Jongste tauromatische amazone

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Jongste tauromatische amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:59

detour schreef:
...Sadisme, volksvermaak niveau zero, dierenmishandeling, brainwashed tradism...

Nou, NInx, wij zullen daar in ieder geval nooit meeten! Clown

Nee, ik zei al jaaaaaaren geleden: dat deel van Europa boycot ik... ik ga er niet naartoe!
We moeten dus maar ergens anders meeten, in NL.... tussen al onze knuffeldieren met een vegetarische hamburger!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:00

Is goed, maar een hamburger eet ik wel eens, hoor! Knipoog

(Oh, wat ben ik nu hypocriet) Clown

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:08

detour schreef:
Is goed, maar een hamburger eet ik wel eens, hoor! Knipoog

(Oh, wat ben ik nu hypocriet) Clown

Mmm, als je het maar met mate doet he?
Want als iedereen met mate vlees at, dan zouden die koeien niet de hele dag binnen staan... en zouden de mensen dat niet meer kunnen gebruiken als argument om het leven van de stieren in Spanje en Portugal recht te praten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:14

yep, eet verder biologisch vlees, da's tenminste iets..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:24

Sorry hoor maar dat verhaaltje van wat zijn wij in NL goed voor beesten en wat voor rotzakken in Spanje gaat bij mij er niet in
Ik woon al jaren samen met Spaanse man en daar kunnen veel NLanders een voorbeeld aan nemen kwa omgang met dieren.

Polopaarden kopen in Spanje , heel apart , dus toen heeft de koper ze niet gevoert ?

Mijn KWPN heb ik gekocht in Spanje direct van transport af uit NL nou die heeft een zweepangst dat wil je niet weten (niet te rijden met zweep), terwijl mijn andere Spaanse paarden en de andere PRE die op stal staan dit helemaal niet hebben.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:28

??? Is helemaal niet apart, als jij als Nl gaat kijken, meerdere paarden wil halen naar NL, ja, dan kan dat idd gebeuren en dat vind ik echt beneden peil. Of wil jij beweren adt je elkde dag op en neer vliegt met je prive jet om ze te voeren?!? Er stonden er vier naast mijn merrie en ze zijn gelukkig enrom opgeknapt. Boos!

Dus omdat jij niet in de Polo scene zit is het "apart"? Mij overtuig je niet hoor. Knipoog

En tuurlijk, dat is ook wat Ninx vertelt, er gebeuren hier ook nare dingen. Maar dat is iets anders dan stierenvechten. Clown

Ook jij kunt me niet overtuigen. jammer.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:33

jus schreef:
Sorry hoor maar dat verhaaltje van wat zijn wij in NL goed voor beesten en wat voor rotzakken in Spanje gaat bij mij er niet in

..niemand die dat beweert - ook hier zijn "misstanden"- maar de grap is dat het hier geen volksvermaak of cultuur is

Citaat:
Mijn KWPN heb ik gekocht in Spanje direct van transport af uit NL nou die heeft een zweepangst dat wil je niet weten (niet te rijden met zweep), terwijl mijn andere Spaanse paarden en de andere PRE die op stal staan dit helemaal niet hebben.

.. heb je nog niet door dat je een paard over het algemeen niet op een zweep hoort te rijden?
Als jouw spaanse paarden dat zo normaal vinden, geef ik meteen geen kwartje meer voor je beoordelingsvermogen Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:34

Wat heerlijk scherp opgemerkt weer, JP!

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:44

Iedereen heeft het steeds over een eerlijk gevecht van paard/mens tot stier.
Waarom heeft die stier dan geen zwaard om de mens neer te steken?
Er is niets eerlijks aan, laat die mensen het dan met blote handen doen, kijken hoever ze komen!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:20

Citaat:
heb je nog niet door dat je een paard over het algemeen niet op een zweep hoort te rijden?
Als jouw spaanse paarden dat zo normaal vinden, geef ik meteen geen kwartje meer voor je beoordelingsvermogen

Ik rij ook niet op een zweep maar met een zweep en niet om te slaan maar om te corrigeren ook niet altijd want de dressuurproeven in Spanje worden gereden zonder zweep.

Mijn paarden vinden een zweep normaal , als ik een longeerzweep pak om te longeren schieten ze niet gelijk weg en accepteren ze de hulp hiervan.

Als je dit dus niet begrijpt geef ik ook jou niet een eurocent over je mening.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:33

Citaat:
We hebben dan nog enigszins begrip weten op te brengen voor de vaardige ruiters.
Maar wanneer je dan overal die verhalen leest van mensen met een PRE of andersoortig paard dat in deze landen wordt getrained vraag je je af hoe die 'samenwerking' tot stand komt.
De getraumatiseerde paarden met volkomen verknipt gedrag schijnen meer regel dan uitzondering te zijn....
Het doet je afvragen hoe deze paarden worden 'getrained' door sommige mensen aldaar.

Nee hoor andersom, alleen de verknipte zijn goedkoop en nederlanders willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, daarom komen er hier zoveel terrecht.
Duitsers geven bijvoorbeeld wel meer geld uit voor goede paarden en daar zie je dus ook veel minder verknipte dieren binnen komen.

Daarnaast maken ook veel ruiters hier de fout, om de Iberische paarden te gaan rijden met de druk die hier door veel instructeurs wordt aangeleerd; been er in en met de hand tegenhouden, dan geeft hij wel na noemen hun het. Ik noem het; dan geeft hij op.

Met Iberische paarden moet je dat dus niet doen, die raken er knetter van, geven niet op en terrecht.

overigens vindt ik dat deze discussie wel een erg laag niveau heeft gekregen.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:46

hmm ik weet het niet... ben zelf erg tegen het martellen van stieren voor plezier van de mens.
maar denk ook dat het niet veel gaat helpen als mensen er boos op reageren want deze sport blijft toch bestaan.
Iedereen heeft z'n eigen ding, en ze zegt ook zelf dat ze er vroeger ook op tegen was todat ze ermee in aanraking kwam en zag dat het niet alleen
stieren martellen was. het heeft z'n voor en nadelen. En hoe cru het ook mag zijn iedereen moet kunnen doen wat ze het beste lijkt om te doen, ik denk dat er toch ook echt wel voordelen aan deze sport zijn voor heel de stieren bestaan.... weet neit welke, maar die zou er vast wel zijn....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:54

xxxNaatjuhxx schreef:
maar denk ook dat het niet veel gaat helpen als mensen er boos op reageren want deze sport blijft toch bestaan.

Vrouwenrechten en een verbod op kinderarbeid zijn er ook gekomen omdat mensen juist wel boos werden.
Er is maar 1 ding dat echt niet helpt: niks doen.
En daar zijn veel mensen heel erg goed in geworden....

Citaat:
het heeft z'n voor en nadelen. En hoe cru het ook mag zijn iedereen moet kunnen doen wat ze het beste lijkt om te doen, ik denk dat er toch ook echt wel voordelen aan deze sport zijn voor heel de stieren bestaan.... weet neit welke, maar die zou er vast wel zijn....

Bedenk eens wat dan? Als je verondersteld dat ze er zijn.....
Zelfs een vredesduif zoals jij kan in deze discussie dus geen zinnig argument bedenken.
Ik kan maar 1 reden bedenken: sadistisch volksvermaak.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:31

Lusitana schreef:
Ik weet ook niet waarom er weer ik weet niet hoeveel is bijgehaald over allerlei evenementen die niks met Portugees stierenvechten te maken hebben en waarin dan weer verteld moet worden dat ze wél gedood worden. Laat je toch niet gek maken door anti stierenvecht sites, maar doe je research zelf in het land zelf en vorm dan een mening. In Portugal wordt de stier niet in de arena gedood (er is 1 uitzondering, in Barrancas, 1 x per jaar), de meeste stieren gaan daarna ook niet naar de slacht maar worden weer voor de fok gebruikt en gaan dus weer gewoon de kudde in. Er zijn maar een zo'n tweehonderd evenementen per jaar dus er worden echt geen duizenden stieren hier gedood en wat er in de rest van de wereld gebeurt is gewoon niet het onderwerp. Er zijn heus evenementen die niet door de beugel kunnen en veel van stiertje pesten hebben, maar daar hoort Portugees stierenvechten niet bij. De stieren mogen gewoon hun instinctieve drang uit voeren, nl op het paard af gaan.
De bandarilhas gaan in een plek met veel vet en weinig zenuwen, er komen geen messen aan te pas (wat ik ook nog in een post tegenkwam) en er is ook geen sprake van doorboring, want dan zou het door het hele lijf gaan en het gaat slechts door de huid.

Stieren die niet gedood worden is nog drie keer zo onfair, als ze dan uiteindelijk sterven aan verwondingen. Marteling voor menselijk vermaak is vreselijk.
En mochten ze terug de kudde in gaan, dan nog, een leuk leven enz. enz. kan allemaal wel fijn en aardig zijn, maar los daarvan blijft het het "pesten" van een dier.
En wat betreft die zogenaamde vetbult; een stier heeft daar zeker wel gevoel. Los daarvan wordt het dier helemaal opgefokt en gestresst, en dat is ook niet fijn.

Wat betreft jouw inzicht in deze discussie, wat jij van deze discussie vindt:

Lusitana schreef:
Ik vind het jammer dat er een hele pagina lang niet over het onderwerp gaat maar over hoe men al of niet zou moeten discussieren of reageren.
Ik weet ook niet wat links naar andere topics die er niets mee te maken hebben in dit topic doen.

Ik vindt dat jijzelf niet zo goed reageert in deze discussie. Jij wil het zelf per se bij dit onderwerp houden, prima, en logisch, maar blijf dan niet constant hetzelfde verhaal herhalen en herhalen en herhalen. Inmiddels zijn hier al veel meningen bijgesteld, mensen zien het samenspel tussen paard en ruiter, maar ook de dierenmishandeling. Je kan wel blijven willen overtuigen, maar je kan beter samen tot een goed inzicht komen.

Ninx schreef:
detour schreef:
Da's idd een goeie, Ninx, ik heb Polopaarden gezien die uit Spanje kwamen, broodmager (kregen geen eten meer vanaf het moment dat de koop rond was tot ze in Nl kwamen, echt geschift) en een aantal waren kopschuw en hadden singeldwang.

Dan vraag je je toch af, hoe dat kan..

Tja, ik denk dat we dat wel kunnen raden? Men gaat heeeeel anders met dieren om.
En dan hoef je er niet vanuit te gaan dat dit zachtzinnig is.

Ts zal wel bulderen dat Spanje en Portugal niet met elkaar te vergelijken zijn. Maar waar het gaat om de behandeling van dieren
ontlopen ze elkaar niet erg veel vertrouwde een vriend die in Portugal woont mij toe....

Nee, ieder geloof in blije paarden & stieren binnen een arena heb ik nooit gehad, en zal ik nooit krijgen.

Hier ben ik het niet mee eens; echt niet in Spanje en Portugal dat er per definitie de paarden gedwongen worden. Vooroordelen zijn er altijd; kijk eens hier naar onze eigen dressuur, die amazone die haar paard honderden keren sloeg?
Nee, deze vergelijking is scheef. Er zijn nog steeds veel handelaren die lekker makkelijk en goedkoop onhandelbare import willen verkopen in Nederland, en dat is in alle landen zo. Dat wil niet zeggen dat alle (stierenvechters)paarden in Spanje slecht behandeld worden.

Ik denk niet dat de stier er plezier aan beleeft in de arena, totaal niet. Maar de paarden zijn niet angstig, ze zijn getraind. Kijk eens op YouTube naar de filmpjes van het stierenvechterspaard Merlin. Een prachtig paard, en ook in de arena. De oefeningen die ze thuis doen en in de arena uitvoeren gaan met dezelfde behendigheid. Natuurlijk is het voor een paard ook een boel adrenaline, maar tijdens een springwedstrijd op het WK is dat niet zo? Nee, ik vind niet dat de paarden zo ongelukkig zijn in Spanje of Portugal.
En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar die heb je overal. Knipoog

Jannepauli schreef:
Citaat:

.. heb je nog niet door dat je een paard over het algemeen niet op een zweep hoort te rijden?
Als jouw spaanse paarden dat zo normaal vinden, geef ik meteen geen kwartje meer voor je beoordelingsvermogen Lachen

Een paard hoort niet bang te zijn voor de zweep. Een zweep is een hulpmiddel.
En ik heb het hier niet eens over rijden. Als je grondwerk doet of lange lijnen werk, of je ment, dan heb je een zweep nodig als verlengde van je arm om aanwijzingen te geven. Een hulpmiddel, geen dwangmiddel.
Als je je paard vooruit moet slaan dan doe je wel iets fout. Knipoog

Ik vind dat deze discussie een beetje té zwart-wit is geworden.
Nu krijg ik vast al een aantal over me heen die meteen gaan brullen dat het ook zwart-wit is omdat wat zij verkondigen de "echte waarheid" is. Dat is allemaal heel leuk en aardig, om standvastig bij je standpunt te blijven maar als je je openstelt voor wat anderen zeggen kom je zoveel verder.
Dat wil dus niet zeggen dat je de mening van een ander deelt of het idee goedkeurt, maar je kan je er voor openstellen. En als je dat doet, dan pas kan je er ook in real life echt wat mee doen. Je zult namelijk oplossingen voor beide kanten moeten zoeken en dat gaat niet als je je gesloten en hard opstelt. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:33

Tsja, Fif, dit was maar een vb van een paar polopaarden en in die scene zijn er door een bepaald poloteam wat ik ken meer dieren gehaald, noem het toeval, maar hun ervaringen waren shocking. En je hebt gelijk, een hoop dieren worden vast super behandeld daar!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:42

Ten eerste zijn polopaarden geen stierenvechterspaarden, dat is al een verschil m.b.t deze discussie. Ik kan nu wel zeggen "die polopaarden, wat zielig, maar denk eens hier aan dat dressuurpaard van die Duitse amazone, en aan Power and Paint die ergens met zijn kin tussen zijn voorbenen liep" maar het is appels met peren vergelijken. Je kan nog zulke prachtige vergelijkingen opstellen maar uiteindelijk heeft dat totaal geen nut voor het probleem dat je zo graag wilt oplossen.
Het is niet alleen een kwestie van landsverschil, het is een ook een verschil in cultuur. Er zijn in Spanje en Portugal ook zeker dingen m.b.t dieren (houden/verzorgen/enz.) waarvan wij hier in Nederland nog heel veel kunnen leren.
Maar waar het hier om gaat is het stierenvechten in Portugal. Je hebt voors en tegens, die hier allemaal stuk voor stuk al honderden keren herhaald zijn. Er zijn een aantal duidelijke meningen die telkens weer tegenover elkaar worden gezet, die telkens opnieuw beargumenteerd worden, en die ook telkens weer botsen.
Een vicieuze cirkel die waarschijnlijk nog wel kan doorgaan tot in het jaar 2045, maar wil je het echte relevante probleem aanpakken dan is dit niet de manier. Wat proberen we nu uiteindelijk? De een doet een poging de ander te overtuigen. Kom samen tot een oplossing, tot een inzicht, en je zult zien dat samenwerking veel meer kan opleveren dan strijd en bovendien is het (dit vind ik persoonlijk dan Knipoog ) ook altijd erg interessant om een ander zijn mening te horen en deze ook eens toe te laten zonder je eigen tegenargumenten er als een blokkade voor te gooien. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:46

Precies, het heeft ook met cultuur te maken. En we hadden het over Spanje, vandaar!
Ik denk dat overall de mensen echt anders met hun paarden omgaan daar. En daar zijn pre's , net als hier!
Maar is er hier sprake van strijd? Ik moet je bekennen, heb niet het hele topic gelezen.
Ik heb daar ook geen behoefte aan, bewust dieren laten lijden is imo niet goed te kletsen. Voor de rest .
Sta voor veel dingen open maar om het bewust een blokkade te noemen; nee.
Dat gaat er bij mij niet in!
Soms zijn argumenten niet genoeg, Fif!
maar dat TS het uberhaupt geprobeerd heeft, ja, dat tekent voor haar!

Zo ben ik ook met een topic bezig en als er maar eentje iets aan heeft, orima! Ookal zijn de blokkades al opgeworpen, word ik niet serieus genomen, etc. Dat hoort er bij, da's ook een kwestie van incasseren, toch?..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:52

Ik heb het hele topic meegemaakt. Lachen "Strijd" moet je ook meer symbolisch opvatten dan in de letterlijke zin. Ik heb het ook niet per definitie over dit topic maar over hoe het er echt aan toe gaat met veel dingen (en niet alleen dit onderwerp).
Wat ik zeg is niet dat je leed goed moet gaan praten; maar er zijn ook andere kanten. Bijv. het goede leven van een stierenvechtersstier.
En @ detour: ik heb dit ook niet speciaal aan jou gericht als je dat misschien zo opvat. Het is o.a wel aan de TS gericht, die in mijn ogen alleen maar haar eigen idee voor onze kiezen gooit al pagina's lang, maar schijnbaar (naar mijn idee) niks van wat er door de rest gezegt wordt tot zich door laat dringen. Dat heb ik ook teruggevonden in een aantal anti-stierenvechtenreacties.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:59

Ik hoop dat die stieren heel veel mooie vrouwen hebben mogen dekken voordat zij stierven, dat zou nog een shcrale troost zijn.. Bedankt voor je reactie.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:01

Okay Fifill: ik begrijp waar je naartoe wilt....

Maar kan het niet gewoon zo zijn dat je op basis van de kennis die je WEL hebt faliekant op bepaalde zaken tegen bent?
Er zijn onderwerpen waar een bevredigend midden niet te vinden is...
Zo ben ik faliekant tegen pedofilie, racisme, het testen van cosmetica op dieren, het eten van de hersenen van levende apen (wat in China gebeurt), en veeeeeeeeeele andere zaken... waaronder stierenvechten.
Toegegeven dat het 1 iets ernstiger dan het ander, maar ik ben er tegen. Alles in mij roept en gilt dat het fout is.

Waarom zou ik daarin een midden moeten vinden als ik gewoon vind dat men moet kappen met die onzinnigheid? Sorry, ik ben tegen... met een zeer grote T.

Waar het gaat om politiek, landsbesturing, een nette manier om je paard verzameld te krijgen of het feit of speculaas wel of niet lekker is op brood, wil ik best een bevredigend midden zoeken met mijn gesprekspartners.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:09

@ Detour: Niet alle stieren sterven, zoals je in de post van Lusitana hebt gelezen (het gaat hier immers om Portugal Knipoog ).
Nu ben ik er alleen nog niet helemaal uit of dat nu wel zo redelijk is of niet... laten lijden is nog naarder. Maar als de stieren er gewoon weer bovenop komen en hun leven kunnen vervolgen, vind ik dat beter dan een gezond dier afmaken. Lachen
Er moet gewoon een goede oplossing voor beide partijen komen. En dat moet toch mogelijk zijn, de schoonheid tussen ruiter en paard bewaren, zonder daarvoor een stier te hoeven martelen.

@ Ninx: fijn dat je het begrijpt. Lachen
En wie zegt dat ik niet tegen ben? Of voor? Ik zie in alles mogelijkheden. Ik zie wat de beide partijen voor punten aandragen, wat ze bedoelen.

"Waarom zou ik daarin een midden moeten vinden als ik gewoon vind dat men moet kappen met die onzinnigheid? Sorry, ik ben tegen... met een zeer grote T" zegt ook al veel. Je hoeft geen midden te vinden dat tegen jouw zin is, toch? En het gaat ook meer om het feit dat men hier wel continu kan doorgaan met steeds weer diezelfde argumenten aandragen, maar echt niet dat het de een gaat lukken om de ander te overtuigen. En dat bedoel ik. Wat je dan voor een oplossing moet zoeken. Knipoog
Maar het gaat hier om een diepgewortelde cultuur die nooit zomaar van de een op de andere dag gaat omslaan. Dat moet je in je achterhoofd houden. Om uberhaupt een begin te maken met veranderingen m.b.t stierenvechten heb je inschikkingsvermogen nodig - het zal stapje voor stapje moeten gebeuren. En daarvoor moet je ook andere meningen tot je door kunnen laten dringen (wat niet meteen op jouw slaat Ninx, voordat je dat denkt Knipoog Is gewoon in het algemeen).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:33

Ik heb dit hele topic eens doorgelezen. Mijn hoofd stroomt nu over van alle verschillende meningen, maar goed.

Wat is er natuurlijk aan een stier die achter een paard aangaat? Volgens mij is een paard niet bedreigend voor een stier en heeft een stier in de natuur, geen reden om achter een paard aan te gaan. Waarom wordt er dan toch gezegd dat het gewoon het uitoefenen van het natuurlijke gedrag van een stier is???
In de filmpjes (spaans en portugees) zie ik regelmatig een stier stoppen om op adem te komen en dan komen die losers in hun veel te strakke pakjes weer om ze op te jutten. Dus ik zie niet echt dat zo'n stier helemaal uit zichzelf achter een paard aan wil. Ja omdat die gasten ze op zitten te jutten gaan ze wel.

Verder wordt er gezegd dat de stieren in Portugal vaak niet worden gedood, maar pas in het slachthuis of ze gaan weer de wei op. Dus hieruit kan ik opmaken, dat ze wel eerst lekker gespietst worden, en daarna huppa, de wei weer in mogen. Nou nou wat een topbaan heeft zo'n stier zeg. Eerst mag je jezelf anderhalf uur kapot rennen in een arena, vol van adrenaline, en na zo'n 1,5(?) uur, zit je vetbult vol met prikkers (lekker joh voel je toch niks van). Die prikkers (met weerhaken) worden er dus daarna weer uitgetrokken, dus nog meer schade. En dan wordt je zo weer de wei op geflikkerd.
Dit verzin ik niet, maar zo haal ik het uit de posts van de TS. (alleen verwoord ik het wat anders)
Het verschil tussen Spaans en Portugees, tja dat boeit me gewoon niet, het kan best dat er verschil in zit, maar ondanks dat, het blijft gewoon het martelen van een stier, ter vermaak van mensen.

Ook staat er ergens bij de TS dat die gasten die die stieren zitten te prikken er niet op uit zijn om ze pijn te doen (EUUUHMMMM), maar ondertussen worden er toch echt scherpe weerhaken in de rug van een stier geprikt??? Sorry maar ik snap dit gewoon echt niet meer. Ze zijn er niet op uit om de stieren te pijnigen, maar ze doen het wel. En met wat voor reden??? Mensen een plezier doen, en laten zien hoe ontzettend stoer ze wel niet zijn. Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.

Tuurlijk het is knap hoe die paarden reageren op de kleinste beweging, al zijn ze echt niet allemaal heel klein en ik zie echt wel beelden dat ze echt wel druk op het bit hebben, maar goed. Maar waarom moeten ze dit nou per se laten zien, met een stier? Ze kunnen toch wel wat anders verzinnen, zoals zo'n parcours wat er ergens in een andere post is genoemd. Dan hoeven er geen stieren gemarteld te worden en mensen kunnen toch kijken naar paard en ruiter.

Ik ben het ermee eens dat er overal dingen zijn die niet door de beugel kunnen, ook in eigen land. Maar aangezien de TS wil dat we discussieren over hetgeen wat er in de beginpost staat, ga ik het daar dus verder niet over hebben.

Ik denk dat het duidelijk is, dat is dus een tegenstander ben van het stierenvechten. Oh oeps zo mogen we het niet noemen. Nou ja ik ben dus tegen!! Ik kan er ook geen begrip voor opbrengen, cultuur of geen cultuur, het is middeleeuws, het is barbaars en het is gewoon walgelijk!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:51

Citaat:
Kom samen tot een oplossing, tot een inzicht, en je zult zien dat samenwerking veel meer kan opleveren dan strijd en bovendien is het (dit vind ik persoonlijk dan ) ook altijd erg interessant om een ander zijn mening te horen en deze ook eens toe te laten zonder je eigen tegenargumenten er als een blokkade voor te gooien.

Ach schei uit zeg - het is zo hollands en zo jaren-70 als wat om alles maar in de groep te gooien en 'er samen uit te komen'.. nou dat gaat wellicht voor een aantal zaken op, maar niet voor dierenmishandeling en -misbruik. Daar valt gewoon niet over te discussiëren en de mening die ik uitspreek is niet om de TS te overtuigen. Als de TS en alle andere stierenvechterij-aanhangers al niet naar hun eigen geweten luisteren en er geen ethische inzichten op na houden, dan zullen ze zich van mijn mening ook niks aantrekken. Dus wat mij betreft een torenhoge blokkade !!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 07:05

@ Rockwitch goed verwoord. Ja

@ Jannepauli: maar misschien is het toch iets om te overwegen aangezien dit nog steeds niet werkt. Anders waren er nu geen stierengevechten meer. Knipoog
Als die aanhangers niet naar hun geweten luisteren én niet naar jullie zogenaamd overtuigende argumentjes (wat dan dus ook niet werkt) dan moet je misschien eens verder kijken dan "het is zielig!". Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 07:28

Thnx Fiffill, ik ben al mijn hele leven tegen dit soort van vermaak voor mensen. Ga lekker punniken ofzo, maar ga geen dieren martelen voor je eigen plezier. Of omdat je teveel testosteron in je lijf hebt, dat je zo nodig stoer gevonden moet worden. Ik begrijp het gewoon niet, en eigenlijk wil ik het ook niet begrijpen, want in mijn ogen valt het niet te begrijpen.