[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:40

Esther, pff balen zeg! Lekker met golven daar dus! :D En buitenrijden is idd heel verleidelijk hihi :D . Doen chico en ik ook érug graag!

Naatje: Jaaa spam :D . Mooie tuig heb je toch voo rhem zeg!! Staat hem super *D . Je zit er ook met een smile op, leuk te zien! En Garbosa groeit :D . Is je zusje best klein van stuk? Garbosa lijkt wel een reus zo haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:40

Nou idd, heel tof!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:41

Ohja, jolijn! Las dat jij ook een kitten hebt :D . Foto ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:51

Fototoestel ligt bij schoonzusje ;(

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:57

Prinslover schreef:
Naatje: Jaaa spam :D . Mooie tuig heb je toch voo rhem zeg!! Staat hem super *D . Je zit er ook met een smile op, leuk te zien! En Garbosa groeit :D . Is je zusje best klein van stuk? Garbosa lijkt wel een reus zo haha!

ja vond het ookal ja hahaha, samantha is 1.60m , garbosa haalt dat niet... maar ze ziet er idd groot uit op die foto :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:06

Wat is die eerste foto van Garbosa gaaf joh! Ze gaat daar helemaal zitten, erg mooi!
Jammer dat het niet door ging met Betunero, anders had ik daar ook nog met hem gewerkt :D Het is wel echt een onwijs gaaf dier hoor, en het tuig staat hem ook prachtig!!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:09

Naatjuh: Leuke foto's zeg van Garbosa en Betunero!! En dat tuig staat hem idd echt heel gaaf :D.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:09

Ambale:dank je wel :D ja monya had gezegd dat de jij er ook mee aan
de slag zou gaan, vind het ook jammer...
maar zulke dingen zie je niet van te voren aankomen....

evdpanne: dank u :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:46

zoo mijn berichtje voor vandaag ;) Ik hou me netjes aan de limiet (vandaag dan)

kelly: aaah 1 showen! Ben nieuwsgierig!

mayke: Liever zwart? Ik vind shannon (zwart)veel makkelijker schoon te houden dan encanto (schimmel) 1x goed met de ros en ze is schoon, maar hij al die poepvlekken en zand..bah bah:P

gab: ik vind die vent ook niet zo'n succes..heb ze veel leuker gezien!

denise: leuke foto's! Wat een stelten heeft heike zeg! Heb je al nieuwe stal gevonden?

cynthia: leuke foto's! Ik heb er ook zo een, schaamteloos geval!
Afbeelding
Afbeelding

yenneke: Jeetje wat een gedoe! Sterkte met het uitzoeken wat je wilt! Die opleiding is natuurlijk ook maar deeltijd. Veel plezier je eerste dagen!

anouk: Les je nou niet meer met sam? Spannend weer een wedstrijd! Als ik hoor dat het nu zo lekker gaat komt het vast wel goed!

nathalia: mooie foto's! Is garbosa ook verhuisd?

Il: ja nu je les hebt wel blijven trainen he ;) oww nieuwe ava zie ik! Waus!
*tevens ook voor sanne* Vanavond heb ik waarschijnlijk weer leuk werk ;)!

Ow jongens ik zit nu tmf te kijken...10x jaren '90! Wat een ramp wat er toen allemaal gemaakt is, en dat ik nog steeds britney mee kan zingen! *leuk contrast dat ik het nirvana nr erna vet cool vind :Y) * Daarbij zie ik mezelf nog op no no limit dansen! Voor SCHUT!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:52

*zapt gauw naar tmf*

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:54

Ooooh! Leuke foto's van poezenbeesten!

En Garbosa en Betunero: Wat een prachtige paarden. Vooral Betunero! Wat voor borsttuig heb je daar om (Ik zoek ook zoiets maar dan met rood erin). Is het western?

Moet zo weg, dus effe snel ego: mijn paard is vanmorgen bekapt. Scheurtje is helemaal weg en het was verder geen ramp, gelukkig. Jippe gedroeg zich werkelijk perfect. We hebben hem samen met veel liefde en geduld benaderd. Hebben geen stem hoeven te vrheffen. meneer stond de hele tijd met mij te kroelen en was makkelijk met voetjes geven. Vijlen van voren doen we volgende keer, want dat was toch meer voor de schoonheid dan noodzakelijk. Gewoon opbouwen. Maar de hoefsmit gaf aan dat ze nu een heel ander paard zag dan de eerste keer. Kalm, kon zich ontspannen en deed dat ook (ondanks storm, alle vriendjes enzo die net naar buiten werden gezet en de hond van de smit vlak voor hem in t zicht.) Echt super. Stond met zijn koppie dicht tegen me aan en maar kroelen en gekriebeld worden. Heerlijk. De band is aan het komen, heel voorzichtig aan durft ie mij te vertrouwen. En erop te vertrouwen dat ie nu toch echt hier blijft.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:22

Prinslover schreef:
Saida, komt Jorick morgen weer lekker thuis? *\o/*

JÁÁÁÁÁÁ!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Suzanne -> Weekend weer voorbij..... werkse!
Mijn weekend begint morgen om half 9! Jippie!

Natalia -> Mijn handen naar voren doe ik wel meer, met name als ze gaat hangen in de teugels.
Ze moet op eigen benen lopen, dus drijf ik haar iets aan en doe ik de teugels los.
Garbosa klinkt echt als een superlieve merrie!
Betunero ziet er echt super uit! Mjummie! :9

Sjee wat een weer hier zeg!
Het lijkt wel herfst!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:36

Mies: ja Garbosa staat nu sinds ongeveer 2 weken ook in Oud-gastel bij betunero :D

Zilfstar: ik heb het borsttuig bij animoruitersport.nl gekocht, is een spaanse tuig
heb alleen niks met rood erin gezien.

saida:aah op die manier, wel leuk foto hoor, alleen het ziet er gek uit dat net op dat
moment foto is genomen hahaha.
Garbosa is zeker een heeele lieve merrie, heb het echt getroffen met haar :D

het weer hier is ook echt BAGGER ! :(

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:44

Mies – soms weet die ook niet waar die die lange stelten kwijt moet, en op deze stal zijn ze nu aan het verbouwen dus we zullen zien wat eruit komt

Wanda – fijn dat jippe zo braaf was bij de hoefsmid

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:44

Michelle: Hahaha wat kunnen katten toch charmant zijn :).
Zilfstar: Gelukkig ging alles goed bij de hoefsmit!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:49

sjaakie is gewoon hot ;)!

Denise: Spannend! Gaan ze veel verbeteren?

Nathalia: ik dacht al dat het niet op de keytenburg was. Het is natuurlijk makkelijker om ze bij elkaar te hebben!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:53

mies we krijgen nieuwe ramen en heike krijgt een nieuwe stal met nieuwe staldeur, ook is het beton vernieuwd en krijgen we een douche voor de paarden dus der gaat toch wel aardig wat veranderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:57

Kelly Jij boft maar dat je op al die mooie paarden mag rijden! Heb je ook foto's van Forturo?

Anouk Ik vind 33 nog jong hoor! ;) Part time is tegenwoordig idd erg lastig. Bij mijn ex-werkgever zijn al eerder veel part timers eruit geknikkerd. Je moet er in deze tijd zeker meer zelf achteraan gaan. Er zijn immers meer mensen die werk zoeken t.o.v. het aantal banen dat aangeboden wordt. Heb sowieso altijd geleerd dat je zelf meer initiatief moet tonen zodat ze zien dat je echt geïnteresseerd bent en graag aan het werk wilt gaan. Ook dat je de werkgever een termijn geeft om in te reageren en als ze dat niet doen dat je dan zelf contact opneemt. Maar Sam komt zo te lezen wel beter tot zichzelf hè nu hij lekker thuis staat. Die spanningsmomenten nemen vanzelf af als hij wat meer gewend raakt aan dingen die in de omgeving gebeuren. Krijgen we binnenkort ook foto's van jou op Sam? ;)

Jellie Hopelijk valt het onderzoek bij je nichtje mee. Mijn zwagertje had een maagscopie gehad, omdat hij sinds de beenmergtransplantatie continue misselijk was. Ze moesten dus met een slang naar binnen en hij moest bij bewustzijn blijven omdat hij moest meehelpen door te slikken. Hij was toen helemaal in paniek geraakt. Uiteindelijk waren ze erachter gekomen dat de misselijkheid een bijwerking op een van de medicijnen was. Hij had het alleen wel in een extreme vorm.

Nadina Ik heet in het echie ook [naam verwijderd] ;) Op zich zit er niet veel druk achter. Ik kan een WW aanvragen en krijg een redelijke oprotpremie. Alleen m'n vriend heeft gisteren te horen gekregen dat zijn overuren niet meer uitbetaald gaan worden, dus we moeten wel zorgen dat we het inkomen vast blijven houden.

Anita Dacht er toevallig aan dat ik nu zeker tijd hem om een keer bij jullie te komen buurten. Wil jullie (en vooral Elise) wel eens met de paarden bezig zien. Het mooie was dat ik eigenlijk vakantie had. Mijn manager had me gevraagd of ik de woensdag in mijn eerste week naar kantoor wilde komen voor een sales meeting om de verkoopresultaten te bespreken. Ik vond dat geen probleem, want we hadden toch geen concrete vakantieplannen. Dus kon even heen en weer naar Amsterdam rijden voor het slechte nieuws...

Iloon Ja, ik had het toen echt net gehoord en kon natuurlijk niks op internet zetten. Hé, maar wel leuk dat je nu les hebt. Was laatst nog een paar keer langs de manege gereden en kon zo de paarden op het land zien staan. Super hoor dat dat nu kan. Zat nog te kijken naar schimmels of ik Chico zou zien, maar ik was er alweer te snel voorbij. :Y)

Suus Echt super dat je zo je paarden kan zien. Toen ik nog bij m'n ouders woonde en m'n paard nog aan huis had staan keek ik ook zo vanuit het slaapkamerraam op de stal. In de toekomst wil ik dat weer. ;)

Danielle Ja, ik zag dat ik als DA assistente als startsalaris net aan de helft van mijn huidge bruto salaris zou verdienen. Dat zag ik ook niet echt zitten. Ik had ook een commerciële functie (vertegenwoordiger/account manager) dus daar kan ik gelukkig nog wel alle kanten mee op.

Naatjuh Mooie foto's van je dame en heer!

Mies Leuke foto's van je kat!

Volgens mij ben ik nu weer aardig bij.

Het waait hier ook heel hard! Eric (m'n vriend) is vandaag vrij en was vanochtend al naar het strand gegaan om te gaan windsurfen. Die gasten gaan heel de dag los met dit weer. Alleen ik zit zonder auto nu en moet zo naar stal gaan fietsen... Das wel ff wennen hoor dat je niet meer lekker makkelijk de auto kunt pakken.

Verder ben ik wel een beetje hyper... Ik zag net namelijk een leuke vacature. Heb gelijk gebeld en moet nu mijn CV opsturen. Het is een commerciële functie in de ruitersportbranche. Ben benieuwd of het wat gaat worden!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:59

Bij ons op stal issie ook druk bezig met verbouwing :). Er komen nieuwe stallen, een nieuwe bak (werd eens tijd), een opberghok voor de karren en hij heeft een bouwvergunning aangevraagd voor een schuur waar die stallen in wil gaan bouwen en een tweede poetsplaats bij wil maken. Owww en dan nog niet te vergeten de kantine met dakterras waar je heeerlijk kan zitten :D. Het terras is al af alleen de kantine nog niet, maar daar moeten ze even mee wachten (zwaluwnest).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:01

Yenneke: Spannend! Hopelijk nodigen ze je uit voor een gesprek en wordt je aangenomen! Heel veel succes alvast!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:08

mies: ja idd anders moest ik steeds op en neer rijden wat als gevolg had dat ik
garbosa al eerder een dag liet staan. Maar de foto's zijn nog wel
op de keytenburg :) alleen die van Garbosa dan eej

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:10

Moll schreef:
idefix: de zweep omhoog en over de schouder soms het kruis aan tikken

En wat heeft dat voor effect op jouw paardje? Of is het iets wat je moet kunnen in de vaquera ofzo?

Soeske: Mijn eigen dieren doe ik ook altijd op afstand. Maar Sam kan helemaal ontspannen als ik mijn handen op een bepaalde manier op hem leg. En dan is het niet om te healen hoor, maar gewoon om contact te maken. Ik heb in mijn jeugd zo veel geheald, dat ik het daardoor een beetje tegen ben. Wel heel leuk dat er hier zo veel kennis is!
Oooh, wat een plaatje! En dan alledrie! Sam wil ik zo ook nog op de foto, maar die staat altijd razendsnel op.

Jellie: Heb jij Astma? Mijn neefje heeft er een behandeling voor gehad bij een Chinese mevrouw in Zeeland (N-Br.) En daar heeft hij heel veel baat bij gehad. Hij mag geen chocolade meer eten en sindsdien is hij zelden ziek! Mss iets voor jou om haar eens op te zoeken? Ennuh, ik eet er heel veel en ben nooit ziek.. En ik weet niet hoor, maar je voeten zijn toch ook erg belangrijk! :+

Debbie: Voor de cursus vind ik idd normaal, maar dit was als een sessie bedoeld om mij te laten zien wat er mee kan. Zo kon ik bezien of er nog bij te leren was voor mij. Het was een heel behoorlijk bedrag. Daar kon ik zeker een keer voor komen lessen bij Elise en als ik dan mag kiezen... Ik wil ook gewoon graag weten wat het inhoud, maar zoals ik het hier lees, heb ik hetzelfde geleerd, maar met een andere naam. Een beetje raar dus om dan een boel geld uit te geven aan iets wat je al weet hè?

Laura: Als basisschooljuf moet je zowiezo een lange adem hebben hè? Mijn tante heeft jaren in de 'vervanging' gezeten en was de koning te rijk, toen ze rond haar 35e haar eigen klas kreeg! Sindsdien is dat altijd zo gebleven hoor, maar door haar kan ik me een voorstelling maken, wat of juf zijn is. Waar geef jij nu les?

Jesser: Helemaal waar! Van mijn 14e tot mijn 17e zat ik maandelijks in groepen te werken aan zieken enzo. En ik heb dat altijd met veel inzet gedaan, hoor, maar ik voelde het op een gegeven moment als een verarming dat we zo aan het dokteren waren aan mensen die ziek waren. Sommigen waren zelfs therminaal en dan móesten we van naasten blijven vechten om ze in leven te houden, terwijl ik vond dat je ze beter veel kracht kon geven in het accepteren van de dood. We deden uiteindelijk niks anders meer! En toen heb ik het laten varen toen ik vriendjes kreeg, die het helemaal niet interesseert. Frank vindt het ook een boel gezweef. Nu gebruik ik het af en toe als ik iemand wil helpen en niet meer gedwongen in groepsverband. En nooit om kost wat kost iemand beter te krijgen.

Ilona: Ja, dat snel afgeleid zijn is één ding, maar ja, ik ben zelf ook nogal snel afgeleid... haha. Kun je nagaan wat er soms van rijden terecht komt. :D Maar als we allebei geconcentreerd zijn, ziet het er niet verkeerd uit hoor. Gebeurd alleen nog te weinig

Heidi: Tof zeg, dierenartsassistente! Ik wilde altijd dierenarts worden! Als onze paarden voor pampus staan bellen we de veearts en die komt hier 5 keer (of vaker) per dag langsgereden. Wij wonen op zijn route naar al zijn andere klanten in de omgeving. Dan kan hij ook wel even tempen. Met hoge koorts moet ie toch al komen hè?

Denise: Dat is altijd zo hè? Haha, Sam vindt het altijd wel leuk om zichzelf te showen.

Naatjuh: Leuk joh, dat Garbosa zo op jou gericht is. Gaan ze wel doen hè? Despi heeft nu ook meer interesse in mij, nu ik hem af en toe zo aandacht geef. En Betunero ook al zo fanatiek leren... Hoe groot is Betunero? Hij oogt groot zeg! Mooi zo, dat borsttuig! En mooie foto's van Garbosa!

Mies: Nee, momenteel les ik helemaal niet. Ik weet niemand die aan huis komt namelijk en ik weet ook niet of de bak niet aan de kleine kant is. Frank kijkt af en toe wel mee. Jammergenoeg heeft hij het nu ook druk! Haha, jaaah jaren negentig! Poing was toen ook hè? Haha

Wanda: Wat heb jij een braaf paard! Sam heeft ook een supervriendelijke smid, maar Sam vindt hem heel erg eng. Hij heeft het niet op mannen. De laatste keer ging met hem wel heel goed. Hoe minder mensen, hoe braver hij is.

Yenneke: Voor Foto's moet je Frank gewoon veelvuldig lastigvallen. Anders gaat het nog even duren... :P
Ik vind mezelf ook nog piep hoor, maar op diverse gesprekken ben ik vanwege mijn leeftijd afgewezen inmiddels. toon al veel initiatief. Het is echter dat ik absoluut geen hoge pet meer opheb van uitzendbureau's. Die doen echt helemaal niks! Zelfs van Tempo-Team hoor ik niks meer. En die liepen in het begin heel hard voor me. Je moet constant blijven bellen en zeuren idd. En eigenlijk werk ik liever zonder UZB. Ben heel benieuwd wat voor functie je gevonden hebt! Hopen dat je wordt aangenomen!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:12

het is ook nog niet zo lang dat ze zo op mij gericht is, maar wel
heel fijn want ze heeft echt alle aandacht bij mij :)
Betunero is 1.68m, dus best aardig groot voor een PRE :)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:18

zasread hoe gaat het nu met Amber en de pup?

Nombrado Je doet t gewoon!
En wat n bizarre steigerfoto joh! Goloso? Dat ie zn voorbenen zo recht houd! Ben jij de ruiter? Het lijkt iemand met blond haar dat heb jij toch niet?
Die foto met die tong haha. Lust ie dropjes?
Leuk ook jouw kattenfoto's van Luna.

Dusse met al die reiki talenten komt er binnenkort een reiki-bokt meeting/workshop?

Moll de derde man! Ziet er mooi uit je paard, ik zag ook foto's van lang haar. Jee, krijg je dat weer over je heen!
Zweep over de schouder en het kruis aantikken? Welk kruis?

Saida prachtig zien jullie er samen uit!

Heikedenise Heerlijk om de paarden zo buiten te zien!

Marialva Prachtige katten zeg! Ze zien er zo geslachtloos uit! Helemaal niet beschamend dus, als speelgoedbeertjes! Zo knuffelbaar en ik wordt helemaal ontspannen als ik naar de foto's blijf kijken. Bij de 2de foto is het echt kijken of het nou zn buik of zn rug zou kunnen zijn ! hihi.

Jellie sterkte met je nichtje!

Jesser N zware dobber. Hopelijk vind je op de roze wolk zo nu en dan wat afleiding.

Yenneke Nu ben ik wel benieuwd naar Shaggy! Foto's?
Dat je ontslagen bent! Sterkte!
Nou wie weet heb je meteen zomaar n nieuwe baan te pakken. Good luck!

Mies Apollo Leuk zo'n rooie!

Kelly Taco Klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt! Forturo, campeoneren wat is dat? Foto's!

Naatjuh Mijn hemel wat n prachtig paard is Betunero! en prachtige uitrusting!

Idefix Bouquetreeks! hahaha jij bent de enige bij wie mijn redenering opvalt!
Ieks naar idee van roestend ijzer!

Zilfstar Wat fijn dat je de band voelt groeien met je paard!

Laulau85 foto's foto's jij bent nu elke dag het ponykanp aan het ontsnappen? Raar hoor van dat ijzerdraadje in het been van Hincapie!

Ik heb gisteren de hoef van omar in de watten met een goedje laten weken waardoor aan de achterkant tussen de hoefballen een donker gat zichtbaar werd, dus het heeft gewerkt, inmiddels had hij de zak met watten al afgeschopt en zag het er gisteren middag mooi droog uit. Vanmorgen pas kwam de DA, toen was de koot van Omar ietwat zweterig en kwam er ook vocht uit het gat, hij -de DA- gaf 2 enorme gemene injecties en gaat dat elke dag doen, 5 dagen lang. Antibiotica? Dag 3 gaat hij het opensnijden.
Onze DA denkt dat er een stukje van een ijzerdraad in de hoef van Omar is gekomen en daar is achtergebleven en een onsteking heeft veroorzaakt. Hoe lang het daar al zit is dan voor mij een enorm grote vraag. Of dat dan ook is gaan roesten daar wil ik eigenlijk nu niet te diep over nadenken. Arm paard hij heeft vast al te lang pijn en hij houdt zich zooo enorm goed!
Vandaag donderdag, dat wordt dan zondag snijden. Alweer n operatie voor t arme poownietje.
Vanmiddag weer verse 'luzerne' snijden, dat vinden ze toch wat! N beetje troost dat verse groene eten, hoop ik dan maar.

Oh ja en n 2de publicatie -de 1ste was n interview in de Nederlandse Grazia, natuurlijk over de liefde over de grens- hebben we nu een paar leuke zinnen in het franse ruitertijdschrift Randonner à Cheval. De bevestiging heb ik wel via bokt gekregen. Merci Jodi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:26

Dat is echt weer het nadeel van paarden, die laten pijn pas zoooo laat merken :(:)