Moll schreef:idefix: de zweep omhoog en over de schouder soms het kruis aan tikken
En wat heeft dat voor effect op jouw paardje? Of is het iets wat je moet kunnen in de vaquera ofzo?
Soeske: Mijn eigen dieren doe ik ook altijd op afstand. Maar Sam kan helemaal ontspannen als ik mijn handen op een bepaalde manier op hem leg. En dan is het niet om te healen hoor, maar gewoon om contact te maken. Ik heb in mijn jeugd zo veel geheald, dat ik het daardoor een beetje tegen ben. Wel heel leuk dat er hier zo veel kennis is!
Oooh, wat een plaatje! En dan alledrie! Sam wil ik zo ook nog op de foto, maar die staat altijd razendsnel op.
Jellie: Heb jij Astma? Mijn neefje heeft er een behandeling voor gehad bij een Chinese mevrouw in Zeeland (N-Br.) En daar heeft hij heel veel baat bij gehad. Hij mag geen chocolade meer eten en sindsdien is hij zelden ziek! Mss iets voor jou om haar eens op te zoeken? Ennuh, ik eet er heel veel en ben nooit ziek.. En ik weet niet hoor, maar je voeten zijn toch ook erg belangrijk!
Debbie: Voor de cursus vind ik idd normaal, maar dit was als een sessie bedoeld om mij te laten zien wat er mee kan. Zo kon ik bezien of er nog bij te leren was voor mij. Het was een heel behoorlijk bedrag. Daar kon ik zeker een keer voor komen lessen bij Elise en als ik dan mag kiezen... Ik wil ook gewoon graag weten wat het inhoud, maar zoals ik het hier lees, heb ik hetzelfde geleerd, maar met een andere naam. Een beetje raar dus om dan een boel geld uit te geven aan iets wat je al weet hè?
Laura: Als basisschooljuf moet je zowiezo een lange adem hebben hè? Mijn tante heeft jaren in de 'vervanging' gezeten en was de koning te rijk, toen ze rond haar 35e haar eigen klas kreeg! Sindsdien is dat altijd zo gebleven hoor, maar door haar kan ik me een voorstelling maken, wat of juf zijn is. Waar geef jij nu les?
Jesser: Helemaal waar! Van mijn 14e tot mijn 17e zat ik maandelijks in groepen te werken aan zieken enzo. En ik heb dat altijd met veel inzet gedaan, hoor, maar ik voelde het op een gegeven moment als een verarming dat we zo aan het dokteren waren aan mensen die ziek waren. Sommigen waren zelfs therminaal en dan móesten we van naasten blijven vechten om ze in leven te houden, terwijl ik vond dat je ze beter veel kracht kon geven in het accepteren van de dood. We deden uiteindelijk niks anders meer! En toen heb ik het laten varen toen ik vriendjes kreeg, die het helemaal niet interesseert. Frank vindt het ook een boel gezweef. Nu gebruik ik het af en toe als ik iemand wil helpen en niet meer gedwongen in groepsverband. En nooit om kost wat kost iemand beter te krijgen.
Ilona: Ja, dat snel afgeleid zijn is één ding, maar ja, ik ben zelf ook nogal snel afgeleid... haha. Kun je nagaan wat er soms van rijden terecht komt.
Maar als we allebei geconcentreerd zijn, ziet het er niet verkeerd uit hoor. Gebeurd alleen nog te weinig
Heidi: Tof zeg, dierenartsassistente! Ik wilde altijd dierenarts worden! Als onze paarden voor pampus staan bellen we de veearts en die komt hier 5 keer (of vaker) per dag langsgereden. Wij wonen op zijn route naar al zijn andere klanten in de omgeving. Dan kan hij ook wel even tempen. Met hoge koorts moet ie toch al komen hè?
Denise: Dat is altijd zo hè? Haha, Sam vindt het altijd wel leuk om zichzelf te showen.
Naatjuh: Leuk joh, dat Garbosa zo op jou gericht is. Gaan ze wel doen hè? Despi heeft nu ook meer interesse in mij, nu ik hem af en toe zo aandacht geef. En Betunero ook al zo fanatiek leren... Hoe groot is Betunero? Hij oogt groot zeg! Mooi zo, dat borsttuig! En mooie foto's van Garbosa!
Mies: Nee, momenteel les ik helemaal niet. Ik weet niemand die aan huis komt namelijk en ik weet ook niet of de bak niet aan de kleine kant is. Frank kijkt af en toe wel mee. Jammergenoeg heeft hij het nu ook druk! Haha, jaaah jaren negentig! Poing was toen ook hè? Haha
Wanda: Wat heb jij een braaf paard! Sam heeft ook een supervriendelijke smid, maar Sam vindt hem heel erg eng. Hij heeft het niet op mannen. De laatste keer ging met hem wel heel goed. Hoe minder mensen, hoe braver hij is.
Yenneke: Voor Foto's moet je Frank gewoon veelvuldig lastigvallen. Anders gaat het nog even duren...
Ik vind mezelf ook nog piep hoor, maar op diverse gesprekken ben ik vanwege mijn leeftijd afgewezen inmiddels. toon al veel initiatief. Het is echter dat ik absoluut geen hoge pet meer opheb van uitzendbureau's. Die doen echt helemaal niks! Zelfs van Tempo-Team hoor ik niks meer. En die liepen in het begin heel hard voor me. Je moet constant blijven bellen en zeuren idd. En eigenlijk werk ik liever zonder UZB. Ben heel benieuwd wat voor functie je gevonden hebt! Hopen dat je wordt aangenomen!