Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:46

Hahaha Maartje :+
Hier valt de regen gelukkig nog mee, wel grauw bewolkt, ik wil zon haha!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:49

Ik baal er ook van, had in de tuin willen werken, maar dat moet maar even wachten dan. Gisteren was het weer echt fijn <3

Gefeliciteerd Tarzan! En ik begrijp je ook goed hoor, je kan je zenuwen niet altijd de baas zijn, maar steeds een klein stapje doen en uiteindelijk komen we er wel. Rambo klinkt als een fijn paard :j

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:10

Gefeliciteerd Tarzan :D

Ja die zenuwen he. Maar dames met die kleine stapjes kom je er uiteindelijk ook. Ik was ook echt een heel angstige ruiter en ben er zo goed als overheen. Neem je tijd en laat je niet pushen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:30

Gefeliciteerd Tarzan!

Zo jammer dat het nu weer regent.

Goed gedaan Century!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:46

Ik ben aan het kijken naar het op naam zetten van Navaro, maar vind alleen het RVO+op-naam-zetten in één formulier. Ik gok dat hij al wel in NL geregistreerd staat, want de stalling had ook nergens moeite mee met hem registreren.
Moet ik dan toch dit formulier hebben? Het lijkt wel zo op de website.
Ze hebben het ook over transportpapier (dat heb ik natuurlijk niet) en een UBN-nummer van mijzelf. Maar die heb ik ook niet. Heb ik die nodig?

Ik zie dat ze best even mee willen kijken voor ik de formulieren ga opsturen, dat ga ik denk ik even doen. Invullen voor zover ik kan en dan de dingen die ik niet weet openlaten, en dan het eerst mailen.
Moet goed komen :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:53

Dankjewel dames! *\o/*

Wat fijn dat het jou gelukt is Audesta!
Rambo is echt lief hoor, de hele stal is gek op hem haha! maar dat schrikken kan ik zo slecht mee omgaan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:30

Gefeliciteerd Tarzan! Dat continu schrikken is ook niet prettig. Snap best dat je daar onzeker van wordt. Ik had er vroeger ook zo een, ieder ritselend blaadje stond ie achterstevoren pfft.. doodvermoeiend.

Leuke foto Century! En toch weer fijn gereden. :)
Dat op naam zetten klinkt aardig ingewikkeld.

Sorry Maartje haha, maar wel goed voor het gras..morgen graag weer een zonnetje.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:24

Gefeliciteerd Tarzan! En schrikken is gewoon stom, ik snap goed dat het onvoorspelbare je onzeker maakt.

Elisa als dit even de regen voor de komende weken was, vind ik het prima. Het was hier echt nog wel nat genoeg := en er moet hier eerst weer gras ingezaaid worden nadat ze mijn hele weide overhoop hebben gegooid >;) maar dan moet het dus juist wel droog zijn.

Vandaag de dames in de regen gedaan, lis vond dat maar stom. Die vindt trainen in de regen echt not done de diva :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:39

Century, ik zou idd even bellen van de week. Voor de stal maakt het niet uit op wiens naam ie staat, dat kunnen zij verder ook helemaal niet zien. Ze hebben ‘m alleen maar overgeschreven naar hun locatie.

Morgen zou het droog blijven gelukkig!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:49

Zijn levensnummer bestaat iig op de RVO-site, dus dat is positief :j ik ga de formulieren zover het me lukt invullen, mail ze dan even en ga als het kan, persoonlijk langs. Ik woon niet zo ver van Haaren/Vught, en dan hoef ik ook niets op te sturen, is het gelijk geregeld :j

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:13

Zinzi_jewel schreef:
Weer mais in de bakken .
Zou 1 maart om half 10 gaan laden . Maar kreeg app als ik op 1 maart ging laden ik de hele maand maart moest afrekenen.

Dat mag (wettelijk) toch niet lijkt mij? Dan betaal je voor iets wat je niet krijgt.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:21

naranja1 schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Weer mais in de bakken .
Zou 1 maart om half 10 gaan laden . Maar kreeg app als ik op 1 maart ging laden ik de hele maand maart moest afrekenen.

Dat mag (wettelijk) toch niet lijkt mij? Dan betaal je voor iets wat je niet krijgt.

Wat jij schrijft klopt niet.
Als er geen contract is, geldt als norm de betaalperiode als opzegtermijn. Dus als je op 1 oktober weg wilt, moet je eigenlijk voor 1 september opzeggen.

Neemt niet weg dat het uitermate flauw is van die staleigenaar om je op die ene ochtend te pakken Zinzi. Ervan uitgaande dat jij voor 1 februari hebt opgezegd.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:56

Vandaar de 'lijkt mij' ik wist niet zeker of het klopte.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 01:39

Dat mag (wettelijk) toch niet lijkt mij? Dan betaal je voor iets wat je niet krijgt.[/quote]
Wat jij schrijft klopt niet.
Als er geen contract is, geldt als norm de betaalperiode als opzegtermijn. Dus als je op 1 oktober weg wilt, moet je eigenlijk voor 1 september opzeggen.

Neemt niet weg dat het uitermate flauw is van die staleigenaar om je op die ene ochtend te pakken Zinzi. Ervan uitgaande dat jij voor 1 februari hebt opgezegd.[/quote]

Ik stond er nog maar paar weken .
Betaalde kale stallen met hooi
De voordroog was regelmatig slechte kwaliteit en vaak ook weinig.
Doordat ik zelf bijvoeren en voldoende stal bedekking wilde kwam ik op ca €400 per paard uit
En dan ging mn eigen voer sneller op als verwacht. Verdenk ze ervan hun eigen pony s ermee gevoerd te hebben.
Plus t maïs geven erbij
Mn merrie in een ontzettende ongelijk ( lees vol serieuze gaten) paddock zetten , terwijl mn vraag was samen met onze andere Schimmel te zetten.

Vandaar de opzeg gedaan en zou dan 1 maart smorgens vertrekken .
Eerst n duimpje en dag erna drama
Maar volgens mij staat er al een ander in de door mij betaalde stallen.
Dubbel vangen doet ze nu

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 09:55

Heel zuur. Oma spreekt: ik draai al 50+ jaar mee in paardenland en helaas hoor je dit soort dingen regelmatig.

Ik zou proberen er niet teveel (negatieve) energie in te steken. Ja, het is jammer-geld waarmee je zoveel leukere dingen had kunnen doen. Maar wees blij dat je zo vlot een andere plek kon vinden waar je ook nog eens zo snel naartoe kon. Goeie, fijne plekken zijn steeds lastiger te vinden. Er stoppen zoveel pensionstallen en er zijn steeds minder particulieren die nog zin hebben in ‘gedoe’ op hun erf.
Ik wens je veel plezier daar!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:07

Taruga’s bootcamp gaat heel goed. Ze komt 2 à 3 keer per week 5-10 minuten zonder zijwieltjes onder het zadel :o Ze vindt rechtsom dravend de tweede bocht van de korte zijde doorkomen heul errug moeilijk, valt dan vreselijk terug in tempo en wil liever stappen _O-
Ze is echt superbraaf en doet vreselijk haar best <3

Toen ik haar 1 feb verhuisde naar Danique had ze voor 1 maand plek. Maar de volgende klant, die twee paarden zou sturen, stuurt er onverwacht maar eentje. Dus bootcamp is een maand verlengd. Dat vind ik erg fijn, want dan kunnen we de definitieve verhuizing eind maart meer bevestigd ondergaan. Onze start daar wordt dan wat makkelijker.

Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:40

Oh fijn Dorien!

Wij zijn op wedstrijd geweest weer. 198 en 187.5 :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:06

Wat fijn dat het zo goed gaat Dorien!

Goed gedaan Audesta!

Vanochtend een heerlijk ritje in het zonnetje gemaakt. Ik word hier heel blij van!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:15

@Zinzi: Pff, wat een rare mensen kom je soms ook tegen. Ik ben heel blij dat mijn eerste stal-ervaring heel fijn is :)

@Audesta: Gefeliciteerd! Ging het ook fijn?

@Dorien: Fijn dat het zo goed gaat!

@Nadir: ik ga ook zo even wandelen denk ik, even heerlijk genieten! Fijn dat het zo kan weer :) Lente is in aantocht!

Ik zag iets langskomen op FB over een Iberisch Paardenweekend in Exloo. Iemand daar ervaring mee? Ik wil wel eens naar zoiets toe denk ik.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:57

Ach , m'n emmertje loopt snel vol momenteel ook met de verhuizing van ons zelf en dan geeft het veel extra stress als de paarden niet goed staan .

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:05

Dat ziet er fijn uit Dorien!

Zinzi heb je ze nu allemaal verhuisd? Dat zal vast rust geven. Ik had ook zulke stress met Elevada toen wij op het punt van verhuizen stonden, en mijn andere pony niet mee kon naar de tijdelijke oplossing voor Elevada. Vreselijk in die tijd…

Vandaag echt weer genoten van het weer <3 meer van dit graag!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:20

Ik antwoord later even op iedereen!
Maar ik volg jullie verhalen nog trouw mee

Jenara gaat duidelijk beter!
Vandaag even nog eens een foto gemaakt

Dit was januari

Afbeelding

En dit vandaag:

Afbeelding
Afbeelding

Nu echt nog maar een week!! Is wel echt pittig met het nieuwe werk erbij, maar nog evn volhouden! En dan mijn auto eens grondig stofzuigen
Vandaag ook weer een heerlijk wandelingetje gemaakt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:24

Oh dat ziet er goed uit Julie!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:37

Dat verschil is duidelijk! Ze ziet er echt een stuk beter uit!

Ik heb gewandeld met Navaro. Het is altijd even drukker op zondag en dat was dus lekker leerzaam, maar we konden ook mensen en honden passeren. Af en toe even pittig hem bij me te houden, maar ik was tevreden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:36

Ziet er stuk beter uit Julie ...
Gaat helemaal goed komen