[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:06

snel om te zeggen wat een mooie opening
klasse meiden +:)+ +:)+

Utixo

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:25

Iloon Het heeft bij mij 3 jaar geduurt voor ik op Utixo durfde te stappen als er niemand was. Matcho stap ik nog steeds niet op als er niemand is.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:32

Ik ben voor de verandering even op school :P. Net een discussie met een docent gewonnen ;). Ik volg een module die wordt nu op dinsdagavond en op vrijdag gegeven, en die disndagavond valt dus tegelijk met mijn fotocursus. Dus ik met de docent hierover overlegt en hij vond dat ie er wel vanuit kon gaan dat ik op dinsdagavond gewoon kwam. En ik heb even mooi meegedeeld dat ik er wel vanuit kan gaan dat ik, aangezien ik een voltijd opleiding volg, ik 's avonds niet beschikbaar hoef te zijn voor de lessen. Daar moest ie wel mee instemmen :=. Ik krijg nu waarschijnlijk wel een vervangende opdracht voor de lessen die ik mis, maar ja kan in iedergeval mijn fotocursus blijven volgen :D.

Vind het ook echt een vreselijk vak, sociaal recht en sociaal beleid... Ging net dus over de zorgverzekeringswet, ik blijf dat gewoon krom vinden!! Al mijn frustraties daarover komen dus weer lekker omhoog tijdens die les... Ben blij dat ik nu niet aanwezig ben bij de rollenspellen die ze gaan doen :=.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:43

Madelief: Ik sta op de stoeterij van mijn baas: http://www.stoeterijgroenestein.nl/ ik betaal mijn stalling met overuren ;) Het is voor hem puur hobby,maar dan wel een beetje uit de hand gelopen hobby :P

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:53

mooie paarden heeft je baas zeg !

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:59

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:03

Ken ik, heb ik zelf een paar keer geplaatst.
Overigens doen ze dat het ook op gewone sneheid.
En op 1 handje hè. :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:06

Gaaf die filmpje :D
Ik doe hem niet na :P

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:17

Machonito; wat betreft keelpijn en hoesten bij baby's kan ook in dit geval te maken hebben met de prik (hadden die van mij ook altijd last van). Bij mij werkte thijmsiroop zonder suiker altijd erg goed en totaal niet schadelijk ook niet voor een baby. Verder niet te lang mee wachten voor je naar de dokter gaat bij baby's vaak toch eerder erg dan bij grotere kinderen/mensen.
en verder voor de pijnbestrijding sabbelen op een waterijsje of ijsklontje.
Dir waren de dingen die bij mij altijd goed hielpen, veel succes

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:17

Vanemiddag naar de DA willen echt weten wat het precies is... t verslechtert aleen maar ze wil zich nu ook niet meer omdraaien in de box.. ze stond met haar hoofd in ene hoek dus heb ik ddaar maar drinken neergezet want ze had wel dorst en zin in eten maar ze wou neit bewegen. ik houd jullie op de hoogte!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:30

MelisXFeikje schreef:
Vanemiddag naar de DA willen echt weten wat het precies is... t verslechtert aleen maar ze wil zich nu ook niet meer omdraaien in de box.. ze stond met haar hoofd in ene hoek dus heb ik ddaar maar drinken neergezet want ze had wel dorst en zin in eten maar ze wou neit bewegen. ik houd jullie op de hoogte!

Kan je niet vragen of je eigen d.a. haar een flinke pijnstiller geeft, zo kan ze toch niet de trailer op lijkt mij? brrr eng hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:32

Bij Robijn (die had dezelfde symptomen) was het idd een hoefzweer! Heel haar been dik en warm, en die zette er ook geen gewicht meer op!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:51

feikje's been is niet dik en warm.. dat is het juist...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:04

melis - denk goed na of je der op de trailer zet want persoonlijk had ik het niet gedaan met dat been.
ze heeft nu totaal geen evenwicht zoals benthe al heeft gezegt

heidi - arme jesse hopelijk knapt je mannetje snel op beterschap voor hem

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:23

melissa: inderdaad even goed over nadenken.

Banditto: wat een gaaf filmpje ! ga ik ook maar eens proberen :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:38

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:06

melis, er is nu al een paar keer aangegeven dat je je paard in deze toestand per definitie niet moet vervoeren, en je reageert er totaal niet op. Ik weet niet of je afhankelijk bent van je ouders, maar doe het nou niet, het is totaal onverantwoordelijk. Sorry, maar ik word hier echt heel sip van. :n

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:14

masaro schreef:
Machonito; wat betreft keelpijn en hoesten bij baby's kan ook in dit geval te maken hebben met de prik (hadden die van mij ook altijd last van). Bij mij werkte thijmsiroop zonder suiker altijd erg goed en totaal niet schadelijk ook niet voor een baby. Verder niet te lang mee wachten voor je naar de dokter gaat bij baby's vaak toch eerder erg dan bij grotere kinderen/mensen.
en verder voor de pijnbestrijding sabbelen op een waterijsje of ijsklontje.
Dir waren de dingen die bij mij altijd goed hielpen, veel succes

dankje voor je tip :D
Ik moet van de week toch voor me zelf naar de dokter dan neem ik hem zowiezo maar mee :D
Maar als het erger word dan hang ik maar aan de bel :o
maar ijsklontjes is dat dan niet gevaarlijk voor een baby van bijna 8 weken oud. :o

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:19

Jah ik ben afhankelijk van mijn ouders. Maar dat vervoeren was aleen waneer de gewone DA hier in de buurt niets kon doen dan móeten we naar wolvega omdat het een eind bij ons weg ligt en ze willen dna niet komen. Maar de gewone DA had het al gevonden. Feikje heeft een afwijking aan haar linkerachterhoef. Ze heeft een hele platte hoef en het achterste gedeelte van haar hoef slijt sneller dan het andere omdat ze die hoef heel raar neerzet. Ze liep daar dus op het leven zeg maar. We kunnen har niet op ijzers zetten want ze tikt soms met haar achterbeen het andere been aan dus dan heb je de b oel openliggen... Het word dus nu een paar maandjes op rust in het groene weiland... haar veulentje komt er dan ook al aan dus helaas is de tijd voor mij en feikje voorbij met het rijden. Maar ik heb liever dat ze weer gezond is.
Utixo: ik snap dat je wat gefrustreert raakt maar ik wist dat zelf ook wel ;) het was alleen als het écht niet anders kon. en dat ik er niet op reageerde was dat ik zo snel morgenlijk wou posten dus ik reageerde niet echt op iedere reactie.. maar het spreekt voorzich dat je zoon kreupel paard niet mag vervoeren. Wij hadden dan ook een oplossing moeten bedenken hoe we haar het beste konden vervoeren. Naja hopenlijk komt het weer goed met haar...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:29

Even melden, wat een leuk nieuw topic!

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:07

machonito: je moet het ijsklontje ook niet zo geven( sorry voor de onduidelijkheid hahahah) maar een paar in een washandje ofzo en dan sabbelen. de kou verzacht de keel. En idd gewoon ff naar de arts gaan als ze zo klein zijn zie je snel iets over het hoofd. En als er koorts is gelijk dokter bellen.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:12

melissa hoop dat het snel beter gaat

essssssss leuk je hier weer te treffen

ohhhhhhhhhhh het is wel te vroeg maar heb vanmiddag zo`n leuk kadoo gehad bij de post
de postbode belde aan en hij had iets voor me
een hele grote valentijnskaart hahahah zo leuk

ben nog steeds niet helemaal lekker dus ben nog veel binnen geweest vandaag hopen dat het morgen beter gaat heb morgen avond nog wat leuks in het verschiet verrassingggggg

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:14

Michelle het is in Zundert, er is nog plaats! Je hoeft de twee jaar niet vol te maken hoor, je kan elk blok stoppen.

Banditto wat een super gaaf filmpje!

Melis ik hoop dat t snel beter gaat!

Madelief wat een grappig en origineel cadeau, leuk verzonnen :P

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:26

Melis, gelukkig is het niet blijvend, maar kun je niks aan die voet doen? Anders komt het toch weer steeds terug.

Ik heb het filmpje ook al een paar keer op bokt geplaatst. Hij is zo gaaf!!!! Bij de dag van het Iberisch paard wordt het deze keer ook georganiseerd. (al zal dat nog niet zo soepel verlopen, haha)

Lisitana; Catita is echt een dame met flair!!!

Hier ook een paard wat op 3 benen loopt...Bobby is met spelen door zijn rechter voorbeen gegaan, gadverrrr. 2 maanden geleden ook al een keer, precies dezelfde plek!
Toen schrok ik me echt de klere! Dacht dat kost me minimaal 6 weken, maar nee hoor na 3 dagen was er aan oer-Bob al niets meer te merken...maar nu dus toch weer een keer op die plek..

het doet hem goed zeer! In de 11 jaar dat ik hem heb, heeft hij nog nooit een pas onregelmatig gelopen, tot die keer van 2 maand geleden dus... Meneer is dan ook niet gewend dat hem iets tegen zit en is chagerijnig!! We moeten het allemaal bezuren hier!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:39

masaro schreef:
machonito: je moet het ijsklontje ook niet zo geven( sorry voor de onduidelijkheid hahahah) maar een paar in een washandje ofzo en dan sabbelen. de kou verzacht de keel. En idd gewoon ff naar de arts gaan als ze zo klein zijn zie je snel iets over het hoofd. En als er koorts is gelijk dokter bellen.

:D ik dacht het al :P
ik heb vanochtend gelijk getempt en gelukkig geen koorts :o
Maar ik hou het wel in de gaten ;)