Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Fantasia paarden.. Er is ook een hoop gedoe over, veel mensen vinden dat ze maar een speciaal 'Fantasia-ras' moeten maken dan ipv veel van deze paarden voor Berbers of BerberArabieren te laten doorgaan, gezien er steeds vaker vreemd bloed doorheen word gefokt, enkel om maar zo groot en breed mogelijke paarden te fokken.. 

Zitouna schreef:Ja eng he, ze worden ook al wel 'FrankensteinBerbers' genoemd... Hier nog een paar voorbeelden (niet van El Jadida maar van Marokkaanse 'Berbers' (duidelijk koudbloedmixen..) in het algemeen..) Let wel, natuurlijk niet alle Marokkaanse Berbers zien er zo uit!
Vergeleken met een 'oud' type:
[ Afbeelding ]
Dan weet ik wel welk type ik liever zie

ik vind het ook erg mooie hengsten beide, ook echt mijn smaak

goeie stokmaat, geen overdreven dish, leuk karakter... en toen heb ik hem maar vriendelijk op het stempeltje op haar bil gewezen

een maand geleden stond ze nog 24/7 buiten, op een andere stalling, niks geen stalbenen. Sinds begin deze maand staat ze op een andere plaats. Gisteren heel de namiddag buiten gelopen tot laat in de avond. De nacht en voormiddag op stal. Om 14u trek ik haar uit de stal met volgelopen benen? En ze is nu al een paar maanden aan het "tikken" in 1 van haar achterbenen. Ik vrees dat haar sportcarrière bij haar vorige eigenaren zijn gevolgen begint te tonen
anders inderdaad, zoals Nicolanca zegt, eens contact opnemen met Al Mansour (mocht je het verder voor elkaar kunnen krijgen natuurlijk...) Over het karakter, ik ben er aan gewend geraakt denk ik, maar hoor hier steeds weer van Europeanen hoe enorm makkelijk en relaxt ze de paarden hier vinden
Citaat:Hinsichtlich seiner großartigen Abstammung und seines Ausnahmemodells werden seine Stuten einer besonderen Auswahl unterliegen, die sich wohlmerklich nur auf die Rasse Berber und Araber-Berber beschränkt.
staat het alleen bij hem erbij? Ouled Nail trok je toch ook wel? Citaat:Gekört in Wickrath am 3. und 4. November 2006 im Rheinisch-Westfälischen Pferdestammbuch mit Beteiligung einer Richterkommission des Weltberberverbandes.
Citaat:In Wickrath goedgekeurd op 3 en 4 November 2006 in het Rhine Westfaalse paard Stammbuch waarbij een rechter van de Berber World Federation Commissie.