd.
Wel met een roterend mondstuk, maar dat zijn maar enkele, geen meerdere roterende delen.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:21

Ik heb het net even opgezocht in de regelementen en het is niet toegestaan. Anders had ik het wel willen proberen!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:23

Leuke foto's, mooie paarden en mooie punten allemaal!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:32

Behalve ik hahahaha :p

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:02

Ach dat kan het alleen nog maar beter gaan toch :D .

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:10

Hier zondag weer op concours met Knappe Yselina ben nu al nerveus.... laatste tijd niet echt heftig kunnen trainen in verband met tentamens op school....

Vandaag wel weer les gehad wat voor ons beiden behoorlijk pittig was maar wel weer super veel van geleerd :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:46

nine1987 schreef:

Het kan niet altijd goed gaan, volgende keer gewoon punten rijden. :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:19

Patrick, alvast succes.. Maar het gaat vast goedkomen!!

Betteke, nee idd.. Ik zie het ook als een ervaring..13e starten we in hazerswoude-dorp.. Ben benieuwd.. heb ook nog niet veel tijd om te trainen ivm vakantierooster op t werk (4 weken 6 dagen werken) maar we gaan ons best doen!! Afzeggen kan nog altijd..

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:38

Je woont in Heerlen en gaat in Hazerswoude-dorp starten? :oo Dan moet je wel heul fanatiek zijn! :D

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:22

Succes patrick. Nine het komt vanzelf wel goed! Ik was ook hartstikke onzeker en twijfelde aan mezelf of we het echt wel konden. Thuis liep ze heel fijn. De 1e keer was echt bar slecht bij mij met rot commentaar van jury. Ik twijfelde zo erg aan mezelf of ik het wel kon en nu heb ik winstpunt waardig gereden. Zolang je thuis maar niet denkt van ik heb m nog niet voor elkaar. Mijn paard pakte mijn spanning op wedstrijd gewoon compleet op.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:45

Ik rijd na 5 wedstrijden nog steeds iedere keer een baggerproef en een winstwaardige proef.
De eerste proef mislukt altijd, zit ik iedere keer rond de 170.

M_arjolein, jij was toch die gene in het andere topic met zo'n vervelende eerste start? Wat leuk om te lezen dat het nu goed gaat!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:33

nine1987 schreef:

Kan nu alleen maar beter gaan. Heb met mijn huidige paard ook wel eens heel erg laag gereden. En zelfs een keer af gegroet. Gewoon lekker kilometers gaan maken. Dan krijgen jullie beide ervaring. En zullen de punten omhoog gaan, omdat het allemaal niet meer zo spannend is.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:34

Kaula ja uit het b topic bedoel je? Ach hopelijk was het niet een eenmalige actie haha.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:22

Ja die bedoel ik ja!
De ene keer zal altijd beter gaan dan de andere, maar volgens mij zat er toch ook een behoorlijk punten verschil in.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:28

Ja klopt van 144 en 151 naar 173 (onderlinge) en nu 174 en 180. Maar die was ik hc gestart. Maar goed wel een mooie vooruitgang.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:51

Bijna zonde dat je die hc bent gestart, al snap ik het wel. Maar netjes hoor!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:51

Betteke schreef:
Je woont in Heerlen en gaat in Hazerswoude-dorp starten? :oo Dan moet je wel heul fanatiek zijn! :D

Verhuisd naar alphen ad rijn.. Nooit aangepast.. Moet ik eens doen.. :p

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:51

Gefeliciteerd allemaal met de goede resultaten!

Ik rijd ook met dubbelgebroken bit. Gewoon omdat ik die zelf het meest vriendelijk vind.

Bedankt FrysWietske!

Betteke schreef:
Mijn Fries is niet flegmatiek, maar keert ook in zichzelf bij wedstrijden. Nu heb ik er pas 3 gereden en iedere keer kan ik er meer aan rijden. Ik denk toch dat het met ervaring te maken heeft, gewoon lekker starten en proberen er aan te blijven rijden en vooral niet teveel willen doen.

Hoe lang rij je los? Zelf heb ik aan een minuut of 20/25 genoeg, goed aan het been zetten en proberen "flitsend" de ring in te draven. Uiteraard weer makkelijker gezegd dan gedaan. :D

Ik denk (en hoop) ook dat het puur ervaring is. Thuis is ze ook wel eens traag, maar niet zo erg als op wedstrijd. Dus komt vast wel goed!

Ik zal vanaf nu wat meer meepraten. Ik ben net een weekendje weg geweest naar Polen, vandaar :)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:59

Ik rij met een dubbelgebroken onderleg watertrens. Daar rijdt mijn dame erg fijn op.

Verder liep ik er de laatste tijd tegenaan dat ze tijdens de proeven ook vreselijk inkakte. Ik rij M1 en dan mag je geen zweep meer in de proeven gebruiken. Twee weken geleden het roer omgegooid, granenmix wordt nu bijgevoerd en ik rij zonder sporen. Ze sloot zich blijkbaar helemaal af voor de sporen en is nu veel beter aan het been, mede ook door de granenmix is ze veel voorwaartser.
Afgelopen weekend had ik zaterdag de friezencompetitie en zondag koudbloedenwedstrijd. Voor het eerst dus zonder sporen de baan in gegaan. Ondanks dat ik zaterdag samen met een ander laatste ben geworden maar toch nog 178 en 177 punten had was ik daar wel heel tevreden mee en ze was ook lekker voorwaarts tijdens de proeven, kakte niet in. Zondag had ik iets te lang losgereden, maar toch bleef ze beter voorwaarts als wanneer ik met sporen had gereden. Zondag had de jury van de eerste geen winstpunten meer in de zak voor de M1 en was ik 3e geworden, de 2e proef heb ik gewonnen met 186 punten.
Voorlopig blijf ik dus op deze voet verder gaan.
Misschien is de granenmix wel wat voor jou paard Berdien?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:22

Ja zeker! Ik ben ook overgestapt. Ze krijgt nu een kilo sportfits van Pavo per dag. En daarnaast een kilo basisbrok. Ik heb gister weer gereden na mijn weekendje weg en had wel het idee dat het tempo iets stabieler was. Volgende week op wedstrijd maar zien of het daar ook invloed op heeft :)
Ik rijd alleen op wedstrijd met een klein spoortje (zo'n stompje), omdat ze de eerste keer echt niet reageerde.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:34

ik rijd mijn ruin met een dubbelgebroken bustrens, en mijn merie met een dubbel gebroken watertrens. mijn merrie was voor haar "pensioen" af en toe behoorlijk flegmatiek, ik moest er echt flink aan rijden. nu we alleen nog rijden voor de lol zonder zadel en in het land heb ik niks meer nodig, ik denk aan draf en ze doet het al.

Mijn ruin is juist heel snel, en heeft energie te veel.
mijn friezen krijgen nu helemaal geen kracht voer. ze hebben nu gras, en van de herfst winter hooi, met een handje dieetmusli van subli.